Brynäs IF

713162 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12

1221574 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12

Lumber Jack:

Är domherre på fritiden? = )

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
rackham: Tydligen, med tanke på er nuvarande situation.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12

Qvarre:

Kommer ihåg i början på förra årtiondet under Melins dagar att Janne Larsson spelade på 5 backar (Melin spelade på 5 backar istället för att plocla in en junior och Janne gick som 5e back) så nog har vi haft backskador förut... 

För övrigt (bara en känsla i stortån) känns det som att vi har fler skador numera med den lägre domarnivån.

Förut när det var ryggsäckshockey, blev folk skadade då? = )

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Qvarre: Nja Modo har en trupp som är väldigt tunn och de har ju skador de med nämligen Tomas Mojzis, Andreas Salomonsson och Peter Forsberg dessutom är ju Marco Tuokko avstängd.

Brynäs har tagit 30 poäng hemma och Modo har knåpat ihop 16 poäng borta.

Det som talar emot Brynäs är den usla statistiken mot Modo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
GävleLasse: Med tomtemask och annat tröjnummer?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
arnio: Jag skulle inte bli förvånad om det är en taktisk fint av Modo och att han ställer upp ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
arnio:

Modo har inte Foppa men vad har Brynäs. Halva laget borta och det blir värre och värre för var match.
Kan inte påminna mig om något liknande gällande skador.
Dags för Sundlöv att agera och skafa förstärkning annars är slutspel bara att glömma skulle jag tro.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Ingen Foppa mot Brynäs i morgon, nu vore det väl sjutton om vi inte tar och vinner mot Modo för en gångs skull.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Såhär vill jag se laget i morrn om inte Dackell lirar:

Läck (Alcén)

1:a femman

Hietanen - Andersén
Kahnberg - Dixon - Somervuori


2:a femman:

Sundqvist - Sundström
Molin - Nordquist - Järnkrok

3:e femman:

Nolander - Löf
Sandin - Granström - Lauritzen

4:e femman:

Rohdin - Lindqvist(J20) - Wännström
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
En match avstängning fick Tuokko för tacklingen på Mads Hansen,han spelar därmed inte matchen mot Brynäs imorrn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Vuollerim:
Ett klockrent inlägg, jag har oxo undrat vilket lag några här egentligen håller på.

Lite underskattning från LHC, fru fortuna är Brynäsare ikväll o en rejäl kämpainsatts från de våra så kanske,kanske.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
leovalkama:
"Varför är ni bara negativa ?"
Om jag förstått det hela rätt har man ingen egen åsikt om man inte är negativ och klagar på allt och alla.
Helst ska man dessutom använda nedvärderande ord om alla i Brynäs också, då är man kung här bland grottmänniskorna..

Allvarligt talat har jag funderat mer än en gång vilket lag dessa människor håller på, det kan omöjligen vara Brynäs i alla fall. Att ha olika åsikter om laguttagningar, spelmodell och annat är begripligt men att spy galla som dessa gör kan jag bara inte förstå.

Det mest komiska är när Brynäs vinner, då får de tangentbordsallergi och syns inte till men när det blir förlust vaknar de upp ur dvalan och hugger vilt omkring sig.
Till och från funderar jag på att sluta läsa sidan men det finns ju trots allt några personer med sunda åsikter som är intressanta att läsa och ta del av. De inläggen försvinner tyvärr i mängden när de små männen bakom tangentbordet tar plats.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
leovalkama:
Tror det är åldern det sitter i
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
sylf: jo, jag har den filmen hemma.
Och jag fattar inte varför ni klagar så mycket, vi ligger faktiskt åtta och har stor chans att gå till slutspel, efter varje förlust så är det ett jävla tjat om tränarbyte och byte av sportchef.
Varför är ni bara negativa ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Gurra88: Gjorde inte Brynäs nån dvd(eller eftersom det var Brynäs var det väl en super-8) som hette Brynäs Magic. Nu kan man ju faktiskt göra en från 200 talet som heter Brynäs Tragic, med Dumlöv, Berg,Esko,NC och alla dessa superlirare dom släpat fram! En riktig rysare så här i juletid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Just den kvällen förbrukade ni all er tur och allt ert flyt för det kommande årtusendet, för hela 2000-talet alltså. Så ni gör helt rätt i att suga på den karamellen.  
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Visst..hockeygodis utan dess like.. Men hjälper oss föga i detta läge. Brynäs, en magisk historia, men en tragisk nutid..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Ää jag gick och firade vårt andra guld vid stllningen 5-4, sen dess har jag bara haft lika roligt engång. Och det var när jag firade vårt 3e guld.

Förresten, det där hände samma århundrade som Hitler var i farten. Fick du damma länge innan du hittade den?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Äh, sicket fantasifoster. Det ser man ju att det där är en skickligt iscensatt föreställning med mystiskt ljus och märkliga skuggeffekter som lurar ögat. Det luktar Konspiration 58 om alltihop.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
spud:
Ägd
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
henke1: Oj, vilken kontring, helt plötsligt ligger vi MODOiter och skäms för att vi tagit fram detta klipp. Där fick du oss totalt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Lumber Jack:

Vi ligger ju före er iallafall :)
Kommentera


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Så synd om brynäs nu..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Jajjen:

Vi sitter tillsamans och dricker Gevalia och sjunger Kumbaya...

