1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Brynäsgubbe: Du, jag tror Brynäs vinner hela skiten. Visst är det för jävligt, snickarn?

Igen, nån gävlebo som INTE ska gå på matchen på måndag? Jävla låssas-gävlebo i så fall.

{5915}: Det är en stor skillnad på att tro på laget och ta ut segrar i förväg som du gör.

{5915}: 7000-vallen på måndag kändes helt orealistisk för någon dag sedan. Men nu!!!!!!!!

måndag och fredag är bokade sen några dagar tillbaka, Fredag på restaurangen dessutom! :)

Auchinleck: Nu ska jag hälla upp en stadig 16-årig Lagavulin och njuta av reprisen av matchen. I alla fall de två första perioderna :-)

Vad var det för skador vi "fick till" ikväll nu då? Alltid ska det vara nån smolk för oss...

Charles: Fan, Charles, det blir PARTY! See you

KalleTeodor: Oj oj oj, det här var verkligen vägs ände för Linköping. Brynäs fick en bra start.

Kvartsfinalserien börjar på måndag. Då får vi se hur lagen har bearbetat kvällens match...

Brynäsgubbe: När börjar finalspelet?

Jensen spelar på måndag, Granström osäker.

munkas:
De skulle skicka ut kommungubbarna i morgon och byta ut kommunskyltarna. De måste bara ner och låna skyltar i Lidköping först...

Skål Brynäsare😊 Valet av bortamatch kunde ju varit värre, riktigt många Brynäsare på plats, hördes det genom rutan?🇧🇪🇧🇪🇧🇪

{7800}: Vilken måndag, frågar man sig när "The Bicycle Repair Man" är i farten...

Inte ens när sambon slår på talang med Kakan och Bard går mitt humör ner! Jösses vilken lördag!!

micke: precis så. Slutspelet börjar på måndag. Bara att vi fick 1-0 till skänks.

Honken: Det hördes mycket väl!

Inkazar: Ha, ha, ha..då har det gått långt :)

För det första. Roligt att så många bortasupportrar hittade till Linköping idag. Alltid roligare ju fler bortasupportrar det är på plats, dessvärre blev stämningen lite avslagen då matchen var död efter 22 min och båda lagens spelare ville mest höra slutsignalen, likväl fansen.

Att förlora med 0-1 eller 0-6 spelar knappt någon roll men att redan i första matchen få Högberg utbytt kan bli oerhört viktigt för er. Har redan press på sig att han måste leverera i slutspel och denna start kan nog öka pressen lite.

Förövrigt, de experter som snackar att LHC har bättre bredd på forwardsen än Brynäs har nog sett för lite av LHC denna säsong. Gordon, Lilja, Mathis Olimb låter bra men har alla haft dåliga säsonger.

Johan1234: Bra inlägg och förbannat roligt med en LHC supporter här ni är sällsynta på HS välkommen tillbaka👍🏻

{5915}: lite svårt när man har oturen att nästan alltid jobba till 19.00 på matchdagar. Alla jobbar inte dagtid :) bara att skynda sig hem efter jobbet.

Johan1234: Oerhört ödmjukt skrivet! Tror det är få som skulle kunna skriva ett sådant inlägg efter en 6-0 förlust (inklusive mig själv). Big up! Men bara 1 match av 7 avklarad, mycket kan hända framöver! Detta lär nog bli en jämn matchserie.

Honken: skön vinst!

Härligt att se att brynäsarna gjorde sina måsten , backcheck, fullfölja tacklingar, ta kamperna framför mål och full fart till båset vid byte osv.

JawKee: Gör som jag. Skit i jobbet. Kul, chefen bestämde i fredags att vi måste jobba sent på måndag. Ok sa jag. Kommer inte betyda ett skit när jag åker från Stockholm kl. 16. #Las

JawKee: För övrigt har jag svårt att fatta att jobbet betyder mer än Brynäs. En inkomst har du alltid. Brynäs är helt beroende av dina insatser.

Tigerhjärta: Personligen tycker jag det är enklare att skriva "ödmjukt" när skillnaden var så brutal stor. Syntes redan vid 0-2 att denna match var körd om inte nästa mål gick till LHC. Egen erfarenhet säger att stora förluster i kvartsfinal 1 inte behöver betyda ett dugg. Både vunnit 4 raka matcher efter stortorsk i kvartsfinal 1 och förlorat 4 raka efter att först ha utklassat Växjö i Linköping och vunnit nere i Småland. Detta är väl charmen med slutspel?

Tycker dock matchen är lite svåranalyserad. Var Brynäs så pass bra eller Linköping så pass usla? Går att diskutera i evigheter om det men det ända som spelar någon roll nu är att det står 1-0 i matcher till Brynäs och det som har hänt betyder inte ett dugg

Johan1234: tycker inte LHC var så fantastiskt usla frammåt, bakåt var dock katastrof, men Brynäs försvar neutraliserade LHCs anfall på ett föredömligt sätt. Både i uppbyggnadsfas och i egen zon.

Inkazar: LHC var klappkassa rakt igenom.

{7225}: nåja. Tycker nog vi gjorde dom sämre än dom var. Likadant som dom gjorde med oss när vi torskade mot dom senast.

