1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738932 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Huge: Tämligen enkelt.. Då du hyllar precis allting som Sundlöv tar sig för.. Svårare än så är det inte.

Gurra88: Jag kan ju inte hjälpa att ES bäste sportchef aldrig tar några felbeslut.
Därför är det som du säger, tämligen enkelt.
Behöver man inte ens 20.0 i betyg för att begripa....

Huge: NU börjar jag bli orolig.. Du kanske inte borde hoppa över läkarbesöken.

Dumlöv är ett hån

Gurra88: Att kalla vår sportchef för Dumlöv är idiotiskt!
Leksingar och Gnagare ska man håna men inte brynäsare. Du förtjänar spöstraff och skit i din mun.
Brynäsare hyllar man om de är bra och stöttar om de är mindre bra, fy skäms Gurra.

arnio: Dags för dig att STÖTTA Gurra då.. för han e väl Brynäsare han med ;)

MarcusElving: Ska man skratta eller gråta?

Alla bara klagar och klagar på Bjurling, t.o.m jag.. Han är kanske inte den alla har önskat sig, han har haft 2 riktigt usla säsonger bakom sig i just SSK. Nu pratar vi om SSK, de är ju värdelösa. Men iaf så kommer han nu att hamna i Brynäs och visa vad han går för. Vilket kan faktiskt gå bra.
Hellre ha en kille som vill verkligen spela för ett lag än att ha en kille som vill tjäna stålar.
Resultatet blir såklart mycket bättre!
Så sluta klaga på Bjurling eller Sundlöv för då blir det bara sämre för vårt kära Brynäs.

Brukar försöka att inte kritisera allt för mycket. Det finns tillräckligt många som gör det ändå.

Björn Bjurling. Där går dock gränsen även för mig. Efter att ha mått fysiskt illa över värvningen av Mattias Modig har väl känslan nu övergått till en känsla av att man inte bryr sig ett skit om säsongen 2010-2011...

Men vadå? Vi får ju en LED-skärm att se på och en avlönad (!) klackledare (no offence HK)...

...God help us

hahii: Jag hoppas av hela mitt hjärta att Bjurling kommer att lyckas i Brynäs, ingen skulle bli gladare än jag. Men det känns inte särskilt betryggande så här på förhand, eller hur?

Vi får invänta säsongen och hoppas på det bästa helt enkelt.

Precis, men det hjälper inte att klaga. Nu gör ju inte du de men det finns många som gör de...
Men med vår defensiv tror jag att han kan lyckas.

hahii: Den som lever får se ;)

Undra föresten om han fortsätter blogga på Nyheter24 även som Brynäsare?

hahii: Lägg av Bagdad-Bob, vi vet att det är du :)

Bara att hoppas att han är bra nog för kvalserien, det är nämligen då som Brynäs säsong startar.
Hoppas att jag har fel men vi kommer att ha seriens sämsta pålvaktspar som det ser ut.

Nu ä ju inte "bjudning" klar ännu, men!
Blir nog ett tufft år för "Brynäsaren" med detta lag.
Tycker det är ihåligt rakt över.
Från ledarhåll till den siste kontrakterade spelaren finns det övrigt att önska.
Finns "guldkorn" här & där men sammansatt är det rena rama mörkret.

Vi får nog göra en lexand hädanefter och köpa oss in i finrummet!

Hade mycket hellre sett Jocke Lundström i Brynäs igen än han den där som kvalserielaget SSK inte ville ha kvar.

Daniel Sperrle, snälla kom tillbaka. ALLT är förlåtet!

arnio: Jag kall var och vem jag vill för precis vad jag vill.. Och att Någon kan tycka att Bjurling (ratad av Södertälje) är det bästa alternativet är ju för fan kräkframkallande..

Jag fattar inte allt gnällande! som om Svedberg och Modig är ett bättre målvaktspar än Svedberg och Bjurling?? och jämnföra Svedberg och Bjurling med Sperrle och Korhonen?? Svedberg är fortfarande ung och utvecklingsbar. tror han kommer va bättre i Brynäs än målvaktsstruliga MoDo. Och glöm inte att vi har Sveriges bästa målvaktstränare! Vem trodde på Markström när dom plocka upp honom i slutet av säsongen?? inte gjorde jag det i alla fall.

Gurra88: "Jag kall var och vem jag vill för precis vad jag vill.."

Vilken hårding vi har härinne....

21olsson: Nämn för fan inte Markström och Svedberg i samma mening..Svedberg har fått samma chans som Markström. Men visat att han inte är ens i närheten av honom..

Och som jag sa. Bjurling ratad av Södertälje som kvalade i fjol, men är Brynäs förstaval ..Få ihop den ekvationen

Det kan nog endast dumlöv svara på. Och förstås asslicker number one..

