Brynäs IF

705126 inlägg · 7953 ämnen

Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14

« · 2100489 · » Till forumet


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Brynäs har många dyra spelare som inte hänger med överhuvudtaget. Om en spelare på 150k/månaden går med på att bli utköpt för 130k/månaden så kan Brynäs ersätta med ett rookiekontrakt. Spelaren förlorar heller inte på det om han skriver på för annan klubb för 20k/månaden. Det går att bli av med spelare, det handlar bara om hur långt man vill gå.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Absolut men i teorin ja, det kan förstås vara möjligt men det som gjorde det möjligt i Lindelövs fall var ju att han stod utanför truppen och att Gunler spelar för rookielön.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Brynäs skulle kunna bryta fler kontrakt för att finansiera andra nyförvärv.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs21: Ja jag vet det.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Låter rimligt. Är mycket kvar av säsongen och processen är i gång.
Förra matchen såg ju ändå rätt bra ut i spelet 5 vs 5
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: jasså det vet du ?? Vi får väl se
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Brynäs kommer inte att ta in nån spelare, så är det bara. Gunler finansierades av Lindelövs brutna kontrakt, krona för krona i princip.
Bara att konstatera att vi har det vi har.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Morgan frost skulle vara en spännande spelare att få in just nu verkligen
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
xxx BIF xxx: Jag tror att Niederbach skulle kunna tillföra mycket redan den här säsongen. Inser också att det finns många klasspelare i AHL, men tänker inte föreslå spelare som jag aldrig sett spela.

Om det stämmer att Morgan Frost är aktuell för Europa, så vore han definitivt ett hett spår för Brynäs. Syntes i JVM att han är en grym spelare.

Angående utgifterna: samtidigt vet vi inte om ligan kommer att stängas, eller hur eventuellt statligt stöd kan påverkas av värvningar, men jag håller med dig om att Brynäs antagligen måste värva ändå. Och så måste man försöka sparka några spelare som inte håller måttet.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja:
Du besvarade ju din fråga själv.

Niederbach hade varit intressant om vi haft ett lag som fungerar och som inte riskerar åka ur HA. Nu behöver vi bättre redan utvecklad spets.

Brynäs med flera kommer att gå mot en förlustsäsong ändå.
Lägger du på risken att vi åker ur shl kan du räkna på vad vi då har att klara framtiden med. Och utifrån det för att sedan gå upp på nytt.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja
Ja, så trötta på skridskorna som i år har man nog aldrig sett tidigare!? Sen har vi för få som kan hålla i pucken med självförtroende. Slappna av och inte bara lägga ut/ kasta iväg pucken. När vi inte har den typen av spelare heller, så måste vi nog överväga att spela en annan ishockey!
Men vi är även klena och vinner för få närkamper. Visst! Björk är långsam, men han vill nånting och driver upp och tar tag i pucken! Det gör inte flera av de andra backarna.
De är passiva och lägger oftast bara ut pucken.
Hedberg undantagen!


,
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Ja det är ju ekonomin som är minst sagt ansträngd.
Efter att ha sett privatpartner-videomötet med Campese då han sa att det vore oansvarigt att värva i dessa tider så trodde jag att det var totalt värvningsstopp, men blev positivt överraskad när man ändå presenterade
Gunler (billig och potential)

Så om det går att lyckas göra en till liknande värvning med Niederbach så skulle det ju vara awesome. Ska dock erkänna att jag har dålig koll på honom. Men säger du att det vore något för Brynäs så tror jag dig ✌️
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
fluffman1991: Ja, vi kan omöjligt sparka en tränare till! Vi skulle bli till åtlöje och inga skulle vilja komma till Bif i framtiden.

Men kolla på Malmömatchen:
Vid 2 av deras mål får Mifspelaren stå och raka in returerna när pucken glider fram under/ bredvid Ersson.
Där måste våran spelare ta bort deras.
Bertilsson står gärna och petar med klubban. Tar inte ett skridskoskären i onödan!!
Vart är energin?? Passivt är bara förnamnet. Och varför lägger sig inte Ersson ner på rygg? Då kan inte pucken glida fram mellan benen när ingen vet riktigt var den är.
Och slänger toll flera frilägen varje match.
Vrid på skallarna, och håll ihop laget bättre i mittzonen!
Jaja, lite gnälligt, men så här dåligt ska det inte behöva vara!

