Brynäs IF

713944 inlägg · 7953 ämnen

Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07

943510 · » Till forumet



Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Hitman: Ja, idag släppte vi ju till och med in mål när vi spelade i PP...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
RavenLord: he he, ja, vi ser riktigt giftiga ut. Vi kanske ska se till att vi alltid har en utvisad så kanske vi släpper in färre mål per match?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Bissett19:

:-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
65selander:
Vaxholmsbo, nerbandat o gråter ut i media.
Nu är du där igen. trots att en styrelserepresentant som mig veterligen INGEN, absolut ingen har förtäljt något kritiskt om med ren konkret fakta, så har du tydligern gjort din bedömning av personer Jan Reander.
Jag börjar blir förbaskat trött på dåliga bortförklaringar från en del Brynäs supporters...
Du har dock helt rätt i att Sjödin, Molin, Danielsson, Dackell, Daniel Johansson, ja de som skall vara motorn i laget som kallio, Johnsson, Andersson, e i VF, ej visar den klass som behövs för att dra runt laget.

Förra året drog Bäckström, Dackell samt Sjödda o viss mån Angell ett tung lass, men tyvärr räcker det ej till i år...(ännu).. o ingen ser väl i dagsläget vem som skall träda fram.

Vi har ej fått ut det som behövs av våra nyförvärv under senare år o vi kan ej vara med o kriga om klasspelarna.
Att vi dessutom saknar en klubbchef som kan entusiasmera sina anställda gör det inte lättare precis.

Din o min förening mår just nu som en familj som har svårt att dra åt samma håll. Det är svårt att nå de mål man satt upp o tror på, om flertalet individer går åt olika håll.
Däri ligger problemet Selander.

Dock o det är alla på det klara med, även du som följt föreningen i många år. Alltsedan guldet -99 har det varit sparsamt med glädjeämnen för oss Brynässupporters.
Efter alla dessa tränarbyten o sparkningar av spelare under senare år, så har det gått in hos de flesta att något saknas, rent organisatoriskt inom föreningen.

Det är styrelsen, klubbchef samt sportchef som skall lägga grunden för detta.
Har de lyckats, anser du?

Mycket har blivit bättre o det skall andra lags supportrar veta, men det saknas o behövs göras lite justeringar, enligt mig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Curre:

Jag tyckte inte han var duktig, jag kopierade bara direkt från GD där Olof hade uttalat sig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Hitman: Ja, 3 av 15 poäng på de senaste fem matcherna talar väl sitt tydliga språk. Brynäs är inne på ett intressant spår!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Makkan: Hur kan du tycka att Koronen var duktig som släpper in fem skitpuckar? Har du inte större krav på en målvakt? Han måste vara en av världens ojämnaste målvakter.Ta hit Kristan nu, Sundlöf.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Bissett19: He he, undrar om inte Sundlöv har knåpat ihop ett mail till hockeyförbundet idag och bett dem speeda upp processen.

Det är ju f-n tragiskt att man sitter och hoppas på såna orealistiska långskott
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
mattiaskarlgren: Vad händer i Brynäs. Sjödin och vip gänget sparkar Boorken. Man lånar ut yngre spelare som ser sin chans att komma från Brynäs. Dessa kommer nog aldrig tillbaka. Man håller på att dränera framtidskapitalet.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Hitman: Ja och vi är bästa laget i BP :) Ja Hv71 och lagen däruppe får se upp
Kommentera


Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
mattiaskarlgren: Hmm, har du glömt vem som sköter värvningarna? Mormor anser ju att den breda trupp vi har ska räcka till en topp 4-placering.

Jag vågar knappt hoppas på en ny tränare eller nya spelare, litar inte på något Sundlöv skakar fram längre.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Huge: "Sen kan man som sagt alltid diskutera vad som är problem på isen eller inte.
Sett till våra insatser den senaste tiden så har det faktiskt sett helt Ok ut för det mesta. En liten plump senast mot SSK förtar inte den bilden."

