1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757636 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Tar själv bort Harper i Örebro. Tror inte han är på väg bort !!

Men jag lägger gärna till två andra.

Edwin Hedberg
Nichlas Hardt

Inför matchen på onsdag så hoppas jag verkligen på denna laguppställning!

Karhunen (Rautio)

Gunderson Kilström
Bertilsson Lundgren
Söderström Andersén
7e Ersson

Danielsson Kellman Boqvist
Blomqvist Jensen Kousal
Rohdin Westfält Nilsson
Mannberg Asklöf Forslund (Kanske snabbaste kedjan i serien?)
13e Alcén

Sen lär det ju bli ändrade PP kedjor i och med att Kristo lämnat. Blir intressant att se hur Sjödda formerar det.

Sen kan man väl ändå ta hem Bjurström nu!! Sätt han med Jensen och Kousal och vipps så har vi en väldigt stark andra kedja tror jag. Tror att Bjurström skulle växa med två så pass offensiva spelare bredvid sej.

Kanske såhär då?

Danielsson Kellman Boqvist
Bjurström Jensen Kousal
Rohdin Blomqvist Alcén
Nilsson Westfält Mannberg/Forslund

Gusten:
Finns fler namn som inte kommit till sin rätt i sin klubb. Här kommer fler namn som Dacke kanske kan locka hit på något sätt. Lägg märke till att nästan alla sitter på utgående kontrakt. Sen kanske inte alla är just den vi här ha men här kommer iaf lite spelare.

Bud Holloway
Daniel Olsson-Trkulja (Nja..)
Christian Thomas (Långskott)
Johan Olofsson (Varför inte)
John Persson (Nja..)
Julius Juntilla (Nja!)
Shane Harper (?)
David Kase (Mora?)
Jusso Ikonen
Dennis Everberg (Rögle om han kommer hem?)
Carl Persson (osäker om han tillhör Malmö)
Jacob Nilsson (Mora?)
Pontus Åberg (Långskott)
Filip Sandberg (HV?)
Jens Lööke

Summa summarum. Bästa två alternativen är lätt Jusso Ikonen eller Jens Lööke.

Pettisbif: Gilbert Brulé? Är han polare med Anders "Pudding" Weiderstål?

Skämt åsido. Det ska bli intressant att se vad Dackell drar upp ur hjälmen.

Lemp: med den skadehistorik Wänna har och främst då med sina hjärnskakningar så tycker jag tvärtom att det vore en rejäl chansning i dagsläget. Tänk om han går sönder.. snacka om pengaras.

Skrubben: Wännström hade varit optimal, skulle gärna se han tillbaka i Brynäs. Passar på att slänga in ett namn som blev ledigt ganska nyligen på grund av att hans khl-lag behövde värva en center och offrade han. Bra poängsnitt i Europa. Lär vara ett av de mest jagade namnen just nu så lär blir svårt att få honom. Ett frågetecken om han passar i lagbygget oxå.

Inkazar: Ja, att Thure har kontrakt även nästa säsong gör affären betydligt mer komplicerad. Wännström har också ganska lite speltid i HV och hans kontrakt går ut nu till våren. Det vore en bra kandidat.

majk: Mellan raderna låter det som att ny klubb för Kristo i princip är klar, borde borga för en hyfsat bra ekonomisk deal för Brynäs ändå.
Att som SC försöka pricka rätt med spelartyper som Kristo och Palushaj är nog svårare än med typer som ex Kousal representerar: mer tvåvägsspelare/karaktärspelare än utpräglade och tilltänkta målskyttar.
Raskt agerat av Dackell, kul också och spännande med lite Silly Season så här i höstlunken.
Vad kommer istället?
Tippar ändå på ytterligare nåt från främst AHL, Hammarström och Dackell borde ha lite känningar därborta som kan vaska fram nåt vettigt.

Inkazar: Inge + Vancuver = Dahlén ..? (Dröm) 😉

Skrubben: jag skulle kunna tänka mig att Inge har något på gång från Vancouver. Det skulle inte förvåna mig det minsta.

Och Thuresson tror jag inte skulle bli bra. För som du säger så kommer vi nog bli tvungna att ta över hela kontraktet i så fall.
Om det ska vara aktuellt så måste det innefatta en REJÄL rabatt den här säsongen.

