Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Ny tränare!

« · 1655477 · » Till forumet


Sv: Ny tränare!
StefanMedS: Här har ni han som kommer på lån igen, Victor Rollin Carlsson, eller vad tror ni....

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Pettisbif: Ja Jesse var inte så lyckad men det är bra att han inte sitter på arslet och inte agerar när det inte fungerat.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Pettisbif: Ja Mannberg är ju ganska lik Brodin i spelet. Fart och fläkt. 😄
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Lunkan: Går rykte om Daniel Mannberg. En spelare som Bulan gillar skarpt som har hamnat i frysboxen under Fagervalls ledning. Ung talang, högerskytt, avig och kan på sikt bli riktigt bra!
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Carl Lejonkräk:verkligen Stefan Lundqvist och Kenneth Bergqvist också!
Låst ämne

Sv: Ny tränare!

Linus Wickman: Johan Ahlce'n skulle vara kul att se i Brynäs igen...

Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Linus Wickman: ...Harju....? ;-)
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Peja:Håller med, kommer knappast bli Hossa eller Lasch, orimligt att ens hoppas på dom. I bästa fall får vi loss något bra från allsvenskan, problemet är att topplagen inte kommer släppa sina spelare nu när man slåss om en direktplats till shl. 
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Pettisbif: De flesta där är ju "kanske" tillgängliga. Klart att Lasch eller Hossa hade varit fina spetsspelare, men Brynäs ekonomi är nog inte särskilt bra. Det kostar att byta tränare och Niinimäki var knappast gratis. Bengtzén försöker verkligen tona ner förväntningarna på den nya forwarden som eventuellt kommer, så jag förstår ärligt talat inte varför ni sitter och hoppas på spetsspelare.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Peja:
Dessa finns bla.

SPELARE SOM ÄR LEDIGA:
Patrick Cehlin
Marcel Hossa
Ryan Lash
Yared Hagos

SPELARE PÅ VÄG BORT FRÅN SHL?:
Rob Schremp?
Robin Álvarez?
Magnus Kahnberg?
Oscar Sundh?
Ryan Russell?
Daniel Mannberg?
Gustav Possler?
Pontus Petterström?
Patrik Lundh?


SPELARE SOM KANSKE HAR KLAUSUL FRÅN ALLSVENSKAN:
Martin Hellgren?
Henrik Björklund?
Fredrik Höggren?
Daniel Wessner?
Johan Alcén?
Ludvig Rensfeldt?
Jakob Lilja?
Viktor Lindgren?
Erik Lindhagen?
Alexander Larsson?
Andreé Hult?
Jesper Sanuelsson?
Oscar Steen?

EUROPA/AHL:
Andreas Falk?
Joonas Viihko?
Sami Sandell?
Jani Tuuparianen?
Mika Pöyrälä?
Toni Kouvisto?
Daniel Bång?
Sebastin Wännström?
Johan Harju?
Edwin Hedberg?



SEN KAN JU IAF JAG TYCKA ATT BZ FÖRSTA FLOPP VÄRVNING ÄR GJORD! HAN HAR YTTERSTA ANSVAR OCH ENLIGT HAN SJÄLV SÅ SKULLE HAN VARA GRYM! JAG KAN JU SÅHÄR I EFTERHAND ÅNGRA ATT HAN INTE GAV EN HÅRD DIXON CHANSEN!!
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Zzz: "Bra beslut av Bz, men han skulle inte ha värvats frå början. Knepigt uttalande att Niinimäki har kvalitéer men att dom inte passar in i Brynäs. Visste han inte det för en månad sedan när han värvades? Allsvensk klass på den värvningen."

