1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746319 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Forslund och Karhunen kvitterar ut godkända betyg ikväll men resten måste nog upp ett gäng procent om vi ska få med några poäng i veckan.

Får vi se något Brynäsmål ikväll?

kennys: Det är väl positivt?

{6984}: lika blaskigt som Brynäs forwardsuppsättning ungefär...

Jaken: ”...Rödin är villig att skriva på säsongen ut men där BZ envisas med flerårs....”

- Var har du hört det? Källa tack!

Huge: Tycker du att det är kul att bli nerpissad så här ett flertal gånger. Så får det stå för dig.

Vi är ett stort gäng som undrar vad fan som håller på att hända med sitt favoritlag.
Har du svårt att se problemen, så säger det mer om dina kunskaper än om oss som är besvikna/ arga och förbannade.
Och förbannad har man rätt att vara en kväll som denna.
Eller hur?

Eller när anser du att man kan vara besviken?
Kan du förklara med ärlighet och utan klyschor när man kan vara besviken, efter denna starten idag?
Jag har väldigt svårt att se den anledningen.
Jag och flera andra.

Jag var i tvättstugan och kom upp för att kolla starten på matchen på mobilen. Läser 3-0.
Man har ju lust att bara stänga av.
Men iom att man inte är en gnällande skällande medgångssupporter så fortsätter man att följa.
Men vad vet jag.
I ditt yrkesliv kanske det var helt ok att skita i sina arbetsuppgifter.
Men gör jag det på MITT jobb så kan jag ge mig fan att chefen kommer att påminna mig.
Men det är jag det..

Är det för hög mysfaktor i Brynäs idag? Kom att tänka på omgång 1 borta mot Luleå. Andersén blir intervjuad efter förlusten och står där ändå glad och leendes, samt vill helst prata om vilken häftig ljudanläggning Luleå har.

Sen ser man Danielsson åka runt och mysa som det vore korpen där ute. Rautio helt avstängd, verkar inte vara sugen att tävla om förstaspaden direkt. Våra grovjobbare ja, som Peja säger, de lyckas inte ens grovjobba.

Zappaholic: Lystring, lystring, moderator! Går man fri här inne med att uttrycka nån vara pajas?

Peja: "Så om alla som någonsin har gjort något säger att det är på ett visst sätt, bevisar det inget?"

Finns ingen som säger det.

"Det är tyvärr inte så enkelt att man förstår allt som händer i en match genom att bara kolla på corsi. I så fall hade vem som helst kunnat analysera vilken match som helst på ett 100% korrekt sätt."

Och det kan ingen heller. Det är som att du försöker motbevisa någon som säger att vi kan grunda allt på statistik fastän ingen säger det.

ellis: När skrev jag att du var en pajas?? Kan du vara snäll citera mig tack!

För övrigt är det värre att anklaga någon för att vara boforsare, som någon nyss gjorde

Rodrigo: Yes, då är vi överens. Statistiken säger något men långt ifrån allt.

Att förstå corsi är enkelt - att förstå människan är desto svårare.

Over and out.

Peja: Brynäs är ju helt utmanövrerade,klasskillnad.

Inte en jävla chans att vi slår Timrå med Svedberg i kassen!!!

Och där var fiaskot fullbordat fan ta er Brynäs jag mår fan illa...

Forsberg 1978: Hur många mål har Brynäs gjort i spel 5 mot 5? Typ 3 eller?

Davey85: Är det Granas karaktär som saknas?
Är Blomman fel kapten eller har för låg status i gruppen?

ellis: Läsförståelse. Han skrev att du skrev som en pajas.
Läs om läs rätt.

Forsberg 1978: Auch vad less man blir på de här kommentatorerna ibland. Helt otroligt att han inte ställde någon fråga om Boqvists bänkning, man vill ju veta varför just han fick sitta.

Forsberg 1978: Ni vinner lätt på torsdag. Vi har ju knappt allsvenskt topplag på papperet....

{2064}: Att höra Sjöddas klicheèr känns helt patetiskt.
Jag skulle bli förvånad om han coachar mot Timrå

mk: Tackar. Skönt med nån som har lite koll på skillnad mellan personangrepp eller angripa det personen skriver.

Forsberg 1978:
Tydligt idag vad en målvakt betyder.

Sedan:
Mest insläppta mål i ligan måste säga mer än corsi - eller?

Tommy Sjödin kan liknas som våran gamla verktygsvagn på jobbet som var helt utplockat och inga verktyg fanns! Vad gjorde vi åt saken jo vi skaffade en ny!!!!!

Zappaholic: Hoppsan, du har inga planerade resor till Karlskoga i närtid hoppas jag?

KulltorpsOlli: På pappret ja men vi har det irl...

Davey85: Det är ingen tvekan om saken. Har sagt det gång på gång - det är ingen slump att Bulan kommer in och vi plötsligt börjar spela bra.

För någon säsong sedan så var ni i final, nu i botten. Hur kan det ha blivit så här? Var hela framgången bulans förtjänst? ni kallade Bengtzen för SHL:s bästa manager och nu så verkar han vara den sämsta.

