Brynäs IF

714926 inlägg · 7953 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13

1602285 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
munkas: Rahm kanske skulle vars ett alternativ, gör vad som krävs för att nå toppen:)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
munkas: Kommer någon från Almtunas 4e lina ska du se..
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Rossa:Vart är nyförvärvet som det var sån panik att få in? Vem blir ny sportchef? 
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
foppa78: När kommer Sundlövs förstärkning:) Om 7-10 dagar var för långtid att vänta så börjar det bli dags att agera, har nu gått ytterligare 3dagar...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13

Carl Lejonkräk: Kanske det 5 min är 3 min mer än 2 min så ja ett eller 2 mål där så kanske det hade varit match! Men LHC vann rättvist det kan ingen snacka bort!

Man ska aldrig skylla på domarna men i år tycker jag det varit katastrof något måste göras!

Nya tag imorn måtte vi slå fiskrens! Viktigt att komma upp på banan igen nu!

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
foppa78: 5 min PP hade kunnat vara starten på vändningen som aldrig kom.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
micke63: Ja det är så dags nu hade domarna tagit vägen förbi optikern före matchen så dom förmodligen inte missat detta utan dom hade gett aset matchstraff och vi fått 5 min PP!
Kommentera


Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Steenm: Brynäs var trötta och slitna vilket är förklarligt. Krut sparat till imorgon får man hoppas.

Sorry men någon "like" från mig får du inte då jag ser att du tappat din ödmjukhet (-;
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13

Verkligheten kom ikapp Brynäs tillslut. Efter fem raka – heroiska – segrar kom en ganska väntad plump i chockladasken. Två ord – ett namn – sammanfattar matchen mellan LHC och BIF ganska bra. En spelare som också varit i händelsernas centrum de senaste matcherna. Johan Harju.

Lite tankar efter 4–1 [2–0, 1–0, 1–1] mellan Linköping och Brynäs...
... Harju, ja. Efter att #90 sakta men säkert byggt upp en efterlängtad formtopp den senaste tiden var det som om den tänkta målkungen var tillbaka på ruta 1 igen mot Linköping.
1. Med sekunder kvar av första perioden, och underläge 0–2, får Harju öppet mål. Istället för att lyfta upp pucken ordentligt i nättaket och säkra en oerhört viktig reducering inför fortsättningen så lägger han en liten fösare ett par centimeter över isen – en puck som Iiro Tarkki [återkommer till finnen] visserligen gör en fin räddning på, men som borde och hade gått in om pucken suttit ordentligt i taket [vilket en uttalad målskytt SKA lyckas med].
2. Precis när matchen passerat halvtid tar Harju en oerhört onödig utvisning [det var två till...], och LHC:s fantastiska powerplay resulterar i 3–0 – spiken i kistan.
3. Som om inte Harju redan i allra högsta grad varit med och avgjort matchen drog han på sig en ny, fantastiskt onödig, utvisning i tredje perioden och Hjalmarssons behöver inte många sekunder på sig för att sätta fyran.
Tre punkter som sammanfattar en katastrofal insats från #90, en insats som svärtar ner hans fina insatser på sistone. Tillslut får han ändå sätta den där pucken i nät, och vi får hoppas på att det målet satte punkt för denna svacka och blev startskottet för nästa formtopp.
... Iiro Tarkki, ja. Blev aldrig testad av Brynäsarna förrän i slutminuterna. Väldigt synd, då han från matchstart såg väldigt darrig ut i flera situationer. Arto Blomsten [som blir allt gaggigare där uppe i kommentatorsbåset för varje säsong som går...] tyckte däremot att LHC-burväktaren imponerande med lungt och tryggt spel. Expert var det ja.
... Apropå målvaktsspel, Johan Holmqvist gjorde vad han kunde på andra sidan isen. Man kan faktiskt se ganska tydligt hur Honken har växt sedan Starkbaums ankomst till laget. Mer konkurrens, både på träning och i matcher. Från seriens sämsta målvaktspar till ett väldigt stabilt sådant. Känns tryggt mitt i detta skadeelände.
... Linköpings första PP-lina behöver egentligen ingen kommentar. Så därför skiter vi i det.
... Transatlanterna [Sweatt, Scott, Gunde] var en t-o-t-a-l-t osynlig trio i Linköping. Måtte de vara tillbaka igen på lördag.
... Brynäs kunde egentligen aldrig hota SHL:s sett till statistiken sämsta defensiv. Onödigt många puckar som bara slogs bort, framförallt i inledningen av tredje perioden. Killarna hade redan gett upp.

