Brynäs IF

714120 inlägg · 7953 ämnen

Örebro - Brynäs 2019-10-03

« · 1991783 · » Till forumet


Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
mk: ”Därav mina teorier om att det är inte tränarens fel om inte spelarna kan spela så som man har kommit överens om.”

- Eller så är problemet just det att man försöker spela som man kommit överens om. Frågan är om Magnus har mandat att ändra där när vår GM tydligt markerat att vi skall vara ett spelande lag med mycket puckinnehav. Vi verkar tyvärr inte ha materialet för det, inte försvarsmässigt...
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Huge: Fast samtidigt Huge.
Andra perioden och framförallt tredje mot Frölunda så borde Frölunda gjort 3-4 mål till med den effektivitet de visat senaste matcherna.
Mot LHC är det samma sak. Framförallt i de två sista perioderna där LHC är klart bättre.
Mot FBK däremot är ju första perioden jämn, medans vi kör över dom de sista två perioderna.
Mot DIF däremot så sköljer vi över dom den första perioden medans andra är jämn och i sista så är vi knappt ur egen zon och framförallt inte över halva plan.

Jag tycker vi är på tok för dåliga defensivt. Sen om det är att grundspelet/försvarsspelet som är för dåligt eller att vi har spelare som helt enkelt är sämre än motståndarnas blir ju en gissningslek för alla.
Men jag har hela tiden tyckt att det lutat åt det sistnämnda.
Jag tycker vi har en på tok för dålig och ojämn backsida.
Det här kommer vi bli otroligt lidande av över hela säsongen, sanna mina ord.
Till sist - titta på målen igår igen via highlights och ta varje mål för sig varpå du analyserar positioner, markering med mera så kommer du att se att framförallt våra backar går bort sig ofantligt i de olika delarna.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Mattson: Lite det jag menar.
Tommy Jonsson tror jag skadades ganska mycket av vad som hade i både Brynäs och björklöven. Så han är väl inte så bra som tränare totalt sett.

Men hur kan både Melin och Sjödin och nu MS vara helt värdelösa som tränare i Brynäs?

Jag köper det inte för 1 sekund.
Det är något annat.

Och det som jag har sagt tidigare om #44. Det står jag för. Iofs bara min känsla och vad jag tycker.

Men så som han sålde ut Melin när han fick gå.
Så gör man inte om man har lyssnat på tränaren och vad han vill få fram.

Därav mina teorier om att det är inte tränarens fel om inte spelarna kan spela så som man har kommit överens om.
Det är spelarna och de informella ledarna i truppen.

Finns det någon härinne som vill sparka MS som på allvar tror att MS inför 3:e säger:

Kom igen nu grabbar, nu går vi ut och spelar absolut motsatt som vi har sagt. Då blir det skitbra, då är jag nöjd.
Den som tror det är inte född ännu..

Det är kollektivet som driver något framåt, eller bakåt.

Självbilden som spelarna har är sjukt osund.
I backspegeln så var finalen -17 och att det var så nära guld det ABSOLUT SÄMSTA som kunde hända Brynäs.
Det fick #44 och även #14 att tro att man var så mycket bättre än man var.
Och de spelarna är de med de största brynäshjärtarna...
Givetvis ska BZ ha en stor skopa skit oxå för övertron på materialet.

Nä. Bryt ihop och kom igen. Och kom ner från piedestalen.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
mk: Genomklappningarna mot Leksand och Örebro påminner en del om tidigare års tränarkaos.

När det händer varje år oavsett tränare börjar man fundera. Var inte Danielsson känd som en strulputte tidigare i karriären?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Bra att idioten Boucher tycker att det är en bra tackling samt att han skulle göra om det om han fick chansen. Visar ingen ånger alls.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Huge: ”Konstigt. Mot Frölunda, LHC, FBK och Djurgården hörde man inget om att det fortfarande ser ut som skit.”

