1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736374 inlägg · 7967 ämnen

Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?

Sv: Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?
Det känns lite skumt när vissa här önskade hit Per Bäcker från FBK som också har nött bänk hela säsongen, men sedan dissar Peter Nolander.
Jag tror inte det hade varit samma dissning av Nolander om han hade värvats från FBK eller VF t ex

Sedan är det vissa som spyrgalla över värvningar från AS,men om det då värvas en spelare från ES, då blir det en stor besvikelse över att man inte värvar en spelare från AS som knappt kan åka skridskor .

Själv väntar jag med ev. sågningar eller höjande till skyarna tills säsongen dra igång och man får se spelarna i sin nya klubbs spelsystem.

sylf: "Svaret på min fråga lyser med sin frånvaro.hur kan du vara så säker på att Hulken/Nollan är så mycket bättre än Kupan/Örat?"

Hehe...
En dysterkvist som i 2 säsonger totalsågat Kupan, "inser" helt plötsligt dennes oerhörda kvaliteter.
Stor komik.... :-)

Huge: "Fortsätt du gärna att tro att Kupan är en bättre back än Hulkkonen...."

Har jag aldrig sagt.

Svaret på min fråga lyser med sin frånvaro.hur kan du vara så säker på att Hulken/Nollan är så mycket bättre än Kupan/Örat?

65selander: Efter att ha sett Kupans slagskott de senaste säsongerna kan man fundera på om han kanske har lånat Lill-strimmas klubba utan hook...

20 Lindgren: Då har han bytt sedan ifjol. Hemma så står det en komposit klubba med hans autograf samt namn stämplat på klubbskaftet.
(Bauer Vapor custom XX)

65-ser-land-där: Kuparinen spelar med gammal fin klubba i ett stycke. Ingen kompost-skit! Knappt någon hook alls. Rakt och enkelt spel, alltså.

mikenomad: Nåja, det var fler som jagade Nolander då. Brynäs var också där och nosade tillsammans med antal andra klubbar. Han producerade hyfsat många poäng i Allsvenskan.
Morin till Almtuna nästa säsong, Niklas Andersson likaså. Mycket tyder väl på det om Sjödda (samt ev en mister X) kritar på.

sylf: Jamen för några år sedan ville minsann DIF (10:a i år) ha Nolander, allt enligt Boorken. Wow...snacka om kvalitetsstämpel! ;-)

Huge: Snacka inte siiit om vän Kupan för då får du hans kompositklubba uppstucket i siitan ;-)

sylf: Fortsätt du gärna att tro att Kupan är en bättre back än Hulkkonen....

Huge:"Vi har bytt ut Kupan och Örat mot Hulkkonen och Nolander. En klar förstärkning, enligt min mening."

Vad grundar du det på ?
Hulken är det väl ingen som vet nåt om,Nollan är väl ungefär lika tongivande och stabil i Mora som Örat var i Brynäs

Så var är förstärkningen?

Huge: Hehe...Man kanske skulle ta och göra det! Har du Boorkens nr eller? :-)

rodge: "Sen undrar man ju hur dom tänker när dom värvar spelare"

Ring och fråga Boorken, vetja.
Du kanske får en riktig Aha-upplevelse.... :-)

Ahlberg: "Brynäs gjorde en fullt godkänd säsong men visade att försvaret behöver förstärkas. Många hade därför hoppats på att några starka namn skulle presenteras och därmed är det inte konstigt att besvikelsen lyser igenom när Nolander och Ström presenteras. Min fråga till dig är: Är du nöjd med namn som Nolander och Ström? Snälla, svara på frågan för en gångs skull utan att slingra dig."

