1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741805 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

70 Rodrigues: "Har nog aldrig sett Bertilsson såhär jävla lam, vad fan är det med karln?"

abstinens :(

Fbk är fan inte bra alltså..vill ha revansch direkt på tisdag

Davey_22: Vart var Ollas, Enter & Kilström?
Jacobsson imponerade idag ivf!

Bertil går bort sig på båda målen,tyvärr. Det är såklart underkänt.

Men sen måste man göra mer än ett mål framåt också. Jag tycker Brynäs till och från slog av väl mycket på intensiteten. Vi borde hängt av Fbk efter 1-0.

Väldigt väldigt tung förlust...

Lindström: Jacobsson serverade två smörpass till Nokke,som han dock slarvade bort. Dessutom vart han bra i egen zon. Så jag håller helt klart med.

Enterfeldt syntes endast när han tog en dålig utvisning. Ollas också rätt borta idag.

Rossa: Dem? Vilka pratar du om?

Nej, jag tycker inte det är en katastrofal insats. Backspelet ser överlag MYCKET bättre ut.

Håller med förgående, Färjestad är inte bra, skapade dem någon farlig chans under hela matchen? Men lika förbannat så lyckas dem vinna på något sätt. 

Fan så tråkigt. Känns inte som en ok förlust. Hårt krigat på många positioner dock. 

TobiasR: Ja,det där är fan något Brynäs måste ta fasta på och försöka knocka Fbk tidigare. Gång efter gång kommer de till Fbk och lyckas hänga sig kvar i matcherna och sen vinna på ett jävla slumpmål.

Brynäs får inte nöja sig med att ha mer puck. Puckjäveln ska in i målet också. Annars blire såhär. Känns så onödigt att Fbk ska kunna vinna/ta poäng gång efter annan.

Supporterbråk efter matchen. FBKgrisar tog sig över till Brynäsarna.

70 Rodrigues:

Äcklig jävla förening. 

Zappaholic: Jämn match där tillfälligheter avgör. Åslund missar skottet vid kvitteringen, Starky blir lite ställd och släpper en retur.
Dubbelstyrningar vid 1-2 innan Hillding slår in trissan på tennis.
Två turmål och det ngt sämre laget vinner.
Bara att bita i det sura äpplet och komma igen i Karlstad.

Huge:

För en gångs skull är vi överens, men fan vad jag avskyr at se Ollas i " fel " tröja ;)

Hoppas att Tollefsen blir borta ett tag, han står ju i vägen titt som tätt.

mattias - 74:

"Äcklig jävla förening. "

Har du blivit stöddig efter ett par öl? älska, inte hata?

Väx upp!

;)

Bäst igår: Fjärdelinan och Tollefsens sargade knä (är det slutspel så är det...)

Sämst igår: Första backparets markeringsspel och den bedrövliga publiksiffran

Huss: Håller med...

Bertilsson, är han lagets mest överskattade spelare månn tro? Spelar väldigt omoget och gör inte alls skäl för det rykte han har. Försöker alltid vara iskall och hålla pucken när han inte ska, tacklar inte längre, är oerhört nonchalant i det fysiska spelet när han innehar puck.

Han bör koncentrera sig på det han är bra på, dvs spela fysiskt och överlåta det konstruktiva spelet till någon annan.

Nej, det är tråkigt att konstatera hur han väljer en spelstil som missgynnar honom så kopiöst.

Skulle vara intressant att höra hur han ser på sig själv som hockeyspelare.

Jeklund: Känns som överdriven kritik bara för att han råkade missa på offensiva blå innan kvitteringen. Hade inte Åslund mkt turligt fått med sig pucken så hade deras tokindianare kunnat straffa sig rejält och Bertil hade hyllats som en smart spelare som läste deras chanspass....

Jeklund: Ja, han verkar ha en lite naiv och okritisk inställning till sitt eget spel. När han varit borta från matchspel så pass mycket och går direkt in ett slutspel så är det "back to basics" som gäller. Speciellt när han spelar mot "pappa upp i dagen" Djoos som alltid söker kreativa lösningar, vilket inte alltid är den bästa lösningen i ett slutspel.

Huge: Handlar inte ett dugg om att han missade på egen blå, vem som helst kan missa en gång. Det handlar om hur Bertil spelar i allmänhet, hela säsongen faktiskt.

Många av skadorna uppkommer pga nonchalans i hans fysiska spel när han har pucken.

Han tar sig an rollen som en spelande back, före rollen som en fysisk back. Jag ser honom som betydligt bättre i det fysiska spelet än i spelet med puck.

Ska dock tillägga att jag av föklarliga själ bara är en tyckare och ingen expert....

Jag får nästan lite hybris-vibbar när jag ser honom i år tyvärr.

Redigerad kommentar

Jeklund:
Bertil var grym innan smällen i Vemdalen som verkar ha tagit allvarligare än man hoppats

Philly signar honom ej, inte aktuell som C/A, usel när han skulle testas som kreativ i tex PP, skyddar sig dåligt på isen, rapporter om rejäla fyllor...klart det tycks råda begränsningar kring karaktären/spelet

Men klart vi alla längtar efter stabila, hårda, konsekventa Berra

Jeklund: Kan till viss del hålla med.
Som tjugo8 är inne på: skadorna har naturligtvis inverkat på hans spel överlag, konstigt vore det annars.
Och att kritiken kanske blir lite extra negativt färgad när man vet hur han kan prestera i normalt slag.
Jag är snarare mer överraskad över vårt klart förbättrade försvarsspel överlag, när farhågorna tornade upp sig efter Gundes skada.
Både Löf och Jacobsson har höjt sig rejält och är spelartyper som behövs i ett tufft slutspel. Tillsammans med Bertil, förstås...

