1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741672 inlägg · 7967 ämnen

Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
kanske en dålig idé iof.. Det blir svårt att vinna fler matcher med dessa domare o med så mkt skador. Men allt kan ff hända, om vi "bara" vinner nästa match hemma som är såå viktig!

andreasknox: Vi får också hoppas på att fbk har hamnat i samma situation med hemmaspelet efter dagens match som dom hade i några månader innan. Då fick dom inte måga poäng med sig.

MarcusElving: ingenting är omöjligt! :)

Lyck: Jag är ganska säker på att någon av domarna såg trippingen men ville inte få obehag för att uppmärksamma huvuddomaren på det. Det minsta motståndets lag som du vet.

Bissett19: Granis och Kahnberg ska lira tillsammans så mycket det bara går i fortsättningen, härlig kemi idag!

Mongot i vit t-shirt borde sitta inspärrad, det är fan bland det värsta jag har sett i en hockeyarena!

Kan AIK så kan vi =)

Bissett19: Varför spräcka den bästa kedjan från igår??
Så här vill jag ha laget:

Ekholm-Clarke
Somervouri-Larsson-Silfverberg

Jonsson-Andersén
Kahnberg-Granström-Rödin

Bertilsson(OJ, vad han blivit bra!)-Sundqvist
Wännström-Hansen-Rensfeldt

Carlsson-Sundström-Rohdin

ps. kul att nc Ä-N-T-L-I-G-E-N ser att kahna ska vara på isen i PP!!! Bravo, det som jag och många andra sett långa månander i förväg! SUCK för polacken!

Orkar inte läsa igenom alla sidor här angående tacklingen på Järnkrok.

Bara en liten fundering.. Är det bara jag som tex tycker att Falks tackling på McNevin (tror jag det var) var fulare än Holtets på Järnkrok?

Man måste säga som så att Järnkrok vet och ser att Holtet kommer att komma i ryggen, alla spelare i ES i detta läge vet att det kommer att komma en tackling.
Det som dock är fult i detta läge är att Holtet tar flera skär och tacklar fult, och ger inte Järnkrok någon som helst chans att klara tacklingen hyfsat bra. Han är bara ute efter att skada Calle.
Calle böjer sig ner och ska man vara ärlig, tacklingen hade inte tagit lika illa om han inte gjort detta.

Men jag tycker ändå att Falks tackling där han tar ännu fler skär än Holtet och tacklar McNevin mot huvudet. McNevin har heller inte den blekaste aning om att Falk kommer, han ser honom aldrig.

Falks tackling är fulare än Holtet MEN båda tacklingarna är solklara matchstraff. Inget snack om saken.

"När spelet började igen fick Anders Bastiansen klubban avslagen utan åtgärd innan Jonathan Granström kunde avgöra med ett direktskott. "

Det kan nog vara bland det roligaste jag nånsin läst! hahaha herregud, vilken match såg den tomten?

mattiaskarlgren: Tycker du har helt uppåt väggarna fel. Att inte Holtet får minst en tvåa är ju ett rent hån.

Falk kör en hård tackling, givetvis utvisning men att han är avstängd ytterligare för en lättare föresele än den som utspelade sig mot järnkrok är ju ett skämt.. Är det några som ska vara konsekventa så är det väl fan domarekåren och disciplinsnämnden.

Förstår upprörda miner här nere i jönköping.. Trots detta kan jag inte mer än älska att de är på väg ur slutspelet.:)

Säger det igen, som jag sagt hela jävla säsongen. Kahnberg är en av elitseriens absolut bästa. Synd att det tog 55 omgångar för polacken att inse det.

Gurra88: Holtet verkar klara sig... Hmm

Då är ribban lagd. Bara att sätta igår och mosa nyckelspelare i nästa match.

GävleLasse: Nej det är helt jävla sjukt. Hoppas dock på larsson som center på hans plats. väldigt intressant..Nordan får även några dagar till på sig att reparera sig

Gurra88: "Säger det igen, som jag sagt hela jävla säsongen. Kahnberg är en av elitseriens absolut bästa. Synd att det tog 55 omgångar för polacken att inse det."

