Brynäs IF

713931 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2508291 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: och det skall Alcen fixa? Känns inte helt bra!
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Wilhelmsson: Så är det väl varje år. Det sämsta laget åker ur. Även i år. Man behöver kunna se nyktert på sitt lag, vi åkte inte ut på grund av skador, dåliga domare, otur etc.

Vi åkte ur för vi var sämst.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Ja, nu är det volym som gäller. Pengarna finns inte för ett snabbt återtåg så om vi har Kvist, Birger och Nordh som fjärdelina i HA så duger det gott utifrån förutsättningarna.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Silfver: Varken Djurgården eller Brynäs spelade väl i HA när de nuvarande avtalen förhandlades fram. Kan tänka mig att styrkeförhållandet mellan ligorna blir annorlunda om både DIF och Brynäs spelar i HA nästa gång man sitter vid förhandlingsbordet, men jag tror att DIF går upp redan den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Lunkz: Gamla meriter funkar inte, i SHL ska Sveriges bästa lag spela, dom som inte håller måttet hamnar i HA.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Stefan R 63: Om intresset är lika stort så har HA jäkligt dåliga förhandlare i sina C-More diskussioner…
Det är värt att komma ihåg att Foppa är partisk men så länge klassiska lag kan trilla ur så lär väl diskussionen fortgå tills dess att tiden förvandlat dem till IK Göta och nya ”klassiska lag” tagit vid. Brynäs tog väl något annat lags plats på sin tid och sågs som en irriterande nykomling som inte förtjänade sin plats.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Silfver: Min bedömning är att de kanske skulle kunna hålla i en fjärdekedja i HA. Alltså är de på gränsen till att inte platsa även i HA… Men Brynäs behöver massa spelare nu inklusive spelare till en fjärdekedja..
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
cog: Alltså, det kan vara att jag missat något men hela säsongen har vi klagat på att Kvist och Birgersson knappt håller HA klass. Nu känns det som om tongångarna vänt hos somliga när det kanske är de enda spelarna vi kan behålla med någorlunda säkerhet (om inte Birgersson är klar för AIS dvs.). Det går fort i hockey…
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
mikenomad: ..tack för ditt inlägg, hoppfullt och tänkvärt.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Mickesgolf:
Blir väl de yngre grabbarna först och främst. Lindstein en säsong till, sen Kvist och Ljungkrantz stannar nog gärna och får lite större roller.

Blomman vill ju som sagt vara kvar och jag ser det som troligt att det blir så.

Förhoppningsvis kan Ölund och Scott stanna, beror väl lite på hur det ser ut med erbjudanden från utlandet.
Spelare som Bertilsson och Rödin lär ju gå ner ordentligt i lön och det känns som att det kan bli avgörande. Vet dock inte hur eftertraktad Rödin är med sina skador och nedåtgående stats, han kanske behöver gå ner mycket i lön ändå.

Lindbäck känns väl ganska troligt att han vill stanna men där kan nog vad som helst hända.

Det är mina första tankar kring vilka som kan tänkas bli kvar. Tror det är hälsosamt med såna här diskussioner i forumet nu så man slipper deppa ihop totalt, haha.
Hoppas alla får en trevlig helg!
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Drugstore : Ja du, jag hade väl sett att man byggde ett yngre lag som man kan få att växa tillsammans, men man behöver nog några spelare av äldre karaktär med rutin som leder laget.

Men frågan är vad sponsorer m.m går in med ekonomiskt och vilken linje man väljer att bygga. Bygger man så åren innan? Eller sätter man sig ner och bygger ett lag som spelar tillsammans?
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Stefan R 63: och bara att HA har mer sm- guld än SHL sammanlagt med dom lagen som är där måste vara en nagel i ögat för SHL.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Mickesgolf: Vem fan ska rådda i den här sörjan,tydligen dom som tog ner oss.Herregud tror då brynäs o vi behöver ett sabbatsår.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Samsung:
"Jag tror Rödin , Bertil , Blomman, Ölund är alldeles för tjuriga och har sån jävla självdistans så dom stannar.
Skulle inte bli förvånad om Scott också stannar."

Passar de verkligen in i den hockey som Brynäs behöver spela framöver för att bli attraktiv som förening för ledare, spelare, sponsorer och fans?
Ålder? Utvecklingspotential? Speed? Utstrålning?
Bang for the buck? Hockeyskills?

Ölund skulle kunna vara en stomspelare med tanke på ålder och erfarenheter, men underhållningsvärdet är begränsat. Finns det mer att få ut av honom för Brynäs?