Inkazar: De var helt off tycker jag, riktigt usla men visst gjorde VI dem dåliga också.

Inkazar: Nja. Skapar några chanser innan Brynäs gör sitt 3-0 mål och har väl två ramträffar där emellan men andra perioden var fantastisk usel bakåt och framåt. Sedan skapar man lite i 3.e när matchen är som mest avslagen och Brynäs bara väntar på slutsignal.

Vet inte hur många gånger Brynäs kom två mot en och tre mot två i första perioden. Kändes stundtals som dem skapade chanser lite när man ville.

{5915}: nja det är rätt omöjligt när man knegar på timmar för att klara av att leva. Jobbar i butik där det är en omöjlighet att bli heltidare. Vet inte riktigt vilken värld ni andra lever i :) ej samma som mig iaf! Måste ta de timmar jag får.

JawKee: Fan bättre kan du än att knega timmar i butik, livet är kort mannen.

{7225}: Jo, men det är inte lätt i dagens läge, är många yngre som mig som gör precis detta. Då är det lite svårt att sätta Brynäs före jobb. Jag har stora mål och drömmar och vet vad jag vill men just nu så kan jag inte hoppa över till pluggandet :)

{5915}: Fastnar faktiskt i det du skrev. "En inkomst har du alltid" Vad, hur? Menar du då när jag inte har ett jobb och ej får A-kassa? När jag får typ 3000kr från FK? Eller är du bara född med mycket pengar? Världen fungerar inte riktigt så där.

JawKee: Det är bara att skita i.
Vissa fattar inte att man måste prioritera.
Själv jobbar jag, men frun har vart sjukskriven över året nu.
Sverige är uppbyggt på att båda vuxna i en familj jobbar, vi har det inte fattigt, som många faktiskt har det. Men man får välja vad man vill ha.

Så jobba du, Brynäs överlever nog utan att du kommer på matchen👍

{7225}: Tror ni vinner med 4-1 i matcher hoppas det då ni har Sjöbba i båset och gillar inte fjant Hellber SKÅL

JawKee: kör med radio och snäcka kanske på jobbet 👍

Vaknar med ett leende och undrar va fan som hände👍🏻😀

Forsberg 1978: Ja man är lite i chock. Fast jag hoppas att våra krigare är ödmjuka inför fortsättningen. Det är tre matcher till att vinna innan vi har vunnit mot Linköping..

JawKee: Han skojade nog är jag ganska övertygad om. Allas livssituationer ser olika ut.

Forsberg 1978: Vad som hände?
Tja, det som är ganska vanligt i första kvarts-, semifinal eller final skulle jag tro: hemmalaget har mest press på sig att vinna, blir överladdade/apatiska och reagerar som igår. Blir nu mest intressant att se hur båda lagen hanterar nästa match, ska LHC fortsätta försöka spela offensivt och konstruktivt eller fokuserar dom på defensiven i första hand?
Oavsett vilket så har Tangnes en del att fundera över gällande det taktiska upplägget...

Lugnt med Jensen alltså. Hur illa med Granström? Han blir viktigare nu när matcherna förmodligen blir mycket, mycket jämnare.

Forsberg 1978: Ja va fan hände?? Halva publiken gick hem efter två perioder och man hörde bara Brynäsare på läktaren, underbart.

Men va fan hände seriöst?
LHC var nog inte förberedda på att Brynäs skulle gå ut så hårt men att de föll samman på detta sett är obegripligt. En mental kollaps av stora mått förmodligen grundad i att LHC faktiskt ansåg att Brynäs var en vinstlott som kvartsfinalmotståndare.

Nu Gävlar gäller det att vara på tå på måndag för nu kommer LHC absolut att skärpa till sig och inte direkt underskatta oss igen. Nu är man fan livrädd för fortsättningen.

honken21: Jensen ska alltså ha åkt på en tackling? Nån som såg situationen? Finns klipp? Må det bara inte vara en hjärnskakning.

{7225}: Jag finner det inte uteslutet att LHC "valde" Brynäs i kvarten genom att förlora och således släppa förbi Frölunda i tabellen. Och med tanke på deras hemmafacit mot oss och en hemmafördel i matchserien så förstår jag dem. Jag hade nog gjort samma sak om jag varit i deras sits.
Fast matcherna måste ju spelas och det går inte att komma in med en inställning att det kommer bli lätt. Jag tror att den här matchserien kommer att gå till 7 matcher.

{7225}:
Vaknade med tuppen och har sett matchen i repris.

*Situation 1 med Granis:Ska ta plats framförm LHC mål när Fälth ska skjuta, Blir tacklad/ramlar och slår ryggen/rumpan snett ner i isen. Bytte direkt.

*Situation 2 med Jensen:Åker tyvärr på en klassisk "Jensen" tackling.. åker med puck längs sargen, stirrar puck och lyfter blicken för sent. Eddie Larsson får in en perfekt open ice. Jensen grinar illa, åker fort och byter och spelar inte mera.

Tror bägge finns med i nästa match, Jensen var ju mer en säkerhetsåtgärd. Grana är stenhård. Framför allt i Play Off!

« · 1811271 · »