1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742319 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Zappaholic: Nä, Timrå ser precis ut som det bottenlag jag förväntade mig. Det är bara det att Brynäs är flera klasser under det. Med dagens spel tror jag inte vi skulle ta något HA-lag...

brynäs08: Till och med du borde fatta att fridlysta inavel inte passa som tränare Sjödda möjligen vinna SM i tugga Gummi o Larsson Guld i va gör vi nu hoppas att ni agera nu för helvete. Vill ha kvar er så klart

Zappaholic: "Med rätt tränare hade detta sett otroligt mycket bättre ut. Om det är jag övertygad."

Är också tämligen övertygad om det - men vem/vilka ska hitta den tränaren?

Nu tycker jag verkligen inte att allt är Sjöddas fel men tror 99% av alla tränare behöver mer erfarenhet när de tar över ett SHL-lag. Nu kommer någon nämna Bulan men han hade 4 år som assistent till Rönnqvist, men enligt egen utsago var det mer av ett delat ledarskap. Jag tror inte att Sjödda och Bulan hade ett särskilt delat ledarskap.

{2064}: Samtidigt som vårt spelsystem suger så undrar man var våra ledande spelare håller hus match efter match efter match. Ska vi efterlysa dem också hos Aro?

{2064}: Nästa vecka? Han borde aldrig varit HC överhuvudtaget!

Huge: Jag måste berömma klacken i alla fall, grymt drag på dem 🤗🤗

Zappaholic: tror även att truppen 16/17 var ganska underskattad... var knappast några underverk med spelsystem men Bulan fick alla att jobba efter sina roller

Både golf- och hockeysäsong är över, fan!!!

Zappaholic: Jag har kontaktat Missing People. De trodde iofs det skulle bli svårt. Typ hitta Loch Ness monstret....

Zappaholic: Och precis där blottade du hela Brynäs stora akilleshäl. Den totala bristen på ödmjukhet. Det är t.om skönare att piska er än Modo numera

{2064}: Tyvärr då är nog Sjödin rökt, riktigt tråkigt då han är en sådan legend.

Olli Nomadinen : Ödmjukhet? Vi har ju ett mycket bättre lag än er, det är fakta..

Att ligga under med 4-0 mot er på hemmaplan är ruggigt pinsamt.

Trist att det måste sluta så här för ytterligare en gammal Brynäshjälte, men Sjödda måste dra. Igen.

Hans fru får skriva hur många brev till kvällsposten hon vill. Det kan det vara värt i detta fall.

Modano: inavel från Timrå?

Timrå är ett allsvenskt lag förstärkt med en landslagsmålvakt. Får vi kvala kommer det se ut så här. Förra året såg man potential i laget trots den dåliga inledningen. I år är det svårt att se att ett tränarbyte kommer hjälpa.

Underbetyg till övriga forwards när Kristo får spela pp.

dAVydov: Glöm inte att det kommer vara samma personer som rekryterade Sjödda som rekryterar hans ersättare. Avdelning be careful what you wish for... men det är klart att han kommer få sparken om det fortsätter så här.

Mattson: Då kan man redan nu säga upp Cmore

Forsberg 1978: Nästa säsong kan vi vara ett mittenlag i allsvenskan, om vi förstärker rätt.

Bratwursten : Man har inte sett till några tallefjantar här på några år. Nu är de tillbaka... Vi får se hur det ser ut framåt vårkanten. Förhoppningsvis så har Bz fått ta över jobbet som Tigern. Sjödda arbetslös och ett stort antal "stjärnor" som faktiskt levererar utfrån den lön de har.
Vad beträffar Tallefjantarna så kunde jag inte vara mer likgiltig

Tror ni Sundquist är kapabel att ta över laget tills vi hittar en ny HC? Eller måste vi ha en ny klar innan vi kan byta? Vill gärna att det går fort, tror inte säsongen är helt körd om vi gör snabba åtgärder.

HÄR klev vi över kris-tröskeln. Så jäkla tråkigt. Och farligt. Vi var där redan på försäsongen och sedan var känslan att vi tog oss ur det, starkare. Och så här fort är vi tillbaka i träsket igen. Man ser frustrationen hos spelarna.

Vad göra? Hur får vi in ny energi och tro? Har inte svaret. Hoppas Bengtzén har.

Bratwursten : om sjödda står i ert bås nästa match......ja då är det riktigt pinsamt

Lunkan: Tveksamt vi kommer konka

{8399}: Tror knappast att Bengtzen kommer att sparka din tredje HC under tiden i Brynäs. Med tanke på all skit han fick ta efter Melin. Blir nog ändrad rollfördelning i tränarstaben initialt där Magnus Sundqvist får kliva fram och ta ett större ansvar.

