Brynäs IF

714988 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11

« · 1333964 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11

Peja: "Det låter som en märklig slutsats att dra av någon som inte vet något om saken."

Håller absolut med.
Konstigt hur många kan dra slutsatsen att det är en aktion mot CZ från spelarnas sida när man inte vet något om saken.
För det var väl dessa personer du avsåg, eller....?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Peja: Vet du någonting?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Peja: arnio: "Hur var det nu, vet du något eller inte?" Jag vet ingenting
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
arnio: Hur var det nu, vet du något eller inte? Du erkände ju att du inte vet något, så varför predikar du?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Peja: "arnio: Hur kan du säga att det knappast är någon action mot Czarnecki om du samtidigt säger att du inte har någon aning om hur det ligger till? Det låter som en märklig slutsats att dra av någon som inte vet något om saken."

Spelarna spelar ju hockey för att de gillar det och därför är det troligt att de gör sitt bästa. De vill ju spela slutspel och de behöver inte gilla tränaren. Sen att laget inte presterar på isen såsom NC vill kan ju bero på annat än att de inte gillar NC.
En sak som lätt glöms bort är att det finns motståndare i serien också som till tio elftedelar har en dyrare spelartrupp än Brynäs.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
arnio: Hur kan du säga att det knappast är någon action mot Czarnecki om du samtidigt säger att du inte har någon aning om hur det ligger till? Det låter som en märklig slutsats att dra av någon som inte vet något om saken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
arnio: Absolut. Men samtidigt är det skillnad på att VILJA lira slutspel och att ha förtroende för sin coach.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
mattiaskarlgren:" Tror bestämt att NC vet vad han ska göra, men om man vänder på det. Har spelarna förtroende för honom? Dom kanske inte köper den planen han har, och då är det väldigt illa!"

Och vi har ingen aning om hur det ligger till. Spelarna är säkert sugna på att spela bra och detta är knappast någon action mot NC som vissa vill tro. Klart att de vill lira slutspel och gör sitt bästa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
mattiaskarlgren:Bry dig inte om arnio, jag tycker att du är en rutinerad soffcoach.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
arnio: "Vad som behövs för att det ska vända är svårt att säga men NC tillsamans med laget har säkert minst lika bra ideér som en så pass orutinerad soffcoach som Mattiaskarlgren."

Ska det där vara en peak eller ;)

Tror bestämt att NC vet vad han ska göra, men om man vänder på det. Har spelarna förtroende för honom? Dom kanske inte köper den planen han har, och då är det väldigt illa!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
mattiaskarlgren: Ja, det är hela havet stormar igen i egen zon, efter att man börjat få ordning på det igen i nov-dec. Svårt att hitta nån enstaka att skylla på, det är så många som virrar bort sig vid olika tillfällen

2-1; Två glider upp mot samma gubbe (vänsterbacken) istället för att ta sin egen markering; nr 16 och 29. Hela havet stormar, HB fri, mål.

3-1: Ekholm skiftar från en markering, till nästa markering, till puckfokus, istället för att göra sitt eget jobb och lita på att den andra backen gör sitt.

4-1 (för mig det matchavgörande): Anton Rödins hjärnsläpp när han går ner på backens gubbe i eget högerhörn och släpper sin vänsterback - hela havet stormar - SAMTLIGA spelare kommer på mellanhand och försöker täcka en och en halv gubbe, alternativt gör ingenting för man kan inte reda ut vem som täcker vem - mål från fri gubbe mitt i slottet. EN ENDA modospelare var markerad - Sunken som håller sin gubbe bakom målet!

Ursprunget är nästan alltid en gubbe som missar eller skiter i sitt eget jobb, tidigt i egen zon, sen blir det pannkaka av alltihop pga man-mot-man taktiken.

Men, man har fått ordning på det tidigare (så här såg det ut i oktober också). det märkliga är att det är så många som tappar fokus på sitt eget jobb. 22, 14, 15, 12, 24, 18, 20, 29, 16 osv, alla har de ställt till det i olika matcher. Litar man inte på varann? Eller har de tappat tron på man-man taktiken som gjort Brynäs så oerhört svåra att göra mål på tidigare säsonger? Eller går det för fort nu för blind man-man?

Förhoppningsvis kan man rätta till det igen, som man gjorde i November.
Som sagt, det är alldeles för lätt att skylla Brynäs problem på målvakterna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
mattiaskarlgren: Ja du har rätt i (men det gör ingen annan för tillfället heller).


