1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Rossa: Tja... Vi räcker helt enkelt inte till mot FBK. Framåt är vi likvärdiga. Betyg 7 av 10 kanske. Bakåt FBK 8 och Brynäs...3 typ... Det som är sorgligt är att vissa i laget sänker sin kapacitet i slutspelet.

Det är att vika ner sig...

Nu är det kaos.

Rossa: Byt lag då

Hur fan kan ni klicka på "gilla"-knappen på en sån kommentar från Rossa? Äckligt patetiskt.

Redigerad kommentar

Lindström: jag tycker det är hårt mot starkbaum. Problemet är inte att han släppt in 2. Problemet är att vi bara gjort 1...

man måste få kritisera sitt lag också... inte bara hylla jämnt

TJ efter matchen och 0-3 o serien "Nästa match ska vi ta revansch"
Avd vem orkar bry sig.

Sessen tog slut idag.
TJ gör?

Klasskillnad! Tyvärr...

Ollas är klart sämsta forward i slutspelet.

Zappaholic: På lördag är det över, skönt.

Zappaholic:Intressant att du tar ut din frustration på skribenter istället för LAGET som helt klart är grunden till din frustration.

1-3 strax då!!

EskilstunaLasse: tyvärr tänker han inte längre än vad näsan räcker...

Så jävla dåligt, ingen desperation av spelarna och ingen coachning av TJ.... Stabilt

Snart, snart får många av er äntligen skriva på forumet:

"Vad var det jag sa."

Ni riktigt längtar efter att vi ska åka ut, så ni kan sitta där med mysribba och må gott.

Fy fan säger jag bara...

rafalski: Brynäs spelar sin sämsta hockey precis när det roliga ska börja. Snacka om att blåsa sina fans på fest.

Kom igen nu.......

EskilstunaLasse: Är det intressant tycker du? För övrigt har du inte en susning om grunden till min frustation.

Många här som verkar skadeglada härinne, jag tycker det är jävligt illa.

Ta chansen nu då för helvete!!!

Så jävla deprimerande.

70 Rodrigues: Vilken oväntad matchbild! Nu vänder vi

Zappaholic: Ingen Brynäsare kan vara skadeglad när Brynäs förlorar. Då är man per definition ingen Brynäsare.

Steenm: Dagens prestation är Granströms höger på norrbaggen.

När kommer revanschen?

Zappaholic: Jag tänker inte hänga ut någon. Med denna skadesäsong bakom kom dom längre en förväntat. Tacka starkt för det. Nu har dom som styr Brynäs. Vilka det nu blir. ett jävla jobb att göra inför nästa sosse En backsidan som inte håller i shl. Det kan en blind höna se.

Zappaholic: men för helvete skärp dig! Sluta tyck så jävla synd om dig själv! Det är ju du som sitter och vässar mot andra!

Peja: Visst är det frustrerande?

Byt tränare, byt backar, byt sportchef. Nu skiter jag i detta. Ses i augusti

Hur kom det här laget 4a med dessa backar? 

Aja tack för i år. Kul ändå att ha Starkbaum från början nästa år.

Fyfan N O L L ide vad dom ska göra i 6-4.
TJ visar sin begränsning som tränare återigen.

Vad gör Bif te x när Berglund överfaller våran bästa back? NOLL och intet.
Visar hur mycket laget Bif står upp för varandra.

fruktansvärt tråkigt. Men det är inte slut förren det är slut.

men chansen är numer minimal... Men större under har skett.

Det är lite svårt att höra vad TJ säger i intervjun eftersom han har huvudet i marken..

brynäs08: Tycka synd om mig själv? Nu hade du lite otur tror jag när du tänkte till...

Vi tycker väl olika antar jag, du kanske tycker det är ok att spy vilken skit som helst över sitt eget lag, jag tycker inte det.

Det är allas fulla rätt att skriva vad de vill, och min fulla rätt att kritisera det.

Alla TJ älskare och Ja sägare är nöjda, fan va skönt..

Brynäsgubbe: Dom avslutade med 4 vinster innan kvarten. Sen vänder dom och avslutar troligen med 4 torsk. Fy fan förklara det den som kan.