- Mot Frölunda hann vår defensiv aldrig sättas på prov. LHC- matchen gav ju inga bra försvarsvibbar, vilket oxå påtalades här inne... FBK ligger vi på i slutet men blottar oss bakåt vilket blir vårt fall. Mot DIF har vi en frejdig offensiv men är ju darriga bakåt vilket oxå påtalats...

Jag håller inte alls med dig om att det varit guld och gröna skogar här inne vid våra vinster...
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Rumpelstiltskin: Håller med dig.

Nu följde jag inget igår pga av annat, men.

Det kan omöjligt bara vara MS fel att det inte ser bra ut.

Jag är helt övertygad om att skulle Brynäs fått in RR i detta läget så hade det inte hjälpt.

Det måste vara något i föreningen/spelarna som gör att man inte lyssnar på tränaren.

RM kommer ju uppenbarligen fram till spelarna i Leksand....

Finns det en grupp ”gamla”spelare som bestämmer?

Brynäs kan omöjligt sparka en tränare igen i november.
Man kommer framstå som fullkomliga idioter om så sker.
Då har jag tappat all tilltro till klubben. DET FÅR INTE SKE!!!

Sen efter att ha läst efter matchen så är ju inte materialet så stabilt heller..

Men jag har sagt det förr, säger det igen.
Om det så ser ut så här hela året. Om det innebär att Brynäs blir ett mer spelförande lag.
Då får det se ut så här.
För man har ju trots allt sett hur det kan vara oxå.
Även om det är för sällan just nu. Jag vet.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Huge: Håller med dig här.

Vart är tålamodet från fansen?

Vissa verkar tro att det är bara att trycka på en knapp, så ska spelsystemet sitta som handen i fickan. Man får vara beredd på att det är inte topp i alla 52 matcher.

Men det är kanske för mycket att begära av vissa.

Nu förlorade vi den här matchen pga tre skitmål som kom inom 90 sekunder. Där vi innan vara nära på en kvittering. Skit som händer i hockeyn.

Sen var PP på tok för ineffektivt idag.

Säsongen är lång och det är bara att gneta på. För att få panik och återgå till ”iggelkottsförsvar” igen, vinner vi inte så mycket på. Vi måste hålla den här planen nu och utvecklas.

Säsongen är ung och jag tror fortfarande på en rolig säsong.

Nu är det bara att bryta ihop och knyta nävarna inför lördagens match mot HV71.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
SWEATT: Konstigt. Mot Frölunda, LHC, FBK och Djurgården hörde man inget om att det fortfarande ser ut som skit.
Nu är allt skit igen, fram till nästa vinst.
Då är allt skit igen.
Det är tyvärr på den nivån som alltför många härinne oftast befinner sig.
Skrattretande....
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
mattiask: Tror att Sundqvist sitter stensäkert - Brynäs kan helt enkelt inte sparka honom med tanke på vad som skett de två senaste säsongerna.

Sen är det precis som du skriver omöjligt att försöka spela kreativ anfallshockey med det spelarmaterial som klubben i dag besitter, jag vill nog även lägga till tränarmaterial.

Det är bara att kliva ned från den piedestal som många klev upp på efter premiärmatchen och inse att det i fortsättningen kommer att se ut ungefär som det gjort de två senaste säsongerna.
Kan vi ta ett litet kliv framåt och spela ihop 75-80 poäng och därmed landa på plats 8/9 är jag nöjd med tanke på realiteterna.

Det naturliga steget nu är att återigen ta fram Boorkens gamla slitna filt och se till att man inte längre fryser om fötterna.

Som bekant har ju filten sällan varit tillräckligt lång när det gäller Brynäs IF.............
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
bradberry: Tyvärr så är det så och mitt hopp står till Monitog ERP systems pengar.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Känner starka Modovibbar över föreningen Brynäs IF...
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
SWEATT: Det gick ju inte speciellt bra efter sparkandet. Det är ingen bra taktik att ersätta det som inte fungerat med något som inte är bättre.

