1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742312 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
PATETISKT RENT JÄVLA PATETISKT!!!!

Huge: kan du inte se att vi inte har något spel...det är inte ett skitmål här eller där...det håller inte att vi ska lita på nåt skitmål när vi inte har någon struktur eller grundspel...

Huge: Du är väl på plats och stöttar? Här inne gör nog kommentarerna varken till eller från.

ops 4.an

Stefan R 63: Alltså ursäkta. Men faan vad usla ni är. No offense...

4 kom den också

AVGÅ ALLA!!!

{8482}: time-out=spelsystemsbyte

SWEATT: Nä, men det visar ju hur många medgångssupportrar vi har.
Den ligan leder vi iaf, inget annat lag är i närheten...

Time out! Bra Tommy! Hinner han dra fram en ny spelidé?

KulltorpsOlli: Bara att hålla med.. Så går det när man har Boforsare som SC som får myspinne av gnuggare helt utan målkänsla

Time out....
HELT UTSKÅPADE AV TIMRÅ...
Spela med damerna så kanske kanske vi kan få se ett mål.

KulltorpsOlli: SHLs bästa backuppsättning 😂

KulltorpsOlli: Känner du att den kommentaren är nödvändig just nu?

Jag är fan mållös.

Stefan R 63: Jag blir jävligt ledsen av att se Brynäs, arg och irriterad är passé. Om BZ avsätter Sjödin hoppas jag verkligen att han är självkritisk nog och tar honom i handen och följer med ut!

Lustigt att se hur brynässpelarna trillar hela tiden på isen. Jag får för mig att det är något jävla alibibeteende. Man vill få det att se ut som man offrar sig. Ser bara löjligt ur...

Tror vi är ett turmål från att vända den här säsongen ändå.

Men Timråmuppar! Kryp tillbaka till er sten era kräk, vi ser att vi är kass och har kraschat, va fan gör ni här? Ni spelar sämre än leksand och hamnar sist i tabellen framåt våren, stäng igen!

Huge: Kanske dags att du ställer dig i båset Huge, eller i alla fall ringer o tipsar

Zappaholic: Nä..jag ber om ursäkt. Är väldigt spontan av mig.

Huge: Det finns uppenbart Brunnäsor med,

Auchinleck: Jo, Sjödda har varit fel hela tiden. Maken till ett så strukturlöst spel har nog aldrig skådats i Gavlerinken...
Esko kom tillbaka!
NC, allt är förlåtet!
Tomas J, båset är ditt!

Ibland slänger man sig lite med ordet pinsamt. Idag är det nog ett så passande och korrekt ordval som möjligt. Vi får skämmas. Vår förening dras i smutsen idag.

Campese måste agera.

{2064}: Jonas Rönnqvist...ge han allt han begär.

KulaShaker: Imorgon får Sjödin gå och ny huvudtränare blir *trumvirvel*
JANNE LARSSON!!

Huge: det hjälper inte att vi tycker bu o du tycker bä...det gör varken till eller ifrån! Det är brynäs som lag som är helt fel o med en tränare som inte har varken egna verktyg eller verktyg på plan!.Vissa av oss gnäller för mycket Sant o vissa som du är för naiv...

{2064}:
Alltså. Har BZ gett honom förutsättningarna för nåt annat än allsvensk touch?

Davey85: Ja, alltså nu kan det ju inte undgå någon i föreningen att något måste ske. Nu är det väl värt att riskera ytterligare ett ekonomiskt minusresultat. Värva spets och möblera om i lagledningen. Börja innan det är för sent.

Auchinleck: Med rätt tränare hade detta sett otroligt mycket bättre ut. Om det är jag övertygad.

{2064}: Tycker Brynäs påminner mycket om Gefle. Kontinuiteten tappades när Sundlöv respektive Pelle lämnade. Poya och Bulan var turliga rekryteringar av den nya sportsliga ledningen. Situationen med Sjödda påminner mycket om den med Thomas Andersson.

Bara en tidsfråga innan Sjödda får sparken. Det som klubbledningen måste fråga sig är varför just Brynäs har blivit en klubb som sparkar tränare stup i kvarten. Tror inte det är en tillfällighet att det har blivit på det här sättet under BZ, rekryteringsprocessen av tränare är ju under all kritik. När Bulan lämnade lyckades man leta fram den tränaren som påminner minst om honom.

{2064}: Vad gör Flygis numera?

Zappaholic: Vi får problem så fort vi hamnar i underläge, ser ängsligt och uppjagat ut överlag. Desperation utan struktur blir sällan bra, det här är nog resultatet av hattandet med spelsystemet under försäsongen. Vi har inte fått nån trygghet i spelet, även om det bitvis sett helt Ok ut i en del matcher.
Tränarna har iaf lite att jobba med, nu gäller det nog att i första hand börja spela grishockey, dvs betydligt mer defensivt och försöka ta vara på chanserna och sen jobba därifrån.

{8399}: Det kommer inte bli 5-2 till Brynäs

Brynäs IF är en skör jävla porslinsförening!

{6984}: Skulle tro att han är på plats i Gavlerinken just nu.

KulaShaker: 2012 hade jag glädjetårar . 2018 är känslan en helt annan typ av känsla .med sorg ser jag vad som sker nu . Är inte arg bara jäkligt rädd för hur detta kommer sluta nästa vår . Sen får Huge almighty kalla mig för medgångare. Skiter i det fullständigt .
Har känslor för klubben och det gör ont .

Huge: Det där är ju bara spekulationer från en okunnig läktarcoach.

Peja: Exakt. Med Bulan implementerades ett vinnande spelsystem där alla gjorde sitt jobb hela tiden.

Vad gjorde BZ och klubbledningen för analys när man övergav det spelsystemet och den kravbilden som ställdes på spelarna???

Det är så jävla korkat så jag spricker.

Huge: Tyvärr funkar inte ens grishockey utan struktur.

brynäs08: Det gör ont när det gått grus i maskineriet. Vi vet. Jag tror å andra sidan att Brynäs har så mycket kvalitet att det löser sig för er vad det lider. Det kunde varit värre.

Nilsson i PP, vem hade trott det före sessen?!

Zappaholic: Det bästa med det spelsättet var ju att det inte krävde så mycket finess, bara ett jävla jobb. Det sämsta var ju när orken försvann framåt tredje perioden. Men det känns ju som att en liknande förändring behövs IGEN.

brynäs08: bra att du ha koll på Leksand det är dem ni kommer få möta nästa säsong

Känns som att alla skott vår keeper får på sig är frilägen.

Zappaholic:
Ja, det är väl en akademisk fråga.

Woody Jokinen: Vad exakt hade kunnat vara värre? Du ser väl matchen. Med all respek för timrå...4-0 hade jag kunnat köpa mot ett riktigt klasslag. Inte ett Timrå med er laguppställning.

Vilket jävla skämt detta är!!!

BoyceBoyceBoyce: Finns en viss risk att ni också stöter på dem

Huge: Vilket av de fyra-fem spelsystemen som Sjödda referat till är det han hattar med nu då tro?
Antingen har han fel spelsystem, för många eller så lyssnar ingen på honom. Oavsett svar så är felet hans och ingen annans. Svag trupp från BZ? Visst, men då får man rätta mun efter matsäck (se Timrå).
Sjödda bör inte kvar nästa vecka.

« · 1911499 · »