Starkbaum kan inte besegra Färjestad i ett SM-slutspel.

Rossa: Copy paste?

Lindström: så var det över för i år då. Vi mäktade med slutspelshockey i en halv period (slutet an andra) vilket är under all kritik. Ett lag av svärmorsdrömmar vinner inte guld, så tack Sweatt, Grana o Brodin att ni gav smällar och försökte i varje fall.

BRYNÄS4EVER NR1: Bonusar för att komma topp 6 kanske kan vara en anledning.....

Vi kan väl vara överens om att det är för jävla illa att gå ner i nivå i slutspel. Kilström? Ollas? Bertil? Starkbaum? (Jodå! Inte fan är han någon som vinner matcher åt oss.) Nordan? Rödin? (2 mål men felprocenten är frapperande) Nokelainen?

Å andra sidan har vi en backsida som håller allsvensk klass så förväntningarna kanske är fel ställda...

Redigerad kommentar

Zappaholic: Men det har ju blivit en fix ide för dig? Det känns som du letar efter att någon kritiserar så du får en reaktion?

tycker du att det är konstigt när det sitter folk som brinner för det här laget och svär under en matchserie som rinner oss ur händerna? 

De som gör det är ju fruktansvärt känslomässigt uppladdade för det här, precis som du och alla andra som hänger på ett hockeyforum. Alla här inne älskar laget men visar det på lite olika sätt. Många gånger är det dem som skriker mest vid förlust som jublar högst vid vinst. 

Men poängen är att du gör exakt princip genom att tjafsa med dem som tjafsar om att de tjafsar. 

kan du förstå hur jag menar?

Huss: Jag tycker fortfarande att det är för jävligt att de står och highfivar Tollefsen i båset när Thuresson ligger på isen och vrider sig i plågor. Ser för jävla illa ut och jag är in i helvete förbannad över sånt beteende...

Fy fan

bradberry: i princip alla fans här var väl överens om att vi hade mkt svag backsida när säsongen drog igång.

Jag gillar verkligen inte Ollas i PP, skjuter i täck hela tiden tar nästan aldrig rätt beslut. Och oj!! vad Djoos defensiv är dålig, pinsam faktiskt.

"Vi ska gå ut och stånga oss blodiga"

Någon som såg något av det ikväll??

brynäs08: Jo jag fattar hur du menar. Jag tycker oavsett vilket att man inte ska kalla sitt eget lag för skitlag och att man ska få massa likes på en sån kommentar. Jag tycker inte det är ok. Vi är alla frustrerade över resultaten i matcherna, men laget och spelare blir kallade lite vad som helst.

Har svårt att släppa sånt, det ska jag villigt erkänna.

Rossa: Ja du måste ju vara en av dom, iom att du skrev så?
Nä.det här förlorades inte ikväll. Det var i första matchen. Sen är faktiskt FBK ett bra lag. Det är bara så tyvärr, det funkade inte iår. Bara hoppas att det kommer in ett par bra backar plus en backcoach.

Zappaholic: Ja, det är såna scener som ger hockeyn ett dåligt rykte. Norrbaggen kommer naturligtvis att säga "vad tråkigt att han blev skadad, det var inte meningen..." osv men hans reaktion visade något annat.

Redigerad kommentar

Zappaholic: jo, men det är en del av kulturen i FBK. Vilket gör att man hatar dem ännu mer...
5 min kvar i sista matchen underläge 0-4. Då är det läge att bentackla OKT ur slutspelet för gott.

AJ jag trodde verkligen vi skulle vinna idag men ojojoj vad fel jag hade, Brynäs är helt enkelt alldeles för dåliga för att slå ett FBK! Usch vad besviken jag är på laget och alla runt detta!

Jag är egentligen ingen som kitiserar (trots att jag fullt ut accepterar dom som gör det) men jag anser att ansvarig för detta är Sundlöv som inte har värvat på backsidan och TJ som jag mer och mer börjar tvivla på! Semester eller ett dödryck i LLA på Lördag återstår att se!

Var väl naiv
Men efter guldet trodde jag att vi skulle kunna vinna slutspelsmatcher igen...

« · 1616429 · »