Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

1531929 · » Till forumet


Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Rossa: "Att sen BIF trodde att Lars Jonsson skulle kunna ersätta Ekholm måste bara det vara ett tjänstefel av berörda beslutsfattare."

Nja, det var väl så att man hoppades på att LJ skulle ta en del av det tomrum som Ekholm och Andersén lämnat efter sig, tror inte att man hade räknat med att LJ skulle ersätta Ekholm rakt av.

Med Bertilsson och DP tillbaka samt NHL-säsongen inställd så får vi dessutom behålla Franson och välkomna Bäckis.
Då ser det inte helt tokigt ut iaf, eller hur?  :-)

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Johan Norrström: Håller med i det du skriver. Att ersätta både Ekholm och Andersén rakt av och dessutom med två likvärdiga backar hade förstås varit det ultimata, men samtidigt kan man förstå tankegången hos Sundlöv, framförallt när det gäller LJ. Det hade varit ett ännu större tjänstefel än det Rossa pekar på om man aldrig gett honom en ärlig chans efter sin långtidsskada, eftersom han trots allt har hög kapacitet när han får vara frisk, vilket han också visat.
Det är ju ett pussel som måste sättas ihop där förhoppningar ställs på att nya egna talanger samt värvningar utifrån ska räcka.
Om jag ska vara ärlig så känns det ändå som att man borde ha prioriterat en stark och defensiv back i första hand, ex en ersättare till Andersén.
Och sen utgått ifrån den värvningen, med förhoppningen att framförallt LJ skulle komma tillbaka i gott slag, en förhoppning som ändå låter klok och vettig ur en realistisk synvinkel sas.
Kan också vara som du är inne på: hur såg marknaden ut vad gäller lediga landslagsbackar, hur mkt kostar dom och hur såg konkurrensen från andra lag ut?
Mkt som ska stämma när en sportchef sitter där med pusslet framför sig och har flera faktorer att ta hänsyn till.
Om det vore så enkelt som många läktarcoacher tror, så hade vi sannolikt haft en sån på Sundlövs post...   :-)
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Johan Norrström:Bra skrivet. Håller med om att det var en chansning att gå in med 7 backar. Om vi tittar på backuppställningen som idag ska ta sig an TIK så måste det vara en av de sämsta i elitserien.

Att sen BIF trodde att Lars Jonsson skulle kunna ersätta Ekholm måste bara det vara ett tjänstefel av berörda beslutsfattare.

Vi kan bara hoppas på att Dennis Persson kommer att växa till en bra elitserieback och att Bertilssons skada läker på ett bra sätt.

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Slajsarn:

På vilket sätt skulle det förändra situationen menar du? Tror nog att samtliga parter, både ledarstaben, spelare och supportrar ser att defensiven och spelet i egen zon inte fungerar. Bara för att TJ inte luftar detta i offentligheten betyder ju inte att man blundar för problemen. Det hade ju varit ganska oansvarigt. Han måste ju jobba efter de förutsättningar och det spelarmaterial han har. Både ledning och spelar gör ju säkert sitt yttersta för få bukt med det dåliga spelet i egen zon.

Sedan kan jag hålla med om att man inte har lyckats ersätta Andersen och Ekholm. Bara att gå in i säsongen med bara 7 backar kändes som en chanstagning från Sundlöv sida. Det blev en för tunn och skadekänslig trupp. Den här säsongens Brynäs känns väl i huvud taget som något instabilare än vårens guldlag. Visst är det svårt att ersätta spelare som Ekholm och Svedberg, men det känns samtidigt som Sundlöv inte riktigt gjort helhjärtat försök. Frågan är om det är av snålhet, eller för spelmarknaden inte erbjöd fullgoda ersättare? Står väl i stjärnorna som man brukar säga.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Slajsarn: som Jesus
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Jajjen:Nej, jag menar att han gott kan krypa till korset och erkänna att de har problem i defensiven och att de skall jobba extra med den biten.

Jag menar inte att han skall hänga ut separata spelare.¨

Det finns många som övertolkar allt man skriver.

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Slajsarn, Anders Berg: Ni menar alltså att Brynäs tränare borde säga vad han tycker om spelare som inte presterar som han vill?

Kan vi inte gå upp allihop och kasta sten på dom vi tycker är för dåliga?

