Brynäs IF

713782 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.

« · 1290933 · » Till forumet


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
spud: Nej inte säkert, men TRÄNAREN visar att HAN bestämmer och det är HANS val som gäller. INTE Dackes eller Lauritzen bara för dom HAR gjort mål tidigare.

Finns hungriga spelare att tillgå, finns ett gäng som klarar av BÅDE att slå en passning OCH tacklas.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström:

"Bänka gärna Lasse oxå för han var bedrövlig igår, SÄND ut singnaler. Var en fröjd att se hur dom i Lules bås agerade.
Där har geniet lite att lära av.."

Bänka Lasse ? Du måste ha snortat Leksandsknäcke
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Bissett19: Tack mannen !
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: "Du tycker han spelade på sin topp i 60 min oxå?"

Dacke spelade absolut inte på topp i 60 minuter, inte ens i 2. Han var dock ok även om han inte imponerade i sista direkt.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
sylf: "Ja jag tycker att Dacke var bra igår."

Vi förstår att du tycker det, du tycker ju även att Lauritz är bäst i match efter match...."

Nä han var inte så bra i går.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
SH: Dom spelade 6-7,19.
Å Sundström var 10000% bättre än Hansen på sina 6 min LÄTT.

Har inga "hatobjekt" men man är inte bättre än vad man var i sitt förra byte vilket många verkar ha glömt.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: ¨Så alla spelare blir bättre av att bli utskällda eller bänkade?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Bissett19: Visar ivf att NC inte är nöjd med kola gubbarnas insats, för hur ifrån åkta vart inte 1á linan matchen igenom?

Bänka gärna Lasse oxå för han var bedrövlig igår, SÄND ut singnaler. Var en fröjd att se hur dom i Lules bås agerade.
Där har geniet lite att lära av..
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: Dina exempel stämmer säkert men då skulle du säkert kunna hitta sådana för samtliga spelare under en match, även de som inte är dina hatobjekt.

Fjärdekedjan spelade precis som en fjärdekedja ska spela. 8-10 min är helt perfekt för att gå in och kötta, då man inte har kreativiteten som krävs för att skapa nåt framåt.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: "Ja jag tycker att Dacke var bra igår."

Vi förstår att du tycker det, du tycker ju även att Lauritz är bäst i match efter match....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
spud: Tack, en som är observant!!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström:

Så bänkning av Dacke,Nordan och Laurtitz,samt mer istid tid till fjärdeformationen och allt klaffar igen?Backarna tar sin gubbe,Svedberg släpper inga returer?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: Om någon spelar nonstop finns det väl skäl att förstå att han inte var på topp hela matchen?

NZ spelar hårt på sin mest rutinerade spelare.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: Du tycker han spelade på sin topp i 60 min oxå?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: "Ta å vakna upp.
Men det klart vara nöjd med hur Dacke agerar vid 2-0 målet så kan man ju tycka att det var en vinst att vi slapp torska med tvåsiffrigt.
TROR DU NÅN spelare i DIF, SSK, AIK, Almtuna, Bofors skull tillåta han att stå och trycka in pucken när han har benskyddet mot stolpen???
DACKE är förfan C, dags att visa det kanske oxå."

Ja jag tycker att Dacke var bra igår.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
teddykgb:

Scrolla nedåt,fjärde blåa rutan i mitten av sidan.

Uppladdat...forumsök....medlemmar.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: Då kanske du ska ta å titta på matchen nästa gång och inte bara läsa påtext teve om den.
Eller du tyckte att Dacke, Nordan & Hansen var bra igår va?

Ta å vakna upp.
Men det klart vara nöjd med hur Dacke agerar vid 2-0 målet så kan man ju tycka att det var en vinst att vi slapp torska med tvåsiffrigt.
TROR DU NÅN spelare i DIF, SSK, AIK, Almtuna, Bofors skull tillåta han att stå och trycka in pucken när han har benskyddet mot stolpen???
DACKE är förfan C, dags att visa det kanske oxå.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Var finns sökfunktionen..?? Jag hittar den inte...kan ngn berätta..?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: Jag håller inte med i vad du skriver. Du kommer med påståenden som är helt tagna ur luften.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: Ja att kravet för att spela i Bifs ledande formationer inte är så högt vet vi. Men att inte klara av att slå en passning för man är så rädd för att få ta imot en tackling.
Gör att man börjar fundera.
Klarar man inte det får man börja med rinkbandy, eller inte lyfta +100000kr/månaden.

