Brynäs IF

713368 inlägg · 7953 ämnen

MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

« · 1236721 Till forumet


MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Nordan vilar,osäkert med Lauritzen och Molin.

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Bissett19: 4-2 till Brynäs. Rödin 2, Grönholm och Dixon får också göra varsitt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
henke1: tror vi får det svårt, Modo kommer nog spela till sista svettdroppen... 3-1, Granström gör vårt mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
skulle tro att det blir 4-4
somervouri, kahnberg, hietanen och järnkrok nätar för oss
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
tror att vi har kommit in i den där formen när vi antingen förlorar eller spelar sudden matcher på bortaplan igen
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Bissett19: För mig får gärna båda vila
:)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Tippar på 2-5 till brynäs efter en riktig urladdning ;)
Dixon, Hietanen, Kahnberg, Somervuori och Järnkrok gör ett varsit..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
blom23: Jag hoppas du är en bra tippare. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Hence: Blir vinst idag.. Hoppas att några får vila, då brukar vi kunna bita ihop och ta poäng;) Modo ger dock inget gratis ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88: m0d0 kommer att gå på hörntänderna ikväll, sista matchen innan uppehållet. 2-4!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Jag vispar in lite pessimism i er andras optimisttårta för kvällen och tippar 5-1 till Modo. Tyvärr, så har BIF svårt att vinna såna här 6-poängsmatcher, ett tänt Modo i mer eller mindre desperation osv, nej det är dessvärre inte mycket som talar för ett "nöjt" Brynäs i den här matchen, tror jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
På sätt och vis har Brynäs minst lika mycket att spela om i kväll, matchen är lika viktig för Brynäs, så vi får väl se vilket av lagen som visar mest vilja...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Clarence: hur dålig statistik ni än har i 6 poängsmatcher så har vi värre. Utan tvekan, när det behövs som mest visar vi så lite som möjligt, tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Clarence: Jag vet inte om det är tillfälligheter eller jag som har dåligt minne. Men brukar inte Brynäs göra dåliga matcher, sista matchen före ett uppehåll?

Det blir tufft i kväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

Clarence: Jag tror det blir en ganska slätstruken match där många av spelarna mer eller mindre spelar av matchen för att få lite ledighet. Jag tippar 2-3 efter övertid.

Mål av Dixon, Somervuori och Kahnberg

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Clarence: "Tyvärr, så har BIF svårt att vinna såna här 6-poängsmatcher."

Vad grundar du det på? Vi tog ju Lule sist och har vunnit ett helt gäng "6 poängsmatcher" denna säsong inklusive en mot just Modo.


Det som talar emot Brynäs är att de har svårt att vinna borta överhuvudtaget, (fast å andra sidan så har Modo problem att vinna hemma också...)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Och ska vi snacka om svårt att vinna 6 poängsmatcher så ska vi ju kolla på Modo....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
GävleLasse: Nja, det blir torsk med 2-4, mål av Granström och Rödin.
Låt Modo få lite hopp om slutspel, närmare än hopp kommer de tyvärr inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Huss: värst vad det är populärt att tippa Rödin som målskytt och Brynäs som förlorare....

När analyser dessutom baseras på att Brynäs har svårt att vinna 6 poängsmatcher så börjar man ju undra. Modo har ju inte vunnit en många sexpoängsmatcher direkt medans Brynäs tom. vinner niopoängsmatcher.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00

Huss: Undrar vem som får tråka vem i bilen efter matchen? ;-)
Tror på seger i förlängningen. Slutresultat 2-3

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Huss: Magkänslan säger förlust ikväll. Tycker att vi haft lite medstuds ett tag nu och kan vara risk för motstuds mot Modo. Dom gjorde en bra match mot Djurgården senast och blir inte att leka med.
Har dessutom en klart viktigare match framför sig än vad vi har.
Vi kan ta en torsk men undrar om dom klarar en förlust med tanke på att slutstpelståget fått klarsignal från perrongen...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Huge: Mycket hänger på Markans dagsform. Kan han göra några idioträddningar och vi får nåt billigt med oss så kan vad som helst hända. Sen hänger det lite på vilket lag vi ställer på benen. Nånting säger mig att det kommer bli massor av försvarspel ikväll. De har ju två riktigt vassa kedjor som producerar en hel del när de har en bra kväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Huge: Om Modo torskar så viftar nog stinsen för allt han är värd, just därför blir det jävligt svårt ikväll.

Har vi haft medstuds? Mot FBK, SSK var det motstuds mest hela tiden.....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf:
Stryk blir det, ni känner väl till lagen om allts jävlighet?!
Risk för att det blir en liten överkörning från MOODOO, men hoppas innerligt det blir tvärt om.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Jag tänker mest på tendenserna i matcherna mot SSK och Luleå. Har sett lite smått nonchalant ut emellanåt men ändå har vi lyckats vinna eller kryssa.
Är vi inte ordentligt på tårna ikväll så går det illa.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
arnio: "Vad grundar du det på? Vi tog ju Lule sist och har vunnit ett helt gäng "6poängsmatcher" denna säsong inklusive en mot just Modo."

