1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738832 inlägg · 7967 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10
brynäs08: Ujujuj... Sundqvist sågar IGEN!

Han har ju rätt i sak men det är ju uppenbart att han inte når fram. Detta är så tråkigt...så tråkigt...

Ser fan ingen lösning på detta...

Forsberg 1978: alltid sagt. För mycket jävla fokus i föreningen på genus & vänstervridet skit. En bra start.. när hade Brynäs det på isen senast?

Nibbe: Är du förvånad det är ju kompis IF vi håller på, jävla alibi förening..

Charles: håller helt med. Det känns oerhört jobbigt. Vi måste ha in bättre spelare. Det är alldeles för många dåliga spelare med. Tyvärr.

Forsberg 1978: Dacke va ju bara temporärt till en början,man skulle ha plockat in Thomas Johansson men man valde Dacke istället,Dacke fick kicken som coach för typ 7 år sedan men ska alltså styra hela föreningen nu,sundlöv kicken och är tillbaka Molin fick kicken och är tillbaka! Försöker man uppfinna hjulet på nytt kanske?

Ja vad ska dom nu komma med för floskler?

lapad: och Färjestad gjorde nästan lika många mål i en match som vi gjort hela säsongen. Senaste säsongerna när det gått dåligt har jag ändå känt att det löser sig, men iår får jag sämre vibbar än vanligt. detta är inte bra

Tycker det är dags att Dackell tar och packar sina saker på sitt kontor också, bygg om hela föreningen för det stinker inkompetens från hela föreningen!!!

Utom allt jävla lull lull vid sidan av isen, där är dom hyfsade faktiskt....

Chanzone:
”Man kan ju stilla undra vad Campese, Dackell och co har för självbild när man anser att vi har en trupp för top 6? Sådana uttalanden gör ju att man funderar ett varv till.”

Campese säger ju att vi har Dacke och sundlöv i spetsen nu som ska scouta oss till absoluta toppen.
Men personligen går jag inte all in på den handen.

bradberry: Jag tror det är så enkelt som så här. Första matchen mot Frölunda mot mästarna gick det för enkelt allt såg väldigt bra ut där, man såg SM guldet där redan men nu är sanningen där, Det är stressat krampaktigt måste få ner skuldrerna och få en seger för självförtroendet

30 insläppta mål på 8 matcher (hittils) (!?)

bradberry: Tja, faller väl in under kategorin "man får vad man förtjänar"...

Chanzone: Kan det bli sparken redan efter den här matchen?

Skönt för alla parter. Sunken får ju lön några år till oavsett

Vi gör ju en riktigt usel bortamatch samtidigt som man måste säga att Luleå är riktigt, riktigt bra idag.
De har ett klart mer genomtänkt spel över alla lagdelar.

{8399}: Vet inte faktiskt. Nästa hemma?

Peja: Bra stämning i laget d lär bli på norrlandsturnén...

Kan rekommendera Rögle-DIF. Två lag som vill spela hockey.

Bratwursten : Blir lite fundersam över om Rödin verkligen är i form. Ganska många skadefyllda säsonger innan återkomsten... sånt brukar kunna sätta sina spår.

Varje match dag jag vaknar blir jag glad och ser framemot en förändring, en brytpunkt på detta älende men man blir lika besviken varje gång. FAN!!!!

Chanzone: när möter vi Oskarshamn?

Lunkan: "att få iväg skott vinner man inga matcher på"

Jo då, om det blir mål av skotten. 😊
Eller tycker du att vi inte ska skjuta skott?

Tur att Brynäs har en social verksamhet i alla fall. Vad skulle vi göra utan den... Bäst i Sverige...

Back: Borde redan vara avgjort nu. Anser för övrigt att spelarna har största ansvaret i det här, men just nu behövs samma desperata åtgärd som iaf tillfälligt räddat oss från negativt kval tidigare. Kommer dock inte fungera för alltid och tyvärr känns läget än mer hopplöst i år än tidigare.