De tuffa beslutens tid är här. Annars blir det matcher mot Oldeens Rallarbo inom kort.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Stefan R 63: Jag håller med, tycker absolut att SHL ska utökas! 16 lag och gärna derbygrupper, tror det skulle vara mkt välgörande för intresset att stärka vår högstaliga. Mer naturligt att ha en stark, inarbetad högstaliga som det utanför topp 16 i hockey-Sverige är svårt men inte helt omöjligt att nå till
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
mikenomad: jag såg att Foppa tycker att Shl borde ha 16 lag ...inte beroende på Modo utan han grundade på intresse eller kanske mer bristande intresse...
Jag håller med honom i mycket och framförallt är det ju inte bra för hockeyn i stort...om det inte finns lag från Stockholm i högsta serien.
Han hänvisade också till en undersökning att intresset mellan HA och SHL var lika stort ..vilket borde få sponsorer och så att fundera...
Jag tänker lite likt JVM och hockey vm..tror nog det är ett större intresse för JVM...pga frejdigare spel kanske.
Klart att Brynäs Djurgården Modo lockar fler tittare än Oskarshamn Örebro Växjö...så är det bara;)
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Mickesgolf:


Jag tror Rödin , Bertil , Blomman, Ölund är alldeles för tjuriga och har sån jävla självdistans så dom stannar.
Skulle inte bli förvånad om Scott också stannar.

Sen är allt ett kostnadspris.
Det är inte bara att flytta utomlands med barn osv, skönt att ha familj nära med barnpass osv.

Vad jag tror och hoppas men sitter inte på facit :)
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Måste erkänna att ett SHL utan Brynäs känns konstigt att tänka sig. Utan att jag värderar känslor inför det ytterligare. Men med det sagt; som flera andra (Timråiter och Modoiter) redan förmedlat; det finns ett hockeyliv även utanför SHL.

Som nån skrev så kan det snarare stärka relationen och engagemanget för klubben när man inser vad det handlar om. Kärlek och passion oavsett division. Man följer inte en liga, man följer ett lag.

Som Timråit är ett av mina känslosammaste ögonblick livesändningen på radio när Nolander och Lindstrand efter tre dygns mangling skulle meddela huruvida det blev kk el inte. Jag satt på parkeringen utanför City Gross. Känslan att veta att jag även fortsättningsvis hade ett lag att hålla på satte saker och ting i perspektiv för mig iaf.

Nu är det små steg i rätt riktning som gäller för er och jag är helt övertygad om att detta är effektivaste vägen att börja ta dessa. Tvingas till det. En fortsatt osund tillvaro i botten av SHL med den ena dopade paniklösningen efter den andra hade inte varit vägen framåt.

I nöden prövas vännen och Brynäs har många vänner. Likt hur det var för HV tror jag det kommer visa sig nu. Många med resurser som vill se Brynäs i SHL igen
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Om vi är lite seriösa nu, vet inte om det diskuterats innan. Men vilka tror ni faktiskt vill stanna och ta upp Brynäs ur HA igen?

Och vilka spelare ”tvingas” stanna för att ingen annan klubb vill ha dem i sina lag. Och Alcén ser en enkel lösning att ha dem kvar. Prestationen på många spelare har ju inte varit bra denna säsong. Så vilka andra lag vill ha dem i sina lagbyggen?

Kommer Lindbäck stanna? Rödin? Om vi lägger åsikter åt sidan vad vi själva vill och tänker vilka som faktiskt stannar kvar?
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: kanske onödigt att göra officiellt på det sättet då det som i ditt fall kan tolkas på ett dåligt sätt. Jag reagerade faktiskt inte först.
Vi vet ju inte hur HS har jobbat under året men det har säkerligen varit tufft, både med det sportsliga och ekonomin. Det har ju styrelsen sett.

Jag tror att det är riktigt dåligt att ta bort Bosse B och Svedman, något måste få finnas kvar och de är en del av det nya, inte det gamla. De har inte varit på plats särskilt länge och troligtvis inte hunnit sätta sin prägel på föreningen ännu, gamla strukturer sitter hårt…tar långt tid att vända en finlandsfärja osv.
Tror inte att vi får tag i någon mer kvalificerad KD än Svedman i ett allsvenskt lag. Tycker att han gör ett bra intryck.

