Shit, kvalserien är ett riktigt getingbo, så fuktansvärt skönt att slippa all den ångest den innebär. Så här tror jag att det går i kvällens omg:
Örebro HK-Djurgårdens IF 2-4
Leksands IF-BIK/Karlskoga 3-4 efter sudden
Rögle BK-Timrå IK 4-3
Redigerad kommentar
Var det inte nån här som ville se Printz i Brynäs? Han fick just förstaassisten till Örebros 1-0.
Redigerad kommentar
Stackars Djurgården. Stackars Canal Plus. Stackars Wikegård. Det är en tragedi vi bevittnar. Svensk ishockey förblöder. Djurgården på väg ur Elitserien, moahaha!!!!
Skämt å sido, för Brynäs så är det bra om Djurgården klarar sig kvar, ett lag som alltid drar mycket folk o det betyder fina pengar till Brynäskassan.
Redigerad kommentar
Kvalserien är en oerhört intressant och spännande serie men jag tycker det är orättvisst när Timrå gör en av de sämsta säsongerna i Elitseriens historia och sen klarar sig kvar.
Utöka till 14 lag
1-8 slutspel
9-11 stannar kvar
12-13 - kvalserien
14 åker ut
Brynäslegenden: Kvalserien är en oerhört intressant och spännande serie men jag tycker det är orättvisst när Timrå gör en av de sämsta säsongerna i Elitseriens historia och sen klarar sig kvar."
Ungefär lika orättvist som att Luleå åkte i kvarten (-:, gillar ditt förslag annars med att ett lag åker ur direkt. Lite kluven till tolv eller fjorton lag faktiskt.
70 Rodrigues:
Nånting annat är det nog inte tyvärr. Stackarn behöver proffesionell hjälp :/