Brynäs IF

713367 inlägg · 7953 ämnen

MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

« · 1237423 · » Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Varför tror du ett av sveriges absolut populäraste TV program enbart innehåller före detta elitidrottare?

*snyft**snyft*

Såja torka tårarna nu lillgrabben.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Bissett19: Känns som att 76 bör räcka även iår, får ju inte glömma att Luleå och Frölunda är två lag som vi har bakom oss också.. ska väldigt mkt till om ska tappa dehär nu
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: "Det är intressant att läsa om de som tillhört toppen"

Jasså?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Brynäsekke:
76 pinnar räckte till slutspel förra året..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Vad sa jag då? Att han är en av världens bästa genom tiderna, inte att han är världens bästa. Killens meriter kan väl inte skyllas på en dålig domare det också? Media fungerar såhär, om Anja Pärsson kommer på 15e plats så står det före att MPH kom 11a. Det är intressant att läsa om de som tillhört toppen, mer intressant att läsa om Peters mål än att läsa att nån Sundqvist i BIF förstörde sitt lags chanser med att göra 2 genomkorkade efterslängar.

Men är det inte dags att torka tårarna snart?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Brynäsekke: Och 7 poäng på de sju sista matcherna, det tar vi.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: 7 poäng till bör räcka till slutspel
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Uffe Sterner var ganska bra också......

Han VAR bra en gång i tiden, inse det!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Huge: Jämför foppas mål med FBK's 2-2 kvitering.. DÄR har du ett vackert mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Bissett19: Dom krigar som djur och har 5 hemmamatcher kvar. LHC, FBK och HV viker ner sig när det gynnar Brynäs som minst ...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Bissett19:
När det även i teorin är klart var vi hamnar kommer jag ändra mitt tonläge...först då...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gusten: Vad har Luleå nu 5-6 raka torskar?Man har LHC,FBK och HV de tre kommande,tror det blir Luleå som missar slutspel..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Ja det är märkligt hur media blåser upp en av världens bästa genom tiderna. Dags att plocka ner han gretzky och lemiux på jorden.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Nej för fan, hamnar vi i KS då ska jag skratta, då är det den största genomklappningen som någonsin har hänt inom idrottens historia ... eller vänta nu ... 16 poäng ner och 21 kvar att lira om ... en kall kår ilar längs min krumma lekamen, burrr.

Men slutspel, det har vi en hyfsad chans på faktiskt, fifty fifty skulle jag vilja säga efter dagens jävla skitomgång.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Huge: Helt otroligt va det duttas och gullas med den killen!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Vi har ett ganska tufft program kvar.. svårt att ta fler bortasegrar känns det som! Rögle å SAIK är två hemmamatcher som MÅSTE vinnas! sedan får man hoppas på hjälp från annat håll
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Jösses vad du neggar.Brynäs kommer spela slutspel,men vad som händer och vilka vi möter står ju skrivet i stjärnorna.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gusten: Haha..
Blänkare på TV4 alldeles nyss inför sporten:

"Konstmål av Foppa mot Brynäs"

Ja, det var verkligen ett konststycke.
Att ta emot ett pass med skridskon och sen slå in pucken i öppet mål....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gusten:
Blir nog torsk både mot fhc och dif innan vi kan vända skutan hemma mot RBK kanske.... KS-tråden??
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Apropå spelschema, Luleå har 5 hemmamatcher kvar och enbart två borta ... en av dom är mot Rögle. Torskar vi mot Frölunda efter uppehållet så blir det här ända in i kaklet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf:
LOL!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: TGSCIMCF´s makt är stor!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Vinner vi mot Frölunda 27/2 då blir det slutspel!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf:
HAHAHA...satt bara och väntade på att nån skulle hugga på det där..(men det bjuder jag på)...
samtidigt så är väl inte det omöjligt för "The Giant Supervisor Chief Inspector Master Champion Forsberg" va??
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Ska dom ta 12 poäng på de sista 2 omgångarna? Hur ska Foppa och domarna få till det?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
JanT:
Kollade precis deras kvarvarande spelschema och ett lugn infann sig ... dom kommer nog ta poäng först de 2 sista omgångarna i år...
Tror modo MAX tar 12 poäng till
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: "På hockeykväll sitter det nån tunnbrödtuggande mupp med 7 fingrar på varje hand, och säger att Foppas superkedja dominerade i första perioden:-)
Foppa har OS form säger han!!!"

:-))

Det som är mest roligt i kråksången är MoDo inte kommit en enda centimeter närmare slutspel...

