1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742294 inlägg · 7967 ämnen

Nygammalt förvärv kanske?

Sv: Nygammalt förvärv kanske?
Huss: AA skriver nog på för Mora inom några dagar

Gusten: Ja, och då får dom en riktigt bred trupp och kan bänka några stjärnor.
Det är bara att ta rygg på Boorken så kanske dom står där som vinnare frampå vårkanten... :-)

Luleå och LHC lär vara sugna... Men jag skulle gärna byta AA mot DJ.

Peja: kan vi inte skramla med sparbössan här på HS så kan DJ vara vattenbärare åt damlaget resten av kontraktet. En ännu bättre idé är att låta DJ visa Brynäs Dam hur man utdelar en riktig tackling!

Peja: kan vi inte skramla med sparbössan här på HS så kan DJ vara vattenbärare åt damlaget resten av kontraktet. En ännu bättre idé är att låta DJ visa Brynäs Dam hur man utdelar en riktig tackling!

mk: Det jag verkligen inte kan förstå är varför DJ alltid får spela så jävla mycket ,trots att han är laget i särklass sämsta back. När ska sopan vilas?

Peja: "Det jag verkligen inte kan förstå är varför DJ alltid får spela så jävla mycket ,trots att han är laget i särklass sämsta back."

Det är inte alls så svårt att förstå att du tycker det.
Du kan ju inget om hockey.

Huge: Men seriöst, nog för att Daniel Johansson inte är en värdelös back, men han är långt ifrån våran bästa. Jag tycker han har vissa egenskaper som han plockar fram ibland...typ PP-spel emellanåt, spelsinne.

Men han är svag i egen zon...och känns överlag som en säkerhetsrisk tycker jag.

Huge: Säg vilken Brynäsback som är sämre än DJ då? Alla Brynäs backar har starka sidor, antingen offensivt eller defensivt (eller både och), men DJ har ju ingenting att komma med. Sen att han slår minst en onödig icing i precis varenda jävla match är ju inte något plus det heller, speciellt inte nu när man inte får byta efter icing.

Peja: + att han tar en jävla massa onödiga utvisningar pga att han inte hinner med. Hietanen framstår som betydligt lugnare och mer rutinerad trots att det skiljer 30(år?) och 6000 elitseriematcher mellan dem.

munkas: Ja, Hietanen har varit en stor positiv överraskning för mej. Kvällens onödiga DJ-utvisning berodde dock inte på att han inte hängde med, den här gången fick han något ryck och tog en totalt onödig crosschecking efter avblåsning. Hjärnsläpp..

Peja: Kan du inte ens försöka bespara oss ditt evinnerliga klagande på DJ. Det var tjatigt redan förra säsongen...

Till din stora glädje kan jag meddela att han nu spelat 4 raka matcher och med stor sannolikhet kommer att nöta bänk på Torsdag! Dessutom lär han väl varva ned i RBK efter innevarande säsong.

Dagens allra största blunder tyckte jag Jonathan Carlsson stod för, tappa puck på egen blå lär vara liktydigt med farbror Leifs frysbox ett tag framöver.

JanT: Tjena Janne...
Trevligt med lite hockeykunnigt folk härinne.
Som omväxling... :-)

Tyckte att Carlsson skötte sig bra idag. Försvaret hade det jobbigt överlag med deras aggressiva forechecking och rörelse i anfallszon. Vi kommer ju aldrig till och det är svårt att säga hur mkt dom gör oss dåliga och hur mkt som beror på vår egen skrala insats.
Troligtvis mest pga att dom gör en perfekt taktisk insats.
Korhonen mkt bra och räddade oss från ett större nederlag. Var ju även bra mot SSK trots dom två oturliga målen.

Peja: "Säg vilken Brynäsback som är sämre än DJ då?"

Skall väl vara Anton Svensson i U16-laget i så fall.

Vid närmare eftertanke undrar jag om DJ ens platsar i U16......det vete fan...

Huge: Bättre 2 text-TV coacher vid tangentborden än 10 pruttfulla läktarcoacher på ståplats. :-)

Huge: Jo, Carlsson gjorde en OK insats, men bra vet jag inte. Målet var ju hans fel. Tycker ändå att man ska ha tålamod med såna här killar, även Victor Hedman har legat bakom några baklängesmål den här säsongen.

Peja: Ja, och jag tror också att Boork kommer att ha tålamod med Carlsson.
Han har klart potential och kommer nog att så småningom bli vår nye Danne.
Dvs en medelbra ES-back med bra speluppfattning och god skridskoåkning som likt Danne passar in i vårt spelsätt.

« · 915577