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Huge:

Sanningen ligger nog som vanligt någon starns mitt i mellan. En kombination av ett svajigt försvar och en rinkrostig målvakt är ju ingen vinnande kombo direkt.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

arnio: det är mer att när vi försöker skapa framåt och gör mål (som mot Rögle) så blir det än mer alarmerande luckor i försvarszon. Har funnits tendenser till detta även i matcher som vi tidigare vunnit. Vi är klart sämre bakåt än förra säsongen tyvärr.
Med den forwardsbesättning vi har är jag inte orolig att vi kommer skapa framåt, det är defensiven som är vår akilleshäl. Vilket även Huge varit inne på här tidigare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Slajsarn: Du kommer mest med personangrepp, riktiga män som kan argumentera sakligt gör inte det.
Om du skryter över att du spår så bra så får du väl räkna med att nån även påvisar de gånger du varit fel ute, för nyansens skull.

Sen är det lustigt att du inte läser mina inlägg men svarar på dom.
Hur funkar det?
Låter du morsan läsa mina inlägg åt dig? 
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Johan Norrström: Rahm har fått en otacksam start i Brynäs, mest pga att Honken storspelat. Trodde ärligt talat att Honken skulle svikta en aning men han har bevisat motsatsen så det är bara att kapitulera och lyfta på hatten.
Tyvärr så har Rahm dessutom i framförallt 2 matcher tvingats stå bakom ett osedvanligt blekt uteförsvar, tänker på matchen igår och SAIK borta, där han stred tappert men inte hade mkt hjälp av uteförsvaret.
Nu vet jag att det finns en mupp som kommer att hävda att det är Rahm som gjort försvaret osäkert och visst kan det ligga ngt i det, men det är knappast hela sanningen.
Tror inte på att ett lag ena dan kan spela bländande försvarsspel för att med Rahm i kassen nästa dag, totalt falla igenom.
Som du är inne på: kan ta lite tid för Rahm att bli en stabil förstemålvakt men han får fan i mej jobba för det om Honken fortsätter som han gjort.
Ingen roligt sits för Rahm att hamna i men jag är rätt säker på att trägen vinner i det här fallet.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Huge:jag har väl aldrig påstått att jag alltid haft rätt. Jag är i alla fall man nog att erkänna det rakt av. Du däremot har aldrig gjort det. Du försker bortförklara med dina låååånga inlägg här..

Jag läser dem inte ens lägre och jag vet många som ratar dem med.

 

Där har du ditt svar på vår "bristande läsförmåga" som du kallar det.

Det handlar snarare om brist på respekt för DIG som skribent än brist på läsförmåga.

 

Du är inget annat än en Clown med bajsbrun näsa...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
sylf: Beror på hur förlusten isf ser ut. Gör vi en bra match och höjer oss 100% men torskar, så har Timrå gjort det bättre och isf är det bara att lyfta på hatten.
Vi har iaf studsat tillbaka från gårdagens debacle.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Slajsarn: Säger inte så mkt, då du även sa att Bäckis skulle komma hem väldigt snabbt, alltför dålig på rören var din förklaring...
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

arnio:Är an Brynäsare så chillar man jävlar inte när det går dåligt. Då analyserar man vad man SJÄLV anser är dåligt och vädrar dessa åsikter här.

Det är hela poängen med hockeysnack.

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Johan Norrström:Det sa jag redan under försäsongen. Rahm är årets stora flopp så här långt. 
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Huge:Vi studsar alltså tillbaka även vid förlust?
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
dreamland:

Självklart är det som du skriver. Det är inte så att jag redan nu utesluter Rahm som en blivande förstamålvakt. Tror dock att det kan ta längre tid för Rahm att bli en stabil elitseriemålvakt än vad vissa viljat göra gällande.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Johan Norrström: Ja.....precis som Svedberg spelade förra hösten. Mycket returer där med men tack vare Honkens skador så växte han och fick självförtroende och spekade ett helt annat målvaktsspel på.våren.
Jag väntar iaf till efter säsongen med att se vem som är 1:a där
(Honken är mitt förstaval med för tillfället)
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Huge:

Vi definerar väl ordet formsvacka på lite olika vis du och jag. En längre förlustsvit på en 5-6 matcher är en formsvacka enligt mitt sätt att se på saken. Jag vill ju att Brynäs vinner och att de plockar så många poäng som möjligt. De har de inte gjort på bra många matcher nu, och därför tycker jag Brynäs är i en svacka. Att spela bra när det ändå inte räcker till vinst är inte gott nog för mig. Detta räknas ju inte när serien summeras i vår.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Slajsarn: det må vara kris, katastrof, misslyckande, floppende Cody, visset Löf, avsaknad av målskyttar och bristande kompetens hos tränare och sportchef men inget blir ju bättre av att vi sitter och gnäller. Vi kan kräva att spelare värvas, sparkas, lånas ut och vi kan fylla forumet med laguppställningar och drömvärvningar men det gör ju ingen som helst skillnad. Bättre att chilla och följa Brynäs som de åskådare vi är och helt enkelt se hur det går :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Johan Norrström: En fluga gör ingen sommar och en dålig match gör heller ingen formsvacka.
Om gårdagens insats sen är början på en svacka visar sig väl framförallt efter nästa match.
Tror att vi studsar tillbaka mot Timrå, om det sen räcker är en annan femma.
Dom verkar ha hittat sitt koncept, så det gäller att vara noggranna och minimera allt billigt slarv som har kostat oss poäng under måltorkan, trots bra spel i övrigt.
Som Boorken sa: när det går trögt är man aldrig så usel som många påstår och när det går bra är man heller inte så bra som det påstås.
Mao: inledningsvis på serien spelade vi bra men hade marginalerna med oss i täta matcher, därefter spelade vi ännu bättre men fick ingen utdelning.
Och igår hade vi knappt en målchans men gör 4 mål.
Klart vi är bättre än det som presterades igår, frågan är om vi är bättre än ifjol.
Tveksamt....
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Slajsarn:

Verkar väl inte så troligt att Rahm kommer ta över som förstamålvakt inom någon överskådlig framtid heller. Ja en del här på HS är ju varit stensäkra på att så ska bli fallet nu under hösten.

Rahm är ganska duktig på att stå ivägen för skotten, men släpper på tok för mycket returer rakt ut. Detta bidrar till en viss osäkerhet och förvirring i egen zon.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

arnio:Vad spelar det för roll hur många mål vi gör när vi bjuder på mål. Ta Löfs insats igått vid ett mål, ta Gundersons vid ett annat.

Det är hönsgård i egen zon och har så varit unde en lång period. Även de matcher vi har vunnit så har detta varit ett poblem. Inte jämt och ständig men det har varit är många misstag från våra backar.

De talas det om otur och liknande. Det är bullshit. Sundlöv har misslyckats att ersätta Andersén och Ekholm så enkelt är det.

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Huss: poäng två raka matcher och fyra gjorda mål sist får vi ta med oss och resten glömmer vi. Grabbarna gör sitt bästa och förhoppningsvis lossnar det snart :-)
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Gurra88:

Jo antingen är det ju en formsvacka, eller så är det så att Brynäs inte är bättre än så här denna säsong. Jag hoppas innerligt på det första.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Man kan spela bra i 20 matcher bara att motståndarna är bättre och därför förlorar man. Ska man inte se det som en formsvacka om det resulterar i 0 poäng?
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Huge: Jo, och spelet har knappast resulterat i några vinster eller hur?
Motståndarna har de facto varit bättre och knappast vunnit orättvist.
Med fyra raka förluster så är det inte så konstigt att självförtroendet sviker och vi gör en plattmatch mot Rögle. Bara en bekräftelse på formsvackan.
Sanningen är att vi släpper in alldeles för lätta mål pga att vår backbesättning är för svag med Bertilsson och Persson borta.
Dessutom är vi grymt ineffektiva framåt i spel 5-5.

Var vi ju i kanonform innan AIK matchen med 4 (5) raka segrar och då var det en formtopp, på samma sätt som laget nu sviktar och är i en svacka.

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Peja:

Och vi som inte bor i gävleområdet och kan köpa GD/AB
i pappersform får vackert sväva i okunnighet?

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Peja: Jag läser GD efter jobbet =).
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Zzz: Köp GD/AB så får du reda på svaret ;)
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Huge: Ja han var skadad
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Zzz: Man kan alltid hoppas på en skada, tänkte jag säga.
Han har varit helt osynlig och kanske behöver lite vila.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Huss: Du måste väl för fasiken titta på hur spelet sett ut när du försöker bedöma om det är en formsvacka eller inte.
Tycker inte att EN dålig insats är ett tillräckligt bra underlag för att tala om nån formsvacka.
Hade varit skillnad om vi i dom föregående 4 matcherna agerat likadant som vi gjorde igår...
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Någon som såg om Widing klev av skadad igår? Han spelade bara sju minuter. Såg inte honom i sista perioden.