Vad som behövs för att det ska vända är svårt att säga men NC tillsamans med laget har säkert minst lika bra ideér som en så pass orutinerad soffcoach som Mattiaskarlgren.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Har kikat igenom matchen lite senare (på grund av träning) och kan bara säga att om Brynäs fortsätter i samma stil så är Kvalserien spikad.
Finns inget annat.

Försvarsspelet är spelarna som yra höns. Missade markeringar osv. Vet att det är taskigt att göra som vanligt, men nu tänker jag ta Modos 4-1 mål som ett exempel.
Här missar Dackell sin markering (Nagy som kommer från backposition in i slottet och får avlossa ett slagskott). Vem kommer då glidande upp i bild och bara tittar på? Jo Dackell.

Man kan nämna många spelare som underpresterar något enormt. Men orkar inte dra upp alla!

Anfallsspelet har även det kört fast sig. Men sen tror jag ärligt talat inte att ett tränarbyte kommer hjälpa. MÖJLIGTVIS att det hjälper i den mån att vi ev får ett roligare spel och nya kedjor, men tror inte detta.

Sen är det bara inse att vissa juniorer är fruktansvärt duktiga, men vad hjälper det när man spelar den hockeyn som man gör? Det gynnar ingen av våra duktiga juniorer.

Defensivt, tråkigt, förutsägbart.

Ser bara att det finns en grej att göra. Sätt ihop Rödin-Järkrok-Silfver som en första lina och Kahnberg-Lauritzen-Somervouri i en andra och JA Lauritzen kan lira center.

Sen i en tredje-lina kör man med Larsson-Nordqvist-Granström och i en fjärde Dackell-Hansen-Sundström

Dom två första formationerna ska få mycket speltid, framförallt den första. Dackell-Hansen-Sundström ska bara vara inne och mörda tid. Dom ska ligga på 7-8 min/match, inte mer. För som det är idag så tillför dom ingenting, och då kvittar det vad arnio, Huge säger. Tyvärr är det så.


Men framförallt måste Brynäs släppa loss mer framåt, det går inte att åka runt och hoppas att man ska klara sig defensivt för länge. Till slut går man bort sig och släpper in några mål, då är det kört att ställa om.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
renen: "mk: Vart är Arnio?????" Försöker hålla mig borta pga. depression men det är svårt, svårt. Mörker över mitt liv just nu....men vi ligger i alla fall på slutspelsplats
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Bissett19: Mycket bra blogginlägg av pucken. Jag kan skriva under på det mesta.

Jag bryr mig inte längre va man gör bara man gör någonting. Ett litet dödsryck för att försöka hålla det sjunkande skeppet flytande.

Inför den här säsongen va lagets styrka att man hade behållit stora delar av förra årets trupp. Till nästa säsong hoppas jag de rensar ordentligt i leden. Att påstå att man är nöjd med truppen nu efter 38 omgångar med alla spelare som udnerpresterar är ju bara idioti.

Jag hade missat att de hat förlängt med Sundlöv i 2 år, suck!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Brynäs bättre tränade än någonsin skrevs det om innan säsongen började..
Det märker man ju mkt av........
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Blizzard: Typ :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
70 Rodrigues: han var tydligare än normalt alltså ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Har precis lyssnat igenom presskonferensen, Czarnecki var lika övertygande som laget ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Bissett19: Klockrent av Pucken!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Nybloggat av Pucken
Han trycker på några bra saker..

Godnatt,jag tror det blir ljust imorrn med trots denna skitkväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
renen: Vet inte fråga Huge ,han vet allt. Godnatt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
mk: Vart är Arnio?????
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Jajjen: Enligt Huge så står väl Gud redan där. Eller är det Gud som är sportchef? Kommer inte ihåg vilket.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Jajjen: Kan du inte svara normalt på en fråga. Nyfiken på vad du verkligen tycker.
Tycker du Czarnecki gör ett bra jobb i båset?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Gurra88: Spelar ingen roll om Gud själv ställer sej i båset. AIK och Brynäs är inte elitseriemässiga.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Gurra88: De flesta lagen runt omkring BIF i tabellen har skaffat nya spelare av blandad kvalite,undrar om BIF kommer att förlora på att man har lite för mycket tilltro till sin trupp??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Jajjen: Tycker du att Czarnecki är rätt man att leda laget?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Gurra88:

Om du menar agera försent vad gäller tränarbyten i Brynäs så kan du ju kolla tillbaka och minnas när Brynäs gjort sej av med tidigare coacher.
Boorken gick ju efter 10 omg.
TJ sopade ihop tidigt på säsongen
Esko fick gå tidigt på säsongen...

NC sitter säkert.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
sylf: Gott om plats blir det.
Syn på dagens match, hade precis kommit upp ur diket efter en scheissonsdag:
1. Jobbet sög totalt
2. Liverpool loosade
3. Mormor signar nytt kontrakt.

