1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Inkazar: Jo, som tur är har ju LHC varit lika kassa i den spelformen. Sen går det ju såklart att prestera bra i PP trots att man möter samma lag ett antal matcher, typ PP i slutspelet 2012. Det var väl vasst om jag inte missminner mig?

Johnson. Vad skall man säga om hans säsong egentligen.... fruktansvärt usel sett till lön och förväntningar

Peja: Ja twinsen tillför noll enligt mig och spelar farligt i egen zon ofta, kämpar inte vad jag kan se under matcherna och har en gnällig moral...sen får man tycka att jag låter negativ, de försvinner till Frölunda snart och jag är glad för det...hoppas Zaborsky är tillbaka nästa vecka för Johnson verkar har tagit semester.....imon skall det bli intressant att se om det blir förändringar i ev första kedjan

munkas: det är lite typiskt slutspel. Man har mött varandra 4ggr på en vecka. Det finns inte så mycket taktiska nyheter att ta till, man lär känna varandra.

Det är lika "dåligt" åt båda håll. Eller som jag skulle vilja säga, bra boxplay från båda håll.

Det krävs att spelare bryter mönstret för att förvåna LHCs Box. Tillexempel Ölund. Det målet har vi inte gjort många av iår som han gjorde i onsdags.

munkas: Känns någonting bra, munkas?

Inkazar: Lite oroväckande inför fortsättningen är att vårt PP är horribelt. Det blir ju fasen fler chanser mot egen kasse när vi har en man mer på banan.

Inkazar: han går gärna vara helt kurant. Inga problem för mig :-)
Får väl önska alla (mig inbegripen) lite vila innan en ev semi

Tommy: han hade 30min igår. Jensenligan va fan inne 75% av OT kändes det som. Så jävla ont kan han inte ha.

Men jag hoppas LHC blev knäckta så vi vinner imorn å får välbehövlig vila!

Pressman: Var har du hört det?

Pressman: men att ha ont den här tiden på året som hockeyspelare ingår i yrket skulle jag säga.

Forzzen: Stukad fot och ont i axeln.

Forzzen: OK, jag baserar mina spekulationer på att Jensens puckbehandling är så mycket sämre än vad man är van att se.

{6984}: vad jag hörde igår är det en fotskada och han står över tekningarna för belastningen blir för stor, men detta är vad jag hört ryktesvägar så om det är sant eller ej ?

Jag tror inte heller att Jensen är helt kurant. Hoppas som någon tidigare att han kan få lite vila. Jag brukar inte specialstudera detaljer på TV, men kunde inte undgå att lägga märke till hur jävla hårt de spelade på honom, tror det var match tre.

KalleTeodor: Ja, LHC lägger mycket krut på Jensens lina, det underlättar för övriga linor. Håller med om att de har fler rollspelare. LHC har typ 3-4 skickliga forwards som utgör ett offensivt hot, resten måste mer eller mindre trycka in pucken från en halvmeter för att kunna sätta dit den. Sylvegård och Müller i samma PP säger mycket.

{6984}: Tycker det luktar axelskada...

KalleTeodor: Håller med dig om att man kan mixar till det lite för att störa deras matchplan..samtidigt är det svårt att ändra på ett, trots allt, vinnande koncept. Man skulle kunna ändra lite på kedjorna under tex en 3e period när man jagar kvittering/reducering, annars ser jag ingen anledning till att göra det.

{6984}: Det kan nog mycket väl vara så att Jensen är skadad. Samtidigt är det naturligtvis så att LHCs nyckel till att stänga ner 1:a kedjan är att inte låta Jensen få ha tid med pucken. Det kan man också tydligt se i matcherna att man, kliver upp på Jensen direkt som han får puck.
Det är ett av skälen till att jag tycker att man skulle kunna sära på 1:a kedjan (se tidigare inlägg) åtminstone i några byten för att störa LHCs gameplan. Mitt intryck av matcherna är att vi har högre skicklighet på våra spelare medan LHC har något bättre/fler rollspelare.

{6984}: Ja det slog mig senare. Vi får väl SAIK på hemmafördel OM vi går vidare. Långt kvar...

{6984}: HV i finalen vore underbart så att vi äntligen får chans till revansch.

{6984}: Ölunds passning till Clark i slutet av första perioden... Magnifik.