Eller för göteborgaren att visa det.

Gurra88: någon*

arnio: Haha.. så kahnberg blev kung på en dag. Det är CZ förbannade uppgift att få fram det ur honom.. Vilket han totalt misslyckades genom petningar m.m. CZ är en dåre, och tack GODE gud att cz är på väg långt bort

GävleLasse: Brynäs rular! Nu ser det ljust ut. Fan va kul slutspel med Brynäs är! Härde jag jag någonting om 0-4 i matcher?

Jag lider med Järnkrok, Dacke, Nordqvist, Svedberg, Lauritzen...

Gurra88: "Haha.. så kahnberg blev kung på en dag. Det är CZ förbannade uppgift att få fram det ur honom.. Vilket han totalt misslyckades genom petningar m.m. CZ är en dåre, och tack GODE gud att cz är på väg långt bort"

Just det, kvalserietippade laget, tungt skadedrabbade vinner borta mot tvåan som har fullt lag, klart att Brynäs coach måst vara kass

arnio: Ja, om du såg matchen, så insåg du nog hur jävla mycket hockey kahnberg har i sig. Om hjärnan din kopplar så långt, så kanske den även förstår hur totalt han misslyckats med kahnberg i år. Men jag är inte förvånad om det inte kopplar för dig.

Bissett19:

Smart av Brynässpelarna att skratta åt publiken när de åker av isen samtidigt som en av de kastar saker på hemmapubliken medan flera av de andra slår klubban i plexit för att håna.

T.om. 50+ männen som står bredvid spelargången och har så gjort på stå i ett antal år som annars är så lugna va rasande efter det beteendet.

Bra gjort, kan nog bli en fin serie framöver detta.

Thelemakos: Bor du i Karlstad?

GävleLasse: Helt rätt, nu är det bara att åka ut och se till att skada så mycket det går.

Thelemakos: Snälla du, inte vara ledsen för att du missade mello pga förlängningen...

GävleLasse: Domarbasen Peter Andersson är från Karlstad. Tror t.o.m. att han och Perra jobbade på samma arbetsplats. Färjestadskopplingen är klar och karlstadbor är mycket "patriotiska" som t.ex. flaggstötaren i hallen. Peter Andersson har säkert påverkat starkt vid beslutet om det nu är så som det skrivs.
Det räcker inte att vi måste kämpa ner FBK vi har även domarna mot oss.

Treklövern1912: Kolla igenom situationen igen och låtsas att det är Järnkrok som proppar Holtet och se om du tycker det är avstängning. Att Brynäs laget är förbannade är ju lika mycket taktik som sanning. I stort sätt alla tidningar kommenterar situationen att det är utvisning men inget matchstraff.

Zzz: Är du också från Karlstad :-)

Treklövern1912: Nej verkligen inte =). Jag var också vansinnig när jag kollade på matchen men när man får se det i efterhand så tycker jag att det är en olycklig situation där Järnkrok är lite naiv. Men både Holtet och Axelsson kommer att häcklas frisk imorgon, det kan jag lova!

Han tar för många skär så oavsett hur Järnkrok agerar så bryter han mot reglerna.
Hoppas man knätacklar sönder de där kärringarna som filmar i nästa match..rappa fingrarna av dom osv..lika bra för slå ut dom kommer inte vi inte FÅ göra av de som styr....att en domare så uppenbart blåser åt ett håll är äckligt att se..men de rövknullas ju av Loob

Zzz: Kallar det för boarding.

RavenLord: Amen!

Thelemakos: "50 + männen" ska väl gå hem direkt efter matchen och lyssna på Lasse Stefanz och dricka grogg, inte stanna i arenan och skämma ut sig, eller?

