MarcusElving: Att vaska om är enklare än att försöka matcha sitt lags formationer mot motståndets. Det är i stort sett omöjligt när man inte har sista bytet.
Och varför gjordes inte detta redan igår, eller i förra matchen eller i match 1?
Jag vill se Somervuori tillsammans med Järnkrok och Granis. Dackell och Dixon kan spela i en fjärdelina.
arnio:Jag trodde även jag att DIF skulle få det tufft. Men han har vågat släppa på svångremmen och låtit den ungdomliga entusasmen smitta av sig på de äldre spelarna.
I DIF belönas man med istid när man har bra tramp under grillerna. I Brynäs skall man ha lång och trogen tjänst och ska ha varit bra för att få istid.
sylf: Ena skjortknappen hade fastnat i ärmen på Cz's tröja igår så han hade fokus på det istället.
Man måste ju prioritera...
Redigerad kommentar
Huge: "Allt gnäll på coachningen känns otroligt enögt och gjort med facit i hand."
Detta är något som jag har påvisat under hela säsongen. Det är således inget facit i hand. Jag tror snarare att det tvärt om är det är så att du sent om sider vaknat ifrån dina illusioner om att CZ skulle vara något geni som du vill ha honom till.
Redigerad kommentar
Huge:Men det är ju det han gjort.
Vad gjordes igår för att förändra matchbilden?
Vad gjordes i match 1 & 2 för att få igång förstafemman? Absolut ingenting. Han sköt helt sonika över ansvaret på spelarna att shejpa till sig.
Att du har förbannat svårt att erkänna dig fel men jag tycker att man endast ska hålla käft i en diskussion om man som du saknar den förmågan.
Punkt
Huge: Sedan tycker jag att du ska bemöta mig med mina argument, inte andras..
Jag skrev:
"Rätt läge att börja med det? Absolut inte. Han har inte kunskapen att syssla med sånt. Han är en långsiktigt arbetande tränare och när det går troll i saker och ting så skapar han trygghet genom förtroende. Så långt ner som Brynäs förstalina befinner sig formmässigt räcker inte två matcher att komma tillbaka."
Alltså långt ifrån att han skulle vara värdelös.
sylf: Jag tycker inte Löf har visat den pondus som krävs för att vara en bra back. Han har framtiden för sig, absolut. Men OPG har visat sig vara väldigt orutinerad, rent ut sagt klantig. Han har dragit på sig två väldigt dyrbara utvisningar hittils. En var ju matchavgörande i match 1
Men OPG's dumhet gör inte Löf till en bättre back. Ett bättre alternativ kanske men absolut inte bra.
sylf:Ja nåt åt det hållet. Sundlöv handlade centrar för de sista pengarna som kanske skulle ha gått till en back istället.
Rätt intressant egentligen. Man har ju inte höga krav på förstacentrarna i Brynäs. Vad har Dixon gjort de senaste 13 mactherna... 2 poäng ellernåt sånt. Fast jag tror den stora syndaren är Dackell. Han är för långsam och för omständig i sitt spel. Det finns visserligen inga garantier men hade man kört med en rappare än Dackell så är chansen stor att det lossnat för Dixon med.
Men det är idel gamnackar där så jag förstår inte varför man inte Kör med t ex Nordan som förstecenter istället. Det är ju det han är köpt för att vara.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
MarcusElving: Jag citerade lite fel. För det första var det i Expressen. Cz bemöter detta faktum i slutet av texten där han inser att han inte har sista bytet men han menar att han tänker försöka i alla fall,
Aktiv coaching från Cz? Snacka om nyheter.
Rätt läge att börja med det? Absolut inte. Han har inte kunskapen att syssla med sånt. Han är en långsiktigt arbetande tränare och när det går troll i saker och ting så skapar han trygghet genom förtroende. Så långt ner som Brynäs förstalina befinner sig formmässigt räcker inte två matcher att komma tillbaka.
Hur många PP kommer kastas bort på en förstalina som inte ens kommer in i zonen?