1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736772 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving:Som jag ser det så krävs det att CZ rör om i laget och lyckas med det. Ett höftskott helt enkelt. Man är på tok för tama som det är nu.

MarcusElving:
Sa så på väg från matchen med...ska vi ha en rimlig chans att hänga kvar i den här serien så är det onsdagens match vi måste vinna...förlorar vi den spelar det som tidigare skribent skrev ingen roll hur bra vi skulle spelat i de 3 sista matcherna...
Nä, en till grisseger så kan vi störa djurgårn ett tag till...tack.

Davey_22: Du har rätt , än är det inte kört! Vi har en chans till. Vinner vi på onsdag så blir det mycket nerver i Dif. Förlorar vi däremot är det tack och god natt.

Men för att vi ska ha en chans på onsdag krävs det en uppryckning med 1000%.

Horace76c:

Blir lätt att man glömmer att våran backsida egentligen e grymt försvagad då LJ och Kokko egentligen knappt spelat, med det i åtanke så är det såklart ännu svårare att matcha Dif, underpresterar sen våra tilltänkta hjältar, ja,,,,då e det skitsvårt,,,,

Men,,,,Den här serien är inte körd, inte än

GävleLasse: Czarneckis matchcoaching är under all kritik, kan lika gärna ställa en fågelskrämma i båset. Lika mycket action.

Huge: Jag kan, Herr Pekpinne, bara konstatera som så många andra att du ser det du vill se här inne. Naturligtvis erkänner du inte mitt berömmande inlägg i lördags efter segern. Du är oförbätterlig, gamle man...

Clarence:
Som nån skrev tidigare...skador på backarna är ju inte så allvarliga ändå..
LJ pajjade, in med Kokko....Kokko pajjade, in med OPG...tror vi överdriver backskadorna faktiskt (MEN det är nevertheless ett avbräck)

Brynäs har varje säsong en j-la otur med skador också, kan man i all besvikelse konstatera.
Det är ju sanslö onormalt att få en landslagsmässig back och sen hans ersättare skadade för säsongen redan före jul.
Sen är ju ändå sanningen att som man bäddar får man ligga. Varför ser man inte till att förse sig med en bredare och bättre backbesättning redan från seriestarten? Ännu en balansakt på slak lina som blev ödesdiger...

Huge:
Hmm, första perioden var vi med bra i...men rättvis DIF-ledning..
Sen från period 2 och framåt kunde då inte JAG se att vi hade NÅT att komma med iaf... (men jag kanske satt för långt ifrån isen..)

GävleLasse:
OK då!! (hade inte en tanke på dom faktiskt, då jag mer eller mindre glömt att dom ingår i truppen)
JA..LJ hade nog varit ovärderlig nu när DIF har den här otäckt aggressiva forchecingen med 2 gubbar dom kör.. Spelskicklig back á-la Djoos (jag vet, finns inte och kommer aldrig att finnas igen) hade nog bidragit till att lugna ner forcheckingen...

Skitkastardagiset med lekledare sylf i spetsen firar som vanligt triumfer efter en torsk med sedvanligt sansade, nyanserade och kunniga analyser.
Gurra aspirerar på att ta över när sylf går i pension och gör sitt för att hålla ställningarna.
Då och då flikar solstrålen Clarence in med sina alltid så upplyftande inlägg.
Efter vinsten senast, då han som vanligt var osynlig, blev det åter dags att lufta strupen. Måste ha känts skönt.

Och hur var matchen då?
En märklig tillställning där vi var mer utspelade i första kvarten men ändå var närmare Djurgården än vad vi var idag.
Efter en bra inledning där vi tar tag i matchen agerar Gurras kelgris Rödin som den junis som ibland uppträder som och tappar markering på Eklund, som gör 0-1.
Sen rullar det på utan att dom egentligen har så väldigt vassa chanser och målen trillar in med jämna mellanrum.
Efter 0-2 står det och väger men istf reducering gör dom 0-3 och där dör matchen.
Ingen idé att grubbla alltför mkt, nya tag i övermorrn.
Absolut ingen nackdel att spela borta, det har matcherna hittills visat.

Våga göra nåt Czarnecki.. Efter kvällens insats skulle jag vilja se nåt sånt här på onsdag:

Somervuori-Järnkrok-Molin

Kahnberg-Nordquist-Rödin

Sandin-Granström-Silfverberg

Dackell-Dixon-Lauritzen

Vila: Hansen

KÖR!

Fjärdekedjan kan vi lufta när de andra behöver andas lite extra..

Redigerad kommentar

Horace76c: Både LAsse Jonsson och Kokko känns viktigare än Dackell.

GävleLasse:
Håller med i coachningsfrågan...börjar bli lite GP-varning över det hela nu..
Det var ju tydligt vilka som hade möjlighet att höja sig i denna match....somervouri var en sån...dacke, dixon, hansen och kahna var nog tyvärr oförbätterliga i denna drabbning..

