1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
{7225}: Inför matchen darrade vi inför SAAB Arena, att Linköping använder ju sig av "avancerad statistik" och att vår 1:a kedja blivit helt eliminerad i säsongens tidigare matcher. Men det verkar som Brynäs detta år vet att man har spelet och spelarna för att kunna vinna mot vem som helst. Skit i motståndet och spela din bästa hockey så vinner du. Sen måste jag säga att jag är mycket förtjust i att 1:a kedjan i många matcher i rad satt tonen direkt i första bytet och i flera mathcer nätat direkt.

Pettisbif: Vi får hoppas det. Annars blir det tunnsått med centrar i nästa match. Granström känns väldigt viktig just när det gäller tekningarna. Att Jensen är viktig behöver man ju inte ens nämna.

Johnson var bra igår. Verkar vara en spelare som höjer sig i slutspel. Blomman likaså.
Mannberg också bra.

Och slutspelsmålvakten Rautio håller nollan. Fantastiskt!

Forsberg 1978: Av bara farten så gjorde Bäckström 4 ass i natt, Elias och Silfver gjorde mål och Järnkrok ett ass. Forza Brynäs!

{6984}: Så Linköping valde bort 2a platsen för att bli 4a och få möta Brynäs??

Du skämtar väl?

{5504}: Jag har för mig att de låg trea inför sista omgången, brainfart av mig..

Slutspelstider.... Då väntar man med spänning på....rapporten från Brynäs träning 11:45.... En hint om skadade spelare status...

bradberry: har tittat in där 4ggr redan och varje gång glömt att det är 11:45 och inte 10:45 som vanligt..

Inkazar: Fast egentligen kan man ju fråga sig vad man väntar på... Ett antiklimax i mörkande och uteblivna kommentarer...😄 Men ändå...lixom...

Surrealistiskt att vinna första kvartsfinalen med 6-0. En match där allt klaffade för Brynäs och ingenting klaffade för LHC. Utklassning, helt enkelt.
Blev komiskt när Arto insisterade att lagen var ungefär lika bra men att Brynäs var mycket effektivare. Eller som när Brynäs parkerade i LHC-zonen i 2-3 minuter och Arto förklarade trycket med att varje sargstuds gick Brynäs väg. Herregud!
Extra skönt att många spelade levererade poäng och att Berguven höll nollan. Nog för att Berguven inte stod på huvudet direkt, men en nolla är alltid en nolla.
LHC hade som väntat bara en kedja som hotade. Stoppa Little & co och du stoppar deras offensiv. Resten av deras forwards är bara hårt jobbande och fysiskt spelande grabbar. Ingenting att oroa sig för annat än att de förstås delar ut en och annan tackling, men det får man vara beredd på i slutspel.
Tror det viktigaste nu är att ladda om mentalt. Eller att nollställa sig mentalt, rättare sagt. Det är fortfarande bara 1-0 i matcher, precis som det hade varit vid 3-2-seger efter sudden death.
Det som jag hoppas är att Brynäs går ut i högt tempo i match 2. Forechecka stenhårt, spela tight (särskilt mot Littles kedja) och sänk deras självförtroende ytterligare. Det skulle bli väldigt mentalt påfrestande för LHC-spelarna om Brynäs tar hem ytterligare en match med klara siffror.

Peja: Du får inte dissa Arto. Ny regel.

Peja: Ja att nollställa sig är viktigt nu, det är som inom konst och film, när man gjort ett fantastiskt verk skall man slänga bort det sen för att nollställa sig för ny utmaning, det hoppas jag Brynäs gör..oerhört viktig match imorgon, dels brukar inte Linköping vara lika bra här som hemma "normalt sett" även om de vunnit en match denna säsong i Gävle med 2-1....Om Brynäs vinner imon har vi ett fantastiskt utgångsläge...Brynäs fysik avgör tror jag :)

Sebbe Karlsson verkar spelat färdigt...(?)

bradberry: Otäck smäll det där, axeln brukar ta tid att läka.

{6984}: Inte en chans. Så pass många chanser som man skapade mot Frölunda var det ett under att det slutade med enbart 2 mål. En vinst skulle också betytt FBK i semifinalen. Ett lag som saknar den spets som Brynäs har men också den bredd. Tror vi båda två är överrens om att om man nu skulle kunna valt lag i slutspel så skulle man välja att möta FBK istället för Brynäs alla dagar i veckan

Johan1234: nja, jag utesluter inte att LHC hade oss som önslemotståndare. Sett till hemmafacit och att man även vunnit i Gävle vid ett flertal tillfällen. På det så är resorna relativt korta jämfört med tex mot SAIK vilka var den mest troliga motståndaren om man kom trea.

{6984}: Fast det är ju bra att komma tvåa och garanterat få hemmafördel i en semi och även får det i en final om ettan ryker....jag tror inte att det var fråga om någon läggmatch faktiskt.

{7225}: Ja, visst hade det varit det bästa fast nu hade väl HV bäst chans att ta den innan den sista omgången spelades. Jag kan minnas fel.