Huge: Ja, Jacobsson gjorde en av sina bästa matcher i Brynäsdressen och var överraskande nog vår bäste back i första matchen. Speciellt när hans backpartner fortsätter att ha svårt nå upp till fjolårets nivå.

tjugo8: Vi får hoppas att Bertilsson kan steppa upp ett par nivåer med några matcher i kroppen. Försvarsspelet överlag mycket bra i match 1. Även anfallsspelet var bra liksom PP tycker jag men skärpan i avsluten saknades.

Det känns så otroligt surt med denna förlust då vi sett till spelet i stort borde ha avgått med segern. Två lag med starkt bortaspel möts så vi ka nog stjäla någon match i Karlstad också men match två blir en nyckelmatch. Tollefsens vara eller inte vara kan nog avgöra en hel del i denna serie.

brynäs08:

Har alltid avskytt FBK. Det har mestadels med 1997 och göra.

Fjollefsen var tydligen med o tränade idag o med all sannolikhet så lirar aset imorgon :-(

mattias - 74:
Klara heller inte av dom...men för min del är det pga dom sanslöst självgoda supportrarna..
Ursäkta dum fråga, men vad sabbade dom -97?

Horace76c:

Vårat Sm Guld som vi aldrig fick ;)

Vi hade 2 - 0 i matcher i semin och ledde med 3 - 0 tidigt i den 3:e när Claes Eriksson kom på ideen att köra över Johan Hedberg så denna utgick och sedan vände FBK matchserien och vann alltihopa, hade vi vunnit den matchen hade vi tagit guld, så bra var vi den säsongen.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Typiskt FBK

mattias - 74:
Aaaah...var det DÄRIFRÅN vi fick "rispa ögat" ifrån;)

mattias - 74: Låter precis som när HV vann sitt guld. Körde över Micke Sundlöv och så satt vi med Kasse Larsson i mål....

70 Rodrigues: Inte då, en väl avvägd tackling så är han borta igen.

Bertilsson är det tydligaste exemplet hur en säsong full av skador fortfarande plågar laget. Han är ljusår från normal kapacitet och kommer behöva flera matcher innan han når tillbaka. Nokkelainen är ett annat exempel. Innan skadan dominerade han när han var på isen. Nu är han bara en i mängden. Men störst påverkan har givetvis skadan på Gunde. Man trodde det var omöjligt att toppa alla skador. Men det gick...

Var det nån felstuds igår som inte gick till en värmlänning? Och givetvis åkte dom på en 2+2 utvisning med 2 minuter kvar av matchen. Hade en brynäsare fått knät under sej som Tollefsen hade det varit gipsvagga säsongen ut. Svårt att torska med det flytet. Dystert för sporten när brunkarhockeyns världsmästare vinner.

Jajjen: det tragiska är att det alltid tillåts så mycket småfula saker från färjestads sida jämnt. Sånt blir jag less på

smallround: älgknullarna i Värmland ( tidsfördriv på sommaren i Värmland) måste vara det laget som skadar flest motståndare.

BRYNÄS4EVER NR1: Vad gör dom på vintern?

Jajjen: skoterpolarna på vintern.....

Carl Lejonkräk: Jaa, dom är inte kloka dom där värmlänningarna...

Jajjen: hugger ner spelare.

Tja. 

Vilka biljetter gäller för bortasupporters imorgon?

//Anton

BRYNÄS4EVER NR1:Språket avgör er intelligens men har förtröstan ni vinner till slut

Svanru: Kan kallas enögdhet ganska vanligt förekommande bland alla typer av supportrar ;-) 

Usch, ingen bra känsla alls inför morgondagen...fbk har alltid sånt flyt mot oss. Typiskt att tollefsen klarade sig. Imorgon vill jag att pucken ska studsa åt vårt håll för en gångs skull. Någon som vet nåt om Gretzkys status?

bifhjärta: Gretzky? Han la väl av -99...

Zappaholic: Är basse borta säsongen ut eller?

Redigerad kommentar

bifhjärta: Ingen aning...frågan är vad han ska bidra med och vem han ska peta?

BRYNÄS4EVER NR1:
Lol, första ordet ska jag fan börja köra med :-)

Horace76c: har en kollega på jobbet med en trolig födelsedag (fbkare) . Kallar alltid fbkare för det ordet. Hatar så innerligt det laget sen många år.

Vad tror vi om kvällens drabbning? Förlust och det ser riktigt tungt ut tyvärr!

Jag ä int bitter vinst 4-1 Djoos, Scott, Ollas x2!

En kollega här på jobbet är FBK:are och ska jag vara ärlig så tål jag inte att se han just nu bara flinet han visa upp när man kom in i matsalen i morse lockar fram monstret i mig! :-)

« · 1615498 · »