Brynäs IF

714619 inlägg · 7953 ämnen

Rödin på utlån

« · 1207048 · » Till forumet


Sv: Rödin på utlån
Huge: Jag har hela tiden hävdat att det handlat om rent spelmässiga orsaker, dvs att tränarna ansett att han behöver förkovra sig i AS.
När jag sen fick läsa om Rödin och det beryktade samtalet där CZ skulle ha "avrättat" Rödin så började jag och säkert alla andra självfallet fundera om det inte ligger nåt annat än sportsliga orsaker bakom petningen.


Jag vet inte vilket samtal du hänvisar till men tydligen hade CZ och J20-tränaren gett Rödin en skaplig avhyvling förra veckan under en J20-match. Uppenbarligen var de inte direkt nöjda med något, antingen jobbet eller förmågan att följa direktiv.

Utlåning kan väl ses på olika sätt men jag gillar inte när en lovande junior från de egna leden lånas ut och en just nu totalt iskall och intetsägande spelare som följer direktiven ersätter. Utifrån sett kan det väl se ut som Rödin uträttar en del offensivt men CZ verkar ju inte uppskatta det.

Känns som ett vågspel, risken att tappa en lovande (och kanske numera missnöjd) junior till annan klubb efter nu gällande kontrakt vs. ett lag där alla följer direktiven (att spela "säkert")
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Det kvittar vad som hänt i Rödin-fallet för det han gjort under året har inte en sån som Herman gjort dom två senaste säsongerna. Varför då inte satsa på en ung hungrig spelare som alltid ger 100% än att lira med en Herman som inte tillför nånting.

Sen en annan sak, måste bara fråga. Vad tyckte du om utvisningen som Pihlström fick igår för tacklingen på Herman?
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
A_x_e_l: Dom får nog hitta något bättre om dom ska komma upp i sina mål.

De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån

sylf: Hur laget har funkat ligger i betraktarens öga. En läktarcoach tycker säkert annorlunda än en erfaren och utbildad tränare i det fallet.
Så var och en får dra sin egen slutsats om vilken av dom båda betraktarna som har bäst förutsättninar att bedöma hur ett lag funkat, sett till omständigheterna.

"Finns flera saker, små detaljer i spelet, som vi på läktaren öht aldrig tänker på men som för en tränare är oerhört viktiga för att laget som helhet ska funka."

Lite felformulerat där i slutet ser jag och det ska vara:

Finns flera saker, små detaljer i spelet, som vi på läktaren öht aldrig tänker på men som för en tränare är oerhört viktiga i hans jobb att få laget att fungera så bra som möjligt.

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
sylf: Ja tik har förstärkt med en gammal brynäs bekant p3
Kommentera

Sv: Rödin på utlån

GävleLasse: "Jag vet inte riktigt vart HUge fick det där med att Anton skulle ha pressat Cz. Jag tog upp det som ett scenario bland många. Just det verkade passa huge så han valde ut den biten och då är det "sant"."

Det där stämme ju inte.
Jag har hela tiden hävdat att det handlat om rent spelmässiga orsaker, dvs att tränarna ansett att han behöver förkovra sig i AS.
När jag sen fick läsa om Rödin och det beryktade samtalet där CZ skulle ha "avrättat" Rödin så började jag och säkert alla andra självfallet fundera om det inte ligger nåt annat än sportsliga orsaker bakom petningen.
Jag har vare sig valt ut ngt som passar mig eller påstått att nån av förklaringarna skulle vara mer sann än nån annan.
Det enda jag tyckt vara lite konstigt hos Rödinkramarna är att man hittills inte tagit avstånd från Rödins utpressning, om vi nu utgår ifrån att det handlar om det, utan låtsas som om det regnar.
Vilket måste tolkas som att man accepterar att spelare gnäller sig till eller hypotetiskt pressar sig till istid.
Man ska inte generalisera men dagens juniorer tror jag har i många fall har en helt annan inställning. NHL lockar, man är draftad och kung därhemma bland kompisar osv. Lätt att det stiger en åt huvudet och att man börjar fuska med ödmjukheten för att till sist börja gnälla lite över dåligt med istid och sen är det svårt att backa tillbaka bandet igen.
Säger inte att det här gäller i Rödins fall men varningsklockorna har ringt lite för ofta den senaste tiden...