Någon mer än jag som lagt märke till att det oftast är Janne och Tommy som står och pratar i båset? Brukar sällan se Sundqvist stå med dom.

Mattson: Vilken flopp Danielsson är, han är ju tokslut

Den här grejen med att ta in tränare på meriten att dom varit bra spelare för klubben är så märklig.

Bara för att man varit en bra spelare och ledare gör en inte till en bra taktiker. Det gör inte klubbhjärta heller för den delen.

Mattson: Håller med, i det här laget ser man inte riktigt potentialen. Möjligtvis defensivt då. Sanningen är att Brynäs just nu behöver nya forwards, ny tränare, ny sportchef och nåt som liknar en spelidé.

Man blir matt bara av att tänka på hur mycket som måste fixas, samtidigt som vi måste undvika att åka ur SHL.

Och Brynäs får verkligen ut noll av backuppsättningen. Ändå är den kanske dyrast i hela SHL. Bra där.

Kilström/Andersén fortsätter vara katastrof.

{8399}: det krävs mer än vad som visats hittills, säger blomman. Säger du det?! Jag vill se förändring i uppehållet. Man har inte råd att ha mer tålamod med hur det ser ut just nu och hoppas verkligen det finns plan b och plan c för att undvika botten och kval i år.

Olli Nomadinen : Brist på ödmjukhet? Gör dig inte dum. Jag skrev att ni inte är ett riktigt klasslag. Men du kanske tycker annorlunda?

Peja: vill helst se att bz försvinner så långt som möjligt bort ifrån åsen innan någon annan lämnar . Det är han som gjort detta haveri möjligt . Lastar inte sjödda för att han tackade ja till jobbet som tränare . Bz måste bort pungt.

{6984}: Jag kan nästan lova dig att BZ kommer att sitta kvar! BZ ÄR Brynäs IF just nu. Finns ingen som kan eller vågar sätta sig över honom.
Spelar ingen roll att han är kanske Sveriges mest misslyckade sportchef alla kategorier. Han sitter säkert. Mission completed när han kvitterat ut sista lönen och lämnat klubben i allsvenskan och totalt haveri.

Rodrigo: Fast Brynäs har väl bra corsi så det borde väl vända med Sjödda vid rodret? Eller utgjorde de första matcherna ett för litet statistiskt urval för att kunna dra den slutsatsen?

Problemet med att spela bra men rada upp förluster är att självförtroendet får sig en törn varje gång. Nu ser vi ett lag i spillror.

varulf: Hoppas man redan nu börjar flytta pjäserna för en rockad redan under uppehållet. Skulle vara perfekt tillfälle för en (något panikartad) omstart.

Ett byte av HC skulle ge snabbare effekt än byte av SC såklart. Om man väljer rätt...

Peja: Framförallt är PDOn extremt låg. Det kommer inte att se ut såhär hela säsongen men det betyder ändå inte att Brynäs inte kommer vara dåliga för det.

Zappaholic: Vi är ett riktigt klasslag. Gör dig inte dum nu

Olli Nomadinen : Då antar jag ni slåss om guldet i vår. Grattis.

Tittar lite på Rögle matchen, tänk om vi ändå hade en spelide eller linjer i spelet som dom har..
Känns sådär att önska det 2018...

Rodrigo: Såg inte statistiken bra ut de inledande omgångar och därför var teorin att det skulle vända? Eller har det blivit som jag trodde, dvs att laget accelererande förfall även har skapat en sämre statistik?

Olli Nomadinen : Sluta dumma dig nu. Njut av framgången ni har efter all skit ni fått stå ut med, var inte här inne och kaxa i onödan.

Timrå har skjutit 17 skott och gjort 4 mål mot seriens bästa försvar på pappret men i verkligheten den sämsta jävla skit som åker på skridskor!

Zappaholic: Tack. Det lär vara betydligt troligare än att ni gör det iaf

Peja: Vet du hur PDO funkar?

Haha, Wikegård omnämns som rykte i Expressen-chatten. Han skrev väl på nytt Cmore-kontrakt precis.

Davey85: Håller med dig helt och hållet!

Jag tycker det är högst olyckligt av våra supporters är här inne och häcklar, alla vet att det på förhand kunnat se tvärtom ut. Klart som fan att ni Brynäsare vet exakt hur läget ser ut, utan våra spydiga kommentarer.

Olli Nomadinen : Varför vara dryg härinne? Vad är vitsen med att häckla i ett motståndarforum under match?

Pinsamt! Hoppas du blir avstängd.

Rodrigo:
Japp - tycker att det är ett begränsat verktyg..

Zappaholic: Han är inne på våran sida och är lika dryg där också !!!

« · 1911572 · »