(JÄKLIGT synd att Dacke pajjat lagom till kvarten, vet inte om vi har viktigare spelare än han)

Horace76c: Det allvarliga ligger i att CZ står med armarna i kors och gör inte nånting. Istället så nöter han på med iskalla spelare i PP efter PP.

Nu Kräver jag att han gör förändringar i laget.

Bänka Dixon och Dackell, ge somervuori två kedjekamrater som inte har istappar hängandes i röven. Annars blir det en tidig sorti från detta slutspel.

Grönholm? jaa vad säger man...

Clarence: Det enda man får uppleva vinna i den här stan' är J20, men nu har ju de där jävla Englundarna snott det också i och med att semi och finalerna är flyttade till Hovet/Globen i både J18 och J20.

MarcusElving:
Dackell är förståligt då han tydligen är skadad (men jösses vad off han var idag), Hansen och Dixon däremot tycker jag är svårare att hitta ursäkter för..
Godkända är väl (som vanligt) rödin, ironhook och markan (tycker även personligen att Sunken sköter sig riktigt bra)

Clarence: Vi kanske ska skicka iväg J20 laget till sthlm på onsdag.. Då blire åka av. Dackell, Dixon, Ossi och co är sega som kola..

Peja: Så sant. Djurgården är mycket bättre. Brynäs är mycket sämre. Sen kan man förbanna detta hur länge och mycket man vill. Hockey är att vinna eller förlora. Vi som håller på Brynäs tycks numera alltid, om vi inte spelar kvalserie då , få avsluta en säsong som förlorare. Skulle vara fantastiskt att nån gång få stå där i slutändan med Brynäs som en vinnare.

MarcusElving:
Brynäs var bättre än i första hemmamatchen, Djurgårn var MYCKET bättre än första hemmamatchen... sad but true..

Edit mig själv...stryk det där med brynäs...men att djurgårn var vesäntligt bättre i denna match vidstår jag

Redigerad kommentar

Horace76c: Ja men sättet man förlorar på kan ju vara bättre eller sämre. En hedersam förlust känns ju jävligt piss direkt efter slutsignalen såklart. Men man kan fortfarande hålla huvudet högt och säga att man håller på Brynäs.

8000 pers har betalat massor med pengar för att få se, ja inte ett skit. Jag kunde ha gjort mycket för mina 300 kronor som jag slängde i sjön idag.

blom23: Kolla med mormor, han har säkert hela dagskassan i plånboken, på väg till Zimbabwe och leta talanger!

MarcusElving:

Ja man skämms ju tamefan ihjäl..
Brukar absolut inte klaga på Brynäs men detta var fan det sämsta jag sett på riktigt länge..
Är det för mycke att kräva pengarna tillbaka eller..

MarcusElving:
Det finns många att kritisera i kväll, men det spelar ingen roll...hade dessa mindre lyckosaliga herrar presterat på någolunda bra nivå hade det inte spelat nån roll...Djurgårn var alldeles för bra i kväll... (smärtar att säga)

sylf: Hahaha, ja Sperrle.. Då hade vi nog torskat mot Almtuna och Växjö med tvåsiffrigt vid den här tidpunkten.

MarcusElving: Sperrle då?

Peja: Nr 18, 33 och 19 har visat att allt inte bara är pengar, det går att komma jävligt långt med att bara kämpa och åka skridskor också. Samma inställning hos många många andra och vi hade haft annat än 1-2 i matcher just nu. Cz´s taktik? Jag ser snart ingen sån, tycker mest det liknar ingenting, undrar vad han tycker?

sylf: Hade Markström varit en fantom ikväll och säg, räddat allt utom den där oturliga studsen som var helt omöjlig att ta, hade det hjälpt?

Spelar laget så här spelar det ingen roll om vi har Luongo, Lundqvist eller gud själv i mål. Det går inte..

Clarence: Det går inte att blanda sig i en guldstrid om man inte kan skapa en enda målchans i 5 mot 5. Skaffa tränare med taktisk kompetens. Czarneckis taktik och matchcoaching är under all kritik. Nya toppspelare? Nja, allt kan inte skyllas på pengar. Det var trots allt truppens billigaste spelare som var bäst idag. Med mer pengar (förslagsvis 6 mille som DIF har mer i spelarbudget) hade väl Brynäs haft 3 till Lauritzens istället för Rödda, Silfverberg och Järnkrok, har svårt att se att laget hade blivit bättre av det.

Clarence: Ja, vi pratar utopier......

MarcusElving: Han är absolut inte nån syndabock, däremot är han inte heller den fantom som han påstås vara mellan varven. Serielunk i all ära men det är NU man ska kliva fram. Förra året fick han inte spela slutspel, i 2 J-VM har han inte heller varit den matchvinnare man önskar. Men ikväll ska inte han lastas mer än nån annan.

sylf: Utopi var rätta ordet! En medelålders man som jag, kanske även du?, skulle gärna ha velat se Brynäs återta tronen och hegemonin inom svensk hockey innan man ligger där. Men fan tro´t...

