Huge: Håller med dig om din analys kring spelarnas ansvar att själva motivera sig. Visst har TJ ett medansvar här, men vi pratar om vuxna män som tävlar på elitnivå. Det ska inte behövas en tränare som står och talar om för dem att vara motiverade. Det är varje individs ansvar att tända till inför varje match. Det är väl inget vuxendagis?
Nå, Mr Rodrigues...jag väntar fortfarande på att du ska bevisa ditt påstående om att jag och Huge tycker att allt flyter på. Var är citaten?
Poppade popcorn och tog fram läsk igår kväll och satte mig framför skärmen och väntade...
Annars blir du bara en sån däringa tom tunna som skramlar en massa :-)
Redigerad kommentar
bradberry:Huvudproblemet i Brynäs är den konstanta avsaknaden av KONSEKVENSER. Det verkar inte finnas några som helst KRAV uppifrån utan man kan låta spelare och ledare stå och säga saker som "årets sämsta insats"snacka med tomma fraser om "Revanch".
I Brynäs kan man lalla på och vara helt ur form och ändå komma undan med det. Till och med få ökad speltid och vara på isen vid toppningar.
När gick man ner på tre kedjor sist i en forcering för att knipa en poäng eller två? Sånt händer fan aldrig när TJ står i båset. Varför? Jo, för att han har inga krav på sig utan kan stå och skylla ifrån sig om att spelarna inte är där osv.
DET ÄR HANS JÄVLA JOBB ATT SE TILL ATT DE ÄR DÄR, VARJE BYTE!
AVGÅ!!!
maddog1970:på hemmaplan tycker jag att det ser helt ok ut. Förutom några dip som TJ får ta på sig. Nej detär bortaspelet som MÅSTE bli bättre, annars kan det här slut väldigt illa.
Ska BZ bli sportchefen som sänkte Brynäs? För det är så man kommer att döma honom, även om det inte är han som är ansvarig för lagbygget.
Man kanske ska börja med att lämna TJ hemma på bortamatcherna. Busschaffisen kan väl ta över.. ;-)
Linus Wickman:
Placering insläppta mål:
LHC m Melin; #9, #10, #4
Bif m TJ; #11, #7, #10
Melin tycks ju ha fått viss ordning i år
Tittar man på oss är det egentligen sjukt va med mål vi släppt in, snacka om att vi har fått stressat/forcerat framåt för att knipa poäng...
Melin skulle kännas OK. Men det beror ju på vilka som finns tillgängliga också. Jag gillar Roger ganska mycket dock,sen har han väl inte lyckats fullt ut sen det magiska guldet -99 som tidigare skribenter påpekar.
Blir nog inget m Melin då...
Magnus Nyström @Nystromhockey för 14 minuter sedan
Roger Melin lämnar Linköping till våren. Jag räknar med Melin i Brynäs nästa säsong.
Zappaholic: Hur ofta behöver Wallson ens agera? Laget sköter sig själv.
Men om man som TJ "toppar" med iskalla spelare i slutet på matcher så undrar man.
Visst finns det olika ledarstilar, absolut. Men jag tror att Brynäs lätt faller i lättja och börjar tulla på arbetsinsatsen- Därav alla "Vår sämsta insats" trots välbesökt hemma match.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Forzzen:
Jag kommer ofta att tänka på Tommy Sandlin när det höjs röster för att en viss tränare inte agerar i båset..... Har för mig att Sandlin uttryckte det att "taktik diskuterar vi på träning och före matcherna, på isen är det upp till spelarna"..... ungefär så menade han, men det kanske var lite lättare att va tränare i Brynäs på sjuttiotalet när laget hade så många landslagsspelare. Dessutom har jag för mig att Jan-Erik Lyck inte ville va med i landslagstruppen.... rätta mig gärna om nån vet bättre!
Dessa ord är väl inte lika glasklara som tidigare...?
– Det här med tålamod är svårt att svara på. När, om och hur många förluster det kan ta innan det sker förändringar.
– Men just nu är jag beredd att stå bakom alla. Och det gäller inte bara Tommy, utan även våra två andra tränare, "Dacke" (Andreas Dackell), Ove (Molin) och alla spelare. Sedan vet man inte vad som händer i framtiden, säger Bengtzén.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20084799.ab
Bz sparkade fö Magnus Arvedsson 2008 bla för att han "inte nådde fram till gruppen"