Brynäs IF

713397 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1912500 · » Till forumet



Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
NEEEEEEEEEEEEEEEEJ
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Nu kommer det.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Stefan R 63: Blir fan ALLTID straffade när vi inte får ut den. Helvete, nu blir det nervöst
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
dAVydov: jåaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Brynäsgubbe: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Fan så gott...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Det ska inte behöva bli så nervöst FAN!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ja Ja Ja Ja!! Rätt gubbe med 👍🏻
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Fyfan vad gött att slippa(?) bita sönder naglarna sista 1.46...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
kousaaaaal
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Snygg passning av Forslund.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Dalrt: EXAKT SÅ DÄR AGERAR EN KAPTEN FÖR BRYNÄS!!

Sen blir man trött...domaren har släppt fyrtioelva situationer och sen åker Andersén ut...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skönt med finskt stål!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
SAIKspelaren försöker gå in framför målet där, det måste smälla hårt även om det kan göra ont på målvakten... Är det allvarligare än så kommer han åka ut för goalie interference.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Zebrorna gör vad dom kan nu....
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Nä Pinsamt DOMARN
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lindström: Ja, de vill dra ut på detta.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Faaaan vaaaa skööööööönt

Härligt killar - bra kämpat!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Enkel match 👍🏻
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Fasen vad nödvändigt, livsviktigt och underbart. Trist för Karhunen, men han har åter bevisat att han ska stå mellan stolparna tills han stupar. Visar en oerhörd trygghet och stabilitet.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
dAVydov:
Härligt med 3 poäng mot ett blekt SAIK. Det jag inte trott innan matchen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Qvarre: YEEEEES!!! Riktig hjälteinsats sett till bakgrunden!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rumpelstiltskin: Spelar vi på det här sättet så kommer vi klättra. Gäller dock att inte prestera vid enstaka tillfällen utan att vara jämna över tid. Däri ligger vår utmaning.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Synd att fel lag vinner ikväll sett till de andra matcherna.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Qvarre: Härlig insats!
Forslund matchens lirare.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Zappaholic: kul med hockey !!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Förlösande afton.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Tack som fan Brynäs nu kan man fira uppehållet med 40 årsdagfest!!!
Skål brynäsvänner!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Absolut. Jag såg inte denna komma...visst var SAIK lite loja men det såg stabilt ut över hela banan, Alla visste vad de skulle göra, grundspelet såg ok ut.

BZ-effekten?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Back: Härlig insats!
Forslund matchens lirare

