1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741952 inlägg · 7967 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Bissett19: Tack för infon!

Bissett19: Eller den här killen?

Bissett19: Ja d gjorde jag :-) Sundlöv kanske ska ta en tripp över till Nordamerika, borde ju finnas någon målvakt av klass som han kan lura över Atlanten :-)

70 Rodrigues:

Haha,du glömde smileysen.
Har sett honom kastat in puckar i Frölundatröjan.

Bissett19: Joel Gistedt i Rögle kanske, det blir ju knappast sämre??

MarcusElving

Glöm det.

“I’m still young and if I want to develop and learn the game over here, it was definitely the right time for me to come (to North America).”

Bissett19: Ja, jag har ingen aning om vad Nordquist sysslar med. Han ser obekväm ut i sin egen kropp på något sätt. Straffen han lade sammanfattar hans spel den här säsongen ganska bra.

Precis, Rödin blir väldigt lidande. Detsamma gäller Kahnberg som får harva omkring med Hansen och Lauritzen. Jag tycker att Cz ska gå tillbaka till Silfverberg-Järnkrok-Rödin ändå jag, den kedjan funkar lika bra som när Eero går där.

Ja, orolig är bara förnamnet. Kan inte bara Läck eller någon komma hem, för jag tror att det blir svårt även om vi tightar till defensiven. Målvakterna är nog lite för dåliga, tyvärr.

Redigerad kommentar

MarcusElving:

Nej jag skrev innan matchen att jag tycker det var vansinnigt att sätta ihop Dackell och Nordan igen,och deras istider måste helt klart stypas,nu har jag inte full koll på hur mycket BP Dacekll t ex spelade igår.
Jag undrar om Nordqvist är helt bra i sitt knä,eller om han inte har styrkan kvar där längre,för han ramlar otroligt lätt på isen och har otroligt svårt att kontrollera pucken vid avgörande lägen.

En sån som Rödin mår inte alls bra att spela med dom två,han ser riktigt blek ut.Däremot är ju kedjan med Eero-Järnkrok-Silver våran klart bästa framåt sett iaf.
Men det viktiga just nu måste ju vara att få iordning på försvarsspelet,vi kan inte snitta fyra bakåt i fortsättningen,då får man tyvärr besöka hålor som Leksand,Växjö framåt vårkanten:(

Man är orolig helt klart.

Bissett19: Men du måste hålla med om att det här inte är hållbart, att framför allt Dackell och Nordquist underpresterar så grovt. Jag tycker åtminstone att Czarnecki måste sätta sig ner och ta en funderare på vilka spelare dessa två ska lira med för att få igång dom. Du kan ju inte tycka att Dackell & Nordquist ska få fortsätta dominera ihop och göra det 18-19 min per match??

spud: Vi snackar inte EN match här.....

Redigerad kommentar

Portello:

Över nästa säsong..

Lindström: Hur länge til har Nordquist kontrakt med er?

spud: Ok så det är, Nordan måste vara nöjd med sin agent då ivf.

Bissett19: Ja är väl ända chansen för vissa att få speltid.

Lindström:

Javisst bänka L.J också.Superdupertalangen Sundström fyller upp bra där med...

Lindström: Ja det är ju vanligast att de med den högsta nivån av sitt spel har mest i lön.

spud: Åhå så det gäller bara dom bäst betalda alltså, då förstår jag.

arnio: Inte alls fegare 1á back finns inte i ES, bara att tacka han för indianaren han slog så dom gjorde 1-0.
Är ju signumet för en klippa det.

När lagets 1á back ser ut som en div.3 spelare så blir det inte bättre, men det är klart har man inga krav på sig så behöver man inte försöka heller.

Redigerad kommentar

Lindström: Men man vinner inga matcher på att ha en tränare som visar att han bestämmer. Man vinner matcher på att spelare presterar så bra som möjligt, och i det längre perspektivet är det helt klart en vinnande strategi att ge de spelare med den högsta nivån ett förtroende att de får vara dålig en match utan att de hamnar i frysboxen.

arnio: Nehe men men Lauritzen var alltså bättre än Sandin å co som fick bänken alltså?

spud: Nej inte säkert, men TRÄNAREN visar att HAN bestämmer och det är HANS val som gäller. INTE Dackes eller Lauritzen bara för dom HAR gjort mål tidigare.

Finns hungriga spelare att tillgå, finns ett gäng som klarar av BÅDE att slå en passning OCH tacklas.

Lindström:

"Bänka gärna Lasse oxå för han var bedrövlig igår, SÄND ut singnaler. Var en fröjd att se hur dom i Lules bås agerade.
Där har geniet lite att lära av.."

Bänka Lasse ? Du måste ha snortat Leksandsknäcke

Bissett19: Tack mannen !

Lindström: "Du tycker han spelade på sin topp i 60 min oxå?"

Dacke spelade absolut inte på topp i 60 minuter, inte ens i 2. Han var dock ok även om han inte imponerade i sista direkt.

sylf: "Ja jag tycker att Dacke var bra igår."

