Brynäs IF

715178 inlägg · 7953 ämnen

Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

« · 1537408 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
 Tommy Jonsson var bedrövad efter katastrofförlusten mot Luleå.
– Jag måste vakta min tunga så jag inte offentligt säger vad jag innerst inne tänker. Men jag skäms, säger Brynästränaren efter 1–8.
Kommentera


Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Aldrig känts såhär osäkert på målvaktssidan. Vi har Rahm som är bedrövlig och Honken har infektion i kroppen minst 1 gång i månaden, förresten någon som vet om Honken tjänar extra knäck på något dagis i Gävle?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Qvarre: Tyvärr kommer inte Sundlöv avgå eller värva. Han skulle aldrig erkänna att han återigen misslyckats och värva. Att han skulle avgå kommer aldrig att ske och inom BIF tar man inte obekväma beslut, på sin höjd en sjukskrivning....,
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Vi är så sjukt dåliga... Rahm är sämre än allt vad jag någon sin tidigare skådat, Fattar varför fanskapet dopade sig. Sundlöv va målvakt och på något satans vis lyckas han värva det sämsta skiten imålvaktshistorien till Brynäsgång efter annan.

Honken är av glas och bör lägga av försin egen skull. Han va en bra målvakt innan han fick en kropp av glas och tappade allt var imunförsvar hette.

Detta är ju fan löjligt, så fruktansvärt grymt dåligt...

Skeppet sjunker och kaptenen fattar inte vad som händer. 

Örebro läre skratta gott...Bli av med liket och få betalt för att bli det.

Agera eller dra Sundlöv!!!!

Avgå alla!!!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Peja: Lauritzen ser totalt otränad ut

Av det jag såg live idag, så var han varken sämre eller bättre än någon annan.
Nordqvist orkar inte åka skridskor längre. Harju vet inte hur han ska åka i anfallszon, så där står han bara still och tittar på medspelarna. Enterfeldt ser man bara när han tekar, sen liksom försvinner han.
Widing och Thuresson kämpade på bra. Granström, Ollas och Lavander trampade vatten. Järnkrok och Lindholm försökte men var för lättlästa för Luleå. Cody Fransson kör med förflyttningar och positionering som om han forfarande spelar på liten rink, det gör att han inte där han ska vara ibland. Istället för rejäla skridskoskär försöker han glida sig in i positioner. Aja baja Cody, man måste åka skridskor rejält.

Lite av vad jag reflekterade när det gäller några spelare.


 

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Sheena Punkrocker: Det finns inte hur många bra spelare som helst i "talangfabriken". Och att vara backup till Honken är inte som att vara backup till Hugosson, som spelar varenda jädra match...

Nej, jag tycker inte att Brynäs ska skuldsätta sig. Varför tror du det? Lindbäck skulle kosta ca 60 000 i månaden. Bäckis skulle kosta mycket mer men skulle å andra sidan generera större intäkter också. Nu är ju faktiskt läget så att Brynäs har gott om pengar och världsklasspelare som verkligen vill spela för laget, samtidigt som laget verkligen behöver förstärkas...

Vilken väg vill du att Brynäs ska ta? Den som Leksand och Djurgården har tagit? Det är idiotiskt att inte värva när man har råd att värva världsklasspelare.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Peja: ska jag vara helt ärlig så tror jag att Rahm gjort både sin första och sista säsong i Brynäs tröjan. Eller vill man fortsätta satsa på en underpresterande målvakt

nästa säsong också? Han lär ju inte va gratis, om än billig, så varför inte plocka nån

från sin så kallade talangfabrik man höjt till skyarna?

jajjen: det är möjligt att de är rikast, det hade jag faktiskt ingen aning om, men

tack för upplysningen :) men resultaten talar sitt tydliga språk. du kanske tycker

Brynäs ska behöva skuldsätta sig som Frölunda gjort under ett x-antal år, då

man en gång i tiden var ett lag att räkna med, sedan värvade slut på sina pengar,

spelade mindra bra och tillslut fick kommunen att gå in med pengar för att rädda föreningen. Är det den vägen du vill se Brynäs ta?