Peja:Varför inte ge Jensen vila redan nu. Jag tror definitivt att tex Ölund skulle sköta centerrollen mellan Lindblom och Clark med bravur. Jensen verkar spela med smärtor, troligen hand, arm- eller axelskada.

Brynäsgubbe: Det lär inte bli HV förrän i finalen för jag tror inte att Växjö slår ut Malmö.
Då blir det HV-Malmö och Brynäs- SAIK i semifinalerna

Chris11: Jensen får ju inte till det alls, just nu är det Clark och Lindblom som bär den kedjan. Det bästa för Jensen vore nog om Brynäs kan avgöra imorgon så att han får vila inför kommande matcher.
Westerholmarna klarar tyvärr inte av slutspelstempot/slutspelsbedömningarna. De är som bäst när tempot är lite lägre och domarna är tuffa i sina bedömningar. Alla som ser matcherna på plats har nog också noterat hur oerhört lättprovocerade de är och hur oerhört mycket de gnäller på domarna för minsta lilla touch från motståndarspelarna. De lägger mycket energi på fel saker.

Qvarre: Som jag sa igår, det var skönaste segern sedan match 6 2012. Problemet är att vi möter HV om vi går vidare, men det tänker jag inte så mycket på nu haha.

bifhjärta: Ja, men att de inte hade någon som tog jobbet framför LHC:s mål gjorde att avsluten oftast blev lätta att hantera för deras målvakt. Och det underlättar inte att Mannberg oftast gjorde tre saker; 1) Slog felpass, 2) Tog avslut från distans utan skymning, 3) Dumpade pucken utan tanke.
Den kedjans offensiv är tyvärr väldigt mycket sämre utan Asklöf.

Peja: Tycker ölund och framförallt Boqvist var bra igår.

KalleTeodor: Skulle också gärna se Asklöf. Just nu spelar Boqvist och Ölund bra men ingen tar jobbet framför mål. Det gjorde Asklöf. Mannberg åker mycket skridskor men är en vattenspridare i passningsspelet.
Rautio har varit bra hittills men samtidigt är LHC uppe i flera slutspel i rad där de gör väldigt få mål. LHC är ett stort mentalt test för Rautio men kanske blir det 'riktiga' spelmässiga testet de som Brynäs möter i en eventuell semifinal.

honken21: Ja en semifinalplats borde kunna finansiera han :)

Luktar Lindbäck lång väg nu!

{7225}: Tre saker:
David Rautio var grym igår. Tänk vilken revansch för honom att få dominera i slutspelet mot det lag som gav honom ryktet att vara dålig i slutspelet!
Bertilsson påminner inte så lite om en av Brynäs hockeygudar, Stig Salming. Defensiv gigant, lite elak och gör bara avgörande mål i slutspel.
Granström vinner alla tek på höger sida i anfallszon. Jag tycker att man ska träna in en variant. Man vet ju att Gunde får pucken och jag tycker att Paille ska gå förbi Högberg och ta position vid vänstra stolpen (bakom Högberg) redo för pass från Gunde istället för skott.
Sen tycker jag också att man kan slänga in Asklöf och göra lite oväntade saker i nästa match. Vi har allt att vinna och inget att förlora i den matchen.

Chris11: Haha. När jag kritiserar spelare som du inte håller med om, då är det alltså "gnäll". Men inte när du kritiserar en annan spelare. Eller?

Vaknade upp av ångest och tog fram mobilen för att smyga fram resultatet.
Vilken våg av lycka som sköljde genom kroppen när jag insåg att Bertilsson för andra gången detta slutspel har frälst oss.
Dagen är räddad och jag sitter fortfarande med ett fånigt leende på mina läppar
Det känns som att detta lag har potentialen att gå hela vägen.

Det här ger mig positiva vibbar:
Uppladdat:

Over and out fr Gefle
Vilka fler är med mig i Saaben på söndag?

Chris11: Kanske det är dags för Asklöf med sin fart att få chansen i nästa match?

Måste nämna att Granström var grym idag och hans tekningar är så otroligt viktiga..

Rautio 96,72% så här långt och ett antal helt avgörande räddningar idag, härligt!!

Förlängningen av Bertilssons kontrakt kanske inte var så dum ändå ...

