1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736879 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00

MarcusElving: Jag citerade lite fel. För det första var det i Expressen. Cz bemöter detta faktum i slutet av texten där han inser att han inte har sista bytet men han menar att han tänker försöka i alla fall,

Aktiv coaching från Cz?  Snacka om nyheter.

Rätt läge att börja med det? Absolut inte. Han har inte kunskapen att syssla med sånt. Han är en långsiktigt arbetande tränare och när det går troll i saker och ting så skapar han trygghet genom förtroende. Så långt ner som Brynäs förstalina befinner sig formmässigt räcker inte två matcher att komma tillbaka.

Hur många PP kommer kastas bort på en förstalina som inte ens kommer in i zonen?

GävleLasse: Det enda jag ser som en möjlig lösning är att vaska om, chansa lite. Kanske ge nuvarnade formationer en period imorgon att bevisa något, annars stuva om ordentligt.

GävleLasse: Och jag som inte ens hade tippat Djurgårn på slutspel, snacka om att stå med slipsen i handen. Hardy är årets tränare för mig trots att även NC imponerat men i slutspelet så leder Hardy stoooort.

MarcusElving: Att vaska om är enklare än att försöka matcha sitt lags formationer mot motståndets. Det är i stort sett omöjligt när man inte har sista bytet.

Och varför gjordes inte detta redan igår, eller i förra matchen eller i match 1?

Jag vill se Somervuori tillsammans med Järnkrok och Granis. Dackell och Dixon kan spela i en fjärdelina.

arnio:Jag trodde även jag att DIF skulle få det tufft. Men han har vågat släppa på svångremmen och låtit den ungdomliga entusasmen smitta av sig på de äldre spelarna.

I DIF belönas man med istid när man har bra tramp under grillerna. I Brynäs skall man ha lång och trogen tjänst och ska ha varit bra för att få istid.

GävleLasse: Ja det kan man fråga sig, han har kunnat gjort massor den gode Czarnecki, men har valt att stå med armarna i kors helt enkelt.

MarcusElving: Precis. Ledarskap på hög nivå eller total okunnighet?

GävleLasse: Definitivt total okunnighet, resultaten lyser med sin frånvaro. Han har noll koll under match och är helt oförmögen att ändra matchbilder etc. Tar en timeout vid 0-4, fan det skulle ha gjorts MYCKET tidigare och samtidigt gått ner på folk/vaskat om rejält!

I morrn vill jag se Calle i förstafemman med ett C på bröstet, lika bra att låta honom växa in i rollen!

Tväst: Dum på riktigt du va? Nöjd med hur 1-2-3 linan var igår igen va? Ta å dra ut huvet ur röven.

"Även jag har en känsla av att det kan va dax att ändra i förstafemman nu, är ju inte så mycket kvar att förlora."

Grattis kul att du ser det 99% redan sett, vaket.

Lindström: Tyvärr så räknas Cz med i den lilla procent som tyvärr inte sett...

sylf: Ena skjortknappen hade fastnat i ärmen på Cz's tröja igår så han hade fokus på det istället.

Man måste ju prioritera...

Lindström: Alldeles för många som har huvet i röven, såna som efter förlust tänker att va fan, vi vinner nästa, äh va fan vi vinner nästa, äh vi kommer igen nästa säsong, eller den efter det. Åren går och vi har kommit...........Ingenstans!

sylf: Tror du inte vi har chansen i nästa då?

sylf: "Alldeles för många som har huvet i röven, såna som efter förlust tänker att va fan, vi vinner nästa, äh va fan vi vinner nästa, äh vi kommer igen nästa säsong, eller den efter det. Åren går och vi har kommit...........Ingenstans!"

jag tror inte att vad vi tänker påverkar lagets resultat överhuvudtaget.

Hade alla Brynässupportrar varit bittra gnällpittar som dig Sylf så tror jag inte att det påverkat lagens resultat i positiv riktning, inte i negativ riktning heller.

Lunkan: Chansen till vad?

sylf:
Att vi får se bländande spel av firma 12, 8 och 14.
Att 24 och 3 tar oss till en ny match i läkerolen.
Att vi spelar minst 60% i DIFs försvarszon.
Att vi vinner skotten.
Att BIF klacken dominerar på läktarn

eller att vi gnetar till oss en suddenseger

välj själv!