Jag är skeptisk till att dom plockar in FHC / LHF på 7 omgångar.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Brynäs vann faktiskt en match där nere i höstas, så färjestad har bara en match i deras nya svit ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Brynäsekke:
FBK speciellt...skrev inför senaste bortamatchen att man nog kan räkna med att grapparna ligger under med 2-0 i huvvet redan innan första tekningen...15 är (eller hur jäkla många det nu är) av att åka ner till dansbanan och torska om och om och om igen är nog inge muuuusigt för psyket.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: På hockeykväll sitter det nån tunnbrödtuggande mupp med 7 fingrar på varje hand, och säger att Foppas superkedja dominerade i första perioden:-)
Foppa har OS form säger han!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: problemet är att det känns som att Brynäs har alldeles för stor respekt för lag som HV, LHC å Färjestad, speciellt på bortaplan
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf:
Hmmm, undra om inte vi blivit lite FÖR luttrade vi brynäs fans...gå in på modos GB nu tex så ska ni se vad dom tror om dom kravlar sig över strecket...
Om nån skulle våga möta dom i slutspelet så skulle dom nog få storstryk enlig deras fans....inte riktigt så tongångarna går i gävletrakten va..muahaha (Tog bara modo som ett EXEMPEL!!!!)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Exakt, som brynäsare kan man aldrig gå säker, har man fått lära sig. Men det ser onekligen bra ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Ska vi ha nåt i slutspelet att göra, och uppfylla klubbens mål att att gå till semi, MÅSTE vi ta en 5:e plats!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Brynäsekke:
Instämmer helt, men som brynäsare vill jag helst ha ryggen fri med mina kommentarer (man har gått på för många minor genom åren)hehe
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf:
Hehe, ja som AVGÅ sa tidigare i kväll...vi måste ju ta i aktning att "The Giant Supervisor Chief Inspector Master Champion Forsberg" var på isen...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Känns som att det ska mkt till att vi missar slutspel just nu, men ska mkt till att vi går vidare från en kvart också, om vi nu får möta HV/LHC
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Se det här som nödhjälp. Nästa gång spelar A-laget. Men inte dom som är skadade men först efter att dom ersatt en annan skadad spelare. För då räknas dom inte. Modiot-logik.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Brynäsekke:
Exakt..brynäs kommer nog bli valda så fort något lag får chansen att välja oss tyvärr...därför hoppas jag som alla andra att dif kommer 3a och att vi lyckas kravla oss upp på 5e plats, men detta är ett drömscenario..
Är rädd för att det åter kommer bli tidigt respass från slutspelet (om vi nu kommer dit skall tilläggas)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Partyjack: Sören P, men han agerade bara budbärare!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
rafalski: Ja, mina farhågor från förmiddan besannades. Ett pensionärsmodo med lite mer vilja lyckas fälla ett tröttkört Brynäs som mönstrat halv besättning under lång tid.
Dom grisade bäst idag och hade följaktligen också den där medstudsen som vi hade mot Luleå.
Plus till junisarna som hade lite fart under rören. Synd på Järnkrooks friläge, var värt ett bättre öde. Även Dackell såg pigg ut men i övrigt soppatorsk, som sagt.
Rätt Ok resultat i övrigt för vår del. Synd att inte Luleå kunde kryssa, det hade varit optimalt.
Nu blir det OS i ett par veckor och sen tar vi nya tag med förhoppningsvis några skadade spelare tillbaka.
Men ger mig fan på att nån eller några lyckas bli justerade under uppehållet, det verkar vara en sån säsong....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Vilken av jepparna var det som höll i visselpipan denna kväll?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: 1an måste ju välja Luleå, (om dom nu slutar 7a/8a) sedan väljer ju tvåan Brynäs (om vi nu slutar 6a) sen väljer 3an Skellefteå och 4an får möte Frölunda ... tror jag
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Brynäsekke: Nä, låt han vara. Vi kan behöva nåt att skratta åt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Jajjen: Så du menar att Kokko hade spelat i ert lag om Lars Jonsson varit frisk? Och er nya finne hade också spelat om Kokko dessutom varit frisk? Ni hade haft haft backar så att ni kunde låna ut några till spendrups i sådana fall.

Men såklart han som är ert anfallsspel var ju inte med, det var ju en brist för er. När kommer han tillbaka? Han har ju varit skadad några år.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Brynäsekke:
Det är just det...vi måste sluta 5a för att slippa hv eller lhc...för frölunda tar dom inte....luleå tar dom inte... och modo tar dom inte heller (före brynäs iaf)..de 2 sista mycket inte för resorna heller
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: "Vafan ska domaren göra?"

Döma efter regelboken och ge fan i att lyssna på publik, spelare etc.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: försvinn!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
rafalski: Säker på att inte dom redan finns?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Aha, så hur och när spelarna har införskaffats påverkar bedömningen av frånvaron. Ännu en skarp analys från Mongoland.

Nej, att sakna skadade spelare brukar göra ett lag bättre. Självklart är skadorna förklaringen. Utom i Övik. Där är Modos legendomsusade hemmaplansfördel en stor orsak. Hur fan bär ni er åt?
Kommentera

« · 1237423 · »