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Peja: Håller med, Sunken försöker ta på sig en roll som han inte är skapt för, men som han nästan måste ta på sig nu när det är så många "luckor" på backsidan. 
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Huge: Att förneka att vi är i en formsvacka med fem raka förluster bakom sig får mig att på allvar bli orolig för att du tappat verklighetsförankringen.
Medges att Brynäs spelat hyfsat stundtals men motståndarna har alltid spelat bättre vilket det alltid måste ställas i relation till.
Det är klart vi är i en formsvacka, de flesta lag hamnar i en förr eller senare, frågan är bara hur vi skall komma därifrån?

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Roger Ramkvist: vad är då vitsen med en stor tung back? Ingen alls.. Får hoppas på hans skott som man knappt fått se ännu..
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Jokern: bättre än gunderson? nej.. men han ska vara bäst...Men jag är inte imponerad ännu.. Han är slö, orörlig och nonchalant. Men jag hoppas att det vänder..
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Gurra88: fyrtorn som tacklar som tokar köper korv på ståplats alltsom oftast ;)
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Gurra88:

Uppenbarligen har Gurra 88 inte någon koll alls på vilka kvaliteer en back skall ha ! Franson är brynäs bäste back !

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Roger Ramkvist: stora backar som inte spelar fysiskt upplevs mer som koner.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Gurra88: Det visste alla som följt NHL att han har problem med farten och det defensiva spelet. Annars hade han fått ett bra mkt bättre löneförslag än vad han fick med hans statistik framåt i NHL så borde han fått det 3-4 dubbla löneförslaget han fick. Men man får väl ge han ett antal matcher innan man sågar han. Sen är jag nöjd om han bara klarar av att lära sig att bli följsam hellre det än att han ska jaga tacklingar och bli överspelad då har vi snart en massa 1-2 och 2-3 lägen i mot oss. Stor rink och backar som jagar tacklingar högt och lågt går nästan alltid åt helvete då det är alldeles för enkelt att spela för bi dom. Nej vill hellre att han lär sig att bli följsam på stor rink är det en mkt bättre egenskap än att proppa nån.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Huge: formsvacka, nejnej. Jag skulle kalla det formtopp..
Spelat riktigt bra är väl årets överdrift, vi har varit okej inte mer. Men jag är inte orolig än, in med Honken på torsdag och förhoppningsvis kan Bertil vara tillbaka så snart som möjligt!
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

Huss: Usch då, börjar bli lite orolig för din analysförmåga.
Du håller väl inte på och glida ner i det bottenlösa moras bestående av alla "sparka allt och alla"-analytiker där gurra, floppa mf.l befinner sig?
Hoppas att du bara har en formsvacka....   ;-))

Allvarligt talat: vi har spelat riktigt bra i 4 av de 5 senaste matcherna, det är bara utdelningen som fattats.
Att i det läget börja snacka om formsvacka känns minst sagt förhastat.
Ironiskt nog gör vi 4 mål utan att egentligen skapa så mkt, från att tidigare ha skapat massor i 3 matcher och gjort lika många mål.
Formsvacka eller tillfälligheter?
Lutar klart åt det senare, enligt min mening.

Och när skyllde jag på domarna igår?
Det första jag skrev var att jag inte vill skylla på domarna, hade du glömt att ta på dig glasögonen?  ;-)
Rögle vinner rättvist, sett till hur lagen presterade och hur man tänkt sig att genomföra matchen. Dom får ner vår fart och stressar backarna, vilket gör att vi inte kan spela det spel vi vill spela, med rörlighet och snabba omställningar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Plussa även på GP:s lön så hade vi kunnat få något riktigt bra. 
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Peja: Nej, men en bättre scoutad värvning för pengarna. vi har länge sökt efter en fysisk back, vad får vi? En kille som knuffar lite i ryggen.
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Gurra88: ... Men tror du verkligen att Brynäs backuppsättning skulle bli bättre av att sparka Franson? Utökat ansvar för Löf & co, och en till junior?

Även om han hade varit medioker, så hade han tillfört.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Peja: Får hoppas han vågar använda sin fysik och inte se så totalt onitresserad ut som han gör vissa gånger. annars är han onödig i mina ögon. men vi ger han ett par matcher till
Kommentera

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Davey_22: Även i juniorsammanhang handlar det om att rekrytera rätt.

Gurra88: Om en spelare delar ut en del crosscheckings, ruffas osv betyder det åtminstone att den spelaren gör ondare att möta än t.ex Djoos. Färjestad håller alltid på med sån småskit utan att bli utvisade, precis som Franson gör. Det är bra sålänge man kan undvika utvisningar. Men hans storlek ger honom även bra räckvidd, det märks i PP. Nu har den andra PP-formationen producerat 2 matcher i rad vilket är viktigt för laget.
Kommentera

1531929 · »