Mvh
Vedevåg
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Guldet är BIF : Det finns massvis med klasspelare tillgängliga nu. Kanske fler än någonsin. Det är ytterst oklart om AHL kommer spela överhuvudtaget den här säsongen och många spelare därifrån är högaktuella för Europa. Kruxet är att Brynäs med flera inte har pengar att värva för. Jag tycker fortfarande att Brynäs ska försöka sno Niederbach från Frölunda och ta in honom på samma sätt som Gunler.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
xxx BIF xxx: Är Justin Bailey på väg till Europa eller varför nämner du just honom?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs21:
visst är Harper spännande, men jag tar hellre Stoa då vi behöver en andracenter vilket han kan gå som,
Vi har behov av båda, vi måste ju ha 6 spetsforwards.
Justin Bailey skulle också smaka mumma.

Att vi måste få lite eld i brasan, en progress i ”processen”, är tydligt.
Vi behöver poäng nu för att hamna på säker mark. Det måste få kosta.

Kicka dackell, bara där ligger säkert drygt en halv månadslön till en spets.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Sad but true.

Fan vad jag saknar en spelare som Bill Sweatt i sin prime.
Väcker gamla minnen.
Svårt att hitta/lägga rabarber på sådana spelare, men drömma går ju.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin - scott - Harper väldigt spännande kedja
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Visar det sig att Patrik Berglund fått en fraktur hoppas jag sundlöv löser shane Harper
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
fluffman1991: Kan så vara.
Jag är för dålig på att bedöma spelet. Men det mentala spelet är lite lättare att fatta ändå. Trots allt..
Hoppas att du inte är ilsk för att vi inte har samma uppfattning.
Du har din syn, som du framför på rätt sätt👍

Vi har ju inte debatterat tidigare..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
mk: Är personligen övertygad om att Brynäs är ligans minst skridskostarka lag. Många spelare är gamla och långsamma. Dessutom är flera av våra "yngre" spelare som Molin och Björk långsamma på skridskorna.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
fluffman1991:
För varje usel prestation minskar självförtroendet och den enklaste passning blir till slut svår. Då spelar en gameplan en väldigt liten roll och stressen tar över när det gäller. Dit är vi på väg. Mentalt lättare att spela mot Växjö och Frölunda jämfört med Malmö, men förlorar man (även hedersamt) så försämras läget och spiralen fortsätter nedåt. Nåt uppehåll på gång... för att kraftsamla...? 😱
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
mk: PA ska vara kvar men om vi nu har ett spelsystem som uppenbarligen inte funkar pga att truppen är generellt för långsam men spelskicklig, bör man då inte försöka hitta ett spelsystem som passar materialet?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Men varför spelar man i så låg fart då?

Konstigt som tusan är det. Självförtroende säkert..

Man blir inte klok på det iaf.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja:
Det leder till frågan... hur fan är det här laget sammansatt?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Avsluta högt: Brynäs har mycket skicklighet. Det syns i powerplay. Däremot spelar många skickliga spelare i för låg fart för att kunna få till spelet 5 mot 5.

De snabba spelvändningarna är ett minne blott. Brynäs får många fler spelvändningar på sig än man skapar själva i varenda match.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs problem på senare år har varit att dom släppt in mycket mål. Positivt har varit deras spelvändningar. Det var ju dom som motståndare sa att man måste se upp med. Men var är dom vassa spelvändningarna nu. Motståndarna sa också: dom har många skickliga spelare som man måste se upp med. Är allt detta föråldrat och förbrukat nu? Trots allt, saker och ting kan vända. Kan bara bli bättre.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
fluffman1991: Jag vet att dom va bra förra året.
Jag vet..
Men vad ska man säga när man ska sätta sig ner?

PA har en filosofi tillsammans med Stråhle.

Ska man sätta sig ner och ta det med spelarna hur man ska spela kan tränarna lika gärna lämna.

INGEN, INGEN spelare ska bestämma hur man ska spela. Då kan man lina gärna lämna isen och ställa sig på bänken.

