Brynäs IF

705152 inlägg · 7953 ämnen

MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

1237928 · » Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Absolut, hade det inte varit för gräddfilen hade han suttit ännu mer i utv.båset.. Tyvärr tror jag inte Modo klarar sig till slutspel iallafall. Men visst vore det kul..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Dina kommentarer väger dock tyngst, alltid nyanserade relevanta och mycket intressanta tack för att du finns!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88: Ok, så foppa ska vara tacksam att han inte har fler utv, medan ni era stackare blev bortdömd i Övik. Ja det kan inte vara lätt att ha alla emot sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: För att han har elitseriens kortaste stubin. Och hade han inte haft gräddfil hade han haft ett ännu högre snitt..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
GävleLasse: Nej naturligtvis är inte peter en duvunge, men han får ta väldigt mycket tjuvsmällar på de punkter på hans kropp som varit skadedrabbat(vilka är en del). Och sånt blir han ju less på eftersom det hotar han från att göra det han tycker bäst om, nämligen spela hockey.
Sen vet jag inte hur ni får ihop att han åker gräddfil samtidigt som han snittar 3 min i utv båset. Ett snitt som inte Jämtin Laine och Abott ens är i närheten av.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
GävleLasse: Givetvis, och han lyckas.. Domarna tänker alltid en extra gång när det gäller foppa. Och jag gillar de:) Hoppas nu bara foppa bestämmer sig för att hänga med till OS.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

spud:Åja foppa är ingen duvunge han heller och ger tillbaka lika mycket som han får. Det är klart att foppa använder sin status som väldigt meriterad hockeyspelare för att påverka domaren, han är väl inte dum.

Angående matchen i måndags så får vi helt enkelt se poängen ni fick som socialhjälp eller nåt ;)

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88: Det finns ingen i hockeysverige som får lika många fulsmällar som Peter heller, vilket är en faktor som bör tas med när man pratar om hans relation till domarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Clubsport: ja givet. men är han assisterande? isåfall har jag missat de
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88:
Dom assisterande kaptenerna får också snacka med domarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Berka: Gillar foppa starkt, elitseriens bästa.. Men han har stor domarfördel.. Som exempel får han åka och snacka med domaren hur mycket han vill, vilket enbart är kaptenens uppgift. Men där har foppa frikort. av nån anledning
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Jajjen: Glömde - ingen som har kommenterat hur Forsberg får fördelar som ingen annan i hockeysverige?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Lindbäck börjar bli för gammal för Brynäs. Dags att joina Modos pensionprogram. Vi har ju målisar i juniorlaget.

Berka: Idag kl. 13:22

Va?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Berka: "Markus näslund är i princip en lika stor stjärna som foppa"
All heder åt gamla hjältar som Näslund och Foppa, men i detta sammanhang tror jag att du använder fel tempus.
"är" skall bytas ut mot "var"
Det är bara att inse att ni måste bygga om på nytt. Vi har varit igenom den skärselden och har klarat det rätt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Tack alla som kommer hit och påminner mig om varför jag ogillar modo så starkt. Motviljan hade börjat falna i takt med att uppkomlingarna faller i tabellen tillbaks till dvalan som ett osynligt och harmlöst lag. Hellre ett modo som engagerar, än anonymiteten och medelmåttan från de första 40 åren i Eliten. Utan fördelen med ett statligt sponsrat hockeygymnasium med riksintag har ju även juniorverksamheten bleknat bort från kartan. Nu känns det att ni finns igen!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: jag har kopierat från VHS till DVD i efterhand.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Haha ja ni har ju inte gjort nå annat än att gnälla på domaren, så ni gör ett tappert men misslyckat försök att uttala att ni kommit över gårdagen.

arnio: Kul att det glädjer er fortfarande, såhär 10 år senare. Är du säker på att det är en DVD? VHS var populärt senast ni vann guld.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Jag är småglad så länge M0d0 ligger i ingemansland, skulle ni åka ur så skulle det kännas ännu bättre. Gårdagens förlust kan jag ta eftersom att vi ligger på slutspelsplats och ni kämpar nere i skiten

Om inte annat så kan jag ju slänga på guld-dvdn från 1999 och få närmast orgasmiska känslor.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Inbillar ni er att vi sitter här och bölar över förlusten igår?? Förutsättningarna fanns ju inte ens innan match med 7 spelare borta, en till försvann i första plus en domare som tycker att 10-28 i utvmin speglar händelserna på isen.... Vi tar en slutspelsplats ändå!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
arnio: lille vän, torka tårarna nu! glöm inte tutten för jag antar att du inte är äldre?!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
arnio: Ja Berka, börja inte grina trots arnio otroligt elaka påhopp..

Arnio, kan du sluta grina? Ögat måste svida efter att ha varit tårfylld sen 21 tiden igårkväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Berka: Börja inte grina nu lille gosse, gå och hämta snuttefilten..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
arnio: Å de ska komma från dig??!
gå och lägg dig pellejöns
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Berka: Berka du är inte så smart du din elake lilla fjant. Men det är klart är man M0d0it så är det ju någonting fundamentalt fel från början så vi får väl tycka synd om dig istället för att hata dig.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Nej, det var inte personligt till dig, och nej det du skrev var heller inget påhopp på mig.

Jag skrev det första till dom här inne som jag tycker är patetiska då dessa tycker att peter och modo har fördelar i domarbedömningarna och att modo kan gnälla till sig fördelar i domarbedömningarna när det i själva verket till största del är dålig förlorarmentalitet el. även sk. enögdhet.

Inget personligt, sen hur du väljer att tolka det är upp till dig men från min sida var det inte riktat till någon inividuell person.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Berka:
Ungefär som att ditt påhopp mot de som här är patetiska inte var personligt, menar du att mitt var personligt till dig?? Tyvärr så är vi inte av "påhoppar-natur" härnere...ödsla din kraft på någon annan än mig..bara ett tips.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Är du trångsynt eller bara jävligt dålig att förstå ? Ursäkta språket.
Det jag skrev var det att peter inte blir förfördelad osv. osv. med de menar jag definitivt INTE att modo har haft större nackdel än andra när kuben dömt heller inte fördel, jag tror inte att något lag har varken för el. nackdel med någon domare, möjligtvis att i någon match att det kan väga över åt något håll men det tror jag inte har med att göra att domaren favorserar någon spelare el. lag, utan att han helt enkelt dömer utifrån så han uppfattar situationerna och ibland kan det bli felmajoritet åt något håll.

Hoppas du förstod denna gång?!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: Kuben dömer ju aldrig möten mellan Brynäs och Modo. Men visst har jag hört det snacket, väl och länge. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Hence:
Läser du på modos forum så dömer han alltid till brynäs(!) och djurgårns fördel, vilket tydligen är samma sak som att döma bort modo..
Majoriteten ja, men det betyder ju att modo måste fått utvisningar av Kuben, däri ligger felet..modo gör inga regelvidrigheter..har du inte koll på det ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c: När Kuben dömt Modo den här säsongen har motståndarna fått majoriteten av utvisningarna (51%). (från domarna.se)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Berka:
Hmm, ungefär som att kuben alltid skulle döma till er nackdel alltså???
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Hellvetes vilka patetiska figurer som figurerar här (inte alla) Som på fullaste allvar att foppa skulle ha fördel av domarbedömningar bara för att han heter peter forsberg, lägg av för tusan, de är ju så jävla löjligt så det är inte sant!
Det är professionella domare och spelare, varför skulle en domare döma anorlunda för "storstjärnor"? vad får han ut av det förutom skit från media och spelare, att foppa gnäller är för att han vill vinna till varje pris ,och han kan spela riktigt fult precis som många andra.
Han är en helt vanlig mäniska som alla andra och en duktig hockeyspelare och spelar under samma förutsättningar som alla andra, allt annat är fullkomligt skitsnack.
Foppa har nog bra många fler utvisningsminuter redan på 15-20 matcher än vad många andra spelare inte ens får på en hel säsong så hur kan man kalla sånt att vara förfördelad?!

Markus näslund är i princip en lika stor stjärna som foppa men han snackas det inte om att han får utv. med sig "bara för att det är macke", dackell är ett proffs utav rang´, blir han förfördelad???! PJ axelsson som spelat större delen av sin karriär i nhl, blir han förfördelad...??... nej!

Nä ni brunäsor, hockeyn är inte alltid rättvis och ibland gör domarna katastrofala missar som kan betyda vinst/förlust men att påstå att vissa kan gnälla sig till fördelar i domslut eller att man bara för att man varit "stort proffs" blir särbehandlad å får fördelar e rent å skärt skitsnack!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Håller ofta med dig i nästan allt du säger. OCh visst får han för mycket uppmärksamhet. Men jag tror du som alla andra får äta upp vad ni sagt. Foppa är bäst när det gäller. Och han hade inte ställt upp om han inte visste att han skulle bidra. Han går knappast för fullt nu. Utan sparat till OS.. Ska bli sjukt kul att se
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Qvarre: Att man plockar en m0d0spelare för diving, och just Näslund, är signifikativt för hela laget. Man är det överlägset mest gnälliga sen Jörgen.J lagt av. Spelare, publik osv tar alla tillfällen man kan för att vinna fördelar på ett annat sätt än att spela hockey. Läskigt!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Qvarre: Klart de missar slutspelet. Men nog kommer man sakna dessa griniga gamla gubbar ändå...som Homer & Stadler på is.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Lyck: Det räckte med 2 min, så fult att det skulle rendera i en 5a tyckte inte jag det var.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Man kan ju inte annat än ogilla M0d0 och deras gnäll. Det blir ju inte bättre av att domaren böjer sig för skiten och gör som gnällkärringarna vill.
Hoppas att M0D0 missar slutspelet så man slipper dessa kärringar.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Så det blev en enkelutvisning till Sundqvist?????
Omöjligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Lyck: Sundqvist fick snedtändning del 1/2 efter att han fått en tackling och slashade Skröder på benet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
VÄRSTA HEMMADOMAREN SEDAN 1683 !!!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Nån som vet varför Brynäs fick börja 3e perioden en man kort? Jag missade det. Nåt efter periodslutet? Eller ångrade sig domaren i paus över Näslunds dive?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Hehe han åker räkmacka mot Brynäs ja.. Varför vet jag inte!?

Men bevakningen han fick mot bla Luleå är kanske den hårdaste jag någonsin sett någon spelare få i ES.
Inget snack att han fortfarande tillhör top5 bland utespelarna i ES..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88: "Foppa är elitseriens bästa spelare"

Knappast! Överskattad föredetting som åker räkmacka bland spelare, domare. Visst kan han blixtra till ibland, men det kan ju Alexander Sundström också.....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88:
Ja han är mycket mycket bra, men det är bara det att det tjatats så ooootroligt mycket om honom i media att folk blir sååå trötta på att höra om honom..
Sen tycker jag personligen att det Davidsson är en bättre spelare än TGSCIMCF om man tittar till nuvarande säsong.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Modo va helt klart bättre idag. Vi har egentligen inte en ända farlighet utöver målet..

Sen tycker jag det är tragiskt att läsa allt nedvärderande om Foppa.. Han ska behandlas med respekt. Börjar låta lika gnälligt som hv-supportrarna gällande foppa.. Foppa är elitseriens bästa spelare och även att han åker lite räkmacka, så utstår han oerhört mycket skit då alla vill ta ner honom på jorden. Vilket få lyckas med.

Foppa mot OS, ska bli förbannat kul att se!..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Tråkigt men väntat med förlust ikväll faktiskt..Trodde dock att vi skulle ha liiite större chans men... som vanligt lät d som på radion att Markström var bra, ändå torsk med 4-1..Hoppas grabbarna tar igen sig under "vilan" och kommer tbx men kraft o fart som räcker till många segrar framöver..!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
spud: Tjejerna var fortfarande aktiva när dom stod bakom Nick Borgen i melodifestivalen.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

spud: "Varför tror du ett av sveriges absolut populäraste TV program enbart innehåller före detta elitidrottare?"

Vilka av deltagarna i "På spåret" är f.d elitidrottare?

"Såja torka tårarna nu lillgrabben."

Inte så lätt efter skrattattacken man fick när Fyran aviserade ett konstmål av Foppa i Sporten.
Att dom dessutom inte visade målet gjorde ju inte saken mindre komisk...

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Vi förlorade ju trots allt i dag mot storfavoriten till SM-guldet.

Sen håller det alltid: att vem Modo än har i mål mot oss så
får den målvakten en hög räddningsprocent. Till och med
sopan Malek kom upp i 95% i dag.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Tar man 77/78 poäng så bör det med 95% säkerhet räcka till slutspel.
Med tanke på vår hyfsade målskillnad så bör två trepoängare räcka,
om vi inte åker på storförluster i övriga fem.
Kommentera

1237928 · »