Inte ens Aik eller Ssk har sån panik att göra sig av med pucken..
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Lindström: Det blir inte rätt alla gånger så är det bara. Sätt dig ned med gnällbrillorna på och kolla på något annat lag som spelar så ska du se att du hittar fel i deras spel också. Har du någon gång tänkt på att dina amatöranalyser kanske är skrattretande för andra?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: Kan nån förklara varför;
Ex 1; Lasse får pucken tillbaka spelad av ev fw vid egen blå, vändet hem med närmsta Lule spelare 10m bakom sig. Försöker slå pucken i rundeln i panik för att slippa ta en tackling.
Resultat=Ingen Bif spelare där då alla är och byter och pucken går till en Lule spelare som sätter upp spelet i Bifs zon-Mål

Ex 2; Efter att vart tillbaka tryckta i egen zon i 30-40s får Dacke lös pucken på höger sida i höjd med teknings cirkelns nedre kant, denne tar ETT skär så han är i mitten av teknings cirkel. Samtliga Lule spelare är på väg att byta alltså INGEN som checkar Dacke. Även flertalet av Bif spelarna åker mot bänken.
Vad gör Dacke då?
Jo slår en flipp puck som landar 2m framför egen blå.
Resultat=En Lule spelare snappar upp pucken och slår ner den i Bifs zon, efter det störtar 2 ny inbytta Lule spelare (som haft båset längst ifrån Bif zon men ändå är först ner efter pucken). Etablerar tryck och avslutar med att gå in mot mål och avslutar i mål.

Ex 3; Lule dumpar ner puck i Bifs zon, spelarna åker å byter i Lule. Hansen tar pucken bakom eget mål, står i skydd, passar upp på vänster sida till Lauritzen som möter en Lule spelare. Lauritzen slår en backand flipp rakt in i banan som landar mitt på plan. Khana befinner sig på hö sida av rinken 2m från sargen och 4 meter in på Lules planhalva når inte pucken efter som den är 8 meter för kort passningen.
Resultat=4 Lule spelare störtar in i zon mot 2 Bif backar, med en släpande Hansen som står på rödlinjen. Lule skapr tryck-Mål

Har inte sett nått annat lag i ES i år skicka iväg puckarna så fort man fått kontroll på den. Varför inte vårda den inom laget. Åk 5 skär med pucken å vårda den så laget hinner tex byta.
Att se våra bärande spelare prestera 60% match efter match men ändå inte bli bortplockade är tragiskt.
4é kedjan stod för allt fysiskt spel igår, Tacken för det-BÄNKEN
Nordan-Dacke-Hansen-Järnkrok spridde puckar som dyngspridare,
Tacken för det-MERA istid.

Sen läser man i tidningen idag GD;
Andreas Dackell 3
Calle Järnkrok 4
Mads Hansen 2
Sebastian Lauritzen 2
Anton Rödin 2
Jonas Nordquist 2

Skratt retande...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Enaranger: Om vi haft två målvakter som i snitt lyckats rädda 91% av alla skott,
i stället för vad våra nuvarande målvakter lyckats med hittills,
så motsvarar det i stort sett ett mål per match.

Så lite grovt kan man säga att vi startar varje match
med ställningen 0-1 i stället för 0-0.

Som det sett ut i åtminstone 7 av 10 matcher, så verkar det inte
bättre än att vi den här säsongen ställer upp med: ett lite mer
grovmaskigt såll och ett såll som är en aning mer finmaskigt.

Tänk om vi kunde klona Ekholm.
Han fick ju till och med Clarke att inte gå minus den här matchen.

Vi ha släppt in 36 spelmål (ett i sträffläggnings pajaseri).
Av dem så är 6 mål insläppta i numerärt underläge.
Av de återstående 30 insläppta så har Clarke varit inne på 16."