Tvingar spelarna bort PA nu så kommer nästa tränare att vara Leffe Strömberg. Finns inte en tränare med självaktning som kommer att ställa sig i Brynäs bås isf.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
mk: Peter Anderssons taktiska upplägg är inte särskilt avancerat. Ganska likt Bulan. Och Brynäs har ett så erfaret lag att man självklart fattar vad som behöver göras, om man har speed och lungorna att verkligen utföra det är en annan sak, det verkar man inte ha.

Ja, det tog tid för Bulan, men han hade aldrig ett så här gammalt och långsamt lag. Dagens lag hade också haft enorma problem med Bulan vid rodret. Typ Alcén är en helt annan spelare nu än när Bulan var i Brynäs, och det tror jag beror mer på Alcén än på tränarna.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Säkert så.
Man blir lättfrustrerad bara..
Sen en tanke jag har.
Är spelarna fortfarande inte i fas med träningen?
Kan man ha tränat så hårt under försäsongen att man lider av det ännu?
Nertränade?

Menar, kan inte vara raketforsknings system som PA vill införa. Är man sega för att man är nertränade. Tänker på Nickys kommentar om försäsong, även om att man inte är van att träna hårt dag efter match.

Lyssnade på SHL podd retro med Niklas Andersson.
Han sa att även om man bara tränade 45 min dag efter match så gav man järnet på den träningen.
För att det gav resultat längre fram.
Kan det vara så att man var så dåligt tränade?

Tomas Bulan fick ju inte heller ordning på Brynäs förrän år 2. Riktig ordning..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Har sagt det förr men säger det igen.
Shane Harper är väl ledig? En mycket bra ytterforward!

Kanske bra att Bulan inte blir med i veckan. Förstå mig rätt men jag hoppas innerligt att Peter ger Ljungkratz, Kvist, Gunler, Solem och ev Birgersson (om han är hel) chansen på riktigt och vågar bänka/peta såkallade "stjärnor".
Det är på tiden!


Jag hoppas Peter kör dessa femmor:

Bertilsson - Hedberg
Nyberg - Ingman
Andersén - Persson

Rödin - Scott - Gunler
Kvist - Sallinen - Ljungkratz
Persson - Ölund - Descheneau
Solem - Molin - Mannberg/Danielsson/Birgersson

PP1:
Hedberg
Scott
Rödin
Molin
Persson

PP2:
Bertilsson
Gunler
Descheneau
Sallinen
Kvist

BP:
Alcén - Ölund - Bertilsson - Nyberg
Persson - Sallinen - Andersén - Ingman
Extra:Mannberg, Solem, Birgersson
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
mk: Rödin och Scott tillhörde seriens bästa spelare i 5 mot 5 förra säsongen, men jag tror att skadorna har gjort att de inte är i fas än. Det är tufft att leverera när man missat försäsongen.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
mk: Rödin och Scott drog det här laget förra säsongen så jag tror nog att det finns en del klass i laget som PA inte lyckats få ut på isen.
Dåliga utvisningar och avstängningar är nog ett kvitto att spelarna inte är i harmoni.

Tror inte PA kommer kunna skrämma laget att prestera bättre då spelsystemet är helt fel för det här laget.

Personligen hoppas jag att alla inblandade sätter sig ner och hittar en lösning som gör att PA kan stanna med hedern i behåll och att vi får se laget spela hockey utifrån de kvaliteter som jag tror finns i laget.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja:
Nä och då borde det vara bättre att försöka spela pucken, än att gå bort sig i forecheckingen högt upp i banan..


Måste vara djävligt psykiskt jobbigt att bara jaga och bli överspelade i match efter match..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
fluffman1991: Men är Rödin och Scott klassspelare?
Dom var det för ett par sen ja.
Men är man det nu? Är Rödin vår kapten?
Visa det då. Inte genom att ta en otroligt dum avstängning på 4 matcher.
Varför frontar inte Rödin inför pressen?
Scott igår.
Får en utvisning pga delaying the game.
Trots att han vet att laget fått en tillsägelse innan.
Malmö gör mål på den..

Ledande spelare gör fanimej inte så!
Sen skiter jag i vem det är!!

Byt kapten tills han visat att han vill vara det..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
spolaisen: Morgan Johansson.....nuff said.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs21: Ni värvade just Gunler. En bättre värvning långsiktigt.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
mk: Nu tror ju jag inte att man måste lyssna på varje spelare angående spelsystemet. Spelarna kanske t om älskar det men resultatet tyder inte på det. Det är mer orealistiskt att göra sig av med klasspelare som Rödin, Scott mm än att faktiskt PA sätter sig ned och skruvar på systemet.