Nja, Niinimäki värvades iofs till ett lag under TJ och var väl anpassad till den spelide och det behov vi hade i det läget, nu har ju läget förändrats iom Bulans ankomst.
Niinimäki har väl dessutom inte riktigt motsvarat de förväntningar man trots allt haft, även om han är spelskicklig.
Kan tänka mig att Bulan relativt tidigt gjort klart för BZ att Niinimäki inte passar in i vårt kommande sätt att spela, vis av skadan från Luleå då Bulan måste ha fått en klar bild av finnens brister och förtjänster. Förhoppningsvis har man kommit överens om att bryta kontraktet utan att det medför några kostnader för resten av den ursprungliga kontraktstiden.
Vi saknar en Granistyp i laget nu när Enterfeldt är indisponibel och han är det närmaste vi har i Granisväg. Även Ollas kan väl viss stor del räknas in i kategorin grythundar så nu hoppas jag verkligen att BZ vaskar fram nåt i Granisväg.
Nåt åt det håller som håller hygglig klass borde det ju gå att hitta nånstans, tycker man.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Skrubben: Tror säkert Clarence är lika mycket Brynäsare som oss andra här inne, det blir bara löjligt när du ska ifrågasätta det! Vi har alla en åsikt! Själv har jag en åsikt som att allt Brynäs gör inte är rätt och jag lever och andas detta lag!
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Skrubben: Jag vet inte hur du känner dig, men jag skulle må bra mycket bättre om Brynäs låg bättre till än 10:a i tabellen...
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Clarence: "Fakta" som visade sig vara helt irrelevant då alla lag har 1 poäng i en livetabell vid oavgjort resultat. Känns ju mer relevant att snacka tabelläge efter matchens slut. Eller kommer du nämna samma intressanta fakta imorgon när Brynäs har oavgjort mot Växjö?

OM du nu hejar på Brynäs, borde du själv inte må bättre rent psykiskt av att inte bara svartmåla, även om påståendena stämmer?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Modo vinner 3-2. Bra.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Lunkan:Haha, ja. Vad gör man inte för sitt älskade brynäs ;-)
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Powerfade: helt i Brynäs prisklass mao, perfekt
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
70 Rodrigues: Ja, det är sån spets man vill se i sitt lag.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Fleury igen. Hyfsad debut, det är så jag vill se nyförvärv i Brynäs göra😃
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
bifhjärta: 2-2
Låst ämne

Sv: Ny tränare!

Skrubben:
"Du verkar mysa så fort det inte går Brynäs väg. Hejar du ens på laget? Eller är det en bitter leksing bakom tangentbordet?"

Det var ju reell fakta i det läget, dumbom...

Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Carl Lejonkräk: MoDo har gjort 2-1
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Carl Lejonkräk: Tvärtom. Modo 2-1
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
bifhjärta: DIF avgör nog med tre sekunder kvar.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Powerfade: Hahaha :-)
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Lunkan:Jag har en som plågat mig ett tag nu.. den kan BZ få för en knäppkorv med senap ;-)
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Lunkan: Dif har svårt för avhängda Modo..hade varit skönt o springa ikapp dif i tabellen så att Breitholtz/Garpen o gänget på AB börjar svettas..
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Peja: Men jag tycker inte det är realistiskt att ersätta Niinimäki / Enter med Jeremy Boyce eller Martin Sandgren, som Tony säger så var ju Niinimäki ersättare till Enter och då är inga av dina alternativ intressant! Jag gjorde inte mina bedömningar från vad BZ sa! Jag tycker att man ska sikta lite högre när man ska ersätta Niinimäki/ Enter än att värva från dom nedre regionerna från allsvenskan för möjligheten till en sjärnträff är inte stor tyvärr MEN jag kan naturligtvis ha fel?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
70 Rodrigues: Hedström då? Han är väl ledig?😂😩👏👏
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Johan Norrström: har för mig att han lämnat gnaget
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Powerfade: Håller med vi behöver en finne i arslet, var hittar vi en sådan?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Zappaholic: Givetvis, tänkte bara bidra till samlingen av halvfigurer som har nämnts😂😂😂
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Zappaholic:

