1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736773 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Grymma målvakter? Vem har påstått det?

Lindström: Kassa målvakter men de får ju ingen hjälp heller. Melin får ingen hjälp heller... Avgå alla känns ganska träffande här...

{8302}: Han såg gråtfärdig ut Blomman, stackaren...det är hemskt var små vi blir så fort det andra laget gör ett mål, ingen som helst kraft att vända en match. Som det är nu får vi försöka slåss med Rögle o Mora, kanske trolla hem ngn poäng mot Örebro o KHK

ellis: Missade du förvandlingen när Bulan tog över Brynäs? Det gick SNABBT tills samma spelare som torskade med 1-7 under TJ spelade jämna matcher mot samma lag. Och Brynäs har inte samma lag som förra säsongen, Lindblom styrde uppenbarligen upp en hel kedja som var seriens bästa, det gör enorm skillnad.

Nu tänker jag på lång sikt men borde man inte försöka göra likadant med tränare som man gör med spelarna i ungdomsleden? Dvs man bygger en spelidé ända från J16 som spelarna kan och som följer med hela vägen upp i J20 och sedan A-laget, dvs hela föreningen har ett sätt att spela. Det borde ju göra att det blir lättare för unga lirare att slussas in i A-laget vilket krävs i dagens sämre ekonomiska läge.

Men samma grej borde man väl kunna göra med tränare, flytta upp tränarna ifrån J20 när de gjort det riktigt bra där, sen slussa vidare J18-tränarna till J20 etc. Kanske inte funkar alls i praktiken, vad vet jag, men man snackar så jävla mycket om att ha en bra tillströmmelse av nya unga spelare att slussa upp, varför borde man inte tänka likadant om att ha en säker tillströmmelse av nya tränare att slussa upp när de tidigare försvinner?

Behövs ju givetvis nya utomstående idéer och infallsvinklar ibland och man kan ju givetvis ha en liten rotation på tränarna och anställa men vi har ju ingen direkt historik av att plocka upp juniortränare till A-laget?

14-17 i skott
1-6 i mål
Efter 40 min

Innan säsongen;
”Brynäs har nog seriens bästa back uppsättning”
Vart undrar jag, i J20 eller hos Damerna?

Fy fan vad man skäms!!!

Zappaholic: ”Tack vare” våra grymma målvakter då eller?

Zappaholic: Men SKAIK leker ju, de ser ut att gå på halvfart.

Zzz: Känns som att vi kan ta vem fan som helst nu. Nåt måste ju hända NU.

dAVydov: Problemet, utöver coachfrågan, är att alla andra har värvat för att bli bättre. Brynäs har bara jobbat med att behålla sin nivå.
Två andramålvakter? Grymt stor förbättringspotential på den positionen inför silly season, men Brynäs vägrade ju inse att de inte håller måttet med argumentet "de var med när vi tog oss till final". Ja, och Custemo har vunnit SM-guld med Brynäs...
Backuppsättningen? Pudas ut, Larsson in. Ingen skillnad. Ändå var det mycket skrytprat om att Brynäs minsann hade seriens bästa backuppsättning.
Forwards? En NHL-mässig spelare lämnade, Westerholmarna lämnade osv. In kom EN spelare som tillför någonting överhuvudtaget, och sedermera en bekväm men skicklig Micke Johansson på korttidskontrakt.
Samtidigt som alla andra har blivit bättre.

Brynäsgubbe: Ja du. Du fick rätt. Fast vilket skitsätt det har gått till på. Skulle vi blivit överkörda i spelet så hade det varit en sak. Men detta är ju löjligt. Nästan 50 % av skotten har gått in.

{2064}: Mats Bäcklin då? Eller är han bränd på A-lagsnivån?

Peja: Tittar på otroligt skicklig ungdomshockey istället för matchen. Är det någon kvar i arenan?
Melin out, roger, roger

Peja: Fast jag vet inte. Överskattat ett spelarmaterial som för ett halvår sen var ett mål från SM-guld? Jag begriper inte för mitt liv hur det kunnat bli så här, oavsett tränarbytet.

Gillar inte att få rätt men känner man laget så gör man... Det här var ju vardag med TJ...

Sjödda är inte byxad att leda detta lag. Tor mer på en Boorktyp

Pigalle: Profeten Lindström

{7800}: Om Brynäs hade trott att Sjödda kunde ta över som huvudtränare med allt vad det innebär så hade han nog blivit det inför säsongen. Brynäs ville ju verkligen ha kontinuitet men valde ändå att ta in någon utifrån i form av Melin.

Peja: Kommer ihåg efter första matchen mot VLH. I studion snackades om att "det syns att det är två topplag på plan" och att "detta definitivt är två lag från toppen av tabellen". Helt sjukt hur det kan svänga.