Vi förstår att du tycker det, du tycker ju även att Lauritz är bäst i match efter match...."

Nä han var inte så bra i går.

SH: Dom spelade 6-7,19.
Å Sundström var 10000% bättre än Hansen på sina 6 min LÄTT.

Har inga "hatobjekt" men man är inte bättre än vad man var i sitt förra byte vilket många verkar ha glömt.

Lindström: ¨Så alla spelare blir bättre av att bli utskällda eller bänkade?

Bissett19: Visar ivf att NC inte är nöjd med kola gubbarnas insats, för hur ifrån åkta vart inte 1á linan matchen igenom?

Bänka gärna Lasse oxå för han var bedrövlig igår, SÄND ut singnaler. Var en fröjd att se hur dom i Lules bås agerade.
Där har geniet lite att lära av..

Lindström: Dina exempel stämmer säkert men då skulle du säkert kunna hitta sådana för samtliga spelare under en match, även de som inte är dina hatobjekt.

Fjärdekedjan spelade precis som en fjärdekedja ska spela. 8-10 min är helt perfekt för att gå in och kötta, då man inte har kreativiteten som krävs för att skapa nåt framåt.

arnio: "Ja jag tycker att Dacke var bra igår."

Vi förstår att du tycker det, du tycker ju även att Lauritz är bäst i match efter match....

spud: Tack, en som är observant!!

Lindström:

Så bänkning av Dacke,Nordan och Laurtitz,samt mer istid tid till fjärdeformationen och allt klaffar igen?Backarna tar sin gubbe,Svedberg släpper inga returer?

Lindström: Om någon spelar nonstop finns det väl skäl att förstå att han inte var på topp hela matchen?

NZ spelar hårt på sin mest rutinerade spelare.

arnio: Du tycker han spelade på sin topp i 60 min oxå?

Lindström: "Ta å vakna upp.
Men det klart vara nöjd med hur Dacke agerar vid 2-0 målet så kan man ju tycka att det var en vinst att vi slapp torska med tvåsiffrigt.
TROR DU NÅN spelare i DIF, SSK, AIK, Almtuna, Bofors skull tillåta han att stå och trycka in pucken när han har benskyddet mot stolpen???
DACKE är förfan C, dags att visa det kanske oxå."

Ja jag tycker att Dacke var bra igår.

teddykgb:

Scrolla nedåt,fjärde blåa rutan i mitten av sidan.

Uppladdat...forumsök....medlemmar.

arnio: Då kanske du ska ta å titta på matchen nästa gång och inte bara läsa påtext teve om den.
Eller du tyckte att Dacke, Nordan & Hansen var bra igår va?

Ta å vakna upp.
Men det klart vara nöjd med hur Dacke agerar vid 2-0 målet så kan man ju tycka att det var en vinst att vi slapp torska med tvåsiffrigt.
TROR DU NÅN spelare i DIF, SSK, AIK, Almtuna, Bofors skull tillåta han att stå och trycka in pucken när han har benskyddet mot stolpen???
DACKE är förfan C, dags att visa det kanske oxå.

Var finns sökfunktionen..?? Jag hittar den inte...kan ngn berätta..?

Lindström: Jag håller inte med i vad du skriver. Du kommer med påståenden som är helt tagna ur luften.

arnio: Ja att kravet för att spela i Bifs ledande formationer inte är så högt vet vi. Men att inte klara av att slå en passning för man är så rädd för att få ta imot en tackling.
Gör att man börjar fundera.
Klarar man inte det får man börja med rinkbandy, eller inte lyfta +100000kr/månaden.

Inte ens Aik eller Ssk har sån panik att göra sig av med pucken..

Lindström: Det blir inte rätt alla gånger så är det bara. Sätt dig ned med gnällbrillorna på och kolla på något annat lag som spelar så ska du se att du hittar fel i deras spel också. Har du någon gång tänkt på att dina amatöranalyser kanske är skrattretande för andra?

arnio: Kan nån förklara varför;
Ex 1; Lasse får pucken tillbaka spelad av ev fw vid egen blå, vändet hem med närmsta Lule spelare 10m bakom sig. Försöker slå pucken i rundeln i panik för att slippa ta en tackling.
Resultat=Ingen Bif spelare där då alla är och byter och pucken går till en Lule spelare som sätter upp spelet i Bifs zon-Mål

Ex 2; Efter att vart tillbaka tryckta i egen zon i 30-40s får Dacke lös pucken på höger sida i höjd med teknings cirkelns nedre kant, denne tar ETT skär så han är i mitten av teknings cirkel. Samtliga Lule spelare är på väg att byta alltså INGEN som checkar Dacke. Även flertalet av Bif spelarna åker mot bänken.
Vad gör Dacke då?
Jo slår en flipp puck som landar 2m framför egen blå.
Resultat=En Lule spelare snappar upp pucken och slår ner den i Bifs zon, efter det störtar 2 ny inbytta Lule spelare (som haft båset längst ifrån Bif zon men ändå är först ner efter pucken). Etablerar tryck och avslutar med att gå in mot mål och avslutar i mål.