Pettisbif: Jag skulle nog hellre köra på ett säkert kort, typ Thuresson, än att chansa med en ny amerikansk värvning mitt under säsong (Miller).

Men du nämnde ett bra namn där, Thuresson. Kanske kan vara något? Bara 10 minuters speltid senaste matchen för HV. Jag vill dock verkligen undvika att ta över hela kontraktet som sträcker sig till 2020.

honken21: seriöst!? Mardrömsinledningar två säsonger i rad. Vad väntade du på? tredje gången gillt?

Brynäsgubbe: bra inlägg. Jag är inte övertygad ännu om att det var rätt att kicka Bengtzén. Men hoppas bli det.

Finns två relativt intressanta namn i KHL. Vet inte hur status ser ut. Men sök på Youtube på dessa.
Gilbert Brulé och Teddy Purcell. Sen är ju även Andreas Thuresson en namn som man bör kolla läget med tycker jag. Han har hamnat lite i HVs frysbox. Kan kanske göra en comeback hos oss. Och blomma ut likt Bergfors när han kom till DIF från LHC. Sen finns ju även Martin Johansson som även han floppat lite i FBK. Men på honom tror jag desto mindre på.

Jaha, detta är väl ett bra och ganska väntat beslut. Men nu gäller det att Brynäs gör väldigt många rätt framöver. Listan på sparkade spelare,tränare och felbeslut har hopat sig allt för snabbt.

Pettisbif: Bulan, Paille, Clark, Gunderson, Palushaj, Jensen, Ikonen, Kellman, Kousal.

Final.

Ge honom lite cred.

mattiask: Bengtzén fick panik när Palushaj-affären sprack. Tog in en (vad det verkar) helt oscoutad spelare som såg bra ut på Elite Prospects. Jävligt synd att han låste sig så totalt till Palushaj hela våren att han inte verkade ha några sidospår alls.

mattiask: Bz tog hit honom genom att köpa grisen i säcken menar du.

Pettisbif: Måste bara fråga en sak.. Har du varit nere i omklädningsrummet och sett att Kristo var lönnfet?
För det är en väldigt grov anklagelse (i min bok) att kalla någon lönnfet utan att ha den minsta koll.
Brynäs gjorde helt rätt i det läget vi är nu som sparkade honom, men att sitta och spy galla över spelare som misslyckats i VÅR klubb är ju bara löjligt.
Bz tog hit honom och trodde han skulle göra succé, men tyvärr blev det raka motsatsen. Men sluta snacka om saker du inte har koll på vad gäller hur han tränat eller att han är lönnfet.
Hos mig är det otroligt taskigt att kalla någon lönnfet.

MrCarla: Han har rätt till hela lönen såklart om man inte kommer överens om något annat. Men i de flesta fall när man kickar en spelare förhandlar man fram en summa som båda parter kan vara hyfsat nöjda med. Lär kostat Brynäs några månadslöner.

Och angående nyförvärv, vore det inte mumma ifall Clark kom tillbaka? Han har ”bara” gjort 9 poäng på 20 matcher i KHL och klubben han gick till var ju klubben som Kristo värvades från så kanske dom är intresserade av att få tillbaka Kristo som gjorde 21 poäng på 42 matcher för dom..?

MrCarla: ja man står där och betalar tills någon tar över hela eller delar av kontraktet.
Om inte det finns någon typ av out. Dvs en sudd stålar vid avslut.
Men oftast när det handlar om utländska spelare har dom ju fått en sign on bonus. Så hur man än vrider på det blir det ett bakslag ekonomiskt.

Peja: Bz fail igeeeeeen... Kristo var extremt loj och nonchalant i spelet. Kan inte tränat skit hårt i sommar. Han var ju lönnfet. Kan inte blivit scautad nånting. Bz din pajas! Melin, Caporusso, Miller och nu Kristo. Alla extrema super floppar som fått sparken i förtid.

mattiask: kommer nog ta tid att gräva fram en spetsspelare.

