1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738928 inlägg · 7967 ämnen

Linköping - Brynäs 0917-2019

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Back: faaan så onödigt

Back: Helvete! Ledning 3-1 och sen pannkaka.

ANUS.

Fyfan vad jag inte saknat den här känslan. Vad fan gör Jaedon? Otroligt. Det var den kvällen då.

FYFAAAAAAN VAD ILLA!!!!!

Vafasen var det där?

De blir som förra året med förlängningar med andra ord😂

Forsberg 1978: å jävla jocke

Jaha, då var det som vanligt då.... :-(

Står ju med skridskon i målgården när han gör mål. Hur lyder regeln eg?

Bäska droppar: 3-1 i tredje till detta. Gick kanske lite för lätt.

Aja. Poäng igen i alla fall, och spelet såg bra ut mestadels. Nu ser vi fram emot Gavlerinken.

Blå grottan: Lite surt detta.

Tycker vi är minst lika bra som LHC, de har flyt som får in kvitteringen. Inte så mycket att analysera efter bara två matcher men det känns som om vi har ett tryggare grundspel att jobba utifrån.

Saknades förra året.

Så djävla illa . Svenska domare vill ha huvudrollen igen . Öt statusen fortsätter från förra säsongen . . Inte bra alls

Zappaholic: Håller med dig helt. Känns dock extremt surt att förlora så här. Borde varit 6p nu.

Zappaholic: tycker vi sett över hela matchen har ett bättre spel. Lite saker att slipa på men annars känner jag mig trygg med spelet. Vi kunde ju haft lite mer flyt med domarna som "missar" skolboksexemplet på tripping.

Zappaholic: Hyffsat less på förlängningar nu, REDAN ...godnatt.

Fyra pinnar på Linköping och Frölunda (borta), godkänt ändå.

Men fan va surt att man ska förlora på LHCs turliga mål.

munkas: Fruktansvärt onödig förlust. Tre skitmål emot oss förstör kvällen. In med Ersson i nästa match då Jocke så släpphänt ut.
Vi var klart bättre i fem mot fem men brunkarhockey och enögda domare vände matchen.

Äh, riktigt surt. Säg inte att vi kommer vara totalt oförmögna att plocka OT-segrar även denna säsong....

Nu väntar ett grinigt och nollat FBK inför storpublik på lördag. Allt pekar mot årets första nolla. Men jag är försiktigt positiv ändå.

Zappaholic: Surt att de fick sån medstuds på slutet. Och att blindhet drabbade domarn i avgörande läge...

honken21: Lite orutin att överoptimistiskt(?) gå för fyran istf att försöka kontrollera och stänga vid 3-1.
Slarvigt, ändå en hockey man vill se framöver.

Flertalet individuella misstag som vi förlorar på idag. Jocke E, Norin osv... Det är inte som förra säsongen när hela spelsystemet inte fungerar.

Det kommer bli bra detta

Nonchalant spelat!
Sen detta ? nya? spel i box...
Backa hem och stå o styra. Kommer ju aldrig att hålla. Vad är tanken?

dAVydov: Plus till förstakedjan som är fullständigt lysande. Linus Ölund gör det oxå bra men sen är det blekt bland forwards... Jocke E godkänd men släpper två sista väl enkelt... Bland backar är ju Sigalet, Ingman o Kilström bra. Norin ute å seglar på tok för mycket...

Vi har för smal spets! Är tydligt idag. Boqvist skulle vara en perfekt pusselbit...

Zappaholic: Tycker vi var bättre än LHC men det finns en del att slipa på. Nonchalans och alltför stora avstånd mellan backar och forwards samt då Jockes miss (otur) avgjorde.
Det känns lite väl stabbigt i försvaret tycker jag, Söderström vore mumma.

Huge: Sunkan inte jättenöjd i alla fall. Vi var naiva...

Känns tyvärr som vi slarvar bort två poäng idag. Samtidigt känns det som att vi har gått över till att spela ett mer kreativt pch agressivt spel i år. Då får man kanske ta att det blir några onödiga misstag till en början. Jag tror och hoppas det kommer minska med tiden.

”I år är det solklart med regeln kring målgården. Spelare inuti målgården blåses av direkt”. Jahopp, det var många matcher den regeln höll...

{2064}: Håller med. Lindelöf och Norin måste höja sig ett par snäpp. Offensiven ser bättre ut.

Tigerhjärta: Domaren vågar inte ta en solklar utvisning i slutet av tredje och dömer godkänt mål. Riktigt illa.

dAVydov: japp, dessutom bidrar det till att backarna inte riktigt hinner med upp i spelvändningarna (bortsett från Ingman då). Lindelöf är värvad för bra uppspel och skott men med sina anmärkningsvärt dåliga skridskoåkning så kommer han aldrig med upp i anfallen och kan bidra där.

