1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736822 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
MarcusElving:Som jag ser det så krävs det att CZ rör om i laget och lyckas med det. Ett höftskott helt enkelt. Man är på tok för tama som det är nu.

GävleLasse: Ja då kanske dom etablerade rutinerade ovärdeliga spelarna blir lessna...
Kvällen i ett ord: TRAGISK

Horace76c: Jo, vinner vi på onsdag är det ju, tro det eller ej faktiskt lika i matchserien. Skulle vi torska matchen efter har vi chansen att jämna ut på hemmaplan och få en 7:e avgörande i sthlm, där pressen ligger helt och hållet på DIF.

Ja, viktig match på onsdag.. viktig räcker inte till. Det är en måste måste måste match.

Redigerad kommentar

GävleLasse: Känner likadant, han måste röra om ordentligt, Chocka DIF, kör med något nytt som de inte har haft möjlighet att scouta. Chansa lite grann.

Redigerad kommentar

MarcusElving:
Så här vill jag ha det:

MV:Markström/Läck spelar ingen roll.

Backpar:
Hietanen-Sundqvist

Nolander-Sundström

Extra:Bertilsson,Löf

Bänka: OPG

Kedjor:
Kahnberg-Järnkrok-Molin

Somervouri-Granström-Silfverberg

Rödin-Nordquist-Lauritzen

Sandin-Dixon-Wännström

Extra:Dackell/Hansen bänka:Dackell/Hansen

BTW:Har någon lagt märke till #10???

Huge: “Skitkastardagisets lekledare sylf”

Vad jag kunde bedöma lyckades sylf nå personligt rekord igår kväll. Åtminstone på antal inlägg med den destruktiva nivån. Det är så att man känner sig positiv i jämförelse.

Huge: Hahah.. Väntade spänt på om du skulle kunna hitta något positivt i matchen, och givetvis lyckas du med det. Du kan gotta dig åt att du tycker det är Rödins mål. Samtidigt nämner du inte om OPG.s idiot grejer som definitivt gav dem ett mål. Rödin tillsammans med framförallt Järnkrok försökte iallafall, till skillnad från dina egna kelisar Lauritz som slog bort säkert 15 blindpass, Czarnecki som såg ut som det fån han är under hela matchen, utan att göra minsta för att ändra matchbilden.. Eller vänta nu, hur var det, hans typ av coachning är att göra absolut ingenting? sorrry..

Gurra88: Det är ju inte heller Rödins uppgift att ta den gubben, backarna var ju ännu högre upp i banan.....

För övrigt ingen ljusning i sikte:

"Tränaren Niklas Czarnecki verkar inte fundera på att göra några ändringar för att få en fungerande förstakedja.

– Nja, jag vet inte. Jag får den här frågan hela tiden. Det är väl produktionen ni tänker på, men om man tittar på segern på Hovet så kan man inte vinna en sån match om en av kedjorna är dåliga, säger han.
"

Han går fortfarande runt på moln för att det blev seger i lördags, vakna för fan!!

sylf: Huge letar bara efter att hitta miss från rödin , och när han inte gör de så skriver han nått sånt här..

I övrigt bra att CZ erkänner, han är inte kapabel till att få igång förstakedjan

"Jag vet inte vad jag ska göra".. haha

sylf: jag får be laget om ursäkt för mitt skitkastande igår. Eftersom jag mentalt inte verkar ha någon distans så kommer jag att ta till drastiska åtgärder. Jag prövar med fysisk distans, planet till Thailand går kl 15. Ses i semin;-)

rafalski: Ja, det har en tendens att hoppa lite väl stora grodor ur käften när man blir så vansinnigt besviken som igår. Har tyvärr inte möjlighet att ta till samma åtgärder som dig, provar med att lägga mig i koma, ses i höst!