Lunkan: Aha, du menade nästa match.....

Förhoppningsvis den sista, om det sen innefattar alla de övriga är oväsentligt!

sylf: Jag har svårt för att vara tydlig i skrift, tyvärr är det ännu värre i tal. Men jo nästa match var vad som avsågs. Är du på plats i morgon?

Lunkan: Nej, inte imorrn, kanske på fredag. Du?

sylf: 1a parkett både i morgon och på fredag, om inte annat för att se Molin i hans kanske (gud förbjude) sista framträdande som spelare i klubben.

sylf: Finns ett sätt att slå Djurgården och det är att chocka dom med deras eget spel.

70 Rodrigues: Hur då? Eller tror du Cz frångår sin taktik som han lade upp i somras?

Det behövs en omvaskning/bänkning etc för att få igång spelarna och det lär inte hända!

sylf: När vi spelar offensivt och får långa anfall så har Djurgårdens backar stora problem,hade gärna sett en sådan taktik från matchstart och inte bara i panik :-)

70 Rodrigues: Ja, det finns ju inget att förlora, uppträder dom som sist så är det ju gonatt på fredag.

70 Rodrigues: Ett hot om indragen dip till #14 kanske ordnar upp ett och annat....

sylf: Tror absolut att det kommer att bli lite förändringar i syfte att få igång Dixonfemman. Kanske inte redan från nedsläpp men säkerligen om det inte händer nåt i första perioden. Mkt hänger förstås på hur matchen utvecklas spelmässigt.
Allt gnäll på coachningen känns otroligt enögt och gjort med facit i hand.
Vi torskar första kvarten pga att i stort sett alla spelare/femmor underpresterade, mkt pga nerver/överladdning plus att Djurgården samtidigt gör en kanonmatch. Deras bästa för säsongen, enligt egen utsago.
Sen studsar vi tillbaka på Hovet och då är helt plötsligt ALLA spelare/femmor med på banan igen och gör en helgjuten insats.
Igår började vi bra men åker tyvärr på en kalldusch när dom tar ledningen.
Fram till det läget tycker jag inte att det funnits nån större anledning att börja plottra med femmorna. I stort har vår gameplan ändå hållit måttet på ett bra sätt.
Matchbilderna har ju varit klart som förväntat, med ett aggressivt Djurgården som nästan tokrusat från start, iaf i dom båda första matcherna. Igår var dom lite mer avvaktande och utnyttjade de misstag vi gjorde och kunda spela hem matchen relativt lugnt och säkert.
Finns ingen anledning att kasta yxan i sjön för femtielfte gången, ny match imorrn och det står 0-0 vid nedsläpp.

Saxat ur AB.se...

DJURGÅRDEN–BRYNÄS (spelas 24/3 19.00)

Brynäs fortsätter att mörka och skydda sin stjärnmålvakt Jacob Markström. Markström smet utan att göra sig tillgänglig för intervjuer efter att ha blivit utbytt i matchen mot Djurgården i går. Och han saknades helt på dagens träning.

– Eftersom han inte tränar i dag är det tveksamt om han spelar i morgon förstås. Han har en känning på ”nedre delen”, säger Niklas Czarnecki.

Som om inte problemen var nog för Brynäs som redan saknar en trio namnkunniga backar (Lars Jonsson, Niclas Andersén och Petri Kokko) så var inte Ossi-Petteri Grönholm med på träningen heller.

– Det är samma sak där, känning på ”nedre delen”, mer säger vi inte, men eftersom han inte tränar är det tveksamt till start även där. Hur laget ser ut klargör jag inte förrän i morgon efter värmningen, säger Niklas Czarnecki.

Förstakedjan med Andreas Dackell, Stephen Dixon och Eero Somervuori har svår måltorka för tillfället och måste vakna redan i morgon om Brynäs ska ha någon som helst chans i matchen på Hovet. Trion har noll poäng på tre matcher hittills.