Peja: SAIK har tretton skott på mål varav fem gått in.

Då vinns inga matcher. Inte mot något motstånd.

Edit: 14 skott varav 6 gått i mål.

Sanny inför säsongen:
"Nu har man rekryterat rutinerade Roger Melin som är Bulans raka motsats. Inget ont om Melin som är respekterad och gjort ett bra jobb i varje klubb han varit i, jag är dock osäker om Melin är rätt man att ta Brynäs till nästa nivå.
Den lugna och tillsynes sympatiske Roger Melin är inte typen av tränare som brinner för detaljerna, träningskulturen, den bakomliggande statistiken eller videogenomgångar för den delen utan hans styrka handlar om att få spelarna, genom att ta ansvar, att växa med uppgiften.
Jag känner en osäkerhet kring detta. Min uppfattning är att Brynäs, historisk sett, haft lite av ett rykte om sig som ett bekvämt medgångslag och de dagar saker och ting stämt kunde man vara riktigt bra och därför kändes ”Bulans” ledarskap och driv som klippt och skuret för Brynäs."

OveForShow: Nej men det såg ut ungefär så här sista tiden under Tommy, det blev snabbt en stor skillnad på spelet när Bulan kom in. Behövs något liknande nu.

Sen hjälper det inte att BZ har överskattat Brynäs spelarmaterial något kopiöst, pratat om att man ska vara ett topplag och så vidare.

{7800}: Simhall? Ja, kanske det. Har väl regnat jättemycket i Gävleområdet på sistone. Både bokstavligt och bildlikt,,,

dAVydov: Inte Sjödin. Måste komma in nån utifrån tycker i alla fall jag.

Sjödda kan väl ta över och återinföra Bulans spelidé.. Sen kanske de kan plocka upp någon från J-leden sålänge att assistera honom tills det finns en ny huvudtränare.

Ja men så är det. Han ställer spelarna på plan. Han väljer hur vi ska spela. Han väljer vem som ska spela vart osv. Men han är inte bara felet.

Leonardo: Han borde nog göra det för att rädda sitt eget skinn.

{5915}: För att inte tala om publiktappet. Nästa torsdag, Rögle hemma. Över 3000? Känns tveksamt.

Leonardo: Efter ikväll tror jag faktiskt det.

Om vi blir utskåpade på samma sätt på lördag så lär det nog ske förändringar i ledarstaben redan nästa vecka. Gissar att Sjödin tar över innan en ny huvudcoach värvas.

Tror du INTE det qlenjon?

Finns det något annat man kan använda Gavlerinken till? Ridhus kanske? Simhall?

Det enda som är helt säkert är att Brynäs kommer gå back ekonomiskt. Tränarbyte och värvningar under säsongen kostar.

dAVydov: Ärligt alltså, tror ni att Melin kommer att få sparken av Bengtzén under säsongen?

Peja: Ja, det är trist när vi blir bortdömda så här :/

{2064}: Galen utvisning på Granström. När sånt händer 12-åringar säger man åt grabben att hålla hårdare i klubban i nästa byte.

Bratwursten : Kan inte Bulan snacka med Rönnqvist och tala om hur jävla trevligt det var att träna Brynäs.

Peja: ta in en tränare som kan prata ren engelska.

Jag skiter i detta nu jag kommer titta igen när ledningen fått upp sina trögfattade huvuden ur sanden!!!! Spyr på skiten!

dAVydov: Nja, där går nästan gränsen. Perra J ser alltid så fryntlig ut, kanske han. Ingen kommer förstå ett ord men det gör nog inget i det här läget.

Pigalle: Olof kan bli Boorkens assisterande...

{8302}: Ja, ska man sparka hela truppen eller en tränare? Valet känns ganska givet.

{8302}: Kan inte Paille träffa målet längre!?

Peja: Såg Olof Östblom i Björknäshallen igår (Huddinge - Hudik Hockey). Kanske är sugen på att ta ett lag igen?

OveForShow: Spelar väl egentligen ingen roll vilkens ”fel” det är att spelet ser ut så här, någon måste offras och såklart måste det bli Melin.

Någon som förstår att det behövs en spelsystem som truppen är byggd för. Eller ett spelsystem över huvud taget.

Peja: Nä fy fan, nu kastar jag in handduken för säsongen. Tog åtta omgångar. Nytt rekord för mig.

{2064}: Skulle tom. ta Andreas Johansson i dagsläget. Gör Brynäs till din personliga, frikristna sekt. Jag bryr mig inte, bara nåt händer.

Vafan sysslar dom med i PP??
Sett morötter bättre synkade.

Back: Ta in Leffe igen, han kan styra upp det här.

« · 1841634 · »