1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743589 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!

Vafan har ingen har sågat de nya tränarna än VAKNA!

Underbart, bz tar fram sopkvasten☺

Om vi blir kvar kommer nog rönken till nästa säsong ☺

Lunkan: Snart kommer i varje fall Huge in och säger att Brynäs har gjort ett helt rätt beslut...avd: Brynäs gör aldrig fel!;-)

smallround: Äntligen händer nåt! Kan det vara så att Rönnqvist kommer till nästa säsong och träna tillsammans med Bulan, låter i inte helt osökt då de tränade Luleå tillsammans.

bifhjärta: och nu kommer vi att bli hatobjekt nr 2 i SAIK-boken som lill-Lule med Rönkenstämpel.... ;-D

Äntligen😃

smallround: Precis min tanke.

70 Rodrigues: Hoppas detta blir bra. Är osäker på vad Bulan hade för roll under Rönken så det är svårt att uttala sig om hans kapacitet som head coach.

Någon som vet?

tjugo8: ÄNTLIGEN !!!  Nu händer det något i alla fall. Brynäs kan inte köra med struts-metoden och köra huvudet i sanden och tro att alla problem försvinner av sig själv.

Nu byter man ut tränarna och hoppas på nytändning.
Bra av  BZ !!!

Forza Brynäs !

Zappaholic: bulan är ju underbart grinig och har ju ett temperament som tj och dackell saknade...

Det bästa är ju ändå då han själv sade att han är Sveriges bästa center. Got to love it.

Nu bli det inge mer jävla fasoner att åka på en skridsko....

Zappaholic: Du får väl stämma av med Sven.Savage

Skönt att det händer något, men jag har inte en aning om vad Bulan är för tränartyp!

Zappaholic: Tror nog inte att spelarna kan åka på halvfart längre! :-)

Här händer det saker!!!!!!!!!!

smallround: Man misstänker ju att det är slut på bandysvängarna 😊👏👍

70 Rodrigues:

Älskar att Bz är en Doer...fan va han har legat i denna säsong...

tjugo8: ja han fick ju ett bord serverat med bajs av sundlöv så här i efterhand....

Zappaholic: Bra med Bulan för han kommer nog inte ta hänsyn till vilket namn och nummer som står på tröjan, presterar du inte så spelar du inte.

Bra att öka trycket på alla spelare...

Zappaholic: Nu får dom iaf veta att dom lever. Presterar man inte så lirar man inte.

Tack för det här tiden Tommy och tack för guldet.
En förändring var dock nödvändig och jag hoppas att detta väcker laget.

micke63: är det Berglunds första tränarjobb som head coach?

Då kanske klistra får sitta och hålla Blomqvist sällskap på läktaren förhoppningsvis. ..

Klistra... bulan jävla autocorrect skittleefon

70 Rodrigues:

TJ o spelarna har ställt till den här skiten, i viss mån Sundlöv, men materialet har varit bättre än prestationen de senaste 3 åren, fel strategi, pedagogik och spelarinställning.

Dags för spelarna o förstå budskapet o ligga i tills de spyr, resten av året, för klubbmärket

Mittzon: har för mig att han tränade Piteå. ...får ngt år sedan

Kilström får nog syna bänken om han inte rycker upp sig omgående....

BULAN O TJ PÅ RADIO GÄVLEBORG SNART...!

tjugo8:Intervjuas just nu på AB

tjugo8: Fast vi ska nog akta oss för att tro på nån metamorfos med laget. Spelarmaterialet är detsamma som igår...

KulaShaker:

Arb.B? Aft.B? Live? Länk?

Bra att klubben agerar men inte en aning om Bulans tränarstil. En jävla retsticka var han som spelare så det kommer nog in lite mer temperament i båset.

Tack Tommy för allt med ett SM guld som höjdpunkt i föreningen.

KulaShaker:

GD/AB fyller på trycksvärta i pressarna...återkommer ev imorgon...

Nån som finner ett ord av självkritik?