Pigalle: nu kommer det vara 7 poäng på 9 matcher när Sunkan får gå den 11:e. Vad är oddsen?

Brynäsgubbe: Haha, jisses!😂

Knäppte över till TV3 nu istället. Svenska fall om kannibalmordet på Nordost.

bradberry: Ser inte alls glöden i Rödin under intervjun i pausen. Känns bara less och avtrubbad.

Huge: Mycket vilja på Rödin säger du?

Nä, jag vill nog hävda att så inte är fallet tyvärr... Tror något är fel i kommunikationen mellan vår lagkapten och lagledningen. Men jag spekulerar bara..

Back: Skellefteå har väl kickat både TJ och RM får se om det blir MS också....

Chanzone: Söderström sa topp 4. 😂

Nästa match avgör MS öde.

Man kan ju stilla undra vad Campese, Dackell och co har för självbild när man anser att vi har en trupp för top 6? Sådana uttalanden gör ju att man funderar ett varv till.

Wesley: Håller med. Handlar mkt om självförtroende nu. Märks mest på Rödin, mkt vilja men inget funkar.
Bara att jobba vidare, prio ett en ersättare för Boken.

Vi får väl drömma tillbaka till försäsongen då vi piskade upp AIK och Södertälje och ropade att vi är på väg mot SM guld...

Den 13 oktober 2017 fick Roger Melin sparken efter 8 matcher. Då hade vi 7 poäng...

När Brynäs nollar i första då vet man att det inte blir några mål öht allt som oftast.

Bratwursten : Väldigt bra fråga

Ha! Och där halkade vi över strecket. Tack Örebro!

Wesley: att få iväg skott vinner man inga matcher på.

Mattson: För många kockar i ledningen också... Vad gör ens Dackell om dagarna?? rent konkret... Den enda som utstrålar någon typ av professionalism och pondus är Campese. De andra känns som värvningar som hade funkat förr i tiden. SHL-klubbar är nuförtiden skapligt stora företag,,, ta in utbildade människor med erfarenhet...

Bratwursten : Molin är nog bättre, men inte rätt Man för jobbet, hitta ny kan ju bli svårt men känns som typ allt skulle va bättre än detta man ser nu!

xxx BIF xxx: Jag tror loosermentalitet in i klubbskelettet. Precis lika mycket loosermentalitet som förr var vinnarmentalitet i föreningen.

Bratwursten : Frågan är om det finns någon kompetent tränare som vill ta över det här laget?
Snacka om självmordsuppdrag...

Stefan R 63: Slutspel kräver även förändringar på spelarsidan. Det är en kombination av dålig tränare och Dackes oförmåga att stärka laget som gör att vi är där vi är.

xxx BIF xxx: Måste handla om konsekvent dålig sportslig ledning. Annars skulle det inte se ut så här varje år. Förr trodde jag att pengarna fattades men det ska ju inte vara nåt problem längre.

Bratwursten : sant. Vem vill komma till Brynäs stukade loosergäng? Det enda vi kan få är gammelstötarna utan jobb.

Stefan R 63: Jag har svårt att se MS undvika kval ens. Detta kan bli ett stålbad för föreningen alltså.

xxx BIF xxx: Brynäs bygger typ alltid för framtunga lag. Lägger för mycket krut på en förstakedja.. Det är inte så man vinner över tid.. Bättre att ha tre kedjor som kan producera okej..

Nibbe: Vem finns att tillgå då? Ge oss några namn

Seriöst dags att börja snegla ner och scouta lagen i Ha.. Kommer bli jobbiga matcher mot löven.
Kvalet knackar på dörren och dacke fattar nada och öppnar dörren och vips så har han och gänget lurat ner alla Sveriges andra serie.

Kan ju inte vara så många tränare som är felet jämnt.
Något annat måste vara fel!

Lagbygget kanske?

« · 1993750 · »