Hansen borta minst en månad och lär därmed inte spela innan OS.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Vart har du din polare från igår? Är han inlåst nu? Gör honom en tjänst (och oss andra) - radera hans inlägg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Huss: Nu syftade jag inte på Wolmer med "Judge rules", utan travesterade bara ett antal filmrepliker.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Poffa: "Judge rules, clean hit!"
Jo, det såg vi ju på Hjalmarssons knätackling av Kokko. Domarna är inte ofelbara direkt och straff kan delas ut efteråt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Med tanke på vad Gävle Lasarett brukar kunna hitta på så vad det synd att man inte kunde operera Hansen uppe i Övik om det nu krävs.
För vem vet vad dom hittar på i Gävle?Gipsad armbåge?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
leovalkama: Hata Modo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Clubsport: jo det var så jag tänkte, när nya strömvallen står klar.

jo det är ju det också, det kostar ju en del pengar, och det har nog inte brynäs råd med med den ekonomi dom har..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
leovalkama:
Sitta och kolla på hockey på Strömvallens antika sittplatsläktare hamnar inte högt på min priolista. Möjligen när nya Strömvallen står klar.
Sen kostnaden om det kostar 8 miljoner att fixa allt på Ullevi så borde det väl hamna på 4 miljoner om inte mer på Strömvallen..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Ja, det var inte vad vi behövde.
Tråkigt för Mads om han missar OS.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
På tal om rekordmatchen så tycker jag att Brynäs kan spela på strömvallen en gång om året istället för den pinsamma hockeyfesten :)

nån som håller med ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12

Huge: "Börjar bli lätt komiskt med alla skador nu. Snart är vi väl nere och plockar folk i J16...."

Huge nu är du okunnig! Det heter U16 ;-)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Ska ändå rävar som Hansen göra juniormisstag kan vi väl lika gärna spela med juniorer?.. så får vi dessutom mer fart framåt?;) Och ja jag vet att han va back, men ursäktar inte en sån indianare. I övrigt spelar molin 1-2 idag tycker jag. oerhört tafatt vid modos andra liksom sista målet i tom kasse.. då hjälper hans fjösmål föga..
Kommentera


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Huge: Såg tyvärr inget rabiat hos Modo. Däremot så såg vi ut att göra mål vid 1-1, men så gjorde ni mål ändå.

Båda lagen var menlösa. Brynäs spelade typiskt bortaspel och kunde ha avgjort, i stället så avgjorde Modo. Tamt, men rätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Såg mer ut som en olyckshändelse än nåt ojust från Tokskallens sida. Synd att vi tappar poäng mot ett uselt och halvdesperat Modo, men det var väl deras tur att ta poäng efter ett par jobbiga torskar.
Små marginaler och istf 1-2 när Nolander prickar ribban så gör dom 2-1 i slutsekunderna. När sen Sundström stirrar lite för mkt på puck och dom gör 3-1 i BP så kändes det avgjort. Krysset var dock inte långt borta, men det delas per automatik inte ut några poäng för bra insatser.
Undrar om Hansen kan spela med skydd för okbenet?
Börjar bli lätt komiskt med alla skador nu. Snart är vi väl nere och plockar folk i J16....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Fick sms från Töpel och nästa Rinkspel blir BIF-RBK på Strömvallen och Hjalmarsson skall bjuda på Spettekaka
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Poffa:

....Hoppsan fallelallera när Julen kommer ska ungarna vara gla...;)

Ärligt talat så var min första reaktion att det inte var ngn ful tackling av Marko Tokig,men har inte sett någon repris av händelsen.
Men jag tror på en anmälning från Brynäs sida som det verkar på eftersnacket.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19:

Bara att titta på backparen idag och inse att det kommer bli riktigt, riktigt jobbigt :( Nu är ju dessutom back-Hansen borta...

Hansen-Hietanen
Sundqvist-Sundström
Löf-Nolander
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Poffa: Jag är övertygad om att Tuokko hann uppfatta Hansens position. hade varit annat om Hansen vänt ryggen till precis i tacklingsögonblicket.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Hejsan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Poffa:

Jo tjena...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Bissett19: Isf hade jag tyckt att Horava var ute och cyklade lika mycket som NC.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12

MarcusElving: Jag är så lugn. Men ingen sympati för spelare som medvetet vänder ryggen till och vickar med rumpan. Tuokko är på väg rakt fram och då vänder Hansen ryggen till, istället för att ta tacklingen med axeln och gå vinnande ur situationen.

Med lite bättre spelsinne hos Hansen hade han inte blivit liggande utan hade vunnit både puck och tackling.

Judge rules, clean hit!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
Poffa:

Jag lovar dej Poffa att din coach hade sagt samma sak som NC om situationen om det varit omvänt..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
65selander:

Har inte sett någon repris,men Marko Tokig har väl aldrig fått in en schysst tackling i sin karriär.
Blir nog ett fall för disciplinnämnden.

Ååååh dessa skador.
Skaplig frånvarolista mot ett stekehtt LHC på Onsdag.
Markström,Bertilsson,Andersén,Kokko,Jonsson,Hansen,Silfverberg,Rödin.
Kommentera

1221574 · »