Gurra88: Bjurling inger ingen trygghet alls så här på förhand, inte för någon här inne antar jag. Alla hade nog förväntat sig och hoppats på något bättre. Jag törs lova att inte ens Huge är riktigt tillfreds med målvaktssidan.

MEN, nu är det som det är. Vi får lov att acceptera att Bjurling förmodligen är våran nya keeper och stå bakom honom. Alla är värd en chans och han är ju faktiskt inte helt utan kapacitet, han har spelat riktigt bra säsonger förut. Med hjälp av Pecka och en ny miljö kan det KANSKE bli bra, vem vet? Inte du, inte jag och ingen annan heller för den delen.

Kommer man till Brynäs så ska man få en chans att spela innan man blir sågad längs med fotknölarna åtminstone, tycker jag. Att du sitter här inne och spottar och svär hjälper ju ingen. Vi vet att du är missnöjd över Bjurling men han är antagligen Brynäs nya målvakt och du håller på Brynäs, alltså hoppas och vill du att det ska gå bra för Bjurling. Skriv det istället för att kasta massa dynga hela tiden.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Ser helt klart ut som en sån säsong där Dumlöv kommer gå in i väggen, när det närmar sig kvalserie

Huge: Äsch eran hårding har mycket kvar att lära, ni ska bara veta hur många namn våran SC Linkan har ;-)

Gurra88: Var det där ditt sätt att bemöta mitt förra inlägg så var det väldigt lamt måste jag säga :P

MarcusElving: Enl Aftonbladet så drar Karlsson till KHL. Där är nog orsaken till Bjurlings Kontraktsförslag.

65selander: Okej, då var Karlsson ute efter så mycket pengar som möjligt alltså.. Trodde faktiskt att han skulle välja Elitserien.

MarcusElving: orkar inte ens försöka se det så positivt. De flesta här inne vet att det kommer bli pannkaka. Så varför inte förbereda sig mentalt istället..
Men som sagt, kanske är detta som behövs för att vi ska bli av med sundlöv en gång för alla

Gurra88: "De flesta här inne vet att det kommer bli pannkaka."

Det är lite det där jag menar, det är ingen som vet ett skit om hur det kommer bli. Jag vet att alla här inne hoppas att det ska gå bra för Bjurling, kan vi inte försöka stå bakom honom och tro på honom tills han själv bevisar att han inte håller åtminstone?

Tänk om han skulle göra en kanonsäsong, då har du mycket att käka upp.

Ha minimala förväntningar och ställa in sig mentalt kan man göra utan att håna allt och alla.. Det är ganska tröttsamt att logga in här och se samma glåpord och hån hela tiden.

MarcusElving: "kan vi inte försöka stå bakom honom och tro på honom tills han själv bevisar att han inte håller åtminstone?"

Tar du inte ut allt i förskott ändå nu? :)

MarcusElving:

Naturligtvis har du helt rätt i ditt senaste inlägg...

jag bara undrar vad Sundlöv skall göra istället när det lockas med pengar överallt.
Det är så mycket jag skulle vilja fråga de storkäftade gaphalsarna... men jag orkar inte.

Är det OK att hoppas på det bästa... se fram emot juniorernas nästa steg... kanske t.o.m. nån av målvakterna lyckas... hoppas att nån av d övriga tar ett steg ytterligare?

Tväst: Ska man våga göra allt detta pga av man inte kan erbjuda marknadsmässig lön till spelar typ som vi har ett STORT behov av.

Att hoppas och tro hjälper ju inte om vi skulle trilla ur, eller gör det det?
Sen att: "se fram emot juniorernas nästa steg" jo de var just det, ska några sk "bärande etablerade" spelare få ännu mera istid då tänkte du?
NC visade ju förra året i ca 25 omgångar att det viktigaste är vad det står på ryggen INTE vad du presterar för dagen.

"jag bara undrar vad Sundlöv skall göra istället när det lockas med pengar överallt."
Ja hur kan tex Dif locka en sån som Bombom till laget tror du?

Ne upp i ringarna nu kära värvningsgruppen, eller är det viktigare att hänga på golfen nu kanske.

Lindström:
Vad skall man säga.... om du för ETT ögonblick tror/vet att Sundlöv o co hellre spelar golf... jag har ingen kommentar.

Hur kan DIF..... inte en susning. Dom kanske har mer pengar, han vill hellre till storstan...

JAG är övertygad om att BIF i stora drag gör allt de har resurser o möjligheter till på det bästa sätt, sen kan det ibland bli fel, lite otur m.m.