Satan, hur mycket ska man tåla på en dag?
Torsdagkväll: Sträck vrist på kulorna, inte skööönt!!! Tillbaka i diket
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Huge: Äh, man måste få grina när man är lessen. Självklart kommer dom och alla andra riktiga brynäsare ställa upp på lördag och stötta laget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Huge: Varför alltid agera när det är försent? Tänk om klubben för en gångs skulle såg problemet och gjorde nått åt de
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Huge: Skulle tro att de flesta här inne har mer att tillföra än NC!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Hade inte....,hade inte... om... om...osv. Ja, hade inte Modo gjort 6 mål på oss hade vi vunnit,tjoho!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
aphac: Gå 10 betala för en halv verkar intressant, kanske ett sätt att få typ 3500 på lördag!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
StoltBrynäsare: Med NC vid rodret så åker vi ur ES, garanterat.
Fan vad trött man är.
Detta spel visar med all tydlighet att just nu så lyssnar laget inte på
nån tränare,Då,spelar man inte som man gjorde ikväll.
Tråkigt, men sant.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
StoltBrynäsare: Skit i Modomatchen nu,nya ryggdunkningar på Läkerolkavajerna på lördag och mer tugg om hur bra BIF har blivit. Leder utvecklingen av svensk hockey gör man ju redan, därför skall alla hålla med HGK i hans uttalande.
Gå 10 betala för en 1/2 kan väl vara lagomt motto inför lördagen och passar ju in på hur man marknadsför sig.

Undrar om NC verkligen har nått mer att tillföra/få ut till spelarna?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
StoltBrynäsare: Absolut.
Hade bara Dackell satt sin chans i PP där på slutet så vet man inte hur det hade slutat....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
sylf: Jag är faktiskt helt övertygad om att vinsten var inom räckhåll där på slutet. Lite oflyt just idag, men det kommer!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
sylf: "Vad ska vi i ES och göra?"

Helt klart en befogad fråga. Svaret är förmodligen: Ta upp en plats.

Frågan jag ställt mej själv, under nåt av alla kvalspel, är om jag skulle må bättre om Brynäs var ett topplag i Allsvenskan istället för att spela med kniven på kvalstrupen i 55 elitserieomgångar. Tänk att få längta till Kvalserien.

Nåja. Hockey är ett märkligt spel. På lördag tjatar alla om slutspel igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Jajjen: Vad ska vi i ES och göra? Ledningen är nöjda bara att få vara med, HGK tycker att huvudsaken ligger i att ha kontinuitet, Sun*löv tillåts fortsätta, CZ likaså. Bättre att göra pinan kort!

Korpförening!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
sylf: "Bara att skita i vad de andra lagen pysslar med. Klarar inte Brynäs det här på egen hand kan man gott harva i AS!"

Du måste skämta! Det har ju varit Brynäs livlina majoriteten av de senaste tio säsongerna. Brynäs livlinor i år heter AIK, SSK och Timrå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Börjar bli lite väl många underkända insatser nu. Tappade 3-0-ledningar, tidiga underlägen, storförlusten ikväll. Det är nåt helt nytt för Czarneckis lag som tidigare visat järnvilja och moral i stort sett varje match under två säsonger. Det tillsammans med en överjävlig målvakt och seriens bästa defensiv har fixat nytt kontrakt för seriens näst mesta budgetgäng två år i rad. Utan moralen, målvakten och gnetandet lär det här medelmåttiga gänget få en tung vår. För att inte tala om oss andra.

Erat m.fl.: Och ni tror att det här laget skulle kunna matcha lag med spelare som Nagy, Bartecko m.fl. bara vi byter tränare? Fan vad enkelt livet är!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Gurra88: Jag tror vi hade vunnit då, så små marginaler är det!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
StoltBrynäsare: Ett mål där och matchen varit vid liv
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Fan, var det bara jag eller kändes det inte som om vi var riktigt på gång där i sista power playet?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Asli: Just därför ska han sparkas!
Kommentera


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Erat:

Fina brudar i din länk,jag tar henne som kostar 299 kronor,hoppas hon kan dammsuga..

Matchen ikväll är skrattretande,Modo behövde spela på 75% för att vinna med 5 baljor mot Brynäs,det säger nog det mesta hur långt ner i gruvan Brynäs IF är just nu.

Skönt att man har sömntabletter i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Clarence: Nä, men se lilla Clarence.
Vår egen solstråle.
Som loggar in efter 4 månader.
Oväntat att du dök upp just nu....
Kommentera

« · 1333964 · »