1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741967 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Jajjen: Precis som förra året alltså...
Det handlar inte bara backarnas offensiv som sviktar. Defensiven är än värre där man gång efter annan tappar positioner. FBK spelar väldigt enkelt och ställer upp i en box framför mål och jobbar hårt på att vinna närkamperna för att vända spelet snabbt.
Våra backar far omkring som yra höns mer på vinst eller förlust. Det är sort skillnad.

Repris imorgon tack!

Brodins mindre lyckade men modiga fight m Tollefsen ligger ju där också...

tjugo8: Granström gav ju Tollefsen en redig höger i slutet på förra matchen med, i morgon vill jag se att det blir fight.

Carl Lejonkräk: "Granström gav ju Tollefsen en redig höger i slutet på förra matchen med, i morgon vill jag se att det blir fight."

sen beror det väl lite på om Tollefsen tycker det är värt att gå in i en fight

när det finns en god chans till avancemang?

lite fundersam över att flera nämner Hedman inför nästa säsong.

har hört på andra vägar att han är på gång till just Färjestad?

Sheena Punkrocker: Hedman är en klockren representant för FBK-hockeyn - hänger, klänger och hakar. Han kommer bli en hjälte i Värmland.

Jajjen: Iofs... går han till FBK lär han inte åka på några avstängningar... så på så vis är det ju rätt klubbval.

"Det var ingen som var nöjd efter matchen i torsdags. Men efter mötet vi hade i dag (torsdag) så har jag fått en väldigt bra känsla. Vi hade ett väldigt bra snack och spelarna är otroligt inspirerade."

Copy/paste från efter bortamatchen? Har hört det där förr...

Samt det LGB skriver är oroväckande... Fast det kanske varit känt en längre tid.

Brynäsgubbe: LGB?

Jajjen: Ledsen. LBG hette användaren.

Brynäsgubbe: och vad skriver han som är oroväckande?

Jajjen:

"Okej, dags att ventilera. 

TJ - du är på väg att ÅTERIGEN sumpa ett slutspel. Som i år VAR ett slutspel där vi faktiskt hade en stor chans att nöta ned Färjestad. DET som bekymrar mig mest, är ditt agerande i båset. Satt en lång stund och studerade dig igår - Du ritar lite på tavlan, du pratar lite med Janne, men du visar fanimig ingen som helst vilja utåt - inget kroppsspråk, ingen glöd, INGENTING! SKÄRP DIG."

Brynäsgubbe: Ungefär som Tommy Sandlin då. Historiens bästa elitserietränare.

Dags att vända mot Äckelstad nu?

Eller är Brynäs sämre än Modo helt enkelt?

Patrik Källstr: Nej? Hänvisar till tabellen.

Brynäslegenden: Tabellen ändrades på slutet pga tillfälligheter där Modo gjorde bort sig. Sen så skulle man slagit ut LHC lätt och nu haft 3-0 i matcher mot Frölunda

"halva andra perioden är riktigt bra från oss"

Fan va najs det skulle vara m en hel riktigt bra match...eller iaf en period...

Imorgon blir det 7 timmar i bil för matchen i Karlstad, årets sista, årets krigarseger, början på historisk vändning...?

Vad gör Ni då?

tjugo8: Skriver tenta.. Hade ändå inte varit något gott omen om jag varit på plats, står noterad för 8 raka förluster när jag varit på plats...

tjugo8: Jag tar hand om barn med vattkoppor...

Ungefär som Tommy Sandlin då. Historiens bästa elitserietränare."

Sandling behövde inte göra något för han hade ledare i laget som inte tillät en massa lallande.

Vi har sunken....

Hoppas att dom kan visa det också???

70 Rodrigues: Kanon med ledigt för grabbarna, för något nötande av PP eller lära sig hur man rensar ut pucken resolut ur egen zon behövs ju inte.

TJ vilken struts
"Små marginaler"

Då var det dags igen, ska vi åka i fyra raka?