Om inte vi övertygade fans till BIF visar LITE förtroende, tillförsikt, respekt, tillit och ger de som skall spela för OSS arbetsro att åtminstone få visa vad dom kan prestera i denna nya omgivning innan dom sågas.... ja då behövs ju i vart fall inga motståndarfans som står beredda att göra narr av Brynässpelarna.

HYLLA i medgång.... STÖTTA i motgång. SÅ ENKELT!

Annars finns ju andra trevliga lag att hålla på.

Hahl Bundy: Det jag menar är att vi ska låta honom spela och visa vad han går för innan vi stampar ner honom i skiten. Han kanske aldrig bevisar att han inte håller, han kanske bevisar motsatsen dvs ATT han håller.

Jag kanske var lite otydlig, men nu är du med va?

Redigerad kommentar

Tväst: HYLLA i medgång.... STÖTTA i motgång. SÅ ENKELT!

Annars finns ju andra trevliga lag att hålla på.

Vilket jävla flummsnack! Så kritik är förbjudet eller vad menar du??

Tväst:"Är det OK att hoppas på det bästa... se fram emot juniorernas nästa steg... kanske t.o.m. nån av målvakterna lyckas... hoppas att nån av d övriga tar ett steg ytterligare?"

Visst är det OK att hoppas, allt annat är otänkbart. Gör man inte det så är man helt enkelt inte en sann Brynäsare.

MEN! Varför skall det vara så år efter år istället för att hoppas att det går " bra" i den bemärkelsen att man slipper kvalserien än att det "går bra" i bemärkelsen att man går till semi. Visst det är ingen omöjlighet att man gör det den här säsongen men det är ingen hemlighet att Brynäs HAR en svagare trupp den här säsongen jämfört med förra.

Vi har bytt ut en av våra bästa backar i Hietanen. Hur lång tid tar det för "Chippendale" att aklimatisera sig? Hur många av de unga talangerna tar ett steg framåt den här säsongen? Det är för många faktorer som är osäkra helt enkelt.

Men givetvis hoppas man att det ska gå bra, skitbra till och med.

70 Rodrigues: Kritik är alltid bra om den är befogad och uppbackad av seriösa argument. Sedan ge förslag på bättre lösningar och motivera dem. Sitta och kalla allt och alla för idioter och värdelösa är bara löjligt.

MarcusElving: Tyvärr så är det vissa som inte köper någon som helst negativ kritik gentemot Brynäs IF, seriösa argument eller ej, det är ännu löjligare:

GävleLasse: När det gäller Hietanen så är Lasse Jonsson en fullgod ersättare tycker då jag. Många verkar glömma att han inte spelade något förra säsongen i stort sett. Backsidan ser till och med ett snäpp vassare ut nu tycker jag. Det är på forwardssidan och framför allt målvaktssidan mina frågetecken finns.

Kommer Wännström att göra en bra första A-säsong? Kommer Järnkrok, Rödin, Silfverberg m.f ta ett steg till? Det behöver vi för att vara med i ett slutspel känns det som, samtidigt som även Bjurling och/eller Svedberg måste göra en bra säsong.

Finns många frågetecken, helt klart..

70 Rodrigues: Håller med, det är lika löjligt. Seriös kritik ska man kunna ge.

70 Rodrigues: Klart som fan man får kritisera..att tro att är ju rent ut sagt korkat..
men kanske att man kan tänka sig en eller två gånger innan man häver ur sig all skit framför allt om Sportchefen... inte sagt att jag själv är felfri..

Jag tycker heller inte Bjurling är en bra värvning, hade mycket hellre sett Henrik Karlsson i vår kasse, men innan vi kokar lim på honom så kan han väl i alla fall få spela..om det nu är han som skall vakta kassen..

teddykgb: Klart som fan man får kritisera..att tro annat är ju rent ut sagt korkat..skulle det stått..

Brynäs IF Snabbast på 3000 meter var Johan Larsson. Tvåa kom Niklas Svedberg. Nykomlingarna i A-laget utmärker sig. Stilfullast var Niclas Andersén, åtminstone om han själv får avgöra.
för 2 timmar sedan · Kommentera · Gilla

70 Rodrigues:

Vad som är flummsnack kan ju alltid diskuteras...

Såklart får man kritisera, som tidigare konstaterats.

Men att gång på gång bara spotta, håna o löjliggöra gamla o nya BIFhjältar???? vissa här på forumet har som vana att oftast uppträda på det för MIG ofattbart ohyffsade sättet.

Jag tycker inte att du Rodrigues tillhör de värsta men det skulle va intressant med ett seriöst, konstruktivt förslag på vad Sundlöv skall göra istället.

Självklart tas det hänsyn till att det inte finns hur mycket pengar som helst i kassakistan.
Förslagsvis: vem skall värvas som målvakt? varför just han?

