Brynäs IF

713302 inlägg · 7953 ämnen

MIK-BIF 18/8

1171112 · » Till forumet


Sv: MIK-BIF 18/8
Gusten: Kul att det unga gardet levererar!! Intryck annars i det stora hela? Jacke bra fart? Granis nå bufflig? Fick målisen nån backupp eller fick dom rappa på han som dom ville?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
HF: "MarcusElving: " På Line-upen på Marinfestivalen sa Granis att han hade valt nummer 41 för att Widde gjorde mycket mål.. Han såg det som en turtröja :P"
Om jag inte minns helt fel, eller möjligen hörde fel, så syftade Granström på försäsongen och ingenting annat."

Enligt Sundlöv så beror fyrtioettan på att Granis slarvat bort sin försäsongströja på en sponsorträff. Den dyker säkert upp på tradera snart :)

Annars var det ett riktigt sömnpiller. Jag har nog aldrig sett så många felpass och Molin mfl var nog närmare nollprocentiga idag. Höjdpunkten var när Rödin agerade varm smörkniv i det dalska smörpaketet. Bertilsson och Andersen bästa backar och 36:an Rhodin(?) var en positiv ny bekantskap.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jorden går under vi förlora en tränings match .

Nu får ni fan ta och ge er .
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Vad är det för länk till bloggen?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
"Nu är goda råd dyra, fem mot tre i över minuten för Mora."

Är det Kamratpostens utsände som rapporterar för bloggen?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Bissett19: men nu 3 mot 5 i 1,30
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Lindström:

4-3 målet en soloraid av Rödin enligt Gust på plats.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Nästa NHL-export 3-4!
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Nämen!!
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Liket lever!!
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
sylf: Hoppas inte det. Moras segrar på försäsongen. Är Borlänge bra?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jajjen: Skillnade e väl inte så mycket på juniorerna, mer att vi har tagit nort 95 % av våra tongivande spelare. Då är vi inte mycket mer än as-mässiga,logiskt sett.

Mora har lite mer matcher i benen också.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jajjen: samma standard på lagen?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Vad har Brynäs och Borlänge HF gemensamt?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jajjen: Ridå månne?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jajjen: 4-1
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Hmm, enl. bloggen har Mora lika många juniorer på isen som Brynäs. Fler lag som har bra junisar.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
MarcusElving: " På Line-upen på Marinfestivalen sa Granis att han hade valt nummer 41 för att Widde gjorde mycket mål.. Han såg det som en turtröja :P"

Om jag inte minns helt fel, eller möjligen hörde fel, så syftade Granström på försäsongen och ingenting annat.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Huge: Tycker ändå det är rätt städat här inne, som tidigare sagt, att förlora mot Mora (oavsett förutsättningar) sticker helt enkelt i ögonen.

Men inte fan ska vi dra några större växlar av det.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
ante08: Eran insats mot Modo var enligt rapporter rätt pinsam, så innan du sticker in här o försöker provocera bör du kolla på ditt eget lag. Kom in i matchen för fan..
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Huge: Ne inte alls vi vill ju sååååå gärna förlora allt och förlänga året med kvalspel.
För inte kan man frågasätta hur vi kan ha Es tunnaste backuppställning.

Eller kritisera en skit värvning som fick gå för han var oduglig och en spridare av negativitet i båset.

Fortsätt med slickeriet du så kan vi andra komma med ris OCH ros.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Huge: Det är som vanligt, domedag så fort det andra laget gör fler mål än Brynäs. Och dessutom chilla alla, försäsongen säger i stort sett ingenting om hur riktiga säsongen kommer att se ut..
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Efter första perioden i andra träningsmatchen för säsongen börjar hobbytränarna härinne läxa upp CZ och tala om för honom hur upplägget och matchningen borde se ut.
Stor komik....
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Men som sagt, med dagens uppställning känns inte en förlust obefogad. Dessutom har vi genom tiderna urkass statistik mot Mora borta..
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
sylf: Kommer in nån tomte värvning snart ska ni se från Ha, i klass med Svanberg så vänt ni bara..
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
sylf: konstigt att ni ligger under mot ett lag som förlorade med hela 6-0 mot Leksand då.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jajjen: " vi har ett bra lag "
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
När man ser Brynäs backbesättning idag undrar man om inte Thomas Rhodin ändå kan va ett alternativ.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
65selander: Va spelar det för roll att det varit festival i Gävle? Det är ju för fan flera dar sen!
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Det är BRA att förlora på försäsong, minns hur det gick förrförra året då vi vann åtta och förlorade 1
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
sylf: Vad räknar ni med när hela laget är kinderägg och det har varit festival i Gävle. Verkar som HV också varit i Gävle 1-0 till MIF
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
sylf: Mörker...............
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Davey_22: 3-1
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jajjen: CZ tyckte de har tillräckligt många träningsmatcher framöver för sådant o tog chansen att testa intressanta juniorer idag.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Jajjen: Inte bara vi som har det tungt idag, Hv ligger under mot Malmö efter snart 2 perioder, trots ordinare lag.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Way to go, Juuso! Å swehockey.se funkar.

