1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446112 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: TJ sista match var väl just mot SAIK och förlust med 7-1 2015 :)

När man hör Melin vara nöjd trots alla defensiva missar, ja då vet man var ribban ligger.

Huge kanske kan stärka upp i båset eller rent av bli tränare:)

Davey85: 😂😂😂😂

Sanny är så rätt på det alltid. Och efter detta har Bengtzén inget val.

munkas: men hur kan du vara en sån dysterkvist! Både Melin och herr Gagga aka huge har ju sagt att det är lugnt. Skulle inte bli förvånad om det är Brynäs som vinner med 8-2 på lördag...

Brynäsgubbe: Väldigt bra sammanfattat av Sanny.

Huge: Klart att vi kommer ta oss det här. Frågan är bara vilka åtgärder det kräver.
Erkänn nu, så här i efterhand, det blev ju rätt bra effekt när NC och TJ fick gå eller hur?

Vi behöver slå ett av de tänkte topplagen och göra en bra match och bygga vidare på det för att självförtroendet ska byggas upp rejält tror jag, räcker inte med vinst mot KHK, Rögle etc..

Förhoppningsvis tar vi Rögle och Mora och sen smackar till med en trea nere i Scandinavium , sen kan det va en helt annan säsong. Jag kanske är alltför optimistisk och naiv, men men...

{5504}: Fullständig sågning. Här är videon för er som redan stängt av. Skönt att studion inte resonerar som Huge...

Forsberg 1978: Oj va arg Sanny och dom va på Melin, ser ut som han sover, han visar ingeting utan säger det är Brynäs bästa match.
Dom hade varit tokig om dom vart ett Brynäsfans och hört och sett Melin.

Dom ser en otrolig skillnad på ledarskap, när Clark slöa eller åkte fel ett byte i fjol så ruska ju Bulan nästan om han i båset och nu händer det absolut ingenting.

Pigalle: Möjligen som spelande tränare....

Huge: Är det inte just det här missarna som brukar känneteckna ett sargat bottenlag?
Inget, absolut inget kommer förändra den saken innan vi möjligen får en ny röst i båset. Sen kan vi i bästa fall slippa kvalspel.

Sanny tokig på melin..... Visa lite känslor för fAn....

Forsberg 1978: De där läktarcoacherna kan man inte lyssna på.....

Cmore studion totalsågar Melin och Brynäs med all rätt!

Huge: Spot on! Det mesta i spelet tyder på att en vändning är nära...
Det är små små marginaler som leder till 8 baljor i arselet på hemmaplan och något av det värsta försvarsspel Sanny sett i modern tid. Ett mycket bra inlägg!

{8302}: Gunde spelade väl +1 och 24min istid. Undrar om han orkar spela 60 min nästa match?

Inför kvällens match hade Skellefteå spelat 7 matcher med målskillnaden 22-15.
22 mål på 7 matcher mot andra lag. 8 mål på 1 match mot Brynäs.
Fy f-n.

Zappaholic: Det stämmer men han har varit head coach i fem år (på juniornivå) fram till denna säsong. Ser ut att vara ledig nu. Bissett - Larsson - Molin (om tre år) låter ju rätt ok. Vem tipsar Bengtzén?

KulaShaker: Svårt att ta på nåt specifikt konkret idag, märklig match. Nån målvaktstavla, enkla misstag, felbeslut i många situationer osv. I övrigt en ok match spel- och inställningsmässigt. Vi hade behövt möta ett par "sämre" lag just nu, det hade iaf gett större möjligheter att bygga upp just självförtroendet. Spelare med självförtroende tar oftast bättre beslut på isen, positivt att vi ändå skapar en del framåt för fler mål.
Man måste se det lilla positiva och bygga från det.
Vi har tagit oss ur såna här lägen tidigare och kommer att göra det även den här gången.
Sen sitter grinmylingen och hans medgångarkompisar där med skägget i brevlådan, som vanligt.... 😀

Pigalle: Den artikeln är väl flera år gammal?

Zzz: Bara Ersson som har plusstatistik av backarna....

pjåtor: En sån här kväll kan jag sakna Czarnecki-eran där vi alltid spelade utan press och förväntningar och låg stabilt i mitten. Segrar grundlades med hårt jobb, bra målvakter och stark defensiv. Vi kunde floppvärva Janos Vas och vart ändå jämna.

Jämnare humör hade man iaf.

pjåtor: Jag saknar Svedberg, han var en av anledningarna till att vi tog SM-Guld 2012

Brad! Är du nöjd med investeringen av 17 st hockeybiljetter till kvällens match?

KalleTeodor: Saknar Rödin Scott och starkbaum!! Starken var trots allt jämnare . Längtar någon till lördag ?

Zappaholic: Tror du är helt rätt ute. Bulans ledarstil är att vara med i allt som händer på träning och matcher. Petade i detaljnivå både på gott och ont men med facit i hand så var det mest på gott.
Melin känns mer som en som sättet upp ramar och i dessa får spelarna agera rätt fritt.

Spelarna har visat med all önskvärd tydlighet att dom inte klarar den senare ledarstilen.