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Sheena Punkrocker: Det finns ingen långsiktig framtid utan något kortsiktigt tänkande. Djurgården har gett många talanger chanser de senaste åren, men de fick inga extrapoäng i kvalserien för det. Jag känner flera som sponsrar Brynäs och alla är positiva till Bäckis i laget.

Hur länge tror du att typ Robin Rahm kommer att spela i Brynäs om han fortsätter spela så här? Apropå långsiktig framtid i klubben.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Sheena Punkrocker: Sorry, men allt det där faller bara jag tänker på att få se EN match med Nicklas Bäckström i bryäströjan. Det lär vara sista chansen.

Och du, hur långsiktig har man råd att vara om det handlar om att rädda ett elitseriekontrakt? Vilken idrottsförening är långsiktigare än nästa säsong?

#Oavsett om besluter är "olagligt" så är det taget."

Den är bra! Typ, jag har bestämt mej för att råna banken och då måste det bli så?

HV71, Färjestad och Linköping tror på sin trupp! Är det en slump att du räknar upp de tre rikaste lagen i Sverige? Tror fan att de tror på sina trupper!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Gurra88: Du tänker svartvitt. Angående AIK och Gunnar så var min poäng att han bidrog till lagets framgångar, precis som många andra inom AIK gjorde vid tidpunkten. Det sattes i relation till din barnsliga ståndpunkt att Fasth ensam tog AIK till semifinal två säsonger i rad - en ståndpunkt som motbevisades senare i diskussionen.

Ja, Cody är bra. För några matcher sedan visade Cmore en av hans tacklingar i repris 4-5 gånger så då kanske även du lyckades uppfatta den. När ett lag släpper in mål beror det aldrig på bara målvakten, bara backarna, eller bara forwards...

Har du sett någon match live den här säsongen?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Fokus på helt fuckin fel saker...
Granis, Lavander, Cody...
Ni är nära att inte vara värda Brynäs-oken...kan ni tänka Tigern el Tord säga ngt liknande???!!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Alla snackar om att värva Bäckström hit, värva Lindbäck hit yadda yadda.

Det har aldrig slagit er att styrelsen tänker mer långsiktigt än så?

Visst, nu hade man tur 11/12 med Silfverberg, Larsson och en Svedberg

i toppform och kanske man har varit lite barnsligt naiv om man trott

att man ska kunna upprepa samma mirakel en gång till.

Sen så består Hockeyligan av ledare från Elitseriens alla -12- lag och man

har i samband med lockouten tagit ett gemensamt beslut om att inte ta

in NHL spelare på korttidskontrakt.  Oavsett om besluter är "olagligt" så är

det taget. MoDo och Frölunda gick emot och tog in ändå. Dessa 2 lag ligger

nu på plats 6 och 8 i tabellen och tillråga på allt går Frölunda ut på sin hemsida

för att tigga pengar att ha råd å betala försäkringen på Ståhlberg och Duchene.

HV71, Färjestad och Linköping, för att nämna några av de lag som STÅR FAST

vid sitt beslut och TROR PÅ SIN TRUPP, dessa lag har nu placeringarna 1, 4 resp. 5.

 Är det någon som börjar se ett mönster än?

Men fine, vi kan väl leka med tanken att plocka in Bäckström och Lindbäck.

De kommer hit, spelar några matcher nån månad och sedan drar NHL igång

igen i början av nästa år?! Då står man där med samma trupp som idag,

men med betydligt mindre pengar eftersom man försökt satsa på en kortsiktigt

lösning och hur bra kommer det att låta i investerares öron och plånböcker?

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Peja: tycker nog man kan kräva mer av elitseriens bästa backcoach.. För du tycker väl fortfarande att Cody är fenomenal! Skit i målvakten, det var ju inte Fasth i AIK som tog dem till slutspel två år i rad . Det var ju den fantastiska Gunnar Persson!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Gurra88: Materialet är för dåligt i samtliga lagdelar. Det räcker inte att ha en ES-mässig målvakt, några ES-mässiga backar osv. Problemet är inte att lagets bästa spelare är för dåliga. Problemet är att bredden är noll. Målvaktspositionen är ett bra exempel. Honken håller måttet, men Rahm har ingenting i elitserien att göra.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Peja: är det så dåligt då? Franson är ju briljant enligt dig? Gunderson kan vi knappast klaga på. Bertilsson en av elitseriens bästa. Vår hårda rutinerade kapten och sen ett gäng unga talangfulla killar?? Borde väl elitseriens bästa backcoach fixa. Han är ju värvad för att lyfta backspelet. Tycker du han lyckats?