Då hade Clarke alltså legat på +6
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Om vi haft två målvakter som i snitt lyckats rädda 91% av alla skott,
i stället för vad våra nuvarande målvakter lyckats med hittills,
så motsvarar det i stort sett ett mål per match.

Så lite grovt kan man säga att vi startar varje match
med ställningen 0-1 i stället för 0-0.

Som det sett ut i åtminstone 7 av 10 matcher, så verkar det inte
bättre än att vi den här säsongen ställer upp med: ett lite mer
grovmaskigt såll och ett såll som är en aning mer finmaskigt.

Tänk om vi kunde klona Ekholm.
Han fick ju till och med Clarke att inte gå minus den här matchen.

Vi ha släppt in 36 spelmål (ett i sträffläggnings pajaseri).
Av dem så är 6 mål insläppta i numerärt underläge.
Av de återstående 30 insläppta så har Clarke varit inne på 16.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
faceoff: Det känns som att Brynäs skulle behöva en större filt
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Gurra88: Håller med att vi behöver en ny målis,skillnaden blir då att man glömmer alla försvarsmissar som sker,hände allt för ofta förra sässen oxå,våra backar gör allt för stora misstag mest hela tiden...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Tväst: Det har sett darrigt ut i försvaret även tidigare, med bättre målvakter så skulle det övriga försvarsspelet bli mycket mer stabilt.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: Det såg ju så bra ut i tre matcher så vi kan ju inte bara totalsåga allt efter en förlust...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Gurra88: jAG HAR BESTÄMMT MIG, JAG VILL HA EN NY MÅLIS MEN JAG TROR ATT MED SVEDBERG I KASSEN SÅ KAN VI HANKA OSS TILL SLUTSPEL MEN DET ÄR YTTERST TVEKSAMT OM VI KAN NÅ SEMI MED SVEDBERG I LAGET.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
70 Rodrigues:
" Det dåliga försvarsarbetet beror på att dom helt enkelt inte lita på sina målvakter"

Så det är därför som vår försteback (?) ger bort pucken o låter Luleå få det viktiga första målet?

Visst är försvarsarbete ett samspel och med förtroende mellan lagdelarna blir det enklare o bättre,
men att skylla på Svedberg när en rutinerad back spelar så lättvindigt på egen blå tycker inte jag är rättvist mot målisen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Tväst: Och det gör vi bäst genom att ge försvaret en målvakt som de kan lita på.. Det är a och o för att få ett försvar att inte se så jävla virrigt ut..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: ska du bestämma dig?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
mattiaskarlgren:
Visst är det som du säger, alldeles för bekvämt att skylla på Svedberg.

De enda som sticker ut med en tuffare spelstil ( Andersèn o Granis ) i ett annars lite för snällt BIF är skadade när BIF skall ta sig an serieledarna Luleå.
Jonsson gör juniormisstag på egen blå, försvarsspel verkar inte existera o motståndarna får åka lite hur de vill i vår försvarszon. Framför vårat mål får de stå omarkerade o styra in puckar, ta returer utan att nåt obehagligt händer.
Vem skall då få skullden för dessa sju mål bakåt?
Ja jag tycker det är lite magstarkt att håna Svedberg för detta resultat, han lämnas ju helt ensam hela tiden.

Offensiven får ändå få ett visst erkännande..... "bara" att försöka få försvaret att bli rejälare o inte skänka bort så många puckar.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Fast ska vi sansa oss lite så kom vi in med tre raka vinster inför denna match och pressade serieledarna ända in i tredje....jag tror på slutspel även med Svedberg i kassen (semi kan dock bli övermäktigt)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Davey_22:

"Brynäs placering i olika statistiktabeller :

Powerplay : 3:e

Boxplay : 5:e

Måleffektivitet : 1:a

Gjorda mål : Delad 1:a



Det ser ju ut att vara ett välmående lag, eller hur ?




Räddningsprocent : 13:e och 30:e (sist)




Svart på vitt, hämta en ny målvakt till vilket pris som helst, laget har kapacitet!"

Kunde inte ha sagt det bättre själv!!

Starta faxen, ännu är det inte för sent!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
70 Rodrigues: Ta INTE hit Modig för fan..!..

