Bertil går bort sig på båda målen,tyvärr. Det är såklart underkänt.
Men sen måste man göra mer än ett mål framåt också. Jag tycker Brynäs till och från slog av väl mycket på intensiteten. Vi borde hängt av Fbk efter 1-0.
Väldigt väldigt tung förlust...
Lindström: Jacobsson serverade två smörpass till Nokke,som han dock slarvade bort. Dessutom vart han bra i egen zon. Så jag håller helt klart med.
Enterfeldt syntes endast när han tog en dålig utvisning. Ollas också rätt borta idag.
TobiasR: Ja,det där är fan något Brynäs måste ta fasta på och försöka knocka Fbk tidigare. Gång efter gång kommer de till Fbk och lyckas hänga sig kvar i matcherna och sen vinna på ett jävla slumpmål.
Brynäs får inte nöja sig med att ha mer puck. Puckjäveln ska in i målet också. Annars blire såhär. Känns så onödigt att Fbk ska kunna vinna/ta poäng gång efter annan.
Huge:
För en gångs skull är vi överens, men fan vad jag avskyr at se Ollas i " fel " tröja ;)
mattias - 74:
"Äcklig jävla förening. "
Har du blivit stöddig efter ett par öl? älska, inte hata?
Väx upp!
;)
Bäst igår: Fjärdelinan och Tollefsens sargade knä (är det slutspel så är det...)
Sämst igår: Första backparets markeringsspel och den bedrövliga publiksiffran
Huss: Håller med...
Bertilsson, är han lagets mest överskattade spelare månn tro? Spelar väldigt omoget och gör inte alls skäl för det rykte han har. Försöker alltid vara iskall och hålla pucken när han inte ska, tacklar inte längre, är oerhört nonchalant i det fysiska spelet när han innehar puck.
Han bör koncentrera sig på det han är bra på, dvs spela fysiskt och överlåta det konstruktiva spelet till någon annan.
Nej, det är tråkigt att konstatera hur han väljer en spelstil som missgynnar honom så kopiöst.
Skulle vara intressant att höra hur han ser på sig själv som hockeyspelare.
Huge: Handlar inte ett dugg om att han missade på egen blå, vem som helst kan missa en gång. Det handlar om hur Bertil spelar i allmänhet, hela säsongen faktiskt.
Många av skadorna uppkommer pga nonchalans i hans fysiska spel när han har pucken.
Han tar sig an rollen som en spelande back, före rollen som en fysisk back. Jag ser honom som betydligt bättre i det fysiska spelet än i spelet med puck.
Ska dock tillägga att jag av föklarliga själ bara är en tyckare och ingen expert....
Jag får nästan lite hybris-vibbar när jag ser honom i år tyvärr.
Redigerad kommentar
tjugo8: Vi får hoppas att Bertilsson kan steppa upp ett par nivåer med några matcher i kroppen. Försvarsspelet överlag mycket bra i match 1. Även anfallsspelet var bra liksom PP tycker jag men skärpan i avsluten saknades.
Det känns så otroligt surt med denna förlust då vi sett till spelet i stort borde ha avgått med segern. Två lag med starkt bortaspel möts så vi ka nog stjäla någon match i Karlstad också men match två blir en nyckelmatch. Tollefsens vara eller inte vara kan nog avgöra en hel del i denna serie.
brynäs08:
Har alltid avskytt FBK. Det har mestadels med 1997 och göra.
Horace76c:
Vårat Sm Guld som vi aldrig fick ;)
Vi hade 2 - 0 i matcher i semin och ledde med 3 - 0 tidigt i den 3:e när Claes Eriksson kom på ideen att köra över Johan Hedberg så denna utgick och sedan vände FBK matchserien och vann alltihopa, hade vi vunnit den matchen hade vi tagit guld, så bra var vi den säsongen.
Redigerad kommentar
Bertilsson är det tydligaste exemplet hur en säsong full av skador fortfarande plågar laget. Han är ljusår från normal kapacitet och kommer behöva flera matcher innan han når tillbaka. Nokkelainen är ett annat exempel. Innan skadan dominerade han när han var på isen. Nu är han bara en i mängden. Men störst påverkan har givetvis skadan på Gunde. Man trodde det var omöjligt att toppa alla skador. Men det gick...
Var det nån felstuds igår som inte gick till en värmlänning? Och givetvis åkte dom på en 2+2 utvisning med 2 minuter kvar av matchen. Hade en brynäsare fått knät under sej som Tollefsen hade det varit gipsvagga säsongen ut. Svårt att torska med det flytet. Dystert för sporten när brunkarhockeyns världsmästare vinner.
Tja.
Vilka biljetter gäller för bortasupporters imorgon?
//Anton
Svanru: Kan kallas enögdhet ganska vanligt förekommande bland alla typer av supportrar ;-)
Redigerad kommentar
Vad tror vi om kvällens drabbning? Förlust och det ser riktigt tungt ut tyvärr!
Jag ä int bitter vinst 4-1 Djoos, Scott, Ollas x2!
En kollega här på jobbet är FBK:are och ska jag vara ärlig så tål jag inte att se han just nu bara flinet han visa upp när man kom in i matsalen i morse lockar fram monstret i mig! :-)
70 Rodrigues: "Har nog aldrig sett Bertilsson såhär jävla lam, vad fan är det med karln?"
abstinens :(