Rahm är rakt igenom genomusel..

Vad är det som händer, finns väl bara en som är glad över detta och som säkert hittar kryphål för att inte kalla detta en djuuup kris
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Jajjen: Det vore ändå taskigt av ledningen att neka Tommy världsklasspelare och därefter kicka honom pga dåliga resultat. Jag tycker att ledningen får ta på sig att materialet är för dåligt. Rahm är inte ens nära att hålla ES-klass, detsamma kan sägas om t.ex Molin. Lauritzen ser totalt otränad ut. Men alla kan bättre än mot Luleå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Peja: Tommys problem är väl samma som alla andra tränares. Börjar det dra iväg slutar spelarna lyssna och då kommer kraven på "ny röst" som ett brev på posten. 13 matcher och 2 segrar, då har man en begränsad tid på sej. Och jag som hade hoppats att dom tiderna var över.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Brynäs spel ser för jävligt ut. Men fan vet om inte de s.k. supportrarnas spyor på GD:s hemsida tar priset. Om dom jävlarna ändå hade lärt sej läsa och skriva istället för att sitta längst bak i klassrummet och runka. Där kan vi snacka riktiga förlorare.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Peja: Solen går säkert upp i morgon också sen att vi brynäsare inte ser den pga en tjock grå disig massa är en annan femma.....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Gurra88: Varken Gunnar, Tommy eller någon annan kan trolla med den nuvarande truppen. Tommy har ju knappast blivit en mycket sämre tränare sedan förra säsongen. Snarare materialet som är sämre.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
BIF96: nej sluta nu. GP är ju Sveriges bästa backcoach!! Han saknar skuld..

Kanske vi blir av med Sundlöv en gång för alla!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

70 Rodrigues: Leif Boorks sågning: "Det sämsta jag sett" | Elitserien | Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskan

Njaa, den gode Boork ska kanske minnas tillbaks till 2007 och vad han gjorde inför matchen mot SSK och hur matchen slutade i o m det. För er som inte minns så kommer lite info nedan.

BOORKS TAKTIK

Efter de två inledande segrarna ställer Leif Boork över sju av sina "stjärnspelare# i bortamötet med Södertälje SK – Daniel Sperrle, Tommy Sjödin, Peter Nolander, Andreas Dackell, Mads Hansen, Daniel Widing och Mathias Månsson. Mats Wennerholm kallar det hela för ett övertramp, ett hån mot hockeyfansen och ett brott mot hockeyförbundets bestämmelser i en krönika dagen efter i Sportbladet. Brynäs förlorar dessutom matchen mot SSK med 1–2.

Förlusten mot SSK blir den första i en förlustsvit på sju matcher – som bröts i torsdags då Brynäs slog Timrå hemma med 4–0.

Under denna svit fortsätter Leif Boork med att expirementera med laguppställningar, konsekvent spela med fyra kedjor och vid flera gånger ställa sin stjärnspelare Pavel Brendl åt sidan.

På kritiken av det sistnämnda svarade Boork bland annat: ”Jag såg det ur ett kollektivt arbetsperspektiv. Har vi spelare att välja mellan ska vi nyttja det.”

Sportbladets Mats Wennerholm fortsätter att vara kritisk över Leif Boorks experiment och efter förlusten mot Djurgården den 12 oktober menar Wennerholm på att Boork inte kan sitta kvar som tränare.

Även fler har under tiden ställt sig kritiska till Boorks coaching – bland annat Tre Kronors förbundskapten Bengt-Åke Gustafsson

Källa:http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article11274584.ab

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Anders Berg: Instämmer. Från inlägget:

Något måste göras.

Om det är ett nyförvärv ska låtas vara osagt, det här laget har trots allt varit i serieledning och är enligt mitt tycket spetsat med kvalité. Bara att det letas förändringar som efter analyserande och noggrant övervägande anses som korrekta att tillgripa. Och det kan vara vad som helst.