Anmärkningsvärda kommentarer! Blame game has started!

"Vi kanske utåt sätt skulle vara lite avvaktande på hanen och i stället byggt för framtiden. Så ville jag ha det i alla fall."

"Redan från början hade vi ett lite för oerfaret lag. Det var jag ärlig och sa redan förra våren till klubbledningen"

Redigerad kommentar

Tack för guldet Tommy och för ditt stora Brynäshjärta. Glömmer inte hur trevlig han var i Örebro när vi bad honom ta ett kort med oss, han tog sig tid och stannade och pratade en stund. Väldigt sympatisk och jag önskar honom all lycka till i framtiden!

Redigerad kommentar

Helt rätt agerat!

Dock tycker jag kanske beslutet blev taget lite i elfte timmen. Förändringar borde gjorts redan runt jul. Det är ingen lätt uppgift Bulan har framför sig men förhoppningsvis leder detta till ngt bra.

Tack Tommy för stort engagemang och SM-Guld. Det kan ingen ta ifrån dig!

Välkommen Bulan!

tjugo8: oerfaret lag, jojo, nästan samma medelålder som SAIK.

Känns skönt att det blev ett byte i alla fall. Hoppas inte TJ gräver ner sig för det här. Det blir så här ibland. Vill tacka honom för den insats han gjort. Jag tvivlar inte på att han brinner för Brynäs. 

Vägs ände som SB kallar det beskriver väl ganska bra hur det känns. T J har fått lite längre tid att förändra än han skulle fått om nåt starkt alternativ hade dykt upp för nån månad sen, dessutom har det ju ifrågasatts av många om han skulle bytts ut redan innan säsongen. 

Han skall framför allt ha cred för guldet 2012, vissa "experter" tippade att Brynäs skulle få det svårt med ett ungt o oprövat lag, men T J o hans stab gick ut med en klar målsättning att man siktade på guld. Naturligtvis är det många som skall äras när man vinner sm-guldet men såklart har tränaren stor betydelse när organisationen och spelarna skall förberedas fysiskt o mentalt för vad som är möjligt.

Seriefyra förra säsongen är också mer än godkänt, så....

Tack Tommy och lycka till i fortsättningen! 

SnowKing:Lite sent, men ack så välbehövligt. Inga mer räkmackor nu är det taggtråd som gäller. Det ska bli intressant att se vilka förändringar som kommer...

Hur många matcher får Bulan på sig innan motosågen startas? Vi får hoppas att vårt tränarbyte ger mer än mOdOs.

Lunkan: Jadu..;-) men kul med Växjö på fredag, smålänning som man är!

Lunkan: Jag förväntar mig inget skönspel. Men jag vill se mer start/stopp, mer intensitet och rakare hockey.

Tommy: Han har nog gjort det han kunnat... men visst har det synts att han mått skit...

Powerfade: Vad tror ni om formationerna? Blomman får det tufft? Hoppas Bulan har sett det som vi andra har sett. Djoos bort i PP också. .?

Bra med ny tränare. Men tycker Sundlöv, HG Karlsson och styrelsen kommer undan för lätt. Frågan måste ställas: Hur tänkte man när man förlängde med TJ efter säs 12/13? Den våren tog vi knappt en trepoängare. Allt som har synts den här säsongen syntes redan då. Det hade räckt med två år, då hade TJ fått lämna med viss heder i alla fall.

Känns som Bulan är lite mer av en tränare som mr Bengtzén förespråkar, rak och konkret och temperamentsfull, mycket möjligt att det är precis detta Brynäs behöver just nu

bifhjärta: Jag tror att det blir en del förändringar. Vilka som får förtroende hänger nog en hel del på vad Bulan får för gensvar på träningarna.

Men det vore inte fel att flytta på Djoos från första PP uppställningen. Slovak kanske?

Powerfade: mm håller med hade dock inte haft något emot att testa Djoos på ena vingen i PP och inte som Point

Redigerad kommentar

« · 1654334 · »