Jag tror tyvärr att det i den gynnsamma tabellsituation som råder finns en uppenbar risk för att en bedräglig trygghetskänsla smyger sig in i Brynäs-laget, så att inte helskärpan finns där ikväll.
Ännu har inte Brynäs heller stått för nån riktigt djupdykning den här säsongen. Hoppas jag har fel, men jag har en påträngande, obehaglig känsla av att den stora plattmatchen olämpligt nog kan komma nu och skapa osäkerhet inför fortsättningen efter OS.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Clarence: Jo det är klart att ju fler bra matcher vi gör desto närmare kommer vi ett bottennapp. Men nog tror jag att vi klarar ett kryss i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
GävleLasse: Sen känns det som vissa av våra spelare ser lite slitna ut / inte riktigt är i form. Tänker på spelare som Dixon och Hansen, det i kombination med skador på spelare som Nordqvist, Lauritzen osv. gör att det blir tufft ut.
För Modo känns det som sista chansen.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Huss: Inne på samma linje som dig, tror vi åker på pisk rejält tyvärr. För många som sett vilsna ut på slutet. Hansen vad har hänt med han? Inte en passning gick väl fram i matchen mot Lule.
Har nån tonat fiskskålen så han inte ser ett skit eller vad? Han har vart katastrof sen han kom tillbakas från skadan ivf.

Tips:
Hjärta: Vinner vi med 3-1 Sandin, Eero å Sundström
Hjärna: Torsk 4-1
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Lindström: Han säger själv i artikeln att han fortfarande har känningar efter skadan. Huvudvärk, problem med käken (nedsatt rörlighet utav den delan av ansiktet)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Även jag tror att det blir svårt att få med sig några poäng från Ö-Vik i kväll.
Ska det bli några poäng så måste nog Brynäs upp ett par snäpp från tidigare matcher. Bara att hoppas att de ger allt i denna sista match innan uppehållet.
Poäng här är inget jag räknar med och det skulle vara en skön bonus om jag skulle ha fel.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Lindström: Visst gärnan säger absolut ordentligt med pisk ikväll. Men hur många gånger har man inte kännt så? När vi varit kraftigt underbemannade och uträknade. Förmodligen kommer vi få försvara oss i 60 minuter. Men blir inte förvånad om de lyckas ta nån pinne
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88: värst vad alla verkar vara rädda för Modo som mäktat med 12 treor av 47 möjliga.......Klart som korvspad att Brynäs har en jättechans..

Näst sämsta hemmalag är Modo med 10 vinster att matcha mot Brynäs 7 vinster borta

Redigerad kommentar



Dessutom så är ju Brynäs bäst i serien efter jul..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Clarence:

"Ännu har inte Brynäs heller stått för nån riktigt djupdykning den här säsongen. Hoppas jag har fel, men jag har en påträngande, obehaglig känsla av att den stora plattmatchen olämpligt nog kan komma nu och skapa osäkerhet inför fortsättningen efter OS."

Häxmästaren har talat, nu är det kört! KS nästa!

Allvarligt talat är det svårt att låta bli att kommentera dina domedagskrönikor, även om du bara menar väl.

Men, även jag blir förvånad om det blir BIF-seger i kväll. 9 poäng kommer i såfall att skilja ner till Ö-viksgänget. I stort sett ointagligt på 7 omgångar.

Vår chans ligger i att det kommer frustration och nerver med i MoDoiternas spel, vi kan ju spela desto mer avslappat och tålmodigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Nu hoppas jag att Brynäs ger allt vad de har innan uppehållet! 2-7!..Har en bra känsla! :D


KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Erat:

Varken Lauritzen eller Molin spelar,det innebär att vi inte har fyra hela kedjor ikväll,Sandin och Wännström i fjärde,Löf sjundeback.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Bissett19: tungt... kommer slita hårt, men det är bara att köra på nu, och en veckas semester för grabbarna sen!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
JanT:
Det blir 1 p till BIF ikväll
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Blir 3 friska, härliga poäng till vårt älskade Brynäs :)

2 - 5 ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Suhonen verkar inte spela för Modo, så oddsen förbättras minimalt. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Hence:
Rubriken när man går in på sportbladet..
”Forsberg blixtrade till direkt”....vad har han gjort för makalöst nu då ni som tittar.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Horace76c:

Njuter av Dackell just nu, fan vad bra han är
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
zpith: då är vi två
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Nån som har problem med webbtvn??
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88: Nä d funkar bra här.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
bradberry: Blås av alla matcher NU!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Gurra88:

Jag har mest problem med  Sören Persson.
Ganska stabil förstaperre,dock lite övermod i egen zon ibland.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Bissett19:
Finns mycket att skratta åt i kväll.
Saxat från Modohockeys forum (Brad Bett)...tror han har fått en släng av "Brynäsksan" :D

Nej, nu jävlar orkar jag inte hålla mig sansad längre. Jag har hållt blodtrycket nere ovanligt mycket för att vara Bad Brett den här säsongen, men nu är jag helt galen. Det är en vinna-eller-försvinna-match och vad gör man? Sluta dutta med puckjäveln, smocka till den mot mål som den vore din värsta fiende. Vad är det för primadonnor som glider omkring egentligen? Är de rädda för svett eller närkontakt? Mojzis duttar, Hasse duttar, men duttarkungen av dem alla heter Per Hållberg. Och när man har duttat färdigt så lägger man ut en röd matta så att 37-åriga inavlade stappelskrinnare bara kan gå raka vägen in.

MoDo har nu gjort tre mål tio perioder plus en förlängning; Detta med spelare som Forsberg, Näslund, Zuccarello, Skröder, Sundström, Pikkarainen, Green, Hinote och Svartvadet. Det är för jävla dåligt. Ingen i laget verkar våga skjuta och att MoDo inte har en enda tekare som tekar sig i in på topp 25 är ju helt jävla patetiskt.

Jag trodde inte att det gick att smitta spelare som Forsberg, Näslund och Zuccarello med "MoDo-sjukan", men jag verkar ha fel. Den som kan hitta ett vaccin åt detta virus förtjänar Nobellpriset utan diskussion.

Sedan borde de skämmas som de bojkottar intervjuer hela tiden. Så fruktansvärt dålig stil. Usch.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Macahan: Dom har fallit ihop nu....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
sylf: Paniken är total.. Löf ser ut som han e 7 år idag på isen...
Kommentera

« · 1236721