1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741974 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Nu hoppas jag att publiken kommer på torsdag, trots detta. Det behövs verkligen. Vi har fortfarande chansen. Loppet är inte kört. Ännu.

Patetiskt från sportchef till backar, avgå alla

70 Rodrigues: vilken jävla frustration
Och så Sven-Ingvars.... Känslan av förlust och vanmakt hör en fysiskt illamående

70 Rodrigues: Tack och hej Brynäs!!! Synd att ni inte kan vara bra när det gäller!

Förbannat att vi inte fick med oss pinnen i första matchen. Förbannat.

Steenm: På torsdag kommer det ännu mindre folk, tyvärr :-(

70 Rodrigues: tycker wikegårds matchanalys är helt korrekt. 

Haha ja det där var ju syntematiskt (ursäkta stavning) för matchen. Djoos skjuter aldrig, Djoos har slagit ungefär 300 felpass idag, Djoos ramlar när han ska jobba. Även duktiga spelare har dåliga dagar.. Men tycker det är Brynäs för dagen.

Brynäs gör en urusel match. Man är inte där idag. Man har inte tillräckligt med matchvinnare I RÄTT läge. Iaf i denna match.

70 Rodrigues: Inte ens nära, kan tyvärr inte se hur vi ska kunna ta nån match. Alldeles för många som spelar grundspelshockey.
Bertilsson ska inte spela nästa match, han är fruktansvärt dålig.

BÄNKA BERTILSSON!!!! Vill inte se han en sekund till på isen, bedrövlig!!!! :@

Trots allt så är vi till slut inte så lngt ifrån att ta denna match till övertid.

Nu gäller det i fortsättningen att göra saker mer rejält och koncentrerat över tre perioder. Det räcker fan inte med 20 minuter bra hockey.

Det positiva är att vi trots undermåligt spel är med och stör Fbk. Kan vi komma upp i normal/bra nivå så har vi goda chanser att slå ut dem.

Detta är långt ifrån kört. Men flera spelare måste upp. Betydligt.

Bedrövligt. Kämpa för helvete. Besviken som fan idag, vår högsta nivå är så mycket bättre än FBK men de lallar bort matchen.

3-3 hade varit ett rån.

Så jävla dåligt genomförd match i tre perioder. Att vi är nära är ett underbetyg till FBK... Säsongen känns över. Vi är för närvarande ett lag som inte rår på FBK. Befriande med TJs sågning.

Tips: 0-4 i matcher. Tyvärr...

han är en jävel att snacka gode Tommy...

Steenm: Surt, första perioden avgör tyvärr.
Vi visar ändå moral och kommer igen, finns gott hopp om vi drar lärdom av första.
Långt ifrån avgjort, ny match på torsdag.

Davey_22: Å exakt var såg du 20 min bra hockey?

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:
Detta känns som en jävligt onödig förlust som de till stor del orsakar själva med otroligt slarvigt ofokuserat spel.
Riktigt dålig match av Brynäs och det är helt oförsvarbart i ett slutspel. Jag är besviket över lagets uppträdande i kväll.
Jag har dock inte gett upp ännu och hoppas på seger och rejäl uppryckning gällande spelet på torsdag.

brynäs08: Den här matchserien är körd, det har ingenting med att vara negativ eller "medgångsupporter" att göra. Precis alla med någon som helst hockeykunskap kan se att vi inte har någonting med det här att göra. FBK är större o starkare på alla positioner, från coach till backar. Bara att säga tack och hoppas på en bättre säsong 2014/15.

B E D R Ö V L I G match, kladd och inte med från start.

FBK åker sönder oss! Fyyyyyyyy fan.

Tåget gick idag, skönt för gossarna att kunna ta fram badbrallorna och golfklubborna.

Brynäsgubbe: Brynäs passar Färjestad perfekt som motståndare så är det bara tyvärr nu blir det riktigt tufft! Usch vad besviken man är!

70 Rodrigues: Det står 0–2 i matcher. Inte 0–4. Så vad menar du med "körd"? Svårt att räkna?

Lindström: äh, ingenting är avgjort. Vi har definitivt chansen att ta oss tillbaka in i matchserien.

bradberry: Ok bra kanske är fel ord, men jag tycker det finns bra perioder i matchen och arbetsinsatsen är egentligen bara dålig i första.

Fbk är förbannat skickliga när de få spela på ledning,särskilt 3 baljor.

Jag vidhåller att om båda dessa lag når sin högsta kapacitet så slår vi ut dem.

brynäs08:Du menar Bagdad TJ..

FBK hade knappt ett ispass idag och lekte sönder oss, säger en del om inställningen i Bif. 

70 Rodrigues:
Nu lär ju faktisk jag ställa mig till ledet med "gamnackar", men som omväxling ser jag inte detta som förlorat.
Såg visserligen inte matchen idag, men den i söndags kunde faktiskt slutat hur som helst.
Förhoppningsvis var den här matchen bara ett bottennapp. 