+ Honken. Läs ovan.
+ Robin Jacobsson. Tycker ändå han förtjänar lite beröm efter all skit. Kändes ovanligt trygg och stabil, tog vettiga beslut.

– Harju. Läs ovan.
– Offensiven i huvudtaget. Blekt, trött, oinspirerat.
– 0–1. Ett välbekant resultat i inledningen utav matcherna den senaste tiden. Visst, killarna har gjort bragdartade vändningar tidigare, men nu tog det stopp. Det är dags att skippa det där tidiga målet i ärslet om vi vill behålla topplaceringen. 


Det ryktas om att ett par killar kan vara tillbaka redan till lördagens grymt tuffa match mot Frölunda. Anton Rödin lär vara en av dessa, vilket vore en nödvändig förstärkning i nuläget. Förhoppningvis var LHC-matchen bara en bula på en annars välasfalterad väg, men den där jädrans skadelistan lurar fortfarande i bakgrunden [eller snarare förgrunden], och folk måste tillbaka snart, snart snart innan vi står inför samma scenario som ifjol. En förstärkning utifrån hade jag inte tackat nej till heller i nuläget.

PS: Nu vill jag ha fler likes än de ynka 15 jag fick på min senaste nörd-sammanfattning [skämt åsido, fast ändå inte].


God natt! [eller God morgon...]

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
bifhjärta: Mm ja vet ungefär hur vi ligger till, men skulle vilja se det och jämföra med de andra lagen exakt hur det ser ut.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13

DavyDjoos: Förbjudet att länka från GD här hörru ;-)

Attila: Vi leder tackningsligan vet jag iallafall.. publiktabellen vill du nog inte se.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
tjugo8: inte vad jag minns... Spelare tillbaka och sju nyförvärv till lördag...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
DavyDjoos:
Gunde gjorde just 2-0, guldmatchen Cmore Classics (Hockey)

Lirade vi idag?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Jajjen: hoppas på plural...

"– Det ser ljusare ut på skadefronten. Förhoppningsvis så har vi någon tillbaka till nästa match."
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Zappaholic: Bara om den är en stokastisk variabel...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Någon som vet var man kan hitta tacklingsliga för shl? Både för alla lag men även för spelare. Även publikliga med snitt skulle jag vilja se också. Hittar det inte på shl.se
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Bara att förtränga kvällen och se framåt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Jajjen: Brukar inte slumpen vara osannolik? 
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13

Tommy: Det som känns jävligast är att vi aldrig får veta hur bra det här laget är. Saknar man ständigt 6-7 spelare handlar det mest om att hålla näsan över vattenytan. Eller kvalstrecket åtminsone.

Jag förutsätter att man har koll på att det inte är nåt systemfel i upplägget som gör att vi för andra året i rad har sjukt höga sjuktal. Är det slumpen det handlar om är det helt osannolikt.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13

Ja ja... att vi förlorar är varken förvånande eller så mkt att säga om. Efter fem raka segrar, varav några av bragdkaraktär, så var en förlust på G. Att den skulle komma borta mot Slaka är ingen högoddsare.

Det som känns trist är däremot att vi ofta måste jobba satan för att göra mål och för att vinna matcher. När vi inte orkar så ser det så beige ut...

Nåja, bara att bryta ihop och komma igen....

