Hence:
Att Hietanen 55 matcher 12+17 29p ersätts med Ekholm 1+21 22 p känns mer som en skymf mot Juusu...
JanT: Tror du att Sundlöv kommer att skaffa en ersättare för Hietanen?
Enligt GD så ÄR Ekholm ersättaren...
Huss:Det känns som att Sundlöv och Czarnecki lever i två olika världar. Har de överhuvetaget kommunicerat?
Cz snackar om att värva in spetskompetens och Sundlöv talar om unga killar som knappt prövats i ES.
JanT: Visst är det skoj att man vågar satsa på unga killar. Men man måste fortfarande ha bärande spelare i laget.
Cz var tvungen att köra med fem forwards i PP mot slutet. En del vill säkert ha det till att han ville bryta nya gränser. Jag säger att han helt enkelt saknade alternativ.
EN back som kunde hävda sig offensivt (Hietanen) och en förstalina som inte producerat sedan vi gick och väntade på Jompes julsaga lämnade ju inte så många alternativ. För att bygga om i laget var ju otänkbart.
Nästa säsong blir det Lasse J som får spela halva matcherna OM han nu håller. Det är nästan ett under att Juusu inte gick sönder med tanke på all speltid han fick.
JanT: Jag ser gärna att man satsar på Järnkrok och de andra unga i en andrakedja. Förstakedjan känns rätt spikad.
Kahnberg Nodqvist Somervuori
Lunkan: Precis.. Med tanke på att allt som Ros tar i måste ses med stor skepsis.
"Källorna" är ju GD och arbetarbladet..
70 Rodrigues: Vi har ju "Järnfjongen" :)
Han fyller lätt Dixons plats nästa säsong. Kanske inte viktmässigt men väl spelmässigt.
sylf: Det räcker med 5 kg muskler för att han skall kunna hävda sig. Det är ju främst speed och speluppfattning som krävs för spel som center.
Det skulle vara intressant om Sundlöv kunde gräva fram ett par "Holmström typer".
Kahnberg Nordan Ny
Ny Järnkrok Somervuori
JanT: Jag hoppas verkligen att du har rätt. Men med ala backar som Sundlöf pratade om så blir det trångt på backsidan.
1. Jonsson
2. Sunken
3. Andersén
4. Bertilsson
5. Löf
6 Berglind
7. Ekholm?
8. Nolander?
Som jag har tolkat det så har Nolander fått ett erbjudande som han grunnar på.
Tväst:Som jag ser det så är det helt enkelt felaktigt att inte ha försökt med andra lösningar än att spela på och hoppas.
Dixon var inte ens skuggan av sig själv, många matcher gick ju utan att han ens försökte utan åkte och gömde sig.
Cz's hela grej bygger ju på LAGET. Men ingår bara Dackell Dixon och Somervuori i det "laget" är man ett lag så måste man använda sig av LAGET.
Jag skrek inte efter nyförvärv eller total obyggnad av laget. Jag ville bara att man skulle våga göra förändringar inför slutspelet.
Vad skulle kunna gå fel? Jag tror tvärt om att de spelare som verkligen visade framåtanda skulle ha producerat ännu mer om de inte blivit bestulna på så mycket speltid som ändå lades på Dackell och Dixon. Och hade det inte funkat så kunde man ha gått tillbaka till det gamla. Då hade man ju i alla fall försökt. Så det handlar inte om att vara efterklok. Jag påtalade redan innan slutspelet att man måste göra nåt för att få fart på sitt PP.
Han fyller lätt Dixons plats nästa säsong. Kanske inte viktmässigt men väl spelmässigt."
Ena stunden varnar du för en övertro på spelare som Jonsson och Andersén.
I nästa sekund fastslår du bergsäkert att Järnkrok, som trots allt fortfarande är junior, "lätt" tar Dixons plats.
Övertro var ordet....
Med tanke på att han fortfarande är junior och ännu inte fått den fysiska styrka som krävs för att hålla en någorlunda jämnhet i ES-lunkens vardagsslit och med största sannolikhet kommer att dippa rejält från och till (jmfr Bäckis och hans ojämna prestationer) så är det lite förvånande att du har sån enorm tilltro till Järnkroks kapacitet redan nästa säsong.
Det är en jättetalang men nån stabil förstecenter a la Dixon redan nästa säsong tror jag inte att han kommer att bli.
Han har utvecklats mkt redan nu, med tanke på att han ändå blev ordinarie rätt så sent under säsongen, och det är inte ovanligt att såna här talangers utveckling går i stå under perioder, för att helt plötsligt ta fart igen.
Att ge honom förtroende som förstecenter redan nästa år känns som en rejäl chansning och kan kosta mer än det smakar i längden...
Huge:Konstigt att du bemöter min "övertro" på Järnfjongen medans du inte säger nånting om Sundlövs övertro på backbesättningen.
Du måste skämta, tror du verkligen att vi blir bättre på backsidan, för bättre är väl det man måste sträva efter, eller??