– Det blir ”The Game of Year” i morgon och upp till bevis för oss, säger Stephen Dixon.

Hur är din form för tillfället?

– Det är inga problem med den. Det blir så här, upp och ner, under en säsong. Men jag känner ingen oro och press på mig. Det är bara att köra hårt i varje byte och hoppas att det lossnar, eller det måste göra det i morgon…

Niklas Czarnecki är en tränare som jobbar med konsekvens och på sikt har inga som helst planer på att möblera om i förstaformationen.

– Jag tänker inte visa några tvivel kring dem och jag vill inget hellre än att få in dem i målprotokollet, säger Niklas Czarnecki.

Om Jacob Markström saknas i morgon går Eddie Läck in som förstekeeper och Brynäs J20-målvakt Alexander Sahlin, 18, blir reserv.

Anders Sundin, Gävle

Redigerad kommentar

teddykgb: Första femma verkar bli intakt...man kan ju f-n bli tokig för mindre.

Huge: "Allt gnäll på coachningen känns otroligt enögt och gjort med facit i  hand."

Detta är något som jag har påvisat under hela säsongen. Det är således inget facit i hand. Jag tror snarare att det tvärt om är det är så att du sent om sider vaknat ifrån dina illusioner om att CZ skulle vara något geni som du vill ha honom till.

Redigerad kommentar

Huge: Möjligt att det kommer förändringar, det gjorde det ju igår också, men först vid 0-4, alldeles för sent. Sen tycker jag faktiskt inte att det var en helgjuten insats i lördags, första halvan var allt annat än bra och matchen kunde lätt ha varit avgjord. Nu kvitterade man i 5 - 3 läge och först då kom vi in i matchen, resten av matchen dock helgjuten. Att den första kvarten skulle ha varit säsongens bästa från DIF är ju bara nys, sånt dom säger i förbifarten, med det spelet hade inte DIF kommit 2:a i serien.
Men jag är helt inne på Tonys linje, chocka dom med deras egen medicin, det finns liksom inget att förlora.

Huge:

Skillnaden är att Lauritz inte gjorde annat än fel, fel, fel, när en annan, Rödin, skapar chans, oerhört stark som han är står han upp bra, och ja.. UNderbart att se..

I övrigt tycker jag faktiskt ett namn som Gretsky ska sparas med, störst genom tiderna som han är. Och att jämföras med en dussinlirare i som Lauritz är ju inte annat än förnedrande.

Absolut, jag hörde hela citatet.. Men han har inte lyckats få igång grabbarna på ganska bra tag nu.. Så nån lösning verkar inte vår store CZ ha..

Förändringarr ska ske från start nästa match, varför jämt vänta ut tills det är för sent?

GävleLasse: Aha, då är jag med.
Så bara för att DU, som läktarcoach har "påvisat" vad DU tycker, så stämmer det att CZ är en värdelös coach som står med armarna i kors 60 minuter per match?
Bra, då vet vi.

Gurra88: Appselut.
Rödin gör rätt, rätt, rätt och Gretzky gör fel, fel, fel.
Vi säger så.

Huge:Men det är ju det han gjort.

Vad gjordes igår för att förändra matchbilden?

Vad gjordes i match 1 & 2 för att få igång förstafemman? Absolut ingenting. Han sköt helt sonika över ansvaret på spelarna att shejpa till sig.

Att du har förbannat svårt att erkänna dig fel men jag tycker att man endast ska hålla käft i en diskussion om man som du saknar den förmågan.

Punkt

Huge: Nu syftade jag på denna matchen, eftersom det är den vi pratar om. Matchen innan var Lauritz en av de bättre..

Men du som såg matchen på plats kan ju inte annat än instämma att han slog blindpass efter blindpass?

Huge: Sedan tycker jag att du ska bemöta mig med mina argument, inte andras..

Jag skrev:

"Rätt läge att börja med det? Absolut inte. Han har inte kunskapen att syssla med sånt. Han är en långsiktigt arbetande tränare och när det går troll i saker och ting så skapar han trygghet genom förtroende. Så långt ner som Brynäs förstalina befinner sig formmässigt räcker inte två matcher att komma tillbaka."