Jag tycker man borde testa att ge Blomqvist chansen i andrafemman som ny tredjelänk, han har näsa för mål och i PP har ju Blomman och Kousal visat upp ett fint samarbete. Sen hoppas jag innerligt att ett potentiellt nyförvärv inte är någon chansvärvning, hellre att man väntar lite längre för att få in en spelare som gör skillnad än att man försöker få fram något förhastat för att ersätta Kristo, sen är det väl som alltid den här tiden att marknaden kanske inte är den bästa...

mattiask: Kristo är ingen dålig spelare men heller inte den spetskompetensen han värvades som. Alltid problematiskt när spelare inte motsvarar varken klubbens eller sina egna förväntningar. Brynäs måste få in någon ny, Kristos bortfall skapar ett hål i truppen.

mattiask: Hur det ut med pengar när man kickar någon? Inte så insatt i det där. Är det så att man måste betala lön om inte något annat lag tar över kontraktet?

bifhjärta: Ett mycket bra beslut då han visserligen inte fått någon längre tid på sig MEN jag tycker samtidigt han visat att han hittills inte klarat av SHL-tempo. Han har gjort enstaka bra grejer i enstaka byten.

Gillar även att Dackell säger rakt ut att en spetsig forward ska in.
Nu ska det bli väldigt intressant att se vad man hittar nu.. i detta läget av säsongen.

bifhjärta: Det var oväntat... Not.

Vilken superflopp. Jävla soppa. Caporusso 2.0. Så går det när man inte scoutar en spelare.

bifhjärta: Wow...
Tror knappast laget blir bättre på kort sikt av att Ludvig Nilsson tar hans plats.

Huge: "Jag resonerar lite fritt kring begreppet"

Lite så jag tänker om dig också: värdelös i allmänhet och idiot i synnerhet! ;) :)

Huge: gnäll...hårda ord förekommer när det finns en kravbild! När man ställer krav på sina medspelare tränare organisation osv..Brynäs sätre redan förra året upp sin egna kravbild på top 6...klart som fasen att man får vissa sitt missnöje! Det är ju inte kindergarten det handlar om! Högavlönade spelare tränare osv...Det var dessa spelare som grinade till sig att Melin fick sparken! Så kan det grinas i ett lag också..serru...Du är så jäkla medelsvensson i ditt sätt att se på det...nöjd när vi gör några bra minuter här o där...Har vi din kravbild pp detta lag kommer Bif alltid vara i botten! Jag vill se mitt lag mycket högre än så! Med bättre spelare..och framförallt ett spel som håller för top 6...Jag vill se Bif gå förbi Dif i antal sm guld. Då krävs det något mer än det vi ser..tyvörr är det din vän bz som har dragit oss ner till där vi är nu..

Saxat ur GD:
Brynäs klubbdirektör Michael Campese har tidigare berättat om den treårsplan föreningen håller på att sjösätta.
I väntan på att den nya organisationen ska bli färdig och presenteras är den förre storspelaren och mångårige NHL-scouten Inge Hammarström tillbaka i en roll i Brynäs – som bollplank till Andreas Dackell.
– Jag tror på idén Brynäs har att inte tappa bort sin själ, säger Hammarström till Sporten och Hockeypuls.

Auchinleck: Absolut, har tränat flera texttv-lag.
Men OBS: enbart på elitnivå. Under min värdighet att kliva ner i seriesystemet... 👊😀

Stefan R 63: Tränare på elitnivå och kan inte skilja på syftet med gnäll/skitkastande/raljerande över egna spelare som förekommer härinne och syftet med det ”gnäll” och hårda ord som säkert förekommer i omklädningsrummet hos ett elitlag eller på lägre nivå?
Tror inte att man behöver ha tränat nåt lag öht på vilken nivå som helst, för att förstå skillnaden...

{8399}: Förstår inte kommentaren. Menar du att jag borde betala mer?

Mattson: ”Eftersom jag har en bit att åka köper jag matchbiljetter som jag inte utnyttjar.”

Kanske man ska ta och hyra sig en loge som får stå tom, jag menar jag har ju så långt att köra.

Stefan R 63:
Huge har tränat Team 377.

