Brynäs IF

716175 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

« · 1598204 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Ritola gör sitt 1:a mål, Hedman sitt blott 2:a mål och Nylander sin 2:a poäng i sin 2:a match. Sist vi möte Modo så gjorde TJ Hensick två av sina 3 mål mot oss :-(
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: Kul för junisarna!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: Kul för Strid

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Kul för Strid att näta. Vi behöver ju inte paja målskillnaden i alla fall.

Synd för Strid att Sundlöv nu räknar med att han ska göra hattrick i nästa match...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
KulaShaker: vilken tur att vi har Sundlöv . Så allt löser sig till slut . Vi kör för guld .!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

rafalski: -3 på Gunde idag...ajajaj. Inte bra.

Nu skiter vi i den här matchen och tar nya tag på lördag.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Fan det gör ont i mig att se detta....ett skadeskjutet Brynäs som inte ges en riktig chans av sportchef och tränare.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Skäms...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: Pga bedrövliga avslut så gör vi Forsberg till en fantom. Nu när Scott är bortas så finns det inte mycket att hämta i poängväg :-(
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Det rullar på.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Nu kan nog Gunde få vila resten av matchen, inte ett rätt ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: Om Sundlöv lyckas att värva Aaltonen samt en bra back så skulle ha får 3 av 5 från mig :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
70 Rodrigues: Hade vi haft Forsberg i mål och Modo Rahm skulle siffrorna vara de omvända.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
70 Rodrigues: Klart det är en utopi.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: Förslaget är klockrent men tyvärr en utopi. Sundlöv skulle aldrig lyckas med en sådan positiv grej.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Huss: det funkade inte superbra med kroken heller... Han funkar nog i en övrigt överlägsen femma, där han kan vara gubben i lådan, bara blixtra till, då resten av femman sköter allt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Huss: Exakt, tyvärr så har Sundlöv aldrig fattat det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Mitt förslag:

Sundlöv gör sig av med Rahm, tar hem Markström.

Tar bort Löf, tar hem Ekholm.

Ajöss med Harju, tar hem Järnkrok.

Då borde SC få godkänt även av Rodrigues :-)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: Det är lite som flera av oss varit inne på här tidigare, han måste ha rätt lekkamrater.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Zappaholic: Holy shit, hur många halmstrån är det möjligt att greppa efter :-)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

70 Rodrigues: Det gör väl inget att några av oss försöker vara lite positiva ;-)

Jag minns tongångarna härinne efter två perioder mot FBK borta...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Huss: Absolut, men trots 18 mål förra säsongen kändes han kanske något malplacerad i Brynäs.

Han är skicklig när allt funkar, men ingen supervärvning av Sundlöv kan jag känna.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: ja, han skulle väl behöva göra 10 mål i tredje för att kompensera för hur dålig han har varit hittills...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
rafalski: Vad kör du, cola eller tjack, vad det än är så vill jag ha skiten ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: Självförtroende, lite som Kahnberg och Thuresson. Får han några lätta så kan det rulla på hur många som helst. Men just nu....ser väl inte helkul ut direkt att titta på honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

rafalski: Harju ja...kunde den killen fått en bättre chans att visa att han ska få mer förtroende av TJ ?

Synd att han inte tar chansen, inget bett i åkningen,smålojt kroppsspråk och missade målchanser.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Rossa: Skulle tippa att det har med ekonomin att göra, de har budgeterat med en förlust på någon miljon, med nuvarande publiksnitt ligger klubben kanske 2-3 miljoner back ytterligare på ett helår. Tror de tokchansar på januarifönstret och att en stukad Järnkrok skall återvända.
Jag skulle hellre se Ekholm och Markan dock....

Sen är det grymt små marginaler, med ett skadefritt lag samt spelare som Ekholm och Markan skulle vi vara en av kandidaterna till guldet för framåt är vi lika bra som under guldsäsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Zappaholic: Granis ca 2 veckor, Bertil verkar komma tillbaks snabbare än så enligt rapporterna och Scott sa de att de inte visste ännu, men verkade inte bli jättelångvarigt.

Vete fan asså...känns som jag vill ha ett nytt uppehåll redan nu, 2 matcher efter förra uppehållet...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
70 Rodrigues: Tror Harju kliver fram i tredje och stänker in tre, sen avgör Lauritzen straffläggningen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Davey_22: Jag tror vi tar två pinnar ikväll :-)

FBK tar vi hemma.