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Redan efter 4 byten såg man hur det skulle sluta.
TJ gör noll och intet för att röra om eller skapa energi i laget.
Sen hur Djoos kan gå direkt in i laget känns märkligt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Jajjen: sista minuten bra men resten är bara att glömma.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Zappaholic: Hade inte Tarkki styrt in pucken hade Harjus puck gått utanför. Fyra missade solklara målchanser, tre utvisiningar. Vad sysslar han med?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Fuck this, nu är det Blacklist :-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
rafalski: Relevant sportterm brukar vara "en reaktion". Viljan och kylan fanns inte där. När utvisningarna duggar tätt blir det inte bättre heller... Sen är Starkbaum en bättre kandidat i målet. Honken gör nog sista säsongen hoppas jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Zappaholic: Ja gör han 2 kassar till är hans på 0

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Lindström: Harju gör allt ikväll...även mål
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
rafalski: Som oj vad spännande det vart..
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Huge: Junisarna har varit lika dåliga som övriga laget ikväll. Nu är det bara att spela av skiten och ladda om till lördag med Starkbaum mellan stolparna.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Någon fler än jag som känner att vi kommer att torska den här matchen, givetvis på ren jävla otur ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
rafalski: Junisarna är iaf ett glädjeämne att lyfta fram, dom jobbar stenhårt och skapar dessutom en del framåt.
Lärorika och nyttiga matcher som dom kommer att få nytta av längre fram.
Med Rödin och Larsson som väl står på tur att komma tillbaka inom kort så ser det iaf betydligt ljusare ut.
4-0 nu efter en hög klubba som inte träffar och med en döende svan som följd, tack och godnatt.
Nya tag nästa match, den här glömmer vi snabbt...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
rafalski: Med 16 skott på mål efter 2 perioder är inte OK..
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Huge: idag blir det nog ingen vändning, ser tungt och trögt ut.
Spelare som Thuresson och Scott ser trötta ut och dom har ju annars burit laget under en tid nu.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
munkas: Stort!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Jajjen: jajemusen! Har ju haft säsongskort i 15 år nu.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
munkas: Ska du också gå på matchen på lördag?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Frölunda nästa match..bara tuffa matcher just nu känns det som.. låt oss spela mot Leksand iställe
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
munkas: Hur gör man när man presterar över sin förmåga? Har alltid undrat...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
rafalski: Nä, rätt så signifikativt för såna här matcher: vi är inte riktigt där och när chanserna kommer så har vi inte marginalerna med oss. Tarkki lyfter benskyddet ett par dm och Harju träffar förstås just benskyddet.
Annars såg det klart bättre ut i andra men vi räcker nog inte till idag, som det ser ut.
Dessutom lite oflyt på Harjus sista tvåa, han hakar faktiskt upp klubban nedanför nedersta handsken men domaren går förmodligen på att Harju klängt lite på Bäckman innan dess och överläser sen den sista hakningen.
Synd, vi hade behövt 1-2 som hade gett mer energi, nu känns 0-3 som avgörande.
Eller?
Man vet ALDRIG med det här gänget...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
tjugo8:Tänk om han kunde få tummen ur....
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13

tjugo8: Ja,det här laget har behövt avlastning en längre tid utan att få det. Det var bra att ta in Starkbaum. Men tycker man kunde börjat leta en forward direkt efter Nokkes diagnos vart ställd.

Jaja..Rödin kanske är tillbaks snart. Larsson är väl inte jättelångt borta heller.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
rafalski: Är väl bra att dom förklarar för alla linköpingsbor varför LHC leder.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
tjugo8: ja, nu har laget presterat över sin förmåga i fem matcher. Nu är det dags för sportchefen att bidra med något. Maken till handlingsförlamad förening får man leta efter. Bedrövligt!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Davey_22:
Ser ruggigt trött ut, funkar inte o gå på så här kort om folk
Synd att killen som ska fixa nyförvärv inte hade koll på reglerna
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
"Oturligt vid 3-0" säger han också..vilken legend..
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Tommy: Jävla tjat om skadorna på kommentatorerna. Gör inte Harju mål på den där chansen så blir det nog inga mål ikväll.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
Inte ETT RÄTT på 40 min, vad gör TJ?
Bänkar junisarna inför 3e?
Inte ett smack?
Tripplar Harjus byten?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
foppa78: :-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 5/12-13
HUR I HELVETE KAN HAN MISSA 
Kommentera

1602285 · »