Gurra88: Jävligt illvarslande att han säger så..."jag vet inte vad jag skall göra"..
Peta Dixon för f-n, han gör ju INGET ! Om han nu redan kritat på för ngn KHL-klubb så vill han väl visa sig från sin bästa sida eller ??
Lämna med flaggan i topp som dom flesta inom arbetslivet gör, gäller tydligen inte hockeyspelare från Kanada..

Det är mycket nära nu att Dixon hamnar på listan över "saker/personer som kan dra åt helvete"

Redigerad kommentar

I första hemmamatchen så hade vi greppet efter 3-3, igår var vi ok fram till 0-2 och hade även ett par fina chanser att göra mål. Nu gäller det att bita i och inte bjuda på mål i nästa match annars blir det tungt.

Jag tror fortfarande på semifinal, Brynäs har gjort sina bottennapp nu hoppas jag.

arnio:
Impad över din positivism, men kom igen nu...är du inte lite väl naiv som tror att vi går vidare till semi?? Vi måste vinna 3 matcher till vilket betyder att vi måste vinna 1 på hovet och 2 på globen???...mja...

Horace76c: Ok en liten korrigering från min sida är på sin plats. Jag tror fortfarande att vi har chans på semi. Kan vi nypa en av två i Stockholm så är vi med igen, då tror jag att Djurgårn kan bli lite skakade och klarar de verkligen tre raka i Läkerolen? I en eventuell sjunde avgörande på Globen så kan allting hända....men det krävs en rejäl uppryckning om det ska gå vägen

sylf: Ja han är så jävla nöjd för att han har "brutit" sviten på bortaförluster i slutspelssammanhang att han i farten helt glömmer bort att han ALDRIG vunnit hemma i slutspel. Det är en snygg svit han håller på att bygga upp.

4 raka torskar HEMMA.

arnio: Bra med en positiv inställning men tyvärr tror jag att NZ, sin vana trogen, inte gör de nödvändiga förändringarna i laget.

arnio: Klarar verkligen vi att vinna 3 bortamatcher? Kan vi så kan väl DIF...

Huss o arnio m.fl.
"klarar vi eller Dif vinna 3 bortamatcher"
Jag såg bara målsammandrag o efter 0-4 vet jag inte om jag orkar se nån analyserande repris så jag skall inte uttala mig om hur det såg ut.

Men om jag fattar experterna här på HS rätt så kan våra kära Brynässpelare boka semesterresan nu?
Efter 2 förluster o 1 vinst har de flesta gett upp?
Hoppas Djurgår`n åxå tänker i samma banor.
Gurra,Lindström o de andra negglappkäftarna behöver inte läsa det här men vi andra kan väl i.v.f. hoppas på en bättring så länge chansen finns.

Även jag har en känsla av att det kan va dax att ändra i förstafemman nu, är ju inte så mycket kvar att förlora.

Huge: Har Somervuori gått och blivit onyanserad?

"– Det kan inte vara så att juniorkedjan är vår bästa i match efter match, eller att vår yngste spelare (Calle Järnkrok) är vår bästa spelare i varje match. Så får det inte vara, konstaterar han."

Eller är det helt enkelt så att Cz saknar kunskap att göra förändringar. Han har två matcher på sig att vända denna trend. TVÅ matcher, inte en hel säsong. Jag tror INTE att han kunskaperna att vända detta.

Inte konstigt att vi inte hänger me DIF när Dixon o Dackell inte alls kommit igång tex, det krävs att ALLA gör sitt...dock vet jag inte hur dom 2 skötte sig senast då jag jobbade..

Tväst: Jo, men det handlar väl om hur spelet ser ut. Vi i har i perioder blivit fullständigt utspelade. Vi var betydligt närmare spelmässigt mot FBK förra året trots att vi inte vann en enda match. NZ måste börja idka magi (framförallt läka ihop Jonsson, Andersén + Kokko till imorgon) samt stuva om förstafemman.

Huss:

OPERATION VÄCKNING:

Dackell Järnkrok Somervuori

Lauritzen Nordquist Kahnberg

Silfverberg Granström Molin

Sandin Dixon Rödin

bradberry: Ser bra ut,men byt plats på Dackell och Rödin.