Inte konstigt vi har problem med MIK med dagens lag. Är det inte en fördel att försöka spela i hop laget till premiären? Eller handlar träningsmatcher bara om att upptäcka nya spelare?
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Davey_22: Nu finns det hopp igen!!
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Såja.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Davey_22:

2-1 Juuso i 5 mot 3
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
tompap71: 5 mot 3 nu. Mål nu för fan BIF
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
MarcusElving: OK, dåligt uppdaterat på hemsidan då.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
tompap71: På Line-upen på Marinfestivalen sa Granis att han hade valt nummer 41 för att Widde gjorde mycket mål.. Han såg det som en turtröja :P
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
Stackars Sahlin kommer ju att vara utsliten efter det här..
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
21olsson: Tror det är bara för denna match isf, enligt Brynäs hemsida ska han ha 31
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
bloggarn skrev att Granström hade nummer 41 på ryggen. har han bytt??
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
tompap71: Mjo, det är ju sant. som tredje/fjärdelinare kan han göra ett bra jobb kanske. Det har du nog rätt i..
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
arnio: Varför skulle det inte vara klokt att ha Rödin i en andralina? De unga spelarna måste ha förtroende och speltid för att lyckas. Jag skrev att jag ville se Silfverberg eller Rödin tillsammans med Granström och Kahnberg. Silfverberg kanske är det bästa alternativet men jag skulle verkligen inte klaga om Rödin fick chansen där. Skulle vara riktigt fräckt tycker jag. Molin har ju på äldre dagar blivit ganska defensivt inriktad och passar fint i en tredjeline med Hansen och någon till tycker jag.

Njae, Hermansson bättre. Han har mer rutin och erfarenhet av seniorspel såklart. Men rent hockeymässigt skridskoåkning, teknik osv är Rödin säkerligen redan ikapp och förbi. Det han har att bevisa är om han kan prestera på seniornivå och då behövs förtroendet, kolla på en sån som Bäckström som fick ett otroligt förtroende, utan att jämföra Rödin och Bäckström på något vis, men du fattar vad jag menar. En spelare som Hermansson ska inte stå i vägen för utvecklingen av så pass talangfulla spelare som Rödin, Silfverberg osv, tycker jag i alla fall.


Som du säger, det är träningsmatcher. Det ser förhoppningsvis inte likadant ut när serien drar igång.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
tompap71: Ja, det finns såna spelare i alla lagen,personligen gillar jag Hempa men han är svårplacerad alltså,det e väl det stora problemet. Han känns inte som en typisk 4e:line-kille heller.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
MarcusElving: "Jag vänder på det, så du tycker Hermansson är bättre än Rödin?? Haha skojare där !!"

Klart som korvspad JA! Rödin har kapaciteten att bli bättre men än så länge så är nog Hermansson bättre. Jag har ingenting emot att se Rödin i en andralina men frågan är om det är så klokt, dessutom så är Silverberg helt klart vassare än Rödin också, för att inte tala om den gamle räven Molin.
Kommentera

Sv: MIK-BIF 18/8
MarcusElving: Jag tycker inte man ska gnälla allt för mycket på Hermansson. Visst, han gör kanske inte så mycket väsen av sig men är ändå en ganska stabil fjärdelina-spelare som också tål att bli petad emellanåt utan gnäll, inte lär han kosta så mycket heller. Sådana spelare behövs också.

Sedan kan man helt klart diskutera hur man valt att spela honom ikväll, men det är ju trots allt bara andra träningsmatchen och mycket experimenterande med uppställningar kvar.
Kommentera

1171112 · »