Huge: Surt och lite orättvist slut på en match Brynäs borde ha vunnit.. Men, spelmässigt är det iaf både roligare och mer intressant än på länge.

dAVydov: Vi slarvade bort segern men spelmässigt ser det mestadels riktigt bra ut.
Förstakedjan magisk men kommer tas hårt framöver så det gäller för de andra kedjorna att steppa upp, framförallt Ölunds kedja.
Dags för Ersson x 2 att debutera på lördag.

Brynäs IF... kan inte hålla tvåmålsledningar och inte vinna i sudden. Inget nytt.

Back: Skulle behöva slipa lite på special teams också. BP har inte varit bra de här matcherna. Första PP-uppställningen ser vass ut men den andra får inte till det. De måste ju börja mata passningar på Z och låta honom avlossa, en enkel men förmodligen vinnande strategi.

Anders Berg: Känns lite så. Inte ens när 1-3 kom kändes det tryggt. Varför är det så återkommande trots att truppen ändras från år till år? Det är något jag inte begriper mig på.

Surt att tappa två pinnar när man leder med två puckar i tredje. 4/6 pinnar är ändå mer än vad jag hade trott inför dessa matcher. Hoppas Boqvist kommer hem. Då blir det att åka av:-)

Blå grottan: Ja, surt poängtapp.
Blir bättre när man lär sig att spela av tvåmåls-ledningar i sista, annars ser det bra ut.
Ett par misstag av Jocke och lite enögda domare avgör idag.
4p av 6 möjliga efter den här tuffa inledningen ändå en klart godkänd poängskörd.

Tyvärr ser de två VIK-förvärven tveksamma ut. Nu har de fått så pass många matcher att spela in sig på att man börjar fundera kring dem. Sen 2-0 och 3-1 då ska man ha mer än 1 p...

Boquist har ju varit grym på andra sidan tror inte vi kommer se han i Brynäs på ett bra tag.

Så här är det, det är små marginaler i dagens hockey.
Vi kunde lika gärna vunnit med 4-1 efter mål i öppen kasse. Men nu vände det av tveksamma ingripanden av bland annat Jocke E och Norin.
I långa stunder spelade vi ut lhc, jag älskar när backarna fyller på och byter plats med forwards. Det är inte lätt att försvara sig mot.

Rohdin gjorde en grym match, förstakedjan sylvass och bra spel av Ingman sigalet och kilström. Ölund gjorde en bra match men han har ingen hjälp av Zetterberg och Forslund. Den kedjan kuggar inte riktigt i.

Andrakedjan måste upp något snäpp. Alternativt byta plats på Ölund och Sallinen?

Helt obegripligt att det inte blir tripping när Zetterberg blir fälld framför mål, med lite drygt två minuter kvar av tredje perioden.

Kan två domare se så dåligt samtidigt?
Får två domare ignorera reglerna hur de vill? Domarna rånar oss på chansen att ta ledningen (och möjligen avgöra) inom de sista två minuterna av matchen.

kul att Leksand förlorade i alla fall.

ellis: tycker du två matcher är mycket ??

Tror tyvärr inte vi i längden kommer att kunna springa ifrån faktumet om för smal spets i laget. Tycker Mannberg överraskat positivt hittills, men så har vi Forslund, Sallinen och ett par till som det inte blir mycket för i anfallet.

Chris11: Har de inte spelat en drös träningsmatcher också?

Precis hemkommen från Linköping. Sur förlust efter att vi haft ledningen så mycket. Men en mycket tight match där det kunde gått på vilket håll. Desch gör två mål och är riktigt bra, men tar också en väldigt onödig utvisning och ger bort pucken i OT.

Rumpelstiltskin: Vill jag se slagsmål går jag på boxning eller MMA. Tror inte folk som gillar hockey skulle ha något emot om dessa rena knytnävsslagsmålen tas bort. Behöver inte innebära mindre känslor för det.

Angående matchen:
1) Ölund är en av våra bästa spelare idag. Upp med honom istället för Sallinen!
2) Lindelöf och Norin har det kämpigt. Det hade iofs Gunderson också när han var ny back från Allsvenskan. Känns som det är väldigt viktigt att Söderström kommer hem snart.
3) Jocke är tyvärr lika ojämn som förra säsongen. Bjuder på två mål idag. 3-3:an är riktigt svag tyvärr.
4) Jag väntar med att dra slutsatser kring att vårt 3 mot 3-spel eventuellt suger denna säsongen också.
5) Ser fram emot Ersson i kassen nästa match!

Skrubben: Kändes som domarna hade bra lägen att bryta fighten, men de lät den fortsätta. Ganska onödigt..

Davey85: Håller med dig, MEN lite dåligt av Kilas att glida till pucken istället för att ta två skär framåt..
Så låg en stor del på hans ansvar med kan jag tycka.

« · 1986520 · »