Det stör mig att hormedia framställer Markström som någon sorts syndabock. Markström pallar inte trycket i viktiga matcher, Markström viker ner sig. Lämnade målet efter 4 mål i baken, bla bla bla..

Konstigt att man släpper in mål när resten av laget är patetiskt dåligt.

Clarence: "Något som man bara kan glömma om man ännu inte gjort det."

Har inte ens tänkt tanken, en utopi.

Markström är absolut en bra målvakt. Synd bara att det verkar så givet att han ska till NHL nästa säsong. Han vore annars varit att bygga ett "nytt" Brynäs kring ett par år till framöver. Men det är det här som är dilemmat nu och förmodligen åren framöver också, att de här juniortalangerna som kommer upp försvinner från Brynäs innan klubben hinner skörda riktig
framgång från dem på seniornivå.
Sen kommer Brynäs heller aldrig någonsin kunna blanda sig i nån guldstrid utan att på ett bräda köpa in 4-5 sanna toppspelare inför en säsong , något som man bara kan glömma om man ännu inte gjort det.

MarcusElving: Ja det är obegripligt, han bara måste göra något åt första femman till nästa match.

Zzz: Ja precis, men vi har ju en coach som inte vet var coaching är.. Han står med armarna i kors och suger på sin prilla under läppen..

MarcusElving: Ja det är många som ska skämmas idag. Vad håller Dacke på med? Om han nu är skadad så borde han väll för fan kunna slå en passning iallafall. OPG är riktigt riktigt usel idag. Dixon verkar ha tappat allt. Som sagt junisarna är klart bäst, dom borde ha fått spela varannat byte i sista perioden.

sylf: Kände redan i intervjun inför matchen hur fel allt va. Czrnecki pratade om att det inte va nödvändigt att vinna idag.. Kändes tveksam från start.. Czarnecki ligger förmodligen forfarande och r*nkar till sin första slutspelsseger..

sylf: Jag satt precis bakom spelarbåset, Czarnecki var inte aktiv i båset en sekund...

MarcusElving:

*ASG*

Omvaskning, acceptabelt, matchbild, Ossi-Petteri, vilja mm.

Vafan, vi vann ju i lördags, det var Czckhczarneckzkczi nöjd över efter matchen idag!!!

Lesky: Pihl. Printz, Ragnarsson, Ward, Kudroc etc, det beror på mer än hur fort man åker skridskor, man måste ha nåt innanför pannbenet också!

(Pihl?)

Ja då var man hemma från eländet!

Bra tillfälle att göra världshistoriens sämsta match? Nerpissade, nollade och förnedrade inför 8100 personer i publiken. Starkt jobbat grabbar. Brynäs IF sämst när det gäller.

Juniorerna ska slippa skäll, de ska ha cred för att de försöker i alla fall. Det är sorgligt att 18-åringar är de enda som visar lite vilja och hjärta.

Resten ska SKÄMMAS ögonen ur sig, PINSAMT!
Pensionera Dackell, skicka Dixon till KHL och Ossi-Petteri kan vi sätta på första bästa färja hem. Czarnecki gör ingenting för att förändra matchbilden, coaching?? HALLÅ?

Nästa match vill jag se att alla formationer är omvaskade. Juniorerna ska ha mest istid. Det här är inte acceptabelt.

Ska ni gå hem nu, ska ni gå hem nu... Brynäs - Hysch, hysch, hysch ekar fortfarande i mitt huvud...

UPP TILL JÄVLA BEVIS I STHLM NU!!!!!

Redigerad kommentar

För er information så visas onsdagsmatchen på Kanal5/Kanal 9, om nån nu bryr sig... x)

Gretzky är vårat minsta problem. Att Sundlöv ens tänker på att värva en så seg och långsam back som Grönholm är det mest oroväckande. I dagens hockey har man inte råd med stoppklossar som är lika smidiga som kylskåp!

AVGÅ: Rätt :D Gött med posotiva människor. Vi vinner på onsdag och fredag :)

Bissett19: "Markström var värdelös idag!!!"

Hur fan kan du säga det?! Jag såg inte ett mål han borde ta på sig. Hade det inte varit för honom hade matchen varit död efter första perioden.

Jajjen: Vi har anställda för att fixa pengar. Det är bara nått jag räknar med. Och ja, som sagt, Lauritz är inte oersättlig på nått sätt.. Vi sparar in på lite blindpass åt helv.... men kan vi väl klara oss utan

Gurra88: Var hittar du pengarna för att byta Lauritzen mot nåt bättre?

Jajjen: Nej, sa ja de? Men du ser ju vilka som pallar för slutspel.. Inte fan är det "stjärnorna" Och inte fan är det Lauritzen...

« · 1250592 · »