Hagos är väl i AIK.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
70 Rodrigues:Det skulle inte förvåna mig om BZ redan har en på gång. Jag vill ha en elak jävel. Kreativa spelare har vi redan. En riktig grythund är vad laget saknar.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
70 Rodrigues: Hagos??? Du skämtar väl nu hoppas jag?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Peja: Vad gör Hagos?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Var det inte så att Niinimäki var en ersättare för Enterfeldt? Om så var fallet så vill man ju ha kvalitutta på en ev ersättare?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Forsberg 1978: Jag gjorde en till synes realistisk bedömning baserad på vad Bengtzén säger. Han säger uttryckligen att han i första hand letar en forward, och poängterar att denne blir en breddspelare och ingen spetsspelare. Därefter tillägger Bengtzén att han tittar mest i närområdet, "där vet vi mer vad vi får i det här läget" men utesluter inte spelare som inte kommer från närområdet heller. 

Baserat på det verkar en hårt arbetande spelare från konkurrensmässiga klubbar i närområdet vara realistiska 'bets'. Martin Sandgren, som Bengtzén värvade till Karlskoga en gång i tiden, är en Kåberg-typ som jag tror skulle göra nytta i Brynäs. Jag har dock ingen koll på hans skadesituation. 

Jeremy Boyce såg intressant ut för några år sedan men verkar inte vara lika het nu.  
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Skrubben:??? Leksand ligger under!
Låst ämne

Sv: Ny tränare!

tjugo8: Bra beslut av Bz, men han skulle inte ha värvats frå början. Knepigt uttalande att Niinimäki har kvalitéer men att dom inte passar in i Brynäs. Visste han inte det för en månad sedan när han värvades? Allsvensk klass på den värvningen.

Hoppas vi får in en hårt arbetande center med defensiva egenskaper. Gärna någon äldre med lite rutin. Hur går det för Hansen i Norge? Han skulle vi behöva i BP.

Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Clarence: "
Just nu har Leksand puttat Brynäs ner till kval..."

Du verkar mysa så fort det inte går Brynäs väg. Hejar du ens på laget? Eller är det en bitter leksing bakom tangentbordet?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!

Peja: Finland, KHL eller AHL kanske? Ärligt talat Almtuna vad finns det för bra spelare kvar där? Timrå vad har dom som skulle ersätta Niinimäki för han var ju värvad som spets elle? 

Spelartyp får gärna vara en torped som har näsa för målet och vet vad backchecking är och nu kommer du fråga mig var vi ska hitta en sådan spelare? Inte i Timrå och Almtuna iaf? Vem i Timrå och Almtuna är det du villa ha då? Vore intressant att höra!

Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Forsberg 1978: Vad hoppas du på då? Spelare från vilken liga? Vilken spelartyp? Det vore intressant att veta. 
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Peja: Vilken dum jävla fråga!!! Inte från Almtuna eller Timrå iaf!!!!!!!

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Huge: Efter att ha läst lite vad du har svarat andra skribenter, så är min fråga. Vad är Brynäs problem?

Har man ett grundspel? Eller var det inte svårt att sätta det med tanke på trions frånvaro?

På dig verkar det som att det vore omöjligt att få till hela laget pga tre spelare (vilket är löjligt egentligen)

Eller är det bara dåligt självförtroende?
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Forsberg 1978: Luleå hittade exempelvis Enterfeldt i Almtuna, men du kanske går och hoppas på någon från NHL? 
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Lunkan:Ja tack men lite att ta i va? Men vill du ha en utfyllnadsspelare från Almtuna eller Timrå som ersättare för Niinimäki? 
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
70 Rodrigues: Leksand och Djurgården ligger under, mumma.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
Carl Lejonkräk: Ja vi har ju värvat honom från Sunderbyns pojkar -02 som nu letar nu tränare.

Ha ha! Min son spelar mot Sunderbyns -02 lag.
Låst ämne

Sv: Ny tränare!
tjugo8: Ingen spetsspelare iaf.
Låst ämne

« · 1655477 · »