70 Rodrigues: Ge mig EN anledning till att vi inte skulle kunna vända det här? Det står för helvete 2-0 i matcher. Detta är absolut inte kört.

Nu gäller det för TJ att få igång detta. Till att börja med vill ja inte se att han kastar om en jävla massa i kedjorna. Sådant hjälper allt som oftast i enstaka matcher. Sedan måste han ändra om ordentligt i PP.

Detta kan vi vända, det är jag helt övertygad om.

Carl Lejonkräk:Såg du hur Bifs spel såg ut idag? Ska vara om deras 1-2 & 3é målis går sönder.

Då kanske vi kan göra mål och få iväg skott på mål med skymming och kanske rentav driva på mål.

Färjestad spelade en kvartsfinalmatch med en adrenalinstinn kapten i bräschen. Brynäs ställde upp för omgång 28 i grundserien. Nu är det två matcher kvar, sen börjar arbetet med att införskaffa 4-5 nya backar. Vår kapten har för övrigt de sämsta handlederna i SHL. Revansch på revanschens revansch på torsdag...?

mattiaskarlgren: FÖRSVARET!!!!

Lindström: Men för fan människa,sån jävla skillnad är det inte. 2-0 matcher är intagligt. Lite tilltro får du väl ha till ditt lag ?

Hitills har spelet inte varit tillräckligt bra, men det finns tid kvar att jobba på.

Undrar om TJ kan få på killarna grejerna redan till kl 17:00 så kanske kanske dom är med vid 19 tiden på To..

Steenm: Jag vet precis vad det står, men tillskillnad från dig så försöker jag inte att blunda för verkligheten. Den här matchserien är körd.

mattiaskarlgren: men det är lite uppförsbacke kanske?

Davey_22:Så jävla illa som Bertil, Djoos och totalt osynliga och odugliga Kilas är så N E J.

Jacobsson är bästa back så här långt, säger väl en del.

Noll linje i spelet för att toppa med att ingen utom Brodin och kanske Granis som vart nära deras målis.

Steenm: som sagt, vi tycker alla olika!

Lindström: Håller med om att Kilas och framför allt Bertil måste upp flera nivåer.

Djoos tycker jag gör både bra och dåliga saker idag. Han borde skjuta när han har läget och hade också lite taskig kontroll. Men han har assist och skapar powerplay i första,spelade inte heller fast sig.

Bertil vet i fan.. Bänken borde vara nära.

brynäs08: Fast det finns "tycka", och så finns det verkligheten. 0–2 i matcher är inte lika med 0–4 i matcher, senast jag kollade. Men tycker man det är kört så är det väl ingen idé att kolla på torsdag då heller, antar jag? För man vet ju redan om att det är – just det – KÖRT!

Steenm: *asg*

Torsdag = Revansch !
Grabbarna tar flyget fr Java vid Stortorget

Steenm: jag tror också att det är kört. Jag tycker det ser ut så. Jag ser inget som talar för något annat? Men jag hoppas verkligen att vi vinner på torsdag. Det tror jag alla här inne vill. Jag kommer se den matchen. 

Sist men inte minst. -EN RIKTIGT BRYNÄSARE VINNER! ;)

Varför bänka Thure? Varför? Visst gör han kanske inte sin bästa match men han är en målskytt, en spelare som kan avgöra matcher! Ibland förstår jag mig inte på Jonsson.

Davey_22: Glömde våran "C" som vart lika osynlig, och helt missat att visa ledaregenskaper. 

brynäs08: Sist men inte minst - EN RIKTIG BRYNÄSARE GER INTE UPP VID UNDERLÄGE.

TobiasR: Han kanske var förbannad på Thures onödiga utvisning som trots allt gav Färjestad initiativet och ledningen i matchen?

Davey_22: vem har gett upp?

alla som var här idag kommer att vara här på torsdag, och nästa match och nästa efter det ;) vi utrycker oss olika.

brynäs08: Liiiiiiite dåliga alternativ som Bif verkar ha i PP, dom spelar 2 1/2 min på att söka en helt stängd Djoos så rinner ett 4 mins PP mer eller mindre bort med "bara" en kasse. 

Undrar varför inte Harju får chansen att stå från högra blå och panga i första Powerplay hade gärna vilja se det han har ett riktigt bra slagskott, tycker han borde få chansen där faktiskt. Skulle även vilja se Nokelainen mer på slagskott och direktskott från blå i PP.

Bratwursten: Djoos ska inte skjuta mycket han ska lägga upp mackorna

Davey_22: På torsdag kommer vi att vinna med 4-1 kom ihåg var ni läste det! 

tvivlar inte på att någon här inne är glad och nöjd med detta Brynäs visar upp men inte fan ska vi lägga oss ner och dö vi möter FBK hatlaget nr 1 vi ska inte åka ur mot dom här Sven ingvars wannaben! 

Bratwursten: Intressanta tankar. Harju tycker jag dessutom vart het i sista perren. Skapade situationer utöver sitt mål.

« · 1615899 · »