Treklövern1912: Ja precis ska bli jävligt intressant och se om en liknande situation kommer och då med en skada på en fbk spelare men då lär det väll bli 20 matchers avstängning är klart!!!
Men jag håller med om att nu jävlar har domarna och även domarbasen satt ribban så det verkar ju vara fritt fram och skada tongivande spelare så vilka tycker ni vi sak börja med?
Jag tycker att först knätacklar vi sönder Dickens knä sen kan vi tackla sönder Wallins axel eller rygg eller ja spelar ingen roll bara dom blir borta lika länge som Järnkrook!!!

foppa78: Överfallet på M Johansson renderande inte ens en utvisning.

foppa78: Här kan du se nivån på Peter Andersson som domare. han borde ha avgått redan då men det var nog FBK som övertalade honom att fortsätta.

Gurra88: Läs om läs rätt. Jag sa att Falks tackling är fulare MEN att båda tacklingarna är matchstraff. Järnkrok är med på att Holtet kommer i ryggen det är inte McNevin. Där har du den stora skillnaden! Men sen så finns det en grej till också, respekten.. Vart finns den? Alla som snackar om att det var en tvåa ska nog gå å lägga sig, det är två solklara matchstraff.

Svanru: Ciao italiano.

Svanru: Men nu får du för fan ge dig!!!

Bissett19: Det är rätt av Sundlöv att ge sig in i debatten så att laget kan koncentrera sig på nästa match i stället.
Tänk om det blev fullsatt på måndag.

Treklövern1912: Jag tror i alla fall att det blir 7000 +
Det är många känslor som rörts om i och med skadan på Järnkrok. Hyperviktig match i mogon. Den är värd en miljon plus. Vinst i morgon och man säkrar ännu en hemmamatch.

GävleLasse: Framstjärens Wallins pep talk innan match; DIVE, DIVE, DIVE nu tar vi dom..

Har saknat trashtalket hittills men nu jävlar är det slutspel hörrni! =)

Helt perfekt att det är Granström som drar igång hela karusellen också. Han spelade tufft och var jobbigt att möta, han avgjorde matchen i sudden och han psykar FBK efter matchen.

Känns som om FBK kan börja fokuser på fel saker=fokusera på Granström! Det är så vi vill ha det!

Härligt Grana!

Redigerad kommentar

GävleLasse: Kanske man får höra taktfasta "Jag vill ha en italienare" ;-)

Vi kör den här när FBK kommer in på isen i Läkerol Arena imorgon. Det skulle ta psykningarna till en helt ny nivå ;)

Bissett19: Hehe, brutalt! :D

Jag tror jag förstår nu hur i h-e domarna kunde missa utvisningen på Holtet. De bestämde sig efter att de (felaktigt och mot reglerna) sneglat på reprisen som bara visade själva smällen och inte Holtets ansats och nio skär. Då klarade de inte av att hålla två frågor i huvudet samtidigt - trots att de var 4 stycken.

Fråga 1: var det en olycklig vändning av Järnkrok som gjorde att han fick smällen i ryggen och huvet (= "det nog inte avsiktligt att sikta på ryggen (checking from behind) och huvudet (checking to the head)" tyckte domarna) och
Fråga 2: var det en våldsam tackling mot sargen med fler än tre skär, en s.k Boarding? (= "tänkte inte på de" sa domarna)

Inkompetent. Men mysteriet löst. Domarbyte måste vara en självklarhet.

Redigerad kommentar

Om ni tittar på reprisen på tacklingen på Calle så ser det ut att lutfiskens båda fenor lättar från isen. Man får ju inte hoppa in tacklingar som ni säkerligen vet.

Nån som höll räkningen på antalet tacklingar i ryggen av FBK igår? Idioten som misshandlade Järnkrok skulle givetvis stängas av. Det värsta var inte att han tog 8-9 skär innan tacklingen utan att han tog sikte på Krokens huvud. Alla såg att Järnkrok böjde fram överkroppen men det sket idioten fullständigt i.

Börjar bli dags att spela hockey FBK-style. Och då menar jag inte att kasta sej så fort en motståndare är i närheten utan att "ta bort" deras stjärnor. Börja med tant Wallin redan i morron.

Jajjen: Men är inte Jonas Nordqvist tillbaka snart? Det skulle behövas nu!

« · 1361567 · »