Och hur ska Brynäs lyckas locka till sig bra tränare om man riskerar att få sparken efter 8-10 omgångar?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Jag är också ganska oförstående till att MS ska sparkas. Visst förstår man att många skriver mycket i ren frustration men samtidigt bör man sansa sig en aning.

Jag brukar i många fall använda uttrycket att det är otroligt svårt att trolla med skit.

Framåt ska sägas att vi har x antal spelare som vi kan kalla för spets.
Men i övrigt har vi för många spelare som dels är för lika, men framförallt har de inte den här lilla spetsen i sitt spel (läs Alcén, Forslund, Mannberg, Rohdin med flera) utan de är ganska enkelspåriga. Detta leder ju också till att vi med fyra kedjor mot motståndarnas fyra kedjor inte kan sätta tryck på samma sätt som vi oftast gör med våran förstakedja.
Motståndarna har helt enkelt bättre spelare i sina två "sista" kedjor.

Sen är det bara inse vad gäller backsidan.
Norin är en duktig spelare framåt - men han håller inte i sin defensiv.
Samma sak gäller Ingman. Men skillnaden är att jag tror att Ingman kommer bli en större tillgång över lång tid.
Lindelöf, Ersson och Lundgren är helt enkelt tre backar som IDAG inte tillför Brynäs tillräckligt mycket.
Deras defensiv och framförallt på de två förstnämnda är på tok för dåligt.
Då spelar det ingen jättestor roll vilken typ av grundspel, taktik eller vad man nu ska säga att MS försöker inpränta när vi tex släpper in den typen av mål som vi gör idag.
Titta bara på Örebros 3e, 4e och 5e mål och titta där på tex Lindelöfs samt Erssons försvarsspel.
HUR ska vi med sådant försvarsspel kunna ta klivet fram i vår utveckling och över tid sluta exempelvis topp sex till att börja med?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Huss: Tror att vi behöver återuppväcka Robert Mugabe om det ska bli bättring......
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Huge: "Att en massa gaphalsar sitter och skriker på avgångar hit och dit efter ett par omgångar skrattar man som vanligt åt, det ger mest ett löjets skimmer åt hela gästboken..."

Hur många omgångar fick Melin? Hur många fick Sjödin? Sundqvist har varit huvudtränare rätt länge nu och det ser fortfarande ut som skit.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Mattson:

Hur seriöst framstår det om man fortsätter med en tränare som tagit 17 av de senaste 59 poängen och innan det har samma CV som jag efter mina år som vikarie.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
På lördag vill ja fan se jaedon scott rödin i samma kedja igen!!! Tålamodet är slut med Danielsson nu in med en spets fwd nu (center ) då tyvärr Ölund kommer bli borta
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Pajen: Problemet uppstår om Ove och Honken INTE gör det bättre. Hur många gånger har man råd att sparka tränaren under en säsong? Hur seriös framstår man om man sparkar chefen varje år?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Sen kan ju alla domare i SHL bara ta och byta jobb. De letar massa jävla onödiga avblåsningar för spelare i målgård, men fyra man lyckas missa överfallet på Ölund ikväll? Hur fan är det ens möjligt?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: Japp, bra fråga vem som skulle ta över men jag ser det faktiskt som helt omöjligt att Brynäs når en kvartsfinalplats med Mange med huvudansvaret, spelarna har tappat förtroendet för honom (gissar jag på).

Jag tror att Ove och Honken ihop hade gjort detta mycket bättre. Lösningen är att Mange försvinner enligt mig (som bara är en engagerad soff-supporter)
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Sportnisse: Kan man reinkarnera Tigern och ställa honom i båset månntro?
Likaså en Davydov, Boldin och Denisov lina som visar hur anfallshockey kan spelas.
#outoftheboxsolutions
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Pajen: Brynäs har en hög högsta nivå. Det har vi sett. En låg lägsta nivå också tyvärr.

Är lösningen verkligen att sparka Magnus? Vem ska in och ta över? Leffe Strömberg?