{6984}: Linköping hade blivit 2a om dom hade vunnit sista matchen...........

{5504}: ok. Ja då mindes jag fel.

{6984}: men dom blev nog "glada" av att få Brynäs somna motståndare!

Nu lägger vi ner konspirations teorierna tycker jag! 😉

Gameday! Ny match nya förutsättningar. Ska hålla benkoll på liverapporten från träningen

Inkazar: Ja den rapporten blir högintressant. Spelar Jensen? Spelar Granström? Några andra förändringar i laget?

{6984}:
Positiv nyhet från GD. Jensen deltar fullt ut på träningen idag

{6984}: japp Jensen spelar. Men ja tror inte vi får reda på så mycket från träningen mer än det Mansson ser. Mycket hysch hysch nu.

Men positiv nyhet: "nytt" intro!

Satan va taggad jag är inför kvällens match!

mustigahjalmar: Ja det är bara förnamnet, svårt att koncentrera sig på jobbet när man är nervös hela tiden!

Inkazar: Spännande!!!

{7225}:

Mycket laddad, åker från Norrland inom kort!

noBeard: FRÅN? Matchen går ju i Gävle!

Inkazar: Fast... kan ngn maila ansvarig och be denne byta Fahlanders version mot den nyare...

Den klassiska i all ära men vid ett intro skall det vara T R Y C K!!!! Man hade den nyare Brynäs Hej 2012 å det var gåshud... Den här blir ju för mjäkig...

bradberry: Denna är underbar, klassisk och fin.

bradberry: nja var du på klassiker matchen mot Djurgården? Hela arenan stämde upp i introt! Det var ståpäls om något! :)

{7225}: Men allvarligt... i ett intro...?

Den nyare har ju en tyngre basgång å skapar ju mera tryck...

bradberry: I Gavlerinken blir det ofta bäst tryck när man kör retro-grejer. Jag tycker att introt är mycket bra men det vore ännu bättre om de malde på med gamla bilder istället för massa loggor under själva sången. Särskilt några bilder på Wille Löfqvist och Noppa skulle vara fint.

Hoppas sittplats ställer upp och sjunger. Tror det skulle kunna bli riktigt mäktigt då.

twitter.com/joakim2346/status/843102993339879424

Nya introt kommer härifrån. Brynäs svarade på hans tweet. Sen la Brynäs ut en tweet och taggade Jocke.

Kunde tyvärr inte se matchen i lördags men är sjukt taggad för matchen ikväll!
Ska bli grymt att se hur våra grabbar kan bevara den form och match de faktiskt gjorde i lördags. Nu har vi tagit den bortamatch vi var tvungna att göra! Nu är det bara pumpa på.

Chefen pratade med tre killar från Örebros trupp i fredags då vi ska göra jobb åt dessa tre. Sedan kom de in på hockey och alla tre hade Brynäs och Frölunda som klara favoriter till en SM-final.
För deras del så sade dom att Brynäs var det klart bästa laget dom mött under året. Inget annat lag hade den fart Brynäs besitter.
Ganska fint kvitto att få från andra klubbar spelare!

Nu Gävlar kör vi ikväll!

bifhjärta: Finns en del andra orsaker än det där.

bradberry: kan man höra den från 2012 nånstans? Länk?

Dallemas:
www.youtube.com/watch?v=qomaZFCKqOc tror det är denna Bradberry menar.

Bratwursten : En reflektion från upplevelsen i saaben i lördags. Det var sjukt stor skillnad på deras ljudanläggning kontra gavlerinkens, grymt bra bas och ljud. Hoppas verkligen att vi får en uppdatering till nästa säsong..... Sen var de inte sena med att höja volymen när vi brynäsfans hördes för mycket..... Effetktivt sätt att tysta ev. skräniga bortasupportrar.

Ge oss en seger ikväll nu Brynäs!!!

Inkazar: Riktigt bra! Gåshud!

Det blir kort att åka med andra ord:) Sundsvall:)

Peja: helt rätt. Brynäs hej ÄR vår sång. Minns inmarschen till avgörande finalen 2012 med den - galet mäktigt.

Honken: Även ett bra sätt att tysta hemmaklacken.

bradberry: Håller med dig, tycker den nyare versionen är bättre.

Bratwursten :
Finns bara en version

Tryck skapar publik, inte Mora Träsk-rytmer ur högtalare eller plågsamma ballader...

BRA BRYNÄS!

Bratwursten : Jävlar i min låda, klippet efter alltså...pust, slutsignalen match 6 2012, Guldet ska hem till Gävle igen !

Hoppas att vi får höra den ramsan igen, gåshud !!

Honken: Första gången jag hör något positivt om ljudanläggningen i Saab Arena. Tror inte många Linköpingsfans håller med. Har varit i Jönköping och Karlstad och där är det både 1 och 2 snäpp bättre ljudanläggning. Jumbotronen i Linköping måste dock tillhöra bottenklass i SHL. Ingen vidare bild på den

Förövrigt saknar den musikansvarige känsla. Har blivit bättre med åren men fortfarande en förmåga att spela musik vid fel tillfällen.

« · 1811341 · »