Alltså långt ifrån att han skulle vara värdelös.

Gurra88: Då blundade magistern eller tittade åt ett annat håll, kanske någon som dricker sportdryck på helt rätt sätt i båset tex.

Lunkan: Nån mer än jag som tycker att Löf är en bra mycket bättre back än OPG?

sylf: Jag tycker inte Löf har visat den pondus som krävs för att vara en bra back. Han har framtiden för sig, absolut. Men OPG har visat sig vara väldigt orutinerad, rent ut sagt klantig. Han har dragit på sig två väldigt dyrbara utvisningar hittils. En var ju matchavgörande i match 1

Men OPG's dumhet gör inte Löf till en bättre back. Ett bättre alternativ kanske men absolut inte bra.

GävleLasse: Summasummarum: Löf är en bättre back, alt Löf är en mindre dålig back alltså ska han spela!

Men vad vet vi om det...........

Lunkan: haha:)

Gurra88: Jorå, Gretzky slog blindpass efter blindpass och Rödin serverade mackor efter mackor.
Särskilt mackan till Eklund som gjorde 0-1.
Hur gick det förresten för ditt Modo?

sylf:Ja nåt åt det hållet. Sundlöv handlade centrar för de sista pengarna som kanske skulle ha gått till en back istället.

Rätt intressant egentligen. Man har ju inte höga krav på förstacentrarna i Brynäs. Vad har Dixon gjort de senaste 13 mactherna... 2 poäng ellernåt sånt. Fast jag tror den stora syndaren är Dackell. Han är för långsam och för omständig i sitt spel. Det finns visserligen inga garantier men hade man kört med en rappare än Dackell så är chansen stor att det lossnat för Dixon med.

Men det är idel gamnackar där så jag förstår inte varför man inte Kör med t ex Nordan som förstecenter istället. Det är ju det han är köpt för att vara.

Huge:Modo?

DÄR tog argumenten slut.. hahaha

Huge: "Särskilt mackan till Eklund som gjorde 0-1."

Det var ju inte ens hans gubbe, de som skulle ha markerat var ju inte där!

GävleLasse: Läs vad jag skriver innan du själv öppnar käften. Punkt.
Förstalinan är nere formmässigt vad gäller produktionen, i övrigt sköter dom sig bra.
Läget är marigt rent coachmässigt: splittra formationen och äventyra det dom gör så bra defensivt för att dom ska få igång målproduktionen?
Det är trots allt defensiven som är grunden i vårt spel, tycka vad man vill om det.
Och som jag säger: ge dom chansen i morrn, åtminstone inledningsvis.
Funkar det inte så vaska om.

Huge:"läget är marigt rent coachmässigt:"

Det har det varit länge:-))

Huge: Visste väl att du inte kunde vara seriös för en sekund. Och du har oerhört svårt att hålla dig till verkligheten.. Nu var det ju faktiskt så att Rödin gjorde en riktigt bra match, och Lauritz en sämre.. Sa inget om att slog mackor efter mackor, gjorde han inte heller, men han gjorde ett fantastiskt jobb, stog upp bra när djurgårdare försökte köra över honom, drev på mål, och va mycket nära flertalet gånger.. Men du är bara för stolt för att skriva nått som inte passar efter dina åsikter, jävligt larvigt.. Modo grejen känns lite uttjatat va? När jag förklarat hur jag menar, och att jag hatar modo i sig, men tycker foppa är kung..

sylf:

Rödin hängde väl inte riktigt med Eklund när han fyllde på,men den chansen skulle inte uppstått om OPG gjort sitt backjobb och stött tidigare på Josefsson,nu blev han stående på hälarna och vips hade dom ett 2 mot 1.

OT:Nu är det klart med ett nytt NHL-avtal,vilket borde innebära att vi får "lite deg" när Markström sticker över i sommar.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Bissett19: Ointressant vad som hände tidigare i den situationen.
Rödin var med hem och hade markering på Eklund tillräckligt länge för att hinna låsa klubban eller nåt som förhindrat denne från avslut.
Där visade sig juniortagen eller snarare hur en forward ofta uppträder i dom där lägena: lite tafatt.

« · 1250702 · »