Hänger nog mest på Fbk, får dom för sig att försöka flörta med publiken och börja spela hockey så tror jag vi har en chans.

Spelar dom lika diciplinerat som tidigare så tror jag att hockeysäsongen tar slut ikväll.

Tips: Fbk publikhockey - BIF 2-5
Fbk grishockey - BIF 2-1

rafalski: Mao extra viktigt att få första målet idag.
Som TJ säger: jämna matcher och vi har varit för ineffektiva och klena runt båda målen. 1-2 eller 2-1 i matcher hade kanske mer speglat händelserna på isen, små marginaler i framförallt våra hemmamatcher.
Dags att kopiera HV och ta sista chansen...

Huge:De där "små marginalerna" som TJ pratar om är en väldigt förskönande version av verkligheten. FBK har totalt trasat sönder Brynäs där snabba uppspel lyst med sin frånvaro. Brynäs spelar omständigt med många dåliga passningar där man tappar fart i spelet. FBK kan lugnt ställa upp och ta bort mittzonen och parkera på egen blå med sina backar. Visst har Brynäs vaskat fram chanser med i det stora hela så är FBK ett nummer större över hela banan. PP är stereotypt och sönderläst.

TJ behöver göra en total reset av allt för att komma till korta med denna dominans. Jag säger inte att det är omöjligt men det kommer att bli ruggigt jobbigt.

Hockeykväll i torsdags lade fram fakta på ett väldigt talande sätt. Där några "små marginaler" inte var någon orsak till att FBK har 3-0 i matcher. De förhållandevis "små marginalerna" ligger i slutresultaten i matcherna vilket jag ser som ett bevis på att det går att vända detta. Men då måste man först vinna närkamperna vid sargerna, slå direkta pass utan att man tappar fart och vara effektiv när man spelar PP.

KOM IGEN NU BRYNÄS!!!

Redigerad kommentar

För att pröva ngt nytt tror jag vi skulle behöva sprida "grisandet" till flera enheter. Vår förstakedja är för snäll å försöker lira sig till framgång vilket inte fungerar i ett slutspel mot disciplinära FBK...

Förslag:

A-Kedjan
Rödin Scott Brodin
Kommentar: Brodin med direktiv att spels fysiskt, bana väg, gå in på mål, irritera, bråka men behålla kylan...

B-Kedjan
Granis Nocke Harju
Kommentar: Ärkegrisen måste bli mera jobbig på motståndarna men på rätt sätt. Reta upp och kryp in på skinnet men behåll kylan och låt FBK stå för dumheterna.

C-Kedjan
Ollas Nordan Sweatt
Kommentar: Här handlar det om att få igång motorn i kedjan. Ollas får "grisrollen" här och jag tror att en sån roll passar honom just nu. Gå in och spela enkelt. Kämpa som fan och VAR JOBBIG! Ollas säsong har gjort att han försöker agera playmaker istället för att gå tillbaka till de grunder han egentligen behärskar bäst.

D-Kedjan
Lindgren Enterfeldt Thuresson
Kommentar: Här måste Sebbe ta för sig mer. Smäll på och var obekväm. Thure kan också spela fysiskt och rivigt och Lindgren är stabil. En checkinglina med krydda av finess...

bradberry:Ser bra ut. Men fortfarande. Passningarna måste sitta bättre. Det är för myckeet stötande och andra nödlösningar för att få fram passningarna.

EskilstunaLasse: Dom måste ha ett rakare spel genom mittzon för att behålla farten in i anfallszon, alla dom här försöken med diagonalpassningar är ju dömt att misslyckas. Det måste även finnas någon som går in på mål då vi kliver in i offensiv zon, blir så jävla lätt att ta bort spelare som placerar sig ute vid sargen och det skapar ej heller ytor för skott från blå.

Forzzen:Helt rätt. transport över röd. Dumpa ner och checka stenhårt. Genom detta så måste FBK ändra sin gameplan. Det går inte att ha backar som väntar på blå när ett lag dumpar. Samtidigt så måste våra backar våga kliva upp i banan så att inte laget blir för långt.