Huss:
;-) inte små krav du har, nåt får göras, men vad. Jag tycker inte som nån här att juniskedjan skall splitras, den är ju nästan enda formationen som i.v.f. får ut något i matcherna.
Såg som sagt inte matchen igår men det första som får provas är väl nån flytt på Dixon eller Dacke, kanske båda.

Tväst: Nu skriver Ros också om Dixons matvanor och träningsovilja. Ingen rök utan eld! Vart kommer dessa "Arnason-rykten" ifrån? Ligger det ngn sanning i dem?

GävleLasse: Äh, han är inte bara onyanserad. Han är en okunnig, pubertal, gnällig läktarcoach! Inget att bry sig om.

bradberry:
" det är Dixon som skall föra förstafemman" det stämmer väl kanske.
Men jag minns några grundseriematcher då Dacke hade några sämre matcher, då försvann både Dixon o Eero helt.

Dacke småskadad o Dixon firar KHL kontrakt med milkshake, e d så enkelt?

bradberry: Säkert, Dixon har ganska öppet visat sitt intresse för KHL.
Trodde han var mer sportsmannamässig än så men tydligen inte.

Huss: Du ska inte tro på allt du läser i blaskorna min vän

arnio: Nog tycker man lite synd om idrottsmännen ibland. När de käkat rödbetssoppa, müsli och kosttillskott i flera månader och sedan får suget efter en glass på Pressbyrån så går ryktet blixtsnabbt och vips så har murvlarna slagit upp det på mittuppslaget.
Men i Dixons fall tror jag absolut på KHL ryktet. Vem skulle tacka nej till så många miljoner? I varje fall om det inte finns en famiilj att ta hänsyn till (som i Sunkens fall).

Huss: Helt normalt att spelare bestämmer sig för att spela i en annan/liga efter avslutad säsong. Normalt så påverkar det inte prestationen på isen. Jag tror att sanningen ligger i att Djurgårn effektivt plockat bort Brynäs förstafemma och att Dixon inte är i toppform men det är normalt att dippa under perioder.

arnio:
Nu har ju iofs inte förstafemman producerat på typ 2 månader, så det är nog mer att grabbarna har kommit helt ur gängorna snarare än att DIF plockar bort dom..

arnio: "...men det är normalt att dippa under perioder."

- Frågan är ju vilket dip han använder. Är orolig för att det är majonäs...

:-)

bradberry: ha ha dagens bästa

bradberry:

En Arnason original...?

Clarence: "Naturligtvis erkänner du inte mitt berömmande inlägg i lördags efter segern. Du är oförbätterlig, gamle man..."

Förstår att du är belåten även om det måste ha svidit rejält...

bradberry: Jag tycker din uppställning ser bra ut men jag byter gärna Sebbe mot Rödin eftersom jag tycker Rödin har vart en av de bästa spelarna i slutspelet.

Angående Dixon så hoppas jag verkligen inte att han medvetet går på sparlåga för att han inväntar KHL. jag har alltid gillat honom och de vore tråkigt om han avlutar sin brynärkarriär på ett sånt sätt.

men saken är säker, han tacklas inte som han brukar, splar inte med samma vilja och producerar inte som förut.

"Ingen Jacob Markström på Brynäs träning i dag: ”Tveksamt om han spelar”"

Venom: Läck kan gott stå, han höll nollan i tredje perioden igår och alltid förvirrar det någon att inte Markan står där bak..

MarcusElving: Ossi var borta också. Sitter han redan på färjan hem? ;-)

65selander: Man kan alltid hoppas!!

65selander: Det håller vi tummarna för =)

arnio: "Helt normalt att spelare bestämmer sig för att spela i en annan/liga efter avslutad säsong. Normalt så påverkar det inte prestationen på isen. Jag tror att sanningen ligger i att Djurgårn effektivt plockat bort Brynäs förstafemma och att Dixon inte är i toppform men det är normalt att dippa under perioder."