Tror tyvärr det blir svårt att hitta en tydlig uppgradering i nuläget.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Huss: Jocke Eriksson må vara en hyvens kille men väl loj och lite nonchalant emelllanåt.
Verkar ta saker o ting med en klackspark
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: det är ett jätteproblem och en riktig rävsax vi sitter i där. Det mest underliga är att vi sitter där år efter år.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic:

Pengarna är inte alls slut om man rekryterar en ny tränare. Däremot får man ju lägga kanske 100-150 tusen extra/månaden. Det är såklart inte optimalt men hellre det än att ha kvar Mange.

Bryter man dessutom med Niclas Lundgren en gång för alla så frigörs kanske iallafall 70-80 tusen då jag har svårt att se någon klubb ta över hela hans lön på 140k/månaden.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Har inte kunnat se matchen ikväll p g a jobb, men man kan ju konstatera att det aldrig är acceptabelt att bli utklassade av Örebro. Särskilt inte när vi nyss blivit det av Leksand.

Fick ett erbjudande om en buss upp till en match i Gävle denna månaden, men hur jävla sugen blir man på att lägga ut resekostnad, mat, dryck och biljett när man inte ens vet om laget i ens hjärta kommer vara "påkopplade"? Ett kämpande lag som inte viker ner sig och har ordning på sitt spel, då vågar man som konsument investera mer.

Tänker aldrig vara en sån som buar ut mitt egna lag eller bojkottar. Men när såna här insatser radas upp så gör Brynäs IF det jävligt svårt för sig.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Pajen: Och kontraktera en ny tränare? Då är snart pengarna slut och eventuella nyförvärv som ska in får vi se i stjärnorna efter.

Hur kan du inte se att det är ett problem?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
pekka85: Nåja, Alcen håller högsta SHL klass i att sitta på sargen och käfta med moståndarna.
Iofs kräver det varken skridskor eller hög lön. En snabb omskolning till materialare vore bra.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Pajen: vi kan ju ha det som tradition varje år .
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic:

Japp, vore den bästa lösningen. Vad är problemet?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: Jovisst är detta ett faktum. Dock tycker jag inte det är särskilt fruktbart att fortsätta sura på Stefan Bengtzén än idag när man ser att flera nyförvärv också i år inte håller måttet.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Peja: Sen får inte glömma att Söderström förpassar Lindelöf dit han hör hemma - på läktaren.

Lindelöf är en back av allsvenskt snitt - punkt slut!
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Pajen: Så vi ska sparka ytterligare en tränare att betala lön för?

Är det din idé?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Forsberg 1978: Ingen dum idé - koppla ur lite lätt!

Jobbar som lärare - kanske skulle ta en långfika och glömma bort lektionen 09:55?

Win-win: ungarna blir glada och jag får betalt utan att prestera!
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Är så jävla trött på allt snack om att det skulle vara en prestige-förlust att sparka Mange S. Spelet har sett värdelöst ut sen han kritade på för dessa åren med följande statistik.

Spelade matcher: 19
Vinster ordinarie tid: 4
Poäng: 17 av 57 möjliga poäng

Det här är ingen jävla välgörenhet och det är inte så att Mange har något CV att skryta om sen tidigare heller, gå vidare och sparka Mange innan det är försent.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
varulf: precis , jag skulle bli skogstokig på nån som tacklas så , men det är väl tur att jag inte spelar hockey , fast man skulle ju vilja se lite mer hjärta och känslor i laget än att bara vika ner sig
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Pajen: vem vet Växjö ligger sist med 3p,kanske en viss sam hallam kan bli ledig för Brynäs inom någon vecka,låt oss drömma lite ändå!?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
ellis: Föreningen har rekryterat fel tränare och en hel del fel spelare sen Bulan försvann.