Jag tror förresten inte att Alcén blir kvar med tanke på Svedmans uttalanden. Känns mellan raderna som något kommer hända (sen kan ju Alcén alltid bli kvar som någon assisterande SC/GM med tveksamt om det finns ekonomi till det i HA).
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Lunkan: Håller med, så för första gången håller jag med de ”stäng SHL” vurmare som då och då har hörts härinne 😉
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
”Med detta vill styrelsen uttrycka ett stort och varmt tack till klubbdirektör Håkan Svedman och alla medarbetare i organisationen som tillsammans har ansträngt sig till sitt yttersta.”

Va fan tackar de Svedman för?
Om han har gjort sitt yttersta och det är det sämsta resultatet vi någonsin presterat på isen under 63år - då räcker han absolut inte till som klubbdirre.
Det är ju inte så att han vänt ekonomin heller.
Så varför i helvete tackar de Svedman öppet på detta sätt i ett informationsmeddelande?

Ut med Bosse-bank på årsmötet, svedman dagen efter o alcen när sillyn är klar.
Så här dåligt får det inte gå bara.

Har någon sagt förlåt? Jag vill fan inte höra hur rakryggad man kan gå ur detta eller att man tar situationen på största ansvar - jag vill fan höra ordet förlåt från Bosse-bank, svedman och alcen.
Det är det minsta de är skyldiga oss.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: Det var ju ett skämt - cheer up!
Håller fullständigt med om att han kan gå rakryggad ur detta.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Svensson_62: var inte du nyss full av energi? Låter mer som bitterhet enligt mig.

Sklenicka ska inte ha nån skit för det dåliga försvarspelet för fem öre, mannen har vart tvungen att gå på 200%
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
munkas: Hmmm SHL är väl nån liga för en jävla massa plastlag. Det är AS som gäller, klassiska lag och trevlig hockey.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: Sklenicka kanske gillar torsk - därav BIF-sejouren. I MIF har han ju nära till Öresund om han vill pilka torsk istället. 🙂
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Min Malmö kompis på Jobbet idag blev arg på mig när jag sa att Sklenicka aldrig kommer gå till Malmö för det kommer vara flertal klubbar som kommer vara villiga att betala mer.

Han sa då ”ja gäller det bara pengar så kommer vi ju inte få han”


Vad skulle det annars gälla?

Om klubbar som FBK, Leksand, Timrå, Skellefteå, Luleå, mm skulle vilja ha han så finns det ju ingen chans i helvetet att han skulle välja Malmö. Men helvete vad arg min kollega blev över den åsikten 😂
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Svensson_62: numret till fansens värvning är 123-350-0675 vi ska tillbaka🖤💛❤️
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Falken: fan att man inte har prenumeration :/
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Nån som vet numret till fansens värvning?
Är konstigt nog fylld av energi - nu får vi kraftsamla oss tillbaka i SHL per omgående.
Det gäller att maximera extrapengen vi får (gentemot de övriga HA-lagen) den första säsongen.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Supportern: Förstår ironin. Nu slipper ni alla fall glassbilstutan när de gör mål i Plvit Arena.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Tgl: Han sitter nog säkert, otroligt nog...
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Falken: Vi Brynäs som förening lever kvar i det förgångna tider där före detta spelare kliver in som Sportchef eller tränare,

Nu behöver vi en styrelse som anlitar en GM sportchef tränare på meriter som kan få jobbet gjort,,

Inte vilken är kompis med vem och vilken har dom största Brynäs anknytningarna utan Kunskap kompetens erfarenhet,

Så det är trettioförsta gången jag skriver detta,
Så börja om gör rätt,

Jag kommer aldrig svika mitt lag även om det kommer ta ett antal säsonger innan vi hittar tillbaka till SHL,
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Vi har haft för stor tilltro till spelare som Emil Molin, Linus Ölund och den typen av spelare, dvs. spelare som gjort en bra match var 9-10 match. Eller som när Kvist gjorde två bra byten på en säsong - då ska det vara treårskontrakt. Kravställningen i Brynäs och tron på att medelmåttor plötsligt ska bli landslagsspelare - där har vi största anledningen till varför vi är där vi nu är.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Nu skulle man behövt få en varm kram av Manner.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Davey85: och jag bytte nivå på privatpartner... Har inte så mycket pengar men fan. Brynäs ska tillbaka och det är lätt värt en 100 i månaden
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Tgl: Har noll förtroende för Alcen. Men känns som det är han som måste sätta nya laget på plats. Som HV gjorde med Hult som fick gå efter det. De hinner inte börja intervjua nya kandidater nu.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Läste igenom GDs artikel "Från final till allsvenskan på sex år"...