{2064}: Inget planerat inom närmaste framtiden😁

modomille: Bengtzén träffade ju rätt med nästan alla nyförvärv där, samt att rekryteringen av Bulan var väldigt bra. Efter det...knappt ett rätt från Bengtzéns sida.

Tyvärr

Det här var årets statement hittills!

Vi har fram tills idag klarat oss undan med hedersamma förluster där spelet stora delar av matcherna varit ok och vi har gett oss själva chansen.

Som det ser ut idag så anar man att något inte står rätt till. Laget var inte påkopplat. Målvakten står och sover flera ggr om, vi är okoncentrerade och nonchalanta.

Sorgligt nog börjar det påminna plågsamt mycket om förra säsongen. Vad har BZ för lösning i år.Jag sade tidigare att Sundqvist skulle vara headcoach före jul. Tveksamt om det sker. Tror BZ är för stolt...

Laget blöder, föreningen blöder... Vad gör Campese?

Går på VSK-match...?

modomille: Det går fort i hockey!

modomille:
va har någon sagt att SB vart shl bästa manager?
Det var inte så att det var SB själv som sa det?

modomille: BZ lurades in i den klassiska Brynäs-fällan. Efter framgång blir man så otroligt nöjda med sig själva, så därefter går lagbygget mest ut på att behålla alla spelarna för att behålla sin upplevda förträfflighet. Framgång föder inte framgång i Brynäs. Man är så sällan framgångsrika att man inte vet hur man ska hantera situationen. Att man valde att köra vidare på Rautio-Sandström efter silvret säger allt, tycker jag.

Davey85:
Var väll inge vidare före heller? Fast det var ju sundlövs fel..

Zappaholic: Kör man med ironi och angriper det folk skriver så klarar man sig från avstängning här. Typ ” smart tänkt Einstein” eller ”du formulerar dig som en pajas”
Du och Huge är skickliga på detta.

xxx BIF xxx: Vi hade ju 6 säsonger i rad där vi var stabilt mittenlag, slutade även fyra två gånger. Visst hade vi det förhatliga kvartsfinalsspöket då som endast övervanns vid Sm-guldet.

Men just nu har vi ingen stabilitet alls, det är tränare och spelsystem hit och dit (ja, jag tror faktiskt att Sjödda kommer få lämna över).

Å nu skriver oraklet Wennerholm att Sjödin riskerar slå Melins rekord...

Suddig bild men tror ni att han står där nöjd med sitt lagbygge, Stefan?
Jag hoppas att det händer något i spelartruppen snarast för detta kan inte fortgå. 5 förluster av 6 matcher? Melin-varning. FAAAAAN
Uppladdat:

500x0-20181002200522.jpg

Någon info om hur det gick för Jensen?

modomille: Alltså du kan ju inte jämföra en säsong som slutar med silver med en säsong som knappt börjat.
Än finns hopp om en hyfsad säsong, har du inte koll på de underliggande siffrorna?

Mrassarson: Är Melin ledig förresten?

{8399}: Ursäkta mig, men är det inte själva poängen att ifrågasätta vad folk skriver och hur de uttrycker sig istället för att kalla någon för något otrevligt?

Det kallas att skilja på sak och person. Inget krångligt alls.

{8399}: Grabbarna i laget sköter säker analysen av veckan på Helt Enkelt eller Erlandssons på lördag:) Det är där strategierna sätts upp, eller sorgerna dränks. Bra för krogägarna dock !

Peja: Förra säsongen åkte Caporusso efter 7 omgånger och 1 poäng. Kristo har 2 poäng efter 5 matcher...
Om BZ funderar på förstärkning så måste han balansera spelarbudgeten och göra sig av med någon spelare också.

Nilsson. Larsson. Mannberg. Kristo. Forslund. Rautio. Alcén. Stabila Allsvenska spelare. Skulle nog platsa i ett mittenlag i Allsvenskan. Där har vi en del av förklaringen till att det ser ut som det gör. Någon som är förvånad? Nej, precis.

Zappaholic: Nja, jag håller inte riktigt med där. Man kan ju lägga fram argument istället för att angripa

Jag menar att skriva ”du skriver som en pajas” det är ju inte konstruktiv kritik utan ett förklätt personangrepp.

Anders Berg: Stefan Ketola, Pettisbif, Huss mfl. Riktiga medgångsupportrar som platser bättre på nån gnällig syjunta. Där har vi förklaringen till att det ser ut som det gör..... förvånad? Inte jag...

{8399}: Det får du gärna tro att du menar. Du har dock fel. Till skillnad från dig som gissar hejvilt, så vet jag ju avsikten med det jag skriver.

I det här fallet så är det fortfarande så att det finns inget personangrepp i det jag skrev. Hur du än försöker vrida på saken med semantiska spetsfundigheter.

Zappaholic: det är nu ni önskar att ni vore modosupportrar, då hade ni spelat i en lägre division och fortfarande varit i extas över det där SM-guldet för hundra år sedan.

Upp med hakan!

{297}: Det hade ni oxå varit...om ni hade ett!

Zappaholic: Du skriver som en idiot.

« · 1910923 · »