Huge: Att FBK läst på är tydligt. speciellt med tanke på hur dåliga FBK genomgående har varit i bp denna säsong så kan ingen väl påstå att vi haft ett framgångsrikt pp? Receptet måste väl ändå vara att ändra taktiken? Sluta låta Djoos stå som point då han ännu inte har de kvaliteter som utmärkte Gunderson! Han är för långsam och när de är två FBkare som ligger högt så stänger de effektivt spelvägarna diagonalt också. Det senare mkt beroende av att Brynäs står för stilla och har ett på tok för långsamt passningstempo.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: för övrigt förstår jag inte varför du fortfarande klagar när Brynäs förlorar...du har väl gett upp den här säsongen ungefär lika många gånger som Brynäs förlorat en match ;-)
Huge: Jo, men jag tycker lite synd om att lägga det ansvaret på unge Herr Djoos.
Hur begåvad han än må vara så är han inte där än, med två hungriga vargar jagandes så har han inte rutinen att hantera detta än, framförallt inte i ett slutspel.
Se bara på Färjestad som kör två spelare på blå där Nygren sedan glider in i mitten för skott. Det är bättre att ha Djoos lite i sida och typ Harju eller Thure som sidekick på blå med sina fina skott.
Redigerad kommentar
Huge: Ja du, för det första kan du ju ställa frågan till någon av dom som har raljerat :-)
Jag är skitförbannad och kommer att gå in till grabbarna o tala om det, ni kommer att få se vilka spelare som jag inte är nöjd med, typ :-)
Huge: Lite intressant att så fort man är ansluten till Brynäs så blir man "skickligt yrkesfolk" när journalister aldrig verkar besitta samma förmågor.
"Varför förlorade ni?", är ju en öppen fråga precis som "vad ska ni göra åt era problem med ****?". Två vanliga frågor som lämnar ett vidsträkt spektra av svar/analyser av den tillrågade? Ändå får vi samma svar varje gång av TJ.
TJ har samma utstrålning som en 70-skylt på E4:an och när han står och pratar om "Revansch" efter match 1. Spelarna agerar som om det absolut inte är tal om någon revanschlusta medan TJ inte gör ett skit under första perioden utan låter det rinna iväg till 3-0 innan det händer saker.
Är det bra coachning tycker du?
Zappaholic: självklart är det så.
En annan sak.jag kan tycka att TJ (inte bara under slutspel) inte är en bra matchcoach. Och det finns ju en mängd olika ledarskap och typer. Men skicklig matchcoach är han inte enligt min mening. Det känns som bif 2014 skulle behöva det? Alternativt en kapten med de egenskaperna. Det känns förvirrande att dunken öht bär C.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Därmed ingen anledning att hänga ut sin spelare till media. Det skickar inga bra signaler till laget.Enkelt att förstå.
1+1=2
70 Rodrigues: ja, jag gör det ibland :-)
Kollar Rahm på tv10. Han håller inte en puck, returer på allt.
Zappaholic: Varför vänta till 3-0? Som det såg ut igår så hade en T.O gott kunnat komma mycket tidigare.
Ingen skärpa i passningarna eller passmottagingarna. Det är ett uppenbart tecken på att det inte står rätt till mentalt hos spelarna, att det var många vita knogar i brynäshandskarna. När såna basala saker inte fungerar så är det något som är fel. Det ärTJ's jobb att märka såna saker och ager mer än att stå med armarna i kors. Ta en TO och berätta en rolig historia, vad som helst för att lugna spelarna.
Men det är TJ's genomgående fel under hela hans tid som huvudtränare i Brynäs. Speciellt efter det han inte har någon Silfverberg att stoppa in som löser saker och ting åt honom. Många gånger har man tappat matcher på grund av att strategin inte har fungerat. Då SKA en tränare ha förmågan att göra de nödvändiga förändringarnai TID. Det är sånt som gör en tränre duktig.
Samma sak gäller PP. Man Har haft ett PP som är byggt kring EN spelare, Gunde. när han gick sönder så har man bara stoppat in unge Djoos på hans position/roll. Att lägga ett sånt ansvar på en så ung spelare är fel. Man måste åtminstone nöta in ett alternativ när en så viktig kugge försvinner.
Det har inte gjorts... TJ agerar för sent i vanlig ordning.
Carl Lejonkräk: Helt rätt. Många gamnackar har ju gett upp säsongen vid otaliga tillfällen och talat om hur bedrövligt allt och alla är. Alla ska avgå, TJ framför allt. Nu verkar gamnackarna återigen bestämt sig för att ge upp. Nu är det över. 0-2 i matcher går inte att vända. Men hur har gamnackarna egentligen resonerat under säsongen? Låt oss se efter:
Först var det kvalserien som gällde, men där hade de fel.
Sen var det play-in som gällde. Fel där också.
Efter det som bäst femma eller sexa. Oj, det var också fel.
Nu blir det stopp i kvartsfinalen. Vi får se om de får rätt för en gångs skull, så de äntligen får säga:
"Vad var det vi sa!"
Carl Lejonkräk:"De som sågade Brynäs innan serien drog igång och snackade kvalserie har inte ens gett TJ kred."
När serien startade hade vi inte Starkbaum i kassen. Han har hjälpt Brynäs massor. Utan honom vete katten hur det hade gått.
Skönt att se att det inte bara är vi som blir förödmjukade i kvarten hittills (Luleå, HV). En extremt viktig nyckelmatch väntar imorgon. Vinner vi i Läkerol så vänder vi på denna matchserie.
Redigerad kommentar
Huge: Köper ditt resonemang och visst man ska absolut inte säga att han varit dålig hittills (Djoos). FBK har gjort det väldigt, väldigt bra i BP hittills.
Men nånting jag tycker känns jobbigt är att Djoos ändå är van att spela PP men nu när FBK spelar på det sätt dom gör så tycker jag att TJ borde försöka få ner pucken djupt istället för både 1-0 målet i Gävle samt första målet i Karlstad har kommit från lägen där vi först varit djupt i zon och därifrån jobbat oss in på mål.
Tycker det är ganska solklart att vi måste spela lite annorlunda (djupare) då det synts på FBK att de fått problem i BP.
Men att Djoos kommer bli en viktig PP-spelare råder inget tvivel om. Han har allt tillgångar som spelare och kommer vara en väldigt viktig kugge många år framöver.
Godkväll ärade brynäsvänner. Vill passa på att be om ursäkt för mitt bitvis barnsliga beteende igår kväll. Men vi måste kunna acceptera varandras olikheter och tycken.
imorgon är Det i praktiken sista chansen. Inte många lag klarar att vända ett 3-0 överläge. Jag kommer åka upp och heja fram laget på plats och jag hoppas att Gävle tänker likadant. Det är viktigt att vi sluter upp och försöker få med oss en kompis eller två. Varför inte snacka med folk på jobbet om att gå på hockey?
imorgon smäller det och jag hoppas innerligt på vinst.