Jag håller med dig Huge, det ser inte alls tokigt ut. Visst, vi ligger sist i tabellen, har släppt in näst mest mål och har flesta förluster men det förtar inte de fina insatser man radat upp sista tiden. 1-3 mott SSK följdes ju upp med en stabil 0-6 mot LHC (där för övrigt LHC mest hade tur och reslutatet inte alls visar hur bra Brynäs egentligen var). Det går bra nu, det har ju trots allt inte ens spelats hälften av matcherna och vår ledning visar vägen, precis som OÖ visar vägen med innovativ coaching.

Det spelar ingen roll vad statistiken säger, det har ändå sett bättre ut sista tiden, precis som du skrev för några dagar sen. Att de andra lagen i botten av tabellen nu kniper några poäng lite här och där är jag inte heller orolig för, det är ju trots allt så pass jämnt i tabellen iaf.

Extra skönt är det att se vår första femma, oj vad den ser het ut, det ger mig hopp. Sundlöv och grabbarna har gjort ett bra jobb, truppen ser verkligen ut som en topp 4-trupp.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Undra vad som krävs för att spelarrådet ska ändra om lite inför nästa match...Som junior skulle inte jag välja BIF där man vet gamlingarna och kompisgänget får spela bara.

En jag jobbar med sade till DJ på stan (inte i år) Hur fan vågar du visa dig på stan ! !! Han tittade och lomma iväg
Undrar detsamma om många av spelarna just nu.

Skönt vara vikare och ha Bandyn som Nr1 och att den äntligen körtigång och släppa tankarna lite kring genomruttna Brynäs IF ett tag framöver tills finalen på studenternas spelats.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
brynäs är sämst!!! ahahhahahaha!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Bissett19: Nej, jag tror nog Sjödin och Dackell väljer att ställa Sperrle i kassen på lördag...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Det Brynäs behöver nu är en ny tränare FRAMFÖRALLT!
Sedan behöver dom givetvis nya spelare. In med Alcén, Carlsson, Morin osv. Nu måste fan i mej DJ, Sunken, Herman, Karlsson osv ut från laget och nytt ungt hungrigt måste in SAMT nått riktigt bra nyförvärv.. Och det måste komma SNART!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Makkan:

"därför ändrar jag inget i kedjorna, säger Östblom"

Det bestämmer ju inte han.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Östblom inför Lhcmatchen

"Det var ingen som presterade något extra, förutom Markus då som var duktig, mot SSK. Därför känns det ärligast att ge alla en ny chans, därför ändrar jag inget i kedjorna, säger Östblom."

Då kan det väl inte bli något annat än samma lag på lördag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Blir det 4000 i Läcker-olen på lördag ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
wap.hockeysnack.com
båtten is nådd... Kan inte bli sämre förrän vårkanten...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Anställ washingtons tränare, som fick kicken. Så kanske han kan gorma igång dessa jävla kärringar...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
wap.hockeysnack.com
Först är det Boorkens fel, sedan K-Å felä efter en nerbandat Vaxholmsbo gråter ut i GD. Tror mera på att det är tränararna som är ombytta på isen som inte håller måttet..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
"Nu är det ett gemensamt lagarbete som behövs av alla inblandade i både styrelse, organisation och lag för att vi ska vända den negativa trenden, säger Christer Sundin, men vi är övertygade om att vi med ett gemensamt, målmedvetet arbete kommer att klara av det. "

Ja, det började ju bra!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Burberry: Nej, det tror jag inte han lyckas med.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
sylf: Ja och det känns skitbra att det e sundlöv som ska värva dom. Han lyckas ju säkert iaf med 1 om vi köper 15....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Bissett19: Jag tippade 14-0, det var närmare än 6-1
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Burberry: Vi behöver inte bara en tränare, vi behöver 10-15 nya spelare också. Dom vi har nu är elefantfittnyllen!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
sylf:

Stolpe in stolpe ut,små marginaler........
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Robban74: Jippi jajj jajj Jippi jippi jaj !! 0-6 !! WOW Brynäs ångar på. Kanske dags att laget låser in sig i omklädningsrummet, för NU JÄVLAR I HELVETE måste de fatta att tåget går !!! Vilka jävla loosers dessa potenslösa individer är.
Boorks avsked från föreningen har ju VERKLIGEN satt fart på gubbarna !!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Bissett19: Jumbofinal på lördag är ganska säker på att ni vinner då och Luleå får ta över 12de platsen. Vår match idag mot Frölunda är riktigt bedrövlig att skåda.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
5-0 i sista, herregud.............
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Robban74: "Trovärdig?"

