1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
FYYYYYYYFAAAAAAAN!

Leonardo: Vilken jävla studspuck.

Tycker vi är klart bättre än LHC i tredje. Ser ut som vi har mer ork och bättre fysik.

Hyfsad tur med studsarna

Bratwursten : Bara att vinna hemma på fredag, känns för jävligt just nu...

I ryggen på Gunde å mål..
Suck...

Helt sjukt vad det slarvas

Som Rautio har steppat upp alltså..Ajaj BP nu...

Varför händer det där VARJE GÅNG pucken är 2 cm från att gå ur zonen.

Brynäsgubbe: Ponthus gummiklubba?

feta jävla slashingen på Bertil där också. men, nu är ju deras älskling i ledning så...

Märkligt att LHC inte åkte på 2+2 där

Dallemas: hör ja ett ord till om Eddie larsson säger jag upp cmore...

Dallemas: Domarna är alltid så jävla inkonsekventa. NHL-domare klarar av att hålla samma bedömning period efter period, match efter match...

Men inte de här tomtarna

Fyfan vilken rutten förlust det lutar mot. Två gyllene lägen att få ur pucken ur zon under deras PP.

Brynäs har ingen kräm kvar. Och ingen som kan teka.

Vårda pucken för i helvete

Brynäsgubbe: vi förlorar alla tekningar....illa

Trötta LHC SPELARE nu

{5915}: Bajsmatch!

riktigt dåligt

HELVETE utv på Zanetti avgjorde!!!

Sista 5 perioderna har LHC varit klart bättre. Brynäs måste hitta ett sätt att bryta mönstret.

Vart fan är Granström nu när vi behöver han som mest?????

En jämn match där Brynäs inte sätter sina chanser samtidigt som man blir bombarderade med boxplay tills LHC gör ledningsmålet. Senast i Gavlerinken hade Brynäs domsluten på sin sida, men ikväll gick mycket emot. Nya tag på fredag.

Far åt helvete med allt. Så jävla onödig förlust. Hur jävla svårt är det att få ut pucken när den är under full kontroll. FUCK.

Syns tydligt vad viktigt en BRA tekare är, Granis på semester när han äntligen ska betala av sin lön...

FAN! Aja..vi kan inte kräva 3 vinster irad mot LHC. Vi har hemmafördelen kvar. Vi kunde lika gärna förlorat förra matchen och vunnit den här.
Kämpa älskade Brynäs!

{8212}: Att vi förlorar sista perioden med 0-1 är Zanettis armbåges fel... Sen behöver vi Granströms tekningar. Blir tydligt på slutet...

Fy fan vad jag hatar att förlora! Inte helt oväntat men lika tråkigt för det

Chris11: Vi måste få tillbaka Granström och Jensen. Fån vad tungt. Kross på fredag istället.

Sitter i soffan och är så jävla förbannad över sättet vi förlorar matchen på.
Till att börja med så bjuder Zanetti LHC på ett PP som jag blir så jävla förbannad över. Du får inte ta en sådan idiotisk utvisning i det läget oavsett om Olimb förstärker eller ej.
Sen skapar man alldeles för lite chanser i slutändan för att närma sig. Man är klart bättre i sista perioden men skapar inte de jätteheta chanserna.

Efter matchen idag där jag inte tycker att LHC är så vidare bra så har jag grymt svårt att se hur vi ska förlora mot ett lag som jag tycker är sämre än oss. Jag tycker vi är bättre och detta ska vi bara ta över sju matcher.

{7510}: Vill även ha tillbaka Lindblom och Clark

Nu vänder den här serien.

Hopp. Trist. Vi gav oss verkligen chansen att vinna idag igen, vilket är riktigt bra. Tycker vi gör en bra match. Lite hjärnsläpp av Zanetti och små marginaler. Vi hade marginalerna med oss sist, inte nu. Nya tag på fredag!

Brynäsgubbe: Värd kommentar att lägga?

{7510}: Det är mycket på grund av domarna som Jensens kedja försvinner. LHC-backarna + centern håller ju i alla tre längs sargerna mest hela tiden. Påminner mycket om de första matcherna mot Färjestad 2012 när Frögren och Sanny höll i Silfverberg & co hela bytena. Sedan uppmärksammade Wikegård detta och domarna började blåsa. Och Brynäs började vinna matcherna lätt. Ganska löjligt att Arto höjer Eddie Larsson till skyarna när det enda han gör är att spela klassisk ryggsäckshockey.

{7510}: zanettis utv var djävligt mysko . När backen stoppade pucken på blå med handen . Var den inte ute då? Någon som har koll?

Leonardo: Tänk om vi hade haft det spelet redan i andra som vi spelade sista 10.....bara att bryta ihop, ta en wirre och glädjas åt hemmaplan på fredag då är det 8000 pers där....nu stänger jag av för ikväll, orkar inte lyssna på Cmore lössen

Tigerhjärta: Kan fråga detsamma. Lagom besviken just nu på hur Brynäs skötte BPt.

Jan Grismöbel: Zanettis utvisning är solklar men huvudtacklingen på Gunderson är lika solklar den. Och den skulle ha resulterat i 5 minuters PP för Brynäs.

Peja: Sant, de tilläts klänga på tok för mycket, nåja, ganska övertygad att vi utökar till 3-1 på fredag istället:)

Peja: Stämmer. Särskilt Lindblom ser ut att vantrivas med den hårdhänta uppvaktning vid varje sargduell. Får LHC fortsätta är risken stor att de hittat nyckeln till semifinalen. När får vi se Brynäsare som plågar Little på samma sätt?

{5915}: Jag tycker att domarna måste kunna steppa upp och ha känsla. Att acceptera hårda tag är självklart OK i slutspel, att fullständigt omöjliggöra skickliga spelare från att spela hockey genom att tillåta extrem ryggsäckshockey är ju något helt annat...
Ja, Brynäs kör ju lite liknande på deras skickliga spelare också, och vi ser inte mycket produktion från de heller. Det är synd att domarnas inkompetens förstör för de som faktiskt kan spela hockey.

Peja: samtidigt missar dom ovanligt mycket med pucken under kontroll... dom här små instinkten för att komma i fart funkar inte alls utan gav hellre kontringar

Mora - Leksand 0-2

Inväntar kappvändar-expert-media nu. För 3 timmar sen var det redan färdigt. Nu kommer de skriva att LHC kommer vända.

{5915}: var lite fbk light över lhc spelet . Fasthållning och ryggsäck. Första linan måste in i matchen igen . Full läkerol på fredag . Då ska det vara 3-1 i matcher .

Gunderson och Blomqvist var det som inte kunde få ut pucken. Gunderson väljer en backhand-lobb i det läget.

Förväntar mig bättre av honom.

SH: insticken skulle det stå

Peja: Dom lever i samma transatlantiska myt om "tuff" slutspelshockey som andra hockeynördar. Hockeyhatare hela bunten.

« · 1812600 · »