1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446674 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Wikegård har ju just startat ett eget hckeylag, CCCP HC. Kanske är han sugen på att kliva ner från kommentatorshytten ner i båset?

Är Wikegård ett namn för Brynäs?

Vad gör Gällstedt då... som nämndes tidigare...?

Zzz: Ser ut som han redan tackat nej...

{5915}: Tornberg jobbar väl på Viasat och känns heller inte, likt Rönken, som nåt realistiskt alternativ.

Huge: Jo men han är fortfarande det bästa alternativet. Det finns inget bättre att ta till. Han pratade med Almtuna i Januari och det lät inte helt omöjligt. Brynäs är ju upplagt för honom om han nu bara är sugen. Men visst, kanske inte så realistiskt.

Zzz: Har inte Rönken redan deklarerat