Brynäs IF

713022 inlägg · 7953 ämnen

Olympiska Spelen 2014

« · 1612302 · » Till forumet


Sv: Olympiska Spelen 2014
J F K: Vad är det för fel på dig? Seriöst? Den medicin han tagit är ju för i helvete tillåtet, dock inte i för stor mängd. Han har precis gått över gränsen, på presskonferensen jämförde dom detta med att köra 121 km/h på en 120 väg. Du kan fan inte säga att han dopat sig för detta.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
J F K: Bäckström har alltså ätit samma dosering, föreskriven av läkare, i sju års tid. Ett piller om dagen.  Han har gjort regelbundna tester varje år, men han åker dit på för hög nivå efter matchen mot slovenien. På vilket sätt skulle Bäckström ha agerat annorlunda menar du? Och vilket ansvar bär han själv tycker du?
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
J F K: "Det finns inget ansvar alls för att man stoppar i sig doping."

Helt rätt, om man gjort exakt ALLT som rimligtvis går att begära vad gäller att kolla upp om medicinen ifråga är Ok eller inte.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
brynäs08: Hmm, så Bäckis har dopat sig i flera år, men det har alltid varit någon annans (läs läkares) fel. Det finns inget ansvar alls för att man stoppar i sig doping. Muelegg var bara i händerna på läkare också?
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
J F K: "Det är hans ansvar och hans karriär. Då måste man också ta sig omaket att lägga en kvart på att kolla."

Ok.
Sveriges matchläkare ger OK att ta den där tabletten.
NHL:s och IOC:s läkare rekommenderade medicinen (enligt uppgift på presskonferensen).
Utöver detta omak som Bäckis tog sig att kolla, vad anser du i övrigt att han i rimlighetens namn borde ha gjort för att vara säker?
Gått en utbildning till läkare inför OS och dessutom skaffat jobb som assistent vid provtagningarna, för att verkligen se till att allt gått rätt till?
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

96 Artisten: fan vilket fruktansvärt sur eftersmak.

bäckis, för mig är du precis lika stor idag som du var igår.

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Jajjen: Kan bli en Oliver Stone-film i framtiden?
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Peja: Men va fan ;-)
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

Björn Waldebäck: "Han frågade mig om han fick ta en tablett och jag sa ja, säger Waldebäck som tar på sig att Bäckström fastnade i testet:

– Jag kan sätta stort frågetecken på mig själv som ger en spelare en tablett som är klassad som dopning."

Waldebäck må vara en usel läkare men all cred till hans moraluppfattning.

96 Artisten: Bäckisgate

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Jajjen: Från Aftonbladet:
                       
Emil K Lagnelius: 
                           

– Han frågade mig om han fick ta en tablett och jag sa, säger Waldebäck som tar på sig att Bäckström fastnade i testet:

– Jag kan sätta stort frågetecken på mig själv som ger en spelare en tablett som är klassad som dopning.

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Jajjen: Juste, äntligen lite drama! Tallinder säger altså att det är en konspiration ledd av Kanada att Bäckis inte fick spela. *tar fram popcornen*
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
J F K:

IIHF:s läkare:

– Jag känner som en läkare att det inte är något dopning i detta. Och att han är ett oskyldigt offer. Vi stöder honom i detta.

Men jag antar att du har bättre koll?

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
tjugo8: En av dina källor är beredd att gå längre
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Huge: Jag tycker ändå att han aldrig kan friskrivas. Det är hans ansvar och hans karriär. Då måste man också ta sig omaket att lägga en kvart på att kolla.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Jajjen:
Garanterat NHL som fördröjt Bäckis provsvar
Först fixar de domarna o nu detta...
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

J F K: Vi vet som sagt inte vad som skett, därför tar jag heller inte ställning i nån skuldfråga så här långt.
Men ponera att Bäckis har redovisat för ansvariga läkare vilka mediciner han äter och fått Ok från officiellt håll.
Kan inte se att Bäckis i det läget har nån som helst skuld i det hela.
För vem fan ska man annars kunna lita på, om inte de egna läkarna som sitter på listan över vad som är tillåtet och otillåtet?

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Huge: Bäckis kan aldrig sägas vara oskyldig. Säkerligen trodde han att han kunde ta medicinen för att han alltid gjort det, så han kollade kanske inte ens det med lagläkaren. Väldigt klantigt av Bäckis i allra högsta grad oavsett.

Någon medvetet fusk är att tveklöst inte. Bara tanken är idiotisk.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
smallround: Goddag yxskaft.
Du påstår att Bäckis medvetet har käkat nåt otillåtet.
Hur fan vet du att han gjort det medvetet?
Sluta provocera med såna idiotiska påståenden, innan du vet vad som hänt.

"Jag tycker det är idiotiskt att äta ngt som är dopingklasssat"

Tror du på allvar att nån tycker annorlunda?

Enligt uppgift i studion har Bäckis tagit medicinen under 7 år.
Isf låter det knappast som att det är Bäckis som klantat sig, utan medicinstaben som inte kollat upp vad som gäller.
Forts följer....
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

Huge:om du tycker det, tyck det, alla har vi rätt till en åsikt.Jag har min och du har din. Men sluta provocera och kalla mina åsikter idiotiska.