Skååååål, inatt är det svårt att sova så här efter att all nervositet släppt och all adrenalin finns kvar i blodet..

honken21: sluta gnäll nu.
1. Jensen, det stämmer inte riktigt för honom. Pucken studsar fel osv, men tycker ändå att han är vår bästa center. Bär in pucken i offensiv zon väldigt bra och åker ofta rätt. Vinner även mycket närkamper.
2. Paille, riktigt bra idag, pressar och stressar LHC-backarna rejält. Han är en jätte i boxplay och är alltid först på puckarna, han vinner otroligt mycket närkamper.

Någon jag däremot vill se mer av är Patte, han ser otroligt seg ut och vinner inga närkamper... ser trött ut

mustigahjalmar: Slå ut Linköping nu då :) / Tikare

Dettta var gott kära Brynäsare!

honken21: Det här är sport när det är som bäst! Min sambo sa precis att "du ser sjuk ut!" Man bara måste älska slutspel👍🏻

David Rautio, och att Linköping är bedrövligt dåliga offensivt, räddar oss idag. Hade varit ruskigt besviken om vi förlorat. Tycker många av utespelarna var övertända, några av utvisningarna tydde på det. Saknade kylan i passningarna. Rätt besviken på en sån som Jensen, tycker inte han gör det han ska. Lindblom har i ärlighetens namn tre superlägen där han MÅSTE göra minst ett mål. Förväntar mig också lite mer av Paille.

Måste utöver Rautio lyfta backarna, oerhört disciplinerade.

Anledningen till att vi har 3-1 är framförallt att Linköping inte kommit upp i nivå. Tycker jag. MEN vad gör det? Semin är nära!

Bratwursten : Att hålla på Brynäs är inte bra för någonting alls, familjen förstår ingenting,. Man är alltid nervös, men ändock segrarna betyder allt. Så är det och så förbli det, skål brynäsvänner!

Brynäsgubbe: Viktigt att vi har fötterna på jorden och inte "tar för givet" att vi slår LHC borta. Men vi kan ju alltid hoppas

Bratwursten : Tycker att vi har varsin period. Sedan är den tredje lite svänig men att Brynäs har de farligaste chanserna. Förlängningen tycker jag, trots något farligt Linköpings läge, att Brynäs har förlängningen. Kändes betydligt mer hungrigare osv.

Kan knappt fatta att vi vann en sån match. Känns som att så ofta det går åt andra hållet. Fruktansvärt skönt.

SÅ HIMLA LÄTT ATT VARA BRYNÄSARE IKVÄLL. FORZA BRYNÄS !

Visst va vi det bättre laget ikväll? satt med en röglekompis och kollade matchen och han höll inte med, någon med en nykter analys?

Så otroligt skön vinst! Kändes lite som en måstematch för att inte få till ett 2-2 läge.
Säger exakt samma sak som Tommy.. man blir så jävla nervös över matcher som man inte kan råda över själv. Grymt jobbigt.

Att Rautio är grym är fantastiskt kul att se.
Sen måste jag bara nämna några spelare som jag tycker gör det riktigt bra ikväll.
Kilas, Pudas, Carlsson, Bertil & Gunde är alla riktigt jäkla bra.
Men bara måste nämna Fälth. Jag får faktiskt äta upp lite av det jag tidigare sagt om honom. Idag tycker jag att han visar varför vi värvat honom. Tycker han är en gigant över stora delar av isen. Han spelar så jävla smart så det är galet.
Jag bara gillar honom mer och mer! Grym ikväll!

Leonardo: Så underbart, nu står sambon ut med ngn vecka till :) Jag får kompensera imon :)

Tungt som tusan men låg i luften. Ni som läst mina inlägg tidigare vet att LHC offensiv är usel, vilket ni fick se i hela SD och i 3:e perioden då man bara kom ur egen zon för att gå på byte.

Trots alla fel i Linköpings spel står det "bara" 1-3 i matcher. En match var utklassning och övriga tre har varit fighter som kunna sluta hursomhelst. Är så jämnt och ett stort ställningskrig därute på isen att varje match avgörs med en slumpmål eller ett skott som slängs in mot kassen på vinst och förlust likt Bertilssons idag och Olimbs i förra matchen.

Uppmuntrande statistisk som talar för er. På de senaste 8 slutspelsmatcherna(4:a raka torskar mot Växjö inräknat) har LHC gjort 8(!) mål... Men vi har ändå SHL:s bästa offensiv- på pappret....:)

« · 1813667 · »