Kristan hade iallafall tendenser till att kunna stänga igen, något som inte vare sig bjurling eller svedberg har..

säger det igen. TA INTE HIT MODIG
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
mattiaskarlgren: Även om Markström hade haft lika dålig backup som Svedberg de facto hade igår så han hann ändå inte släppt 7 puckar förbi sig...tror inte Läck hade gjort det heller...framförallt 4-4, och 5-4 tycker jag han skall ta..

Modig NEJ TACK
Honken..jag tror inte att han kommer få någon nytänding i BIF..

Mitt hopp står till att Läck kommer tillbaka till BIF..
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
70 Rodrigues: Tja Brynäs tackade nej till Karol Krizan innan säsongen drog igång. Kanske han hade varit bättre än Sverberg/Bjurling?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
arnio: Vi behöver en BRA målvakt, det epitetet passar inte in på Modig.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Gurra88: Modig är hoppet.

Kul match annars och fyra mål på bortaplan är bra, tyvärr det ända som var bra.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Ja, det är ju bara löjligt att försöka prata bort att vi har Elitseriens sämsta målvaktspar. Men en del människor är så där - ska försvara allt dåligt Brynäs IF gör. Tror ni alltså att allt hängde på Hietanen och Nolander? Allvarligt talat?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.

mattiaskarlgren: Efter att ha sett målen i gårdagens match kan man konstatera att Svedberg är precis likadan som han var i Modo förra säsongen. Lite felplacerad, lite för svag i bålen (vilket gör att han lätt faller framåt) och en osviklig förmåga att lämna returer.

Brynäs vann förra säsongens Goalkeeping Efficiency:

Rk     Team        GP     GA       SVS      SOG      SVS%     GAA  
1     Brynäs IF     55     124     1453     1577     92,14     2,25

I år går det inte lika bra:

12   Brynäs IF     10      37      259       296      87,50     3,70

Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
mattiaskarlgren: Det dåliga försvarsarbetet beror på att dom hrelt enkelt inte litar på sina målvakter, det är ängsligt och nervöst i nästan varje moment i egen zon. Skulle aldrig ha sett ut som det gör med bra målvakter, för dom vi har nu är inte bra, sen får du tycka vad du vill.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Tycker nästan att det är lite löjligt att snacka så mycket skit om Svedberg för om alla här inne såg matchen igår är det bara inse att Huge har helt rätt. Svedberg har ingen som helst hjälp på något av målen. Ska man vara helt ärlig så tycker jag att han inte får ta på sig något mål alls. Med Markan igår så hade det sett likadant ut, för spelarnas (backarnas) agerande igår var under all kritik defensivt, så sluta snacka en massa skit om Svedberg även om han släppte 7.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Bissett19: Japp, tror att Honken skulle få en nyständning i Brynäs :-)
Kommentera


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Skönt att se Dale Clarke göra en någorlunda bra match; första matchen han varit Elitseriemässig i min ögon.
Tror fortfarande att de skickat fel Simon till Mora. Löf är bättre bakåt än Bertilsson, och något bättre (men inte bra) än Jonathan Carlsson med pucken.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Bissett19: Tyvärr så har vi ingen spelare som går in o tar fighterna framför mål och offrar sig när det behövs, som det är nu så är det ett gäng primadonnor som spelar, det ska fan göra ont och lira hockey!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Slås av samma förvåning varje gång jag ser Svedberg. HUr gör kan man för att göra sig så liten?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.

Bissett19: Mina fem cent om matchen och om Brynäs:

Kedjan med Eero - Silfverberg- Järnkrok är riktigt bra.Luleå hade stora problem med dom var på isen. Framåt är Brynäs bra, men bakåt är det sämre. När Luleå satte press på Brynässpelarna i egen zon så fick dom problem. Tex när Luleå gör 1-0.En spelare i BIF jag inte blev imponerad av var Lars Jonsson. Tala om nochalant i egen zon. I tredje perioden schabblade han 2-3 på väldigt kort tid.

Tror detta kan bli rätt bra med Brynäsögon sett, bara ni får till försvarsspelet. Och visst tusan saknar ni Markström. Känns rätt skönt som motståndarsupporter att han inte finns i erat mål.

Kommentera

« · 1290933 · »