Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
sylf: Ja han är så jävla nöjd för att han har "brutit" sviten på bortaförluster i slutspelssammanhang att han i farten helt glömmer bort att han ALDRIG vunnit hemma i slutspel. Det är en snygg svit han håller på att bygga upp.
4 raka torskar HEMMA.
Huge: Har Somervuori gått och blivit onyanserad?
"– Det kan inte vara så att juniorkedjan är vår bästa i match efter match, eller att vår yngste spelare (Calle Järnkrok) är vår bästa spelare i varje match. Så får det inte vara, konstaterar han."
Eller är det helt enkelt så att Cz saknar kunskap att göra förändringar. Han har två matcher på sig att vända denna trend. TVÅ matcher, inte en hel säsong. Jag tror INTE att han kunskaperna att vända detta.
Clarence: "Naturligtvis erkänner du inte mitt berömmande inlägg i lördags efter segern. Du är oförbätterlig, gamle man..."
Förstår att du är belåten även om det måste ha svidit rejält...
arnio: "Helt normalt att spelare bestämmer sig för att spela i en annan/liga efter avslutad säsong. Normalt så påverkar det inte prestationen på isen. Jag tror att sanningen ligger i att Djurgårn effektivt plockat bort Brynäs förstafemma och att Dixon inte är i toppform men det är normalt att dippa under perioder."
Äntligen en vettig kommentar.
Både Dixon och Dackell dippar tyvärr vid fel tillfälle och såna saker är det svårt att gardera sig emot. Ibland tappar man form, ibland hittar man densamma vid rätt resp fel tidpunkt. Svårare är det inte.
Samma personer som spydde galla över Ros när han dissade Brynäs chanser och vårt spel tolkar nu Ros "sanning" om Dixons matvanor som ett under av sanning.
Dixon har fått slita hårt innan slutspelet och nu tar Djurgårdens pumpande sannolikt ut sin rätt till sist. Tycker ändå att han hänger med bra defensivt men det händer samtidigt inte så mkt framåt, vilket är fullt logiskt.
Dacke spelar halvskadad och stackars Eero gör vad han kan men där händer följaktligen inte så mkt framåt heller.
Mao: lite omvaskningar kanske är lösningen, samtidigt som det riskerar att förstöra det grundspel vi trots allt har i botten.
Tycker det är lite för tidigt att börja bli desperat, bara för att vi ligger under med 1-2 i en hittills mkt jämn matchserie.
I morrn är det Djurgården som har pressen på sig inför hemmapubliken och vi är mer eller mindre uträknade. Perfekt läge att utjämna i matcher.
Torsk i morrn och ett liknande scenario som igår och det kan vara dags för rejäla omvaskningar.
Redigerad kommentar
Gurra88: "Huge letar bara efter att hitta miss från rödin , och när han inte gör de så skriver han nått sånt här.."
Inget konstigt alls.
Jag gör bara som du själv har för vana att göra: letar efter missar hos vår egen Gretzky...
"I övrigt bra att CZ erkänner, han är inte kapabel till att få igång förstakedjan
"Jag vet inte vad jag ska göra".. haha"
Synd att du inte såg eller hörde vad frågan handlade om och framförallt hur HELA svaret från CZ lät, men Modo hade väl match samtidigt så du hade väl tankarna på annat håll.
CZ sa att han så här direkt efter slutsignalen inte visste vad han skulle göra för att få igång förstafemmans målproduktion.
Lär dig citera korrekt innan du uttalar dig.
Borde inte vara så svårt med 20.0 i slutbetyg...
Huge: Så här säger Cz till aftonblaskan.
"- Jag har en möjlighet att påverka vilka de spelar mot. Spelar jag dem mot en annan kedja kan de få större utrymme offensivt, säger Czarnecki."
Nu undrar jag varför han inte gjorde det igår när han hade sista bytet. Det blir mycket svårare att styra detta i två måstematcher BORTA.
Armarna i kors i 60 minuter till är att vänta...