Ex 3; Lule dumpar ner puck i Bifs zon, spelarna åker å byter i Lule. Hansen tar pucken bakom eget mål, står i skydd, passar upp på vänster sida till Lauritzen som möter en Lule spelare. Lauritzen slår en backand flipp rakt in i banan som landar mitt på plan. Khana befinner sig på hö sida av rinken 2m från sargen och 4 meter in på Lules planhalva når inte pucken efter som den är 8 meter för kort passningen.
Resultat=4 Lule spelare störtar in i zon mot 2 Bif backar, med en släpande Hansen som står på rödlinjen. Lule skapr tryck-Mål

Har inte sett nått annat lag i ES i år skicka iväg puckarna så fort man fått kontroll på den. Varför inte vårda den inom laget. Åk 5 skär med pucken å vårda den så laget hinner tex byta.
Att se våra bärande spelare prestera 60% match efter match men ändå inte bli bortplockade är tragiskt.
4é kedjan stod för allt fysiskt spel igår, Tacken för det-BÄNKEN
Nordan-Dacke-Hansen-Järnkrok spridde puckar som dyngspridare,
Tacken för det-MERA istid.

Sen läser man i tidningen idag GD;
Andreas Dackell 3
Calle Järnkrok 4
Mads Hansen 2
Sebastian Lauritzen 2
Anton Rödin 2
Jonas Nordquist 2

Skratt retande...

Enaranger: Om vi haft två målvakter som i snitt lyckats rädda 91% av alla skott,
i stället för vad våra nuvarande målvakter lyckats med hittills,
så motsvarar det i stort sett ett mål per match.

Så lite grovt kan man säga att vi startar varje match
med ställningen 0-1 i stället för 0-0.

Som det sett ut i åtminstone 7 av 10 matcher, så verkar det inte
bättre än att vi den här säsongen ställer upp med: ett lite mer
grovmaskigt såll och ett såll som är en aning mer finmaskigt.

Tänk om vi kunde klona Ekholm.
Han fick ju till och med Clarke att inte gå minus den här matchen.

Vi ha släppt in 36 spelmål (ett i sträffläggnings pajaseri).
Av dem så är 6 mål insläppta i numerärt underläge.
Av de återstående 30 insläppta så har Clarke varit inne på 16."

Då hade Clarke alltså legat på +6

Om vi haft två målvakter som i snitt lyckats rädda 91% av alla skott,
i stället för vad våra nuvarande målvakter lyckats med hittills,
så motsvarar det i stort sett ett mål per match.

Så lite grovt kan man säga att vi startar varje match
med ställningen 0-1 i stället för 0-0.

Som det sett ut i åtminstone 7 av 10 matcher, så verkar det inte
bättre än att vi den här säsongen ställer upp med: ett lite mer
grovmaskigt såll och ett såll som är en aning mer finmaskigt.

Tänk om vi kunde klona Ekholm.
Han fick ju till och med Clarke att inte gå minus den här matchen.

Vi ha släppt in 36 spelmål (ett i sträffläggnings pajaseri).
Av dem så är 6 mål insläppta i numerärt underläge.
Av de återstående 30 insläppta så har Clarke varit inne på 16.

faceoff: Det känns som att Brynäs skulle behöva en större filt

Gurra88: Håller med att vi behöver en ny målis,skillnaden blir då att man glömmer alla försvarsmissar som sker,hände allt för ofta förra sässen oxå,våra backar gör allt för stora misstag mest hela tiden...

Tväst: Det har sett darrigt ut i försvaret även tidigare, med bättre målvakter så skulle det övriga försvarsspelet bli mycket mer stabilt.

arnio: Det såg ju så bra ut i tre matcher så vi kan ju inte bara totalsåga allt efter en förlust...

Gurra88: jAG HAR BESTÄMMT MIG, JAG VILL HA EN NY MÅLIS MEN JAG TROR ATT MED SVEDBERG I KASSEN SÅ KAN VI HANKA OSS TILL SLUTSPEL MEN DET ÄR YTTERST TVEKSAMT OM VI KAN NÅ SEMI MED SVEDBERG I LAGET.

70 Rodrigues:
" Det dåliga försvarsarbetet beror på att dom helt enkelt inte lita på sina målvakter"

Så det är därför som vår försteback (?) ger bort pucken o låter Luleå få det viktiga första målet?

Visst är försvarsarbete ett samspel och med förtroende mellan lagdelarna blir det enklare o bättre,
men att skylla på Svedberg när en rutinerad back spelar så lättvindigt på egen blå tycker inte jag är rättvist mot målisen.

Tväst: Och det gör vi bäst genom att ge försvaret en målvakt som de kan lita på.. Det är a och o för att få ett försvar att inte se så jävla virrigt ut..

Redigerad kommentar

« · 1290968 · »