Herregud, vilken cirkus det har varit. Inte konstigt att resultaten uteblir när allt runt om föreningen och klubben är så j*vla rörigt. 🤯

Bara hoppas att vi kan börja om på en ny kula på många plan och ha någon kontinuitet.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
mk: ”Nu förstår jag inte vad du menar?”

Vad jag sagt är att Inge och Stig inte har med Brynäs misslyckande och att göra och att vi hamnar i HA inte har med dessa två legendarer att göra,

Herregud hur längesen var det som dessa herrar hade något att säga till om.

Om att dom vistas i Monitor arena och försöker gjuta mod i våra spelare är bara positivt,
Eller är det negativt ? En jävla massa undanflykter,

Utan det är inaveln där vi inte anpassat oss till hur en modern SHL klubb ska skötas och fortsätter att anlita före detta Brynäs spelare till viktiga positioner i klubben,

Sköt klubben som ett en modernt företag ,

Kunskap kompetens erfarenhet går före kompis eller att ha spelat i Brynäs,

Jag hoppas att vad jag skrivit nu är något du förstår!!
Annars skicka det i bubbla så vi inte stör alla andra diskussioner,
Mvh och all kärlek 🥰
LG
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Tgl: Eller, har Alcen haft courage nog att inse att bör avgå?
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
nittontolv: Har Alcen fått gå ännu?
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Supportern: Synd. Hade sett fram emot dom bataljerna.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Detta känns depp att skriva. Men Västervik åker ur allsvenskan, så de är inga kommande motståndare.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
mattias - 74: Skellefteå säger du.
Ok, måste erkänna att jag har lite dålig koll på SHL nuförtiden…
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Skellefteå har kvitterat underläge 0 - 2 hemma, sådant kännetecknar ett lag som vinner SM Guld vilket jag tror.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
J-S: Jag fattar inte ditt inlägg.
Är det vad du tycker eller en sammanställning av olika inlägg under dagen?

Du börjar med att tycka att Inge har/hade varit en tillgång för dagens Brynäs.
Ok, hur då?
Exakt vad skulle han tillföra?
Ska han ta med sig Dacke på en scoutingresa?
Nej fan, det är redan gjort ja..
Vad i dagens hockey kan han tillföra?

Inge har absolut varit viktig för Brynäs genom åren.
Ingen tvekan.
Men allt har ett slut.
Så är det bara. Till slut så måste man byta delar.
Det ska helst göras innan det brakar ihop..
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
mattias - 74: Grymt fint❤️
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Nu vet jag inte om detta har postats

Har inte orkat scrollat tillbaks men sådant här gör mig otroligt varm i hjärtat

Så jävla fint ❤️
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: nu kommer det ge sig vilka spelare som har riktiga brynäshjärtan.
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval
AW-M89:" Läste tidigare att ni diskuterade Inge Hammarström, han har varit en jobbig jäkel i Brynäs. Sprungit omkring på kansliet och i katakomberna där han kommit med tips om hur det var förr till spelare.
Någonstans har han trott att han har någon slags befogenhet att blanda sig i.
Gjorde sig ovän med Bengtzén, Magnus Sundqvist och framförallt Peter Andersson.
Ska Brynäs resa sig måste man stänga ute gamla legendarer från att blanda sig i och störa."

Vilket kvalificerat skit snack.;-))

Inge och Stig har inget med dagens Brynäs att göra.
Du med flera försöker få det till att dessa två legendarer är något slags sänke för Brynäs.

Herre gud om något så är dom en inspiration och om dessa två herrar haft något att säga till om då har vi inte varit i den situationen vi är i.

Det är det här skitsnacket och undanflykter som fått Brynäs ner i HA,

Rensa ut svågerpolitiken där före detta Brynäs spelare får topp positioner som SC mm utan några som helst kvalifikationer,

Driv Brynäs som vilket företag som helst där kunskap kompetens erfarenhet går före om man spelat i Brynäs eller inte.

Det är den där jävla svåger politiken och inavel där man inte vågar ta in en Sportchef utifrån för någon oförklarlig anledning utan det lättare att skylla på Inge eller Stig,

Tyvärr tror jag inte Brynäs lärt sig läxan än utan nu kommer man ta in några före detta Brynäs spelare igen som SC eller tränare och tro att allt löser sig.

Så HA är vad vi Brynäs supportrar kan förvänta oss för ett antal säsonger och att överleva där utan att hamna i ettan,

Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat -?
Vilket var något som en intelligent person här i HS skrev tidigare.
Låst ämne

« · 2508291 · »