Forsberg 1978:

Tycker du att vi har publiksiffror som
indikerar att vi skulle ha råd att sparka
en tränare och 3-4 spelare?

I så fall antar jag att du menar att
tränaren ska ersättas av någon
från J18 eller J20 och att alla
spelare ska ersättas med spelare
från J20?

Lag som saknar stöd på hemmaplan
har oftast inte råd att agera när det
krisar.

Förra året hade vi inte en enda storförlust. Nu har vi flera på mindre än 10 matcher. När faller poletten ner? Helt otroligt.

Melin kommer väl inte att sparkas förrän det är alldeles för sent, det här är ju en gentjänst åt Melin som kommer gå i pension efter i år oavsett vad som händer. Kommer vara svårt för Bengtzén att avsluta en karriär med det här fiaskot... Jag tror inte det händer.

KalleTeodor: Problemet är att vi redan inte fått bara en utan flera snytingar ju...

Tufft att vara såhär totalt nere i botten när vi var en puck från sm-guld "nyss".
Ett totalt haveri och vi är inte ens tillbaka där vi började (TJ's uttåg)...vi är ännu längre ner.

Blir helt färdig med hockey när det ser ut såhär...orkar inte ens bli förbannad.

Huge: Yes, matchen på lördag blir en test på lagets moral. Ibland kan en snyting behövas för att förstå allvaret. Kan man gå ihop som grupp och kriga sig till en seger på vilja och stolthet? Det blir en viktig match.

Rögle vinner på straffar. Vem avgör om inte Widing som även stod för 3-3.

Sista från mig ikväll. Inte enbart vi som har problem. "Vilda Västern" som de en gång kallades, går verkligen inget vidare heller så här långt.

Zappaholic: Tränarbyten görs ju ständigt i alla sporter, inte är det här normalresultatet. Jonsson var inne på sitt fjärde år. Det sket sej ändå.

Missnöje, osäkerhet osv kan ställa till ett helvete med gruppdynamiken. Nåt har gått snett och efter 2-8 lär det inte gå att reparera utan att nån byts ut. Ett allsvenskt lag med gruppdynamik skulle spöa oss i fyra raka.

Huge: Självförtroendet är verkligen i botten. Minsta motgång och allt rasar ihop.

Ove Myling: Du tänker på Huge? Inte är han så gaggig. Mest provocerande mot alla som han tycker klagar. Scrolla vidare om du inte vill läsa.

Huge: Men gokväll, Provokatören och förnekelsens Mästare tittar in här igen...

dAVydov: Ansvar är ett lite svårdefinierat ord tycker jag. I engelskan så använder man ofta två ord för vårt ansvarig, accountable and responsible, blir tydligare så.....Spelarna har ansvar (responsible) att ge sitt yttersta, men det yttersta ansvaret (accountable) för laget har tränaren.

Forsberg 1978: Om jag minns rätt så har Bengtzén sagt att man betalar man största delen av lönen till transatlanter som sign on bonus. Det gör att ekonomiskt finns det lite att vinna på att sparka Caparouso. Då är det bättre att låta honom nöta på.
Fortsätter vi tappa poäng i nuvarande takt blir det snart igelkottförsvar och då finns det en roll för Zanetti. Det passar honom bra, t.ex. mot Frölunda i semin ifjol var han riktigt bra när Brynäs blev tillbaka tryckta.

KalleTeodor: Som sagt: varje match lever sitt eget liv. Vi tar dom på lördag istället, deras flyt kan ju inte hålla i evigheter....

Bratwursten : Håller med dig. Spelarna måste stå upp. Men jag tror att, om jag får hobbyanalysera lite, att Bulan var så oerhört noggrann med ALLA detaljer. Han var på spelare hela tiden. Under match, mellan matcher, under, före och efter träningar. Detaljer i spelet. Coachade.

Melin jobbar på ett helt annat sätt och när spelarna fuskar lite i vad de gör på isen så är ingen där och coachar som de är vana vid. De gör inte hela jobbet. Omedvetet så klart. Men de har ingen som är på dem hela tiden.

Då smyger det sig in en osäkerhet i laget och hos spelarna. Ingen rättar till dem så som Bulan gjorde.

Men vad vet jag...

Bratwursten : Håller med helt och hållet. Största ansvaret ligger på spelarna. Med tanke på hur bra det gick förra säsongen och hur många bland spelarna vi kunde behålla, så tycker man ju iaf att attityden och kämpaglöden borde finnas kvar i väggarna. Jag tyckte även värvningarna kändes logiska på pappret.

Men det är ju som sagt enklare/billigare att byta en tränare än en mängd spelare.

Usch vilken katastrof. Håller faktiskt med Melin om att det var en bra inledning men hur kan vi rasa ihop som ett korthus? Så många misstag i en enda match. Det är ofattbart.

Ja du Bengtzen då va det dax att agera! Senast i morgon förmiddag vill jag se att du kickat Melin och att Felix skickas AS! Gärna att Zanetti Lilljewall och Caparouso också skickas!

Zappaholic: gubben har blivit lika gaggig som en äldre herre på det här forumet...

Jag ändrar mig. Missade princip hela matchen. Fine att man förlorat med 1-7 men det här var ju pinsamt.

« · 1841838 · »