Jag har över 50 mil till Gävle men var upp på en match förra säsongen. Brynäs vann mot Djurgården så resan hem gick bra utan några mörka känslor i kroppen. Med denna säsonsinledning har jag inte direkt blivit sugen på en sån resa igen. MEN detta var innan jag såg Viktor Söderström spela. Jag kan faktiskt tänka mig att köra upp enbart för denna talang, en frisk fläkt enligt mig.
Det jag vill ha sagt är att det är enormt viktigt med några riktiga profiler/talanger eller lirare i laget som kan dra folk även fast det går lite sämre eller laget är nere i en svacka.

dAVydov: Eftersom jag har en bit att åka köper jag matchbiljetter som jag inte utnyttjar. Finns nog inte en grej från brynässhoppen som jag inte handlat genom åren. Men det kanske bara är du och jag? ;-)

Huge: ojoj...man måste vara frukthandlare när man pratar till ett päron!!! Jag har varit tränare på elitnivå!!! Har du?? Jag har tränat på lägre nivå...så kom för fan inte o sätt dina jädra höga hästar på mig!! Har du tränar nåt lag??

Jag får dåligt samvete ibland när jag inte gått på match på länge och storhandlar i brynässhoppen istället. Vet inte hur många brynäshalsdukar jag har nu. För många antagligen. Tror faktiskt många resonerar på liknande sätt.

{8399}: "Jag har då aldrig ens funderat på att gå på en match för att bidra ekonomiskt till Brynäs".
Jag går på matcherna av två skäl 1. Se Brynäs spela 2. Lämna mitt ekonomiska bidrag för att se Brynäs i SHL kommande säsong. Jag är övertygad om att 1 förutsätter 2. Men din synpunkt ger i alla fall en förklaring till varför Brynäs aldrig lyfter på riktigt, varken ekonomiskt eller sportsligt.

bradberry: Precis. Det är nog inte svårare än så. Hade vi fått den starten Linköping haft hade publiken kommit.

Ni som klagar på folk som inte går på matcherna:

1. Dåliga resultat
2. Tråkig ishockey
3. Ni utgår från er själva och ert intresse och hjärta för klubben. Tror att de flesta som brinner för laget nog gör sina matcher per säsong oavsett resultat och attraktivitet. Det är marginalåskådarna som inte finner anledning att gå på ishockey under förutsättningar som punkt 1 och 2...

Mattson: ”Märkligt att bidra ekonomiskt till sitt favoritlag? Utveckla gärna”

Jag har då aldrig ens funderat på att gå på en match för att bidra ekonomiskt till Brynäs och jag har aldrig hört talas om att någon annan gjort det heller, för mig är tanken främmande. Tanken har aldrig ens slagit mig och det vore otroligt intressant att se en undersökning om hur många av besökarna som går på match för att bidra ekonomiskt till Brynäs och hur många som går för att de önskar se matchen på plats i arenan.

När vi nu är inne på ekonomisk sponsring från privatpersoner så funderar jag på om inte det skulle vara en bra ide’ att bolagisera Brynäs och sälja aktier, jag menar Brynäs har ju otroligt många fans runt om i landet som är potentiella köpare.
Visst kan fans utifrån köpa biljetter (och stanna hemma) i rent välgörenhetsmässigt syfte men jag tror att aktieköp skulle locka mer.

Vad säger ni, skulle ni kunna tänka er att köpa aktier i Brynäs om syftet var att stärka Brynäs på isen (ett bra lag).

SnowKing: Hur stark ett lags trupp är beror även till stor del på hur fel sportchefen (i vårat fall) har värvat. Drar man hit en amerikansk spelare som man inte ens har sett spela innan så...

Stefan R 63: Hammarby har ju haft en otroligt inkompetent sportslig ledning och varit konstant underpresterande sett till sina förutsättningar. Vi är många som har sett Gefle spöa Bajen och det säger allt om deras jobb i relation till förutsättningarna. Bajen är starka för stunden men överlag har de gjort ett kasst jobb så länge jag kan minnas. Det bästa med Bajen är deras publik och det är en berättelse som de har lyckats sprida på ett bra sätt, så bra att folk från Dalarna, Gästrikland etc helt plötsligt börjar heja på Bajen i fotboll. De uppfyller ett behov som de lokala lagen inte kan tillgodose. Det var desto svårare att locka över Brynäsare och Leksingar till deras hockeyverksamhet...

{8399}: Märkligt att bidra ekonomiskt till sitt favoritlag? Utveckla gärna.

« · 1915779 · »