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: "Det handlar om så mkt mer än att vara en frisk fläkt, jobba hårt och dra på sig lite utvisningar."

OK, ytterligare en anledning till att rödin skulle ha fått mer speltid, han gjorde i alla fall det du nämner!


"för att laget som helhet ska funka."

Och hur bra har det funkat tycker du?
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
sylf: Vill inte ta ifrån dig några illusioner men tror du inte att CZ och Jonsson har rätt så bra koll på spelarna och hur dom står sig i konkurrensen inbördes, när det gäller laguttagningen? Iaf klart bättre koll än vad du och jag har från läktaren eller från soffan.
Det handlar om så mkt mer än att vara en frisk fläkt, jobba hårt och dra på sig lite utvisningar.
Tränarna tittar på helhetsbilden, dvs hur spelarna agerar i de roller man blivit tilldelade. Och jag tror ärligt talat inte att Rödin haft som enda roll att vara yrväder därframme. Ett lag som Brynäs har inte råd med den sortens "lyx" sas, det hade kanske Boorken när Brendl var här men så var han också ett exceptionellt undantag. Ett så stort undantag att Boork t.o.m rättade det övriga laget efter Brendl, lite hårddraget. Och Boork har ju knappast varit känd annars för att låta spelare styra ett lag.
Tänk om det är så enkelt att Rödin ansetts vara hyggligt bra som helhet sett, där vissa saker dock måste förbättras för att han ska få mer istid. Han har ju trots allt FÅTT istid men kanske inte förtjänar så mkt mer för dagen. Saker som hårdhet, taktiskt sinne, mm mm.
Finns flera saker, små detaljer i spelet, som vi på läktaren öht aldrig tänker på men som för en tränare är oerhört viktiga för att laget som helhet ska funka.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
GävleLasse: Har jag missat nåt, har Petre signat för TIK?

Challe måste vara desperat i såna fall!!!!
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Hahl Bundy: P3?  hmm.. dålig i defensiven och ännu sämre i offensiven.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Henrik Petré???? Säg nåt om karln som tränat med Valbo!
Jag gråter!
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
sylf:Jag vet inte riktigt vart HUge fick det där med att Anton skulle ha pressat Cz. Jag tog upp det som ett scenario bland många. Just det verkade passa huge så han valde ut den biten och då är det "sant".
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Ni fick Kokko och vi Petré....känns ju som ett bra "byte"......
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: "Eller så vill man forfarande ha en spelare i laget som mer eller mindre pressar sig till istid med andra medel än att på isen visa att man är värd densamma."



Jag tycker Rödin var värd istid, att herman istället får det är ett hån! Killen håller knapp korpklass. Jag har dessutom jävligt svårt att tänka mig att en 18 åring försöker pressa tränaren på istid, ställa krav osv. CZ har visat länge nu att han helt saknar känsla för laguttagning, är en usel coach utan förmåga att få spelarna att göra det han säger, bryta matchbilder etc. Dessutom är det solklart att han helst av allt spelar sina gullegrisar mest, trots att det finns de som är bättre! Rödin var bättre än många!
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: ASG
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Ja vem kan ligga bakom Rödins utlåning

canucks.nhl.com/club/news.htm?id=505488

kan det vara en som "spelar" med två lag:) eller vad man kan kallat

www.canuckscentral.com/forums/index.php?showtopic=13728&st=15&start=15
Kommentera

Sv: Rödin på utlån

70 Rodrigues: "Ge mig en enda anledning till varför jag skulle svara på det, vill inte läsa dina nervärderande inlägg när inte svaret passar dig? Ta reda på det själv."

Tja, du kanske skulle bli betraktad som en person med lite stake om du för en gångs skulle backade upp ditt påstående med nåt mer konkret än "Du skulle bara veta"....

För övrigt var min poäng egentligen inte att försöka få dig att avslöja nåt som du förmodligen inte vet så mkt om, mer än att du isf sannolikt bara hört den ena partens version, utan mer att visa på hur dumt det är att slänga ur sig ett "Du skulle bara veta..." när man ändå inte vill ta bladet från munnen.