Så du tycker inte att försvaret har förstärkts hittills?
Bara för att det inte kommit något riktigt toppnamn, så betyder ju inte det att försvaret inte har förstärkts.
Vi har bytt ut Kupan och Örat mot Hulkkonen och Nolander. En klar förstärkning, enligt min mening. Ström är här på tryout, så jag begriper inte varför du redan räknar honom som ett nyförvärv?
Ett sätt att slingra sig, kanske....
Jag hade en förhoppning om att Ram skulle kunna bli en överraskning, och inte en av ES bättre målvakter, som du påstår.
Nu blev det inte så, och man kan ju inte få rätt varje gång. Men man måste ju sticka ut hakan ibland och då kan man lätt få sig en smäll.
När vi nu ändå är inne på gamla analyser så minns du säkert att jag ex också var rätt ensam om att förutspå att Malmström skulle bli ett riktigt klipp. Men den analysen valde du av ngn anledning att bortse ifrån.
Klassiskt sätt att med selektiv "statistik" försöka bevisa sina egna teser.
Bra försök....

TIKbiff: Klart man älskar sitt lag i med och motgång! Men då måste man ju ha rätt att ställa krav på laget också..Men ser man att dom inte kämpar och ger allt varje match så ska dom fanimej få reda på också!

Sen undrar man ju hur dom tänker när dom värvar spelare...Har ju bara backar i flugvikt och som är snälla som små lamm! Hade man ju trott att dom skulle värva nån stor,tung o elak back som kan rensa upp lite när det behövs...Och nån målskytt kanske...
Men nu verkar det vara färdig värvat inför nästa säsong!

lillovechkin:
Har sett en del BIF matcher i Gavlerinken denna säsong (även när inte TIK spelat) och måste säga bättre kan ni, finns inget värre än när man får höra de egna fansen skrika och bua åt de egna spelarna/laget.

Älska ditt lag i med och motgång.

TIKbiff: Jaa,Lite Rätt har du!....Men Du ska inte döma fansens stöd till laget genom HS...Gå på matcherna istället...Åhh,jag vet att det är rätt bra drag i Timrå...

lillovechkin:
Det hoppas jag att Timrå kommer att göra denna säsong med, det är de som har fört oss till slutspel tidigare och jag tror att det är så man måste jobba i framtiden för att nå framgång.

Timrå har inte kapital för att sno spelare framför nosen på Linköping, Hv71 Frölunda och Färjestad. Men när det gäller trivsel och stöd hos fansen då ligger vi i topp och det gör att i mellanåt kan vi sno hit en riktigt bra spelare i konkurrens med dom "stora".
På det sättet kan Brynäs fans oxå hjälpa sin förening, glöm aldrig det.

TIKbiff: Vet....Jag hoppas (tror) på slutspel...
Men jag tkr att sundlöv kan göra sitt jobb Mycket bättre..
Sen ska du veta att det handlar inte om att köpa in de bästa spelarna..(bara)
Du ska få det till ett lag också..Det gjorde Boorken på slutet!!

TIKbiff:
Här i Brynäs HS är det naturliga tillståndet Kvalserien (förutom hos en eller två...) och allt annat är en gigantisk överraskning och beror på underprestation hos en sådär 20-30 lag :-)

Det gäller att placera sig som underdog du vet!
Voff!

lillovechkin:
Vi körde med lågbuget vi med, tills vi såg att laget låg risigt till, DÅ agerade sportchef och tog in Rosa, Jantunen samt Svoboda som tillsammans med övriga LAGET säkrade kontraktet.
Jävligt glad att slippa kvalserien för övrigt.

Nästa säsong? ja vi har bara gjort klart med ett nyförvärv ännu och har en del förluster så jag har lite svårt att sia om det ännu.

Men hur kan du tro på slutspel nästa säsong för BIF när det är så otroligt dåliga killar Sundlöv kontrakterar?
Ekvationen går inte ihop riktigt....

lillovechkin:

Skall tilläggas att jag aldrig sågar spelare ofta innan serien. I Wallenberg fall var det ju dömt och misslyckas. Han hade ju inte lyckats i ES tidigare och i Leksand lyckas ju som bekant ingen!!

lillovechkin: Han har en annan åsikt än du... respektera det!

mattias - 74: Aa,Just..Man ska inte glömma att TIkbiff,är en blind supporter!

lillovechkin:

Finns säkert timråiter som gör det men kanske inte TIk biff...

Jag sågade ju Wallenberg när han ritade på och nuu i efterhand var det nog riktigt vill jag säga! Ni kan ta honom också om ni vill :)

TIKbiff: Jodu!....Brynäs var i slutspel 2005/2006...lågbudget!
Timrå var i ingemansland 2005/2006...vad vare Marko Jantunen kostade för 5 matcher?....Adam Svoboda?....SKILLNAD!

Men jag tror att vi kommer vara i slutspel nästa säsong med!...Mellans ni får kvala (kanske Ingemansland)...

Men en "Glad Timråit" Sågar ALDRIG sina nyförvärv!! ...Kom Ihåg det grabbar!

lillovechkin:
Växt färdigt för länge sedan, men man kan riktigt höra hur det droppar från dina öron...

Verkar som det var en jäkligt öm tå jag trampade på här.

Fortsätt såga ni så skall ni vara glad om det ens vill komma några Almtuna spelare till er efter nästa säsong.

;-)

TIKbiff: Det va ju väldigt roligt!....Väx upp..
Sen tror jah inte nån spelare bryr sig om vad som står på HS innan dom ritar på!

TIKbiff: "Tro mig när jag säger att spelare är läskunniga, dom kan för övrigt även höra vad som skriks när dom är på isen,,,,

Men det är inte lätt att förklara för en som verkar vara under isen"

Om de är UNDER isen så får man skrika på bra för att de skall höra ;)

Bissett19:

Förstår varför det står @gnällbältet
du erkänner ju iaf ;-)

sylf:

[Finns inget här som är rasistiskt eller negativt mot nån folkgrupp eller enskild människa.]

Nolander är alltså inte människa?

lillovechkin:

Jag vet att i Timrås GB så finns det både spelare och folk ifrån styrelsen
som läser med jämna mellanrum.

Menar bara att så som ni själva talar om ERA spelare så kanske det inte VILL komma några bra spelare till er, tänkt på det?

har för övrigt inte kommenterat huruvida dom håller bra ES klass eller vad dom gör då jag inte känner till dom som spelare.

Tro mig när jag säger att spelare är läskunniga, dom kan för övrigt även höra vad som skriks när dom är på isen,,,,

Men det är inte lätt att förklara för en som verkar vara under isen

Bissett19: Finns det glada timråiter? just ja, säsongen är över och de lyckades undvika kvalserien...Så jag antar att skillnaden nu och strax efter jul är ganska markant... På tal om gnäll i gästböcker menar jag ;)

TIKbiff: "Men vad F-N vet jag, jag är ju bara en glad Timråit"

det var det bästa med ditt inlägg,det andra var ju bara patetiskt!!

TIKbiff: "vad är det som gör er bättre än LHC "packet" som gör apljud åt Oduya"

Skärp dig jävla mupp! Finns inget här som är rasistiskt eller negativt mot nån folkgrupp eller enskild människa.

Att nån eller nåra tycker att vissa spelare är bättre än andra är en helt annan sak!

TIKbiff:Haha!.."Glad Timråit!".....OCH DUM!?....Jag tror inte att Nolander sitter hemma framför datorn å läser våran GB på HS!....
Sundlöv har ett jobb och sköta lika väl som t.ex Whalberg,Miettinen å Vesa hade...Sundlövs jobb är att köpa in bra spelare m.m..
Spelar man i den tyska ANDRA ligan så är man inte av någon hög kaliber.
och Nolander då enligt dig så är han juh en SUPER DUPER bra back...

Den som Lever får se!

TIKbiff:

Word!

lillovechkin:

Hoppas verkligen att inga spelare i BIF läser i denna GB, vilka jävulskt härliga "supportrar" ni är som sågar era nyförvärv innan de ens fått chansen

Brynäs kanske inte är mer intressant än så, att mer etablerade spelare vill spela för er förening, ALLT hänger inte på det ekonomiska för alla spelare utan även på livet runt omkring så som stad och SUPPORTRAR, se till att stödja erat lag och era spelare i stället för att dissa som så många gör i denna GB, vad är det som gör er bättre än LHC "packet" som gör apljud åt Oduya nu i semifinalspelet?
Stödj erat lag istället för att hacka, då kanske det kommer "bättre" värvningar till Brynäs IF istället,, trivsel betyder mycket ..

Men vad F-N vet jag, jag är ju bara en glad Timråit.

Daniel Ström då!!!??....tyska andra ligan!!!?,va faan e det här?!
Låt nån mer Junis få chansen i stället!!

aphac:
Annars går det att beställa byxor med extra stoppning från Bauer... :-)

aphac: tror att samtliga har begärt sådana här.

GävleLasse: Sjödin kommer nog att ta sitt ansvar för klubben,signar inget nytt kontrakt så att det finns plats för nått bra tillskott eller??? Hedersamt men idiotiskt skulle jag tycka om det.
Undrar vad det blir för träslag på bänkarna i båset nästa säsong,Norlander har väl egna önskemål som BIF redan uppfyllt. haha!!

Det var dramtiskt värre innan på webkamera 1 när en andra kran kom in i bild.

Ove Myling:
Tala med Sundlöv så kanske det löser sig. 

Ove Myling: Ja, om man redan nu planerar att låna ut Gynge kan man kanske fundera på varför Niklas Andersson inte lånas ut. Man kan ju knappast påstå att han blommat ut ännu...

Metal Guru: Plus alla bif-fans runt om i landet.

Ove Myling:
"...som hade åtminstone lite mer känsla i handlederna än kupparinen."

Jag tycker att ni lämnar tillbaka 'nollan' till Mora, men betalar lönen för honom - som ni gör för Wahlberg. Det kommer -om man tolkar glädjeyttringarna i denna gästbok över ert nyförvärv- göra Brynäs mindre skada nästa år.

Jag lovar att Janne Simons kommer göra vågen över en så'n lösning. Och ett koppel MIK-fans likaså.

Huge: Men snälla... "Vi är definitivt mkt bättre än vad många härinne påstår." Hur många gånger har du inte sagt liknande? Om jag inte minns helt fel lät det så även under floppåren där vi slutade i kvalserien?

Analyser som att Jamie Ram skulle bli en av elitseriens bättre målvakter och att Brynäs är underskattade (när de senare hamnar i kvalserien) urholkar en stor del av din trovärdighet.

Brynäs gjorde en fullt godkänd säsong men visade att försvaret behöver förstärkas. Många hade därför hoppats på att några starka namn skulle presenteras och därmed är det inte konstigt att besvikelsen lyser igenom när Nolander och Ström presenteras. Min fråga till dig är: Är du nöjd med namn som Nolander och Ström? Snälla, svara på frågan för en gångs skull utan att slingra dig.

GävleLasse: Jag fattar inte brynäs värvningstaktik. Först värvar man "nollan". när man trodde att brynäs skulle förstärka laget inför nästa säsong med en back som hade åtminstone lite mer känsla i handlederna än kupparinen. Eller en back saom vågade stå upp och visa lite stake (ingen teletubbie)

tycker det är minst lika konstigt hur man resonerar i fallet Gynge (som enligt media och sundlöv är muntligt överrens med brynäs). Varför skall han "träna med brynäs och sedan lånas ut till en allsvensk klubb".
Killen har slagit poängrekord i j20 elit, varför kan inte han gå rakt in i a-laget? Är han nödvändigtvis sämre än tex Spets? Jag menar, Bäckström gjorde ju inte i närheten så mycket poäng i j20 men kunde ju gå rakt in i laget och dessutom vara bäst!

munkas: Enligt vad jag har förstått så skall Hulkkonen vara en kille som kan sänka folk rätt ordentligt med rejäla tacklingar. Så lite hopp finns i alla fall.

Men jag håller med om att man saknar ett par rejäla killar som kan rensa framför eget mål. Som det är idag så gör det inte ont att ställa sig framför våran kasse. Teletubbies är ju elakare än Casselståhl och DJ.

« · 698493 · »