Skillnaden på varför han lirar och inte en junior istället för honom är uppenbar. Svaret är backchecking. Det är bara att se och lära av Forslunds backchecking. Den är grym. Den
klarar inte t ex Bjurström att matcha riktigt ännu. 👍👊
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Wesley: Mm har inte fattat klagomålen på Forslund innan, tycker han gjort det riktigt bra i flera matcher..
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
En stor eloge till killarna i dag . Riktigt kul att se . .Karonen ska stå så länge som möjligt..En helt annan trygghet i laget då .
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten : Sköna tre poäng. Det ger arbetsro och energi till laget under uppehållet. Skål!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Powerfade: Nja "arbetsro" i den tabellpositionen tycker jag nog inte. Men bra och samlad insats ikväll och värdefulla poäng.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
ellis: jo arbetro infinnes oavsett tabellplacering iom seger. Det gäller bara att ta till vara på den och inte få vattenskalle tro man är bättre än sin placering. Blå skjorta på och grisa. Hårt arbete leder till poäng.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Riktigt skönt med 3 poäng. Stabilt försvarsspel och bättre anfallsspel än vanligt. Tycker killar som Kristo och Danielsson blir allt bättre rent spelmässigt och med intensiva träningar kan de säkert steppa upp än mer efter uppehållet. Också intressant att se hur Brynäs rutinerade backuppsättning spelade just rutinerat; det såg stabilt och disciplinerat ut. Lundgren mfl drar inte på sig onödiga utvisningar på samma sätt som orutinerade backar tenderar att göra. Sedan är inte dynamiken perfekt i backuppsättningen, men ikväll såg vi fördelarna med den här typen av uppsättning.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skönt med seger och en välförtjänad sådan också. Men här har vi varit förut. Nu är det prestationen i de kommande 2-3 matcherna som räknas. Så många gånger har en bra insats följts av ett flertal usla. Nu är det upp till bevis för det här laget.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Är av uppfattningen att backarnas nivåhöjning idag beror på forwards. Ett helt annat defensivt fokus, mindre tjuvande gjorde att man jobbade ihop som en enhet över isen. Det var inte lika spretigt...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
bradberry: Ja, det är ju en förutsättning för att backarna ska kunna göra sitt jobb. Det var bättre än tidigare. De sekvenser jag syftar på är när Skellefteå etablerade tryck i Brynäs zon. Många backar som var duktiga på att hålla de på utsida utan att gå över gränsen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: backarna och övriga laget gjorde en 10 stjärnig försvarsinsats ikväll. Jag kan inte sluta sukta efter drömmen om en klass forward in som tänder gnistan framåt och då kan det leda till kvartsfinal och vidare från det.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
bradberry: Helt annan backcheck av anfallarna idag, enorm skillnad.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Märkligt att Brynäs ligger 3a och 4a i CCF och CF... Men ändå toksämst poängmässigt. Är ju åtminstone bra om avsluten kan bli lite klass på..
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Dalrt: Viktig sak att komma ihåg: Corsi är ett bra mått hur bra 5v5-spelet är över tid. Dessutom blev siffrorna lite dopade mot Timrå och Mora. Man ska heller inte glömma att 25% av målen görs i power play. Brynäs har ju haft dåligt box play (och målvaktsspel) hittills. Kan vi få ordning på dom bitarna och fortsätta mata på i 5v5 är jag inte ett dugg orolig.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Jag är lite orolig över boxplay. Laget har konsekvent tappat dugliga BP-spelare men inte fått in spelare som är på samma nivå där. Backarna gör det bra men flera forwards som spelar varje BP borde aldrig spela där.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
varulf:
Med tanke på ryktet om kristo är det väll inte helt otänkbart heller.
Men bortser man på förväntningarna som spets är han enligt mig inte dålig. Inte han som ska bort.
Hursom - två klassforwards (jag suktar och drömmer mer än dig) och kedjorna skulle få en helt annan pondus är jag övertygad om, vilket kan vara en gamechanger från flopp till topp.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Grattis till vinsten, såg inte matchen men förhoppningsvis får ni vind i seglet nu! 👍
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
xxx BIF xxx: hmm beror på vad man menar, tycker exempelvis Forslund varit bättre än Kristo och misstänker att löneskillnaden är markant.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Hej, en rakt igenom gedigen hockeymatch mot ett bra lag. Vår första match där vi inte gav motståndarna en mängd skottläge i slottet (jo vi gjorde det faktiskt även mot Rögle men där saknas (oxå) målgörare). Nu får vi hoppas att vi kan vara konsistenta i spelet och spela detta spel i flera matcher i rad.

Överlag en riktigt bra insats av backarna där jag vill lyfta fram Kilas som spelade med en otrolig pondus även i det offensiva spelet.

Sen håller jag med flera som lyfter fram backcheck från forwards som en faktor till ett bättre försvarsspel. Det gör att backarna inte sjunker ner i försvarsspelet och är en nyckel till att inte ge upp chanser i bra lägen. Här måste man lyfta fram Forslund som är underbar att se i sin backcheck. Kul att han dessutom fick göra mål och assist. Kanske har han rätt Sjödin ”det börjar med defensiven…”. En annan spelare som sett bra ut och varit mer aktiv de sista två matcherna är Rhodin som verkligen använder sin fart och intensitet till att skapa lägen. Blomqvist visade sina ledaregenskaper och även om det inte blev något mål så visade han hela tiden vägen med ett kolossalt arbete.

Att Boqvist stänkte dit ett klockrent skott i pp kan visa sig vara avgörande för att även få igång Danielsson (och Boqvist förstås). Boqvist måste vara ett hot i den positionen och det gör det svårare att markera bort t ex Danielsson. Förresten är det nog rätt skönt för Nicklas att ha fått sin första poäng.

Min känsla är att detta var matchen som ändade årets ökenvandring. Hur långt upp i tabellen vi kan gå återstår att se men det är uppåt vi ska.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Bratwursten :
Sant, kan nog hålla med dig, men då pga att speltiden ej heller har varit jämförbartdessa emellan.
Jag ser nog mer att forslund har vuxit.
Sen kan man inte bara mäta poäng/lönekostnad heller på en forward. Men är det tänkta spetsen så har det klart betydelse, ffa då poäng uteblivits.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Gediget målvaktsspel. Då blir också backspelet bättre. Kristo har fortfarande en del fina aktioner men får inte till det riktigt. Detta kan bli bra eller i varje fall bättre men det förutsätter att Sjödin slutar hatta med målvakterna och kör med TK som förstemålvakt och att Brynäs behåller honom även när JE blivit spelklar.
Kommentera

« · 1912500 · »