Kommentera

Sv: Rödin på utlån

Huge: Nej givetvis är det Hermansson som varit hos Sundlöv och gråtit, hotat om att han skulle dra om han inte fick speltid. Han är ju i alla fall en av 82:0rna... Sundlöv blev paff över att höra att Hermansson inte fick speltid. Man ser ju inte så mycket från kontoret där han suttit i två veckor med paperjam.

Men nu är det fixat i alla fall..

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Vancouver=Inge=Brynäs scoutingkommitte.
Var ligger lojaliteterna egentligen?
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Partyjack: Håller med. Låter som en mkt trolig förklaring. Om du sen toppar det med att Rödin själv på ett fint sätt låtit ledningen veta att Vancouver ligger på så är det kanske inte så konstigt om CZ uppfattat detta som en form att utpressning eller ultimatum, sas.
Det här har jag hela tiden framhållit som ett sannolikt händelseförlopp men Rödinkramarna har inte velat se Rödin som ens delskyldig i den här historien eftersom det skulle rasera deras bild av honom och dessutom göra att man tvingas ändra ståndpunkt. Eller så vill man forfarande ha en spelare i laget som mer eller mindre pressar sig till istid med andra medel än att på isen visa att man är värd densamma.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Ge mig en enda anledning till varför jag skulle svara på det, vill inte läsa dina nervärderande inlägg när inte svaret passar dig? Ta reda på det själv.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Men nog är det märkligt att en av lagets få offensiva spelare som bryter mönster och skapar oreda i motståndarförsvaren lånas ut? Speciellt då alla (tränare+press+statistik+fans) är eniga om att Brynäs anfallsspel är andefattigt.
Nu verkar vi åtminstone ha fått igång power play vilket räddat poängen i de senaste matcherna, men även 5-5 måste vi kunna göra mål.
Rödin behövs i A-laget, inte i Mora.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
70 Rodrigues: Ahh, äntligen nån med insyn i laget alltså.
Vad har hänt?
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Personligen tror jag att Vancouver har varit där och petat, även om det nu sägs att det inte är så.

Brynäs som lag har verkligen ingenting att vinna på att låna ut Rödin, särskilt mtp att han i sista matchen innan utlåning spelade i andra linan och fick förtroendet i alla PP osv..

Det känns väldigt mycket som att Vancouver har påpekat att man vill se honom i offensivare sammanhang än i en forecheckande 4e lina.

Verkar visserligen konstigt att Brynäs ska ge efter för det, men det känns som det mest logiska i mina ögon.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån

Huge:Sen beror det ju lite på "Hur mycket" Rödin säger och varför han säger det han just säger. Bitinte den hand som föder dig heter det ju som bekant.

Nu kommer det en "Version" som faller dig på läppen så köper du alt med hull och hår, hade det stått något mer negativt så hade du suttit här och talat om murvlar och liknande.

SÅåå typiskt dig Huge.

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge:" Om det nu inte ligger nåt annat bakom det hela, ngt enbart de med insyn i laget känner till."

Du skulle bara veta!!!!
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
65selander: Märkligt tyst härinne från Rödinkramarna. Ena dan har han själv valt att bli utlånad, nästa dag är det tränarna som tagit beslutet.
Ena dan blir han uppflyttad till andrafemman i 2 matcher, nästa dag är han sparkad till Mora.
Låter det inte lite märkligt att tränarna ena sekunden ger honon förtroende i andrafemman för att i nästa sekund sparka honom till Mora.
Känns ologiskt, minst sagt. Om det nu inte ligger nåt annat bakom det hela, ngt enbart de med insyn i laget känner till.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Bissett19: Här berättar Rödin lite mera ang hans utlåning.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Bissett19:
Vad i H%#£ete?????, har tidigare stått lite utanför klagokören om carnecki men nu kliver jag in i kören med...., men vad f-n???? skickas Rödin IVÄG??? ojojoj vilket intelligent drag DET verkar
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Rödin besviken.

"På lördagen fyllde Anton Rödin 19 år och fick samtidigt beskedet från Brynäs som ett hårt paket att han flyttas till Mora i hockeyallsvenskan för att få mer speltid.