Men ett dump av centrn sedan två winthundar som chckar fast pucken gör att man kan ha centern mitt i zonen som spelalternativ när man återvinner puck bakom förlängda. Samtidigt har man centern med hem vid en eventuell spelvändning.

Sedan mycket skott på mål när man skapat trafik framför kassen. Skitenkelt ;-)

Redigerad kommentar

EskilstunaLasse: låter som dump, jagande, FBK-back vinner puck, kontring, mål FBK.

Carl Lejonkräk: Det är bättte än de spelvändningar från offensiv blå och mittzonen son vi sett hittills.

Carl Lejonkräk:bevisligen funkar det inte att diagonalpassa sig genom mittzon då Fbk ställer upp med 5st där, så om man då kommit till ett avgörande ögonblick där vi nu är kan man inte sticka huvudet i sanden och köra på man måste göra en ändring. Använd sarger och lägg djupt, är fan så mycket bättre att tappa pucken djupt i anfallszon än innanför blå som vi gjort ett antal ggr nu. En till förbättring om det skall lyckas är första uppspelte, vi kan inte dutta med pucken fram och tillbaka ett antal ggr innan vi startar uppspelte, våran styrka är farten utnyttja då den med snabba uppspel.

Forzzen: rakare snabbare uppspel vill jag se definitivt. Inga diagonalare. Däremot har vi spelare som kan skapa på andra sätt än att starta med dump. Visst ska vi variera oss och köra dump ibland när det är riskabelt med kortpassningsspel. Kortpassningsspelet vill jag att vi hittar tillbaka till faktiskt.

Nu jävlar gäller det. Idag SKA vi vinna, sen tar vi nästa hemmamatch i bara farten. Visa lite jävla vilja nu och fördärva för den vidriga klubben FBK. Framåt Brynäs!

Fett nice o se att TJ har rört om i grytan, NOT :-(

Brynäs IF (White)

4th Line
34. Brodin, Daniel
9. Enterfeldt, Sebastian
27. Lindgren, Alexander

5. Löf, Simon
28. Rollin-Carlsson, Victor

3rd Line
31. Granström, Jonathan
16. Nokelainen, Petteri
90. Harju, Johan

8. Persson, Dennis
55. Jacobsson, Robin

2nd Line
23. Sweatt, Bill
39. Nordquist, Jonas
11. Ollas, Jesper

52. Kilström, Lukas
15. Bertilsson, Simon

1st Line
53. Thuresson, Andreas
41. Scott, Greg
18. Rödin, Anton

22. Sundqvist, Jörgen
3. Djoos, Christian

Goalies
40. Holmqvist, Johan
1. Starkbaum, Bernhard

Head Coach:  Jonsson, Tommy Assistant Coach:  Larsson, Jan

bifhjärta: Ja inte fan ska vi torska 4 raka! Vi ska vända på den här skiten!

Fuck off, nu kör vi!
Dags att finna platsen i Skitkaffe Arena

Vissa har redan gett upp för längesedan (Rodrigues m.fl.), men jag tror på killarna i eftermiddag.

Steenm: Man måste tro på laget så länge det finns chans. Sen kan vi gnälla unisont...

Sluta snacka och leverera NU boys..

Lindström: Nu vänder det!

FOKUS FOKUS FOKUS på fbk hela tiden. Kan dom inte bara hålla käften wikegård o grabbarna

Steenm: Det är helt ok, vi lever i en demokrati :-)

maddog1970: vi får hoppas det. Eller är det Tja sista match???. Vi hoppas Brynäs börjar skriva historia.i dag. Första målet är otroligt viktig, annars blir det en köttsår igen.

Känns stabilt med ett BP :-(

Fortfarande inte 110% ös mot mål, dutt dutt och stå på hälarna.

70 Rodrigues: verkligen ingen start som visar att dom vill...så tamt

70 Rodrigues: Billigt
Zebrorna förnekar sig inte SATAN!!!!!

Bra skärpa...

« · 1616652 · »