När är Granis och Bertilsson tillbaka? Snart hoppas jag...Scott lär väl också vila någon match till, sen är väl även han åter.

Rödin är grinig...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: Sundlöv är en rikligt jävla katastrof inte nog med att misslyckas med sin chansning på 1:a center, han gör inget åt det heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Huss: Men Sundlöv och TJ sitter nöjda i båten, hur faan är det möjligt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Zappaholic: Merparten av laget gör det jättebra i detta utsatta läget, dock inte alla.

Men den jag riktar mest kritik mot är Sundlöv. Inställningen att inte ens leta efter förstärkning när vi har ca 10 spelare borta är märklig.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: Det tycker jag med, men innerst inne vet vi att det inte håller i längden. Det tär mentalt och fysiskt vilket kommer kosta, speciellt när det är en så oerhört jämn serie som saknar räddningsplankor. Några förluster nu och vi gör HV och FBK sällskap i botten, de har fyllt på trupperna medan det dröjer lääänge innan vi har ett antal nyckelspelare tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
rafalski: Scchhh, Huge kan bli arg ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: ja, det är konstigt att man inte lyckas hålla en 60% skottutdelning över en längre period..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

70 Rodrigues: Nej, det tror jag inte. Det tror jag ingen av oss tror. Det är därför jag tycker en center och en målis ska värvas...

Vi får ingenting med oss från domarna, trots att det är vi som pressar och åker skridskor mer än Modo.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Huss: 4 mål är åtminstone 2 för mycket. Skillnaden är två backmissar och en ihålig Rahm.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Zappaholic:" Jag tror Sundlöv resonerar som så att skadestormen ska redas ut, sen har vi ett slagkraftigt lag. Billigt och bra."

Sundlöv är en sopa. Vi har drabbats av ett gäng skador och nu börjar de andra lagen bli varma i kläderna. Tror du på allvar att vi klarar det här skadeeländet i längden?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Huss: Jo men vi vet ju inte om raset kommer. Det kan vi spekulera i. Jag tycker spelarna ska ha stort cred för att de lyckas knipa en massa poäng med detta skadeskjutna lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: Du har en poäng där, den här skadeskjutna truppen kommer kunna kämpa sig till en poäng här och där men risken är att vi hamnar i en nedåtgående spiral rent mentalt. De är som vi alla vet svåra att bryta oavsett om Nokelainen, Bertilsson, Grana eller t.o.m. Järnkrok återvänder.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Kul att Honken kliver in, vilket han skulle ha gjort kl 19 ikväll. Undrar om TJ är bakis, jävla lallare, har tappat all respekt för den sk coachen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
70 Rodrigues: Som Sundlöv bäddar får vi ligga, snarare...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

70 Rodrigues: Ok, det har Brynäs sagt i ett par månader...då undrar jag: Har raset kommit?? Jag tror Sundlöv resonerar som så att skadestormen ska redas ut, sen har vi ett slagkraftigt lag. Billigt och bra.

För övrigt noterar jag att vi ligger i anfall i ca 1 minut och det hakas och slashas men det hela slutar med en brynäsutvisning. Vilket jävla skämt.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Ser stabilt ut eller vad tycker du Sundlöv??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
70 Rodrigues: Fan en del utv känns ändå klumpiga
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Zappaholic: Jag ska förtydliga vad jag menar.

Vi har spelat dåligt ett tag nu, mycket p g a skadorna tror jag. Dock har vi lyckats ta poäng ändå.

I längden tror jag inte vi kommer ta så mycket poäng med detta spelet och dessa skador. Det sliter för hårt på laget.

Därav raset har börjat, men vi kanske inte har sett de värsta effekterna av det ännu.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Zappaholic: "snart kommer vi få tillbaka lite spelare från skador också."

Det har Brynäs sagt i ett par månader tillbaka, och det har inte hänt ett jävla skit!!


Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: Vibbarna från förra året kommer då och då med tappade ledningar och spelmässiga kollapser. Som Wikegård sa apropå Jonsson - faran för Brynäs är inte över än.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Zappaholic: Nja, anfallsmässigt har vi nästan överkapacitet. Med tanke på att 4 centrar är skadade så ser vi fortfarande farliga ut i anfallszon. Men defensivt är det ihåligt värre, Rahm håller inte och dessvärre inte flera av backarna. Löf och Persson behöver ersättas med två klart bättre alternativ nästa år. Låt vara att det förpassar Sunken och Djoos till bänken.
Kommentera

« · 1598204 · »