Ok liksom...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Mest poänglösa jag läst på... ett tag:
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Zappaholic: Nejdå,vi ledde ju serien i typ en omgång, att vi sen gått skitdåligt i typ 15 matcher är ju oväsentligt.

Att vi har en ständigt sjuk/skadad/ojämn målvakt och en totalt oduglig backup som inte ens borde värvats från början sett till hur man borde vilja att klubben ska framstå, det är också oväsentligt.

Att vi har snällt räknat 3 backar som håller elitserieklass och 7-8 forwards som mer eller mindre är alibispelare som inte får nåt uträttat verkar inte heller vara ett bekymmer.

Det ser riktigt illa ut och KS är inte längre något man vräker ur sig i besvikelse och ilska, det är nu ett tänkbart scenario.

Det eventuella momentum och medvind som man fick av Sm-guldet har helt slarvats bort. Blir vi top 8 får det ses som helt ok med tanke på hur detta har utvecklats sig.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Nu är allt precis som vanligt igen; man får vara glad om laget slipper Kvalserien. Trist men bekant.

Heja heja!

Kommentera


Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Placering: 7
Målskillnad: -17
Insläppta mål: 74 [Flest i hela jävla serien!!!] 

Vad fan säger man!?

Michael Sundlöv, nu är det dags att agera - vad fan än herr Loob säger. Annars kan du lämna ditt uppdrag [föga troligt].

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Huge: Svarar du med ironi eller?

Kände mig tvungen att fråga eftersom ditt första inlägg efter den här bedårande insatsen var att ge oss supportrar en känga för att vi bara gnäller. Så jag ville veta vad du tyckte om matchen och de matcher som varit nu en tid.

Är det verkligen så ett proffesionellt hockeylag ska resonera, passar det inte så kan ni lika gärna byta lag!? Undrar verkligen om marknadschef Engwall håller med dig där. Tycker Brynäs som alla andra ideella föreningar törstar efter medlemmar... Men Brynäs kanske klarar sig utan... Vad vet jag, jag är ju bara en gamnacke!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Davey_22:
Jag blev galen när jag hörde att ramen skullebtill vårat lag . Har varit emotnfrån dag 1 och vi ser vad han har för kvalité puckmotare som kräver att en av våra backar måste passa på ramen om han släpper en retur vilket han ju gör till 90% av skotten . Vilket då uppehåller en av våra backar . Vilket gör att bara en back får sköta resten av försvaret . Jag fattar inte hur Sundlöv får fortsätta att sköta Brynäs precis som han önskar . Avgå förfan ..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Anders Blank: "Vad tycker du om lagets insats ikväll"

Dum fråga. Såg bra ut. Finns inget att klaga på.
Alla ser väl att spelet stämmer bra nu och att spelarna är fulla av självförtroende.

"Vad tycker du om det faktum att på de senaste 13 matcherna har vi lyckats vunnit två?"

Ännu en dum fråga. Det är väl kanon med 2 vinster på 13 matcher.
Hade du hellre tagit 13 vinster på 13 matcher?

"Hur länge ska vi övriga små obetydliga fans acceptera att inget görs"

Får ni avgöra själva, är inte min ensak.
Ni kan väl fortsätta grina eller byta lag. Tror inte att det blir bättre om du eller nån annan gamnacke får sköta laget härifrån.

" hur många matcher till ska vi bara ta skitinsatser och hoppas att Sundlöv och TJ lyckas vända det?"

Jag föreslår ytterligare 4 matcher.
Sen kan du/ni byta lag så att ni slipper plågas mer.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Vi har fått njuta av att vara ett toplag ett år eller så.

Tyvärr har beslutet att värva Rahm och misslyckandet med att ens vara i närheten av att fylla luckor efter flyktande stjärnspelare varit kapitalt.

Kanske försökte man spara sig till att fortsätta vara ett topplag,kanske trodde man att man skulle ha jackpot med unga spelare som slår igenom stort en gång till.

Som läget är idag skulle vi behöva en ny målvakt,en eller två nya backar och en ny forward.