Jag tycker det är idiotiskt att äta ngt som är dopingklasssat. Som elitidrottsman är det ju viktigt att veta vad man stoppar i sig.

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
smallround: Klart att du inte orkar med att fortsätta diskutera, när du uttalat dig så oerhört idiotiskt och dömt Bäckis på förhand....
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

oj oj oj....

bäckström bäckström..... Hur fan slutar det här?

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Huge: jag orkar inte med dig.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
smallround: "

han har ju gjort ett val och tagit pillrerna när han vet att man inte får käka det.

 

idiotiskt"

Imponerande, att du redan nu har kommit fram hur det hänger ihop....

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

Jajjen: "DU förväntar! Och vem fan är du?"


vem fan jag är? jag är nån som inte tycker doping ska få förekomma

i idrott. Men vem fan är du då som tycker att man ska få stoppa

i sig vad som helst? bara man är svensk och helst har nån

anknytning till Gävle, lex Rahm.

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Peja: Slarv från läkarstaben eller så har Bäckis mörkat/chansat och tagit nåt under OS som man inte haft koll på.
Man får ju hoppas på det förra, för Bäckis skull...
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Sheena Punkrocker: Tvivlar på att det blir lång avstängning om man kan konstatera till 100% att det är en allergimedicin. Särskilt om det är ledarstaben som har klantat till det. Sånt brukar NHL skita i, men det är ju inte omöjligt att han blir avstängd från internationellt spel i ett par år.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

Sheena Punkrocker: DU förväntar! Och vem fan är du?

NHL skiter väl i IOK. Han spelar nästa vecka.

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

han har ju gjort ett val och tagit pillrerna när han vet att man inte får käka det.

idiotiskt

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Peja: Synd att han inte var med, men borde man inte ha koll om medicinen är tillåten?!
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

Peja: "Det handlar inte om doping på Mühlegg-vis."


förvisso, men det är ändå användande av en substans som är bannlyst

och som professionell idrottsman ska Bäckström ha koll på sånt.


och likt andra dopingfall förväntar jag mig en lång avstängning

från sporten ifråga.

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
smallround: Men läs artikeln...

"An NHLPA source tells Yahoo Sports that Backstrom violated anti-doping rules after using an allergy medication. Some, like Claritin, contain pseudoephedrine, a banned substance by the IOC and the World Anti-Doping Federation "

Det handlar inte om doping på Mühlegg-vis.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Olympiska Spelen 2014
D Sedin illa.

NU tar guldfisken i båset TO. Påminner om TJ/NC sett att leda laget.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
tjugo8: I see what you did there;-)

Lam match från Sverige idag..ingen driver på mål och allt känns tafatt. Synd
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Sådär, Silvret klart.
Skönt så slapp NHL lirarna missa festandet i Stockholm.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Känns som om man sett alldeles för många finaler mot Kanada.....VM, J-VM och nu OS
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Lunkan:
"Pysslar Lunkan med då?"
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Rossa: Är ingen i Sveriges lag som driver på mål. Massa kladd i hörnen som inte resulterar i ett skvatt.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Silfverberg tillför ingenting
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Syns att Zäta & Bäckis saknas. Få som kan skydda pucken och ge lagkompisarna så mycket tid som dom två.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Lindström:
Berglunds mål, slutsnackat!
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Lindström: vad skulle han göra där? Det blir en förflyttning då han ska täppa till första stolpen. Det är backen som ska ta bort Toews klubba.. kan inte klandra lunkan där.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Pysslar Lunkan med då?
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Tommy: så jäkla tråkigt. Men vi har silvferberg iallafall! Verkar få mycket speltid:)
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Sheena Punkrocker:
Ny chans om 4 år!
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Sheena Punkrocker: trist :-(
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Bäckström borta inför finaken.
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
Letten Pavlovs spelade dopad i OS. Han borde hålla sig till hundar istället...
Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014
bradberry: Jag tycker att det känns väldigt dumt att utsätta domarna för detta och även förstärka massa konspirationsteorier. Så jädra onödigt. Sen har ju domarnas tidigare prestationer i turneringen faktiskt ingen större betydelse för vem som dömer finalen, med tanke på att det redan på förhand var bestämt att NHL-domare skulle göra det. Det har alltså ingenting med domarnas prestationer i turneringen att göra. Antag att man på förhand bestämde att en NHL-spelare skulle vinna turneringens MVP och därefter påstå att det var prestationen som bestämde vem som blev MVP. Ja, det är ju prestationen bland de som finns med i urvalet, men de gör inte alla.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Olympiska Spelen 2014

Peja:Förvånande att detta försvaras.

Ponera en hyperviktig 50/50-situation i slutet av matchen. Herr Zebra kan välja att döma till sitt moderlands fördel alternativt lägga ett domslut som gör att de riskerar förlora finalen. Skall han bli ökänd hemma som "domaren som bestal oss på guldet" eller skall han komma undan med hedern i behåll? 

Detta ta är så jävla ruttet att jag har svårt att ta sporten på allvar ur ett internationellt perspektiv, när NHL utövar maktmissbruk på övriga världen.

Säger som jag sagt tidigare:

Hata NHL...

Kommentera

« · 1612302 · »