Ja, ungefär som en moderat politiker!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Bissett19: Ingen kommer att agera. Finns inga pengar och ingen kunskap. Vi är rökta!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
sylf:

O SSK gör 3-1 på Tallefjantarna.

Nu är vi toksist.

AGERA!!!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
65selander:

Min önsketränare som står överst på listan är Hans Scheike och som assisterande en skogshuggare som fäller varenda björk i hela Gästrikland.
Det lär gå åt när Scheike ska smiska in lite stake i fjollorna.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Bissett19: Det här är tokkört! Brynäsarna viker ner sig fullständigt. Om mormor och Fett-Åke tror att det här går att vända med ett skitlag utan tränare är dom dummare än jag trodde. Dom har en moral som ett heroinluder på Malmskillnadsgatan! Det är faktiskt rätt sorgligt att se laget, dom släpar klubbmärket i skiten varenda match.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Nu måste en förändring ske. Brynäs gör inte ett piss åt saken. Varför gång på gång, fortsätta med Dackell, Hansen o Månsson. Byt kedjor o in med Gynge. Fattar inte varför dom inte kör med honom, snackade med några Nybrofans på svenska spel poker. Dom sa att han var helt fantastiskt och bästa spelaren dom har sett i Nybro. Det måste förändras nu, ut med Östblom, in med Fleming. Fleming vill jag se i båset!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Det här laget vill jag se mot Luleå på lördag.

Målvakter
25 Christine Smestad
1 Hanna Jansson

Backar
29 Madeleine Östling
33 Therese Edorsson
34 Kristina Lenströmer
38 Lisa Flemström
12 Lii Hadin
2 Emma Eliasson
5 Angelica Uppman

Forwards
8 Maria Ceder
32 Angelica Lorsell
10 Amanda Rolinder
11 Sophia Burman
15 Sofia Karlsson
16 Marte Carlsson
22 Angelica Östlund
21 Joa Elfsberg
19 Emelie Johansson
4 Evelina Thyr
3 Josefine Holmgren
27 Caroline Eriksson
7 Karin Johansson
23 Josefine Waern

www.brynas.se/templates/BIF_PlayerList.aspx?id=4786
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
65selander:

Brynäs faller ihop like a korthus.

5-0.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
wap.hockeysnack.com
Sylf: Trodde de lärde sig efter Esko. Vad är skillnaden mellan Boork och Fleming... förutom humöret? Nä det är dax att krypa till korset och rensa lite. Vet inte vilken teänare som skulle passa bäst eftersdom det är gamlingarna i laget som bestämmer.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
sylf:

3-0 till Mora nu.

Modo blir våran räddningsplanka;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
sylf:

Mormor får knäböja framför Boorken och be han komma tillbaka så slutför vi säsongen med J-18 och J-20.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
sylf:

Är det han som har lagt sig framör masarnas återtåg när dom har spårat ur ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
65selander: Ja, det här går käpprätt åt helvete. Men va fan hade dom räknat med när spelarna får sin vilja fram.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Makkan: Mora tar ledningen. Nu går tåget Brynäs, och när det börjat rulla går det JÄVLIGT fort. Kanske K-Å kan lägga sig på spåret?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
wap.hockeysnack.com
sh1 också... nä tur man slipper se skiten alltså. Det enda fördelen med förlusterna är att någon bör agera fast utan kosing så är det bara att se skiten glida sakta men säkert åt helvetet.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Insläppt i powerplay för fan, kan inte skriva rätt när man blir förbannad över fjollaget nr 1 i elitserien.
Börja knyppla kanske, är det att tänka på ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 22/11-07
Uddlösa, håglösa, formlösa, skitlösa, dynglösa..SKITDÅLIGA..
Kommentera

943510 · »