Tväst:

Enligt årsredovisningen:

Likvida medel vid årsbokslut 2010-04-30, 9 089 922 kronor!

Pengar finns och enligt många härinne var skillnaden mellan DIF´s finalplats och vår usla sorti i kvarten, c:a 6 miljoner, plus lite medellivslängd för kvinnor i Ockelbo etc, men det kan vi skita i nu.

Peja: "Stilfullast var Niclas Andersén, åtminstone om han själv får avgöra."

Haha, måste betyda att 3000 meter kanske inte är Anderséns vassaste gren. Slutade han sist månne?

Redigerad kommentar

sylf: Dom slantarna måste vi hålla i, kan ju komma nån Lif -82 ut på marknaden..

Sen att några nästan börjar gråta när man kommer med kritik är löjeväckande.

Det finns 9 miljoner +pengar för Markan å Limpan, varför "hittar" man TRE målisar då?
En har vart bra i AS, en annan är en återkommare från Nhl/Ahl å den sista är ratad från klubben som kom sist.
Ska man inte som supporter då kunna önska/begära att den grupp som får lön INTE lyckas komma med några flera förslag?

Inte så konstigt att spelare/ledare ratar Bif, då man har storslagna planer men noll verklighetsuppfattning. Bif har vart en stormakt inom Svensk hockey men är låååångt ifrån detta nu.

Lindström:
OK, vi spottar o hånar en stund, så river vi medlemskorten o börjar gå på bandy i vinter.

Ska bli skönt o slippa den här skiten.

Skämt å sido..... det har skrivits en del om Brynäs o deras målvakter de senaste månaderna, är det nåt som har undgått dig?

Hur många skall dom ragga upp för att det skall anses godkänt?
F.ö. är dom väl inte klara än.

Tväst: Nej det har inte undått mig skriverierna ang målvakst problemet vi nu har.
Om man följt Bif så senast när vi hade två stycken slipsar i målet så gick ju det sådär. Så visst finns väl det fog för oro då vi inte har någon första målis i nuläget.

"Hur många skall dom ragga upp för att det skall anses godkänt?
F.ö. är dom väl inte klara än"
Igen åsikt om det, men man kan ju undra hur andra SC och ES lag kan komma upp med spelare på en "iskall" marknad.

Men man får ju vad man är betala för, glöm inte det.

Tväst: LIte sorgligt med dom här omogna och förmodligen osäkra gaphalsarna som kastar skit i skydd av nätets anonymitet.
Saker dom aldrig i livet skulle våga säga till ex Sundlöv eller nån spelare face to face, det kläcker man gladeligen ur sig härinne.
Patetiskt, omoget och fegt. Fenomenet är iofs vanligt på nätet överlag, om det nu skulle vara nån tröst...

Till sakfrågan: målvakterna.
Nu visar det sig att Karlsson väljer KHL och det är ngt som Sundlöv knappast kan göra så mkt åt, hur väl han än talar om Brynäs som lag och möjligheten att få Alcén som målvaktstränare. Här är det nog pengarna som i första hand lockat Karlsson och det intressanta i nuläget är hur övriga tänkbara alternativ ser ut.
Man får hoppas på att det bland återstående alternativ finns en målvakt som är ett bättre val än Bjurling, mer kan man inte göra.
Och skulle det nu bli Bjurling så får man utgå ifrån att han isf är det bästa valet bland de som isf återstår.
Känns som att Bjurling isf vinner racet pga att han visar mest intresse, är svensk och kan ansluta på direkten.
Alternativet är isf att man väntar in i det längsta på att det ska dyka upp nåt framåt höstkanten, vilket kan bli ett tveeggat svärd.
Dvs antingen dyker det upp nåt riktigt bra eller så står vi där med skägget i brevlådan med nåt ännu sämre än Bjurling.
Inte lätt det här, och tänk vad Läck och Modig stökat till det för oss.
Och naturligtvis är det Sundlövs fel....

Jag som de flesta är riktigt bekymrad över årets trupp, ser mer än lovligt tunt ut...
men diskussionen kring ekonomin haltar lite. Att vi har 9 milj i eget kapital innebär ju inte att det finns 9 milj på bankkontot att handla spelare för, balansräkning och resultaträkning är som bekant helt olika saker.
I arenabolaget finns några miljoner men med tanke på att det även finns skulder på 180 miljoner så kan det behövas en viss kudde. En ökande soliditet är positivt.
Men som sagt, som truppen ser ut just nu så blir det en lååång vinter, kanske tur att man byter bort canal+ till förmån för PL i viasat......då slipper man ju se eländet.

« · 1265539 · »