Äntligen en vettig kommentar.
Både Dixon och Dackell dippar tyvärr vid fel tillfälle och såna saker är det svårt att gardera sig emot. Ibland tappar man form, ibland hittar man densamma vid rätt resp fel tidpunkt. Svårare är det inte.
Samma personer som spydde galla över Ros när han dissade Brynäs chanser och vårt spel tolkar nu Ros "sanning" om Dixons matvanor som ett under av sanning.
Dixon har fått slita hårt innan slutspelet och nu tar Djurgårdens pumpande sannolikt ut sin rätt till sist. Tycker ändå att han hänger med bra defensivt men det händer samtidigt inte så mkt framåt, vilket är fullt logiskt.
Dacke spelar halvskadad och stackars Eero gör vad han kan men där händer följaktligen inte så mkt framåt heller.
Mao: lite omvaskningar kanske är lösningen, samtidigt som det riskerar att förstöra det grundspel vi trots allt har i botten.
Tycker det är lite för tidigt att börja bli desperat, bara för att vi ligger under med 1-2 i en hittills mkt jämn matchserie.
I morrn är det Djurgården som har pressen på sig inför hemmapubliken och vi är mer eller mindre uträknade. Perfekt läge att utjämna i matcher.
Torsk i morrn och ett liknande scenario som igår och det kan vara dags för rejäla omvaskningar.

GävleLasse: Jag tror inte heller att Czarnecki besitter tillräckligt stor taktisk kompetens för att kunna vända på detta. Han må vara bra på att bygga en bra GRUPP, men rent sportsliga är han inte mycket att hänga i julgranen. Brynäs var mycket bättre i kvartsfinalserien mot HV när Boork stod i båset än vad man är nu. Tänk om man hade haft Markan då.

Czarnecki vågar inte ta obekväma beslut och han verkar inte vara kapabel att göra de taktiska förändringar som behövs. Herregud, varenda byte ser ju likadant ut. Varför tar inte coachen timeout och gör någon taktisk förändring?

Peja: Czarnecki behöver egentligen inte ens stå i båset.. Det är bara skicka ut spelarna så kan de rulla på själva, känner jag.

Redigerad kommentar

Gurra88: "Huge letar bara efter att hitta miss från rödin , och när han inte gör de så skriver han nått sånt här.."

Inget konstigt alls.
Jag gör bara som du själv har för vana att göra: letar efter missar hos vår egen Gretzky...

"I övrigt bra att CZ erkänner, han är inte kapabel till att få igång förstakedjan

"Jag vet inte vad jag ska göra".. haha"

Synd att du inte såg eller hörde vad frågan handlade om och framförallt hur HELA svaret från CZ lät, men Modo hade väl match samtidigt så du hade väl tankarna på annat håll.
CZ sa att han så här direkt efter slutsignalen inte visste vad han skulle göra för att få igång förstafemmans målproduktion.
Lär dig citera korrekt innan du uttalar dig.
Borde inte vara så svårt med 20.0 i slutbetyg...

MarcusElving: Så långt skulle väl inte jag gå, men de dårarna som fortfarande hävdar att Czarnecki skulle vara en bättre coach än Hardy kanske äntligen har vaknat upp ur sin dröm och kommit in i verkligheten?

Huge: Så här säger Cz till aftonblaskan.

"- Jag har en möjlighet att påverka vilka de spelar mot. Spelar jag dem mot en annan kedja kan de få större utrymme offensivt, säger Czarnecki."

Nu undrar jag varför han inte gjorde det igår när han hade sista bytet. Det blir mycket svårare att styra detta i två måstematcher BORTA.

Armarna i kors i 60 minuter till är att vänta...

GävleLasse: Det är väl snarare Hardy som har möjlighet att påverka vilka våran förstaline spelar mot i de kommande två matcherna..

Vaska om...

« · 1250592 · »