Där har du den bistra sanningen enligt mig.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: Lite deja vu från Leksandsmatchen idag. Motstuds och en missad 5:a på Boucher sätter tonen i matchen. Sen ett par mkt billiga mål där vi står och tittar när dom får åka igen hur lätt som helst.
Saknaden blev dessutom stor när både Andersen och Ölund försvann, dom hade behövts i den här typen av matcher med mer fysiskt spel än sköndito.
Bara att ladda om direkt mot HV, då är Söderström och Andersen tillbaka, dom lär behövas.
Att en massa gaphalsar sitter och skriker på avgångar hit och dit efter ett par omgångar skrattar man som vanligt åt, det ger mest ett löjets skimmer åt hela gästboken...
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: Vet inte riktig vart jag ska ta vägen. Bedrövlig insats ikväll, Ölund skadad och pricken över i.. Växjö går efter Melart istället för Lundgren. Ridå, hej då.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
ellis: "Jag upprepar... hur kan du tro en 18-åring ensam skulle ge ett lag som detta en avgörande boost?"

Det var inte det jag skrev. Det enda jag säger är att hans inträde kommer ge laget någon form av boost. Avgörande boost? Nej, kanske inte. Men en ny spelare innebär i regel ny energi och Söderström ÄR en förstärkning, för han är ju bättre än flera av de andra backarna, eller hur?

Sen tror jag alla begriper att Söderströms inträde inte innebär att alla andra blir bättre eller att spelsystemet fungerar bättre. Men laget blir bättre av att få in bättre spelare än de nuvarande. Den logiken är svår att bestrida.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Jim80: man ska ju inte jämföra men skulle va spännande att se motsvarande tackling i NHL och vad som skett då
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: Så klart kan inte tränare kickas gång efter annan varje år. Det man undrar och häpnar över är hur alla tränare verkar otillräckliga i Brynäs? Nåt mystifikt med det. För mej faller dock allt tillbaks på för svagt spelarbestånd år från år. Som aldrig förmår forma ett bra lag.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Nibbe: Tror du på fullaste allvar att Ove är en uppgradering?
Sitt still i båten och låt Dacke visa spelarna att det är LEDARNA & FÖRENINGEN som bestämmer inte bortskämda spelare som slänger tränaren under bussen.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Det konstiga är att ingen Brynäsare brydde sig om det .. jag satt och väntade på att nån skulle proppa den där jäveln boucher, då kanske laget skulle vakna ialla fall lite
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Anders Berg: Abris i Aftonbladet är inne på att Sunken inte når fram till spelarna, kanske kan vara så. MEN! Hur vissa spelare beter sig i denna match är inte acceptabelt! Att Lindlöf, Ersson och Lundgren inte håller i SHL har vi vetat om sedan tidigare, men att utfyllnaden inte håller känns inte bra. Blomman, Rhodin, Mannberg, Alcén, Asklöf, Forslund etc är för bleka tyvärr. Sen som jag sa tidigare, Sigalet är inte bra!
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Anders Berg: ”Hemska 1–6 mot ett formsvagt Örebro. Laget rasade ihop, igen. Tränare Sundquist var arg, igen.
Min känsla är att han inte når fram till spelarna.”

Då var det dags igen.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Går ju inte bara att skrika på tränarens avgång och att den eller den eller den ska skeppas. Det gör ju en del efter varje jävla match vi förlorar. Snart har vi inga spelare kvar i laget om ni fick bestämma.

Spelsystemet sitter inte, prestationen är ojämn och varierar i varje match.

Hur bringa stabilitet? Ja inte att sparka till höger och vänster. Så byggs inte framgång. Då sitter vi med löner att betala till spelare/tränare som inte finns i laget längre.

Den läxan hoppas jag Brynäs lärt sig.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Anders Berg: domarna släppte tacklingen för de trodde att han fått ont i underkropp....... De borde också stängas av. Ja även om det går blixt snabbt därute så finns det inget i tacklingen eller i efterspelet som tyder på att ölund fått en lårkaka eller benbrott. Det är så dåligt så det måste va uppgjort
Låst ämne

« · 1991783 · »