Vi har inget lag som kan tokchecka våra motståndare utan måste hitta ett spel som får ut det bästa av våra bärande spelare. Vår existens hänger på det.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs fysansvarige Magnus Ågren meddelar på söndagseftermiddagen att läkare ska titta på handen under dagen.

Risken är förstås att Berglund ådragit sig en fraktur, men något exakt besked finns alltså inte i nuläget.

Blir Berglund borta får Sundlöv Öppna faxen! Det är inte så dyrt att värva i dagens läge
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Djurgården värvar rhett rakhshani spännande värvning varför kan inte Sundlöv överraska oss en tråkig söndag som denna ......
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja:
Stefan Lunkan dyker upp på näthinnan. 😱
I övrigt tänker jag att det mycket väl skulle gå att köra olika spel med våra femmor (som tex Melin gjorde under första sejouren). Spelskickliga spelar. Brunkarna brunkar. Typ två femmor av varje. Mycket smartare att låta varje spelare att göra det de är bra på än att få ut 80% kapacitet av alla.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huss: Håller med i dina punkter. Tycker man kan se att många spelare inte hinner med, särskilt i forecheckingen. De kommer inte tillräckligt nära för att kunna sitta in en press, de är för långsamma. När spelarna hamnar i mellanhand i forecheckingen är det enkelt att spela sig ur den och få till bra anfall, och det blir långt mellan lagdelarna. Sättet som Brynäs försöker spela på passar ju inte det här spelarmaterialet, såvida man inte gör några stora spelarförändringar.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs Forever : Finns mycket att jobba på.
1) vi har inte råd med spelare vars enda bidrag är i special teams. Alltså förpassa Alcen och Nicky D till läktaren. Hårt men laget före jaget. Jag gillar deras tjurskallighet men tiden har tyvärr sprungit ifrån dem.
2) även fast de yngre spelarna inte har kylan och skickligheten än så bidrar de med energi vilket, med ett par undantag, saknas i dagens lag. Låt Kvist, Gunler och Ljungkrantz starta. Gärna med Birgersson som inhoppare (när han är tillbaka).
3) Rödin/Scott fungerar inte alls för närvarande. Låt de spela andrafiolen ett tag för att minska pressen på dem.
4) Låt Hedberg ersätta Söderström fullt ut. Den enda backen f.n. som faktiskt kan driva upp pucken i anfallszon med kontroll.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
eltifoso: Gårdagen var årets sämsta match tillsammans mot premiären. Sjukt tungt att göra vår sämsta match mot vår värsta konkurrent.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Kommer troligen tillföra endel, särskilt om man har er senaste insats på näthinnan
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs Forever :
Anfall är bästa försvar!
Varför då ägna så mycket tid på jakt av puckförare under träningarna?
Vore det inte bättre att lägga tiden på spelet med puck?
Pucken borde sitta på bladet hos den med högst fart under matcherna.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Mattson: Vår målsättning är glasklar; att gå upp i SHL och stanna där! Spelare, och ledare har samma ambition liksom den stora majoriteten av timrå supportrarna.

Att "harva i botten av SHL" är inte vår målsättning på lite längre sikt. Däremot är det roligt att spela derbyn mot Modo så länge vi båda är i HA!
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Honken: Rhett rakhshani klar för oss. Det kom som en blixt från klar himmel.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Det stora frågan är vad är det som gör att den kalibern av spelare helt plötsligt inte fungerar. Det känner jag är en tränares främsta uppgift att få ut max av de spelare man har till förfogande. Det måste bara lösas. Att hamna i HA är inte ett alternativ!!!
Därför måste någon ändring ske nu. Jag tycker att den föreslagna laguppställningen som finns en bit ned av pettisbif2.0 är intressant. Jag tycker det skulle vara intressant att testa Gunler och Ljungkrantz ihop, bägge gick topp 7 av svenska forwards i draften för en månad sedan. Borde definitivt kunna tillföra något positivt för laget som det ser ut nu.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huss: Ja, visst är det så, när vi möter ett dåligt lag så är det klart att vi tycker det ser bättre ut spelmässigt.... Det är att lura sig själv.
Kommentera

« · 2100489 · »