Det är såklart orealistiskt att detta inträffar,så jag lutar mig tillbaks..håller tummarna för mitt Brynäs och hoppas att vi kan undvika KS. Då blir det iaf inte lika jobbigt att bygga om hela den här apparaten.

Sundlöv har mycket att stå till svars för och en hel del spelare måste bort från det här laget.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
foppa78:
Jag mår jäkligt dåligt just nu pga mitt lag är på cruiscontrol utan förare på väg rätt ner i helvetet och Sundlöv å co vill inte agera fyfan om jag misskötte mitt jobb som påverkar så många . Då hade jag fått sparken . Så min fråga är . Vad har Sundlöv som inte kan ersättas?????
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

UT: GP, Rham och Simon Löf.

IN: Bäckström och Anders Lindbäck.

AGERA nu Sundlöv innan båten sjunker fullständigt!!!!!!!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
BRYNÄS4EVER NR1: Modo kommer putta ner oss till 7:e platsen 8 poäng nu till Växjö på 9:e och dessutom en målskillnad på - 17 nu är det KRIS på blodigt allvar men inte enligt Sundlöv alltså avgå för helvete!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
foppa78:
Enligt guldjakten i gd så säger Sundlöv att ingen förstärkning kommer ske . Min första förstärkning vore en sportchef värt namnet . Det vore en bra början
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Anders Blank: ingen idé att fråga honom han är dement!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Anders Blank:Kunde inte blvit bättre siffror än 8-1

För nu MÅSTE Bif agera.

Hurfan dom kunde byta ut Rahm mot Honken när ALLA redan visat hur lite dom var intresserade av att spela dom sista 20. Hade lika gärna kört av matchen med slipsen som bör lånas ut snarast.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

Huge: Men om du, O Store Huge, kan bortse från oss alla småaktiga fans som inget annat gör än gnäller och klagar på ALLT! Som du tycker...

Vad tycker du om lagets insats ikväll?

Vad tycker du om det faktum att på de senaste 13 matcherna har vi lyckats vunnit två?

Hur länge ska vi övriga små obetydliga fans acceptera att inget görs, hur många matcher till ska vi bara ta skitinsatser och hoppas att Sundlöv och TJ lyckas vända det?

Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
bradberry: "Sitter själv å är pissförbannad över den nivå laget visar upp idag. Står dock inte bakom de kränkningar som vissa känsloyttringar här skapar. Faktiskt förvånande och på något vis unikt för Brynässuportrar i allmänhet och Brynäsinloggade på HS i synnerhet."

Är du förvånad?
Den typ av s.k fans du talar om finns ju överallt, men håller med: dom verkar vara osedvanligt många i just den här boken.
Maken till omogna skitkastande barnrumpor finns inte nån annanstans.
Som tur är så tror jag inte att den här bedrövliga ansamlingen är representativ för våra fans i allmänhet, det är som bekant dom värsta avarterna som hörs mest.
Egentligen inget att bry sig om, men det är inte roligt att varken se eller läsa all skit som vräks över spelare och ledare vid minsta motgång.
Dags att växa upp för många härinne, även om det sorgligt nog är många som jag vet ÄR vuxna och har både familj och barn.
Men det verkar i vissa fall inte vara nån garanti för att man ska betraktas som vuxen.
Övriga barnrumpor som verkar vara i trotsåldern eller puberteten kan man if ha en viss fördragsamhet med.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Conrad: no shit!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Pigalle: Sluta sitt här och snacka massa skit.. Jag vet att widing inte var på shm...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Huge: Nå Huge vad hände tyckte du det såg bra ut idag också?

Redigerad kommentar

Kommentera



Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Är TJ rätt man att leda laget?
Frågan jag aldrig hoppades ställa.

Nu ställs allt på sin spets, ska vi leda utvecklingen inom svensk hockey eller var vi en dagslända?

Tror att ledningen i Brynäs kan vara med och påverka, frågan är om dom vill?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Huge, vad hände?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Jajjen: Akta dig. Timrå utmanar om titeln
Kommentera

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12
Jajjen: Jag försöker vara positiv. Ta inte ifrån mig det lilla hopp jag har kvar...
Kommentera

« · 1537408 · »