- Självklart är jag lite besviken för man vill ju spela på så hög nivå som möjligt. Det här var något för mig tydligen så att jag kunde utvecklas och komma tillbaka som en bättre hockeyspelare, säger Anton Rödin till hockeykanalen.se"


Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Hempa e het! Fantastiskt...
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
rafalski: Jag hoppas verkligen att det gått bra för honom. Dock så kommer det med största sannolikhet att leda till något straff från disciplinnämnden för Brynäs. Brukar ju bara bli vi som åker på det. Insamling?

Skönt att höra att folk applåderar honom när han bärs ut. Inte som i Jönköping där folk buar ut dom som råkar ut för skador.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
rafalski: olustigt att se, hoppas att det inte är allt för allvarligt med Lehoux
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Otäck smäll i början på tredje när södertäljespelaren verkar medvetslös vid sargen, inget fult trots allt.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån

GävleLasse: "Varför då? Vi har ju Bertilsson -5 på de två senaste matcherna"

Och att slänga in en spelare som har -6 tycker du skulle göra saken bättre?

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Huge: Varför då? Vi har ju Bertilsson -5 på de två senaste matcherna
Kommentera

Sv: Rödin på utlån

GävleLasse: "Det ska blin intressant att se vad Rödin kan uträtta ikvällen match. Han lär väl inte göra några underverk med tanke på att han är nytilkommen."

Ja, idag skulle vi behövt hans fina defensiva kvaliteter (-6) när vi inte skapar nåt framåt öht....

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Det ska blin intressant att se vad Rödin kan uträtta ikvällen match. Han lär väl inte göra några underverk med tanke på att han är nytilkommen.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
P: Hahahahaha! Skitkul

"Mora är så jävla kamoflagerat."

Jag hoppas Rödin inte ska gå i skola i Mora. Det tycks vara ett verksamhetsområde som är lågprioriterat.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Jajjen: Nu förstår jag inte det är ju inte bara Honken från Brynäsleden. Skulle Brynäs skicka ut alla spelarna som kommit från Juniorleden och låta Sundlöv handla så är jag inte övertygad om att det skulle se bättre ut.

Silverberg har tex gjort mer mål än Sundlövs supervärvningar Kahnberg och Nordqvist tillsamans.

Själv ser jag gärna juniorer i truppen och jag vill se ännu mer av dom. Jag är övertygad om att många gävlebor vill se spelare från orten.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
HA HA HA! Jag bara skojade!
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Hm.. Det här känns ju jäkligt märkligt, men Czarnecki kanske vet vad han gör, han ser ju Anton på varje träning och därför vet så klart Czarnecki bäst! Så det så!
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
"Mora är ett suveränt ställe att vara på..."

Motiv på banderoll i eftermiddag månne? Kamratkompaniet? Lindström?
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
arnio: Förutom Markström är det väl ingen av dom som kommer att rädda Brynäs från KS alt. ge oss en slutsspelsplats. I år får vi alltså en högklassig målvakt för 6 miljoner. Vad kostar Honken?
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Och tänk er om alla elitserielagen lägger ned juniorverksamheten. Då är ju Brynäs vips bland dom fattigasteigen.
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Jajjen: Fast Markström, Silverberg, Bertilsson, Rödin, Sandin, Lööf,...med fler kommer ju från juniorverksamheten.

Tänke er Sundlöv utan Juniorer och med 6 extra mille i fickan, hua
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
Jajjen:
Säger det igen
"Jag säger bara EN sak lägg ner Juniorverksamheten. Köpt tillbakas Brendl å Widing för dom pengarna.

Over and out.
Lindström Kommentera Igår kl. 16:49"
Kommentera

Sv: Rödin på utlån
rackham: Det är ju värre än så. 6 milj motsvarar 20 % av Brynäs spelarbudget. Vi skulle hamna efter dom 4 rika men på samma lönenivå som DIF och Modo med dom pengarna och långt före Luleå och Timrå.

Lägg ner juniorsatsningen idag!
Mot SM-guld 2011!
Kommentera

Sv: Rödin på utlån

GävleLasse:

Ja, det också... eller Honken? = )

Kommentera

Sv: Rödin på utlån
rackham: Man hade ju kunnat få ihop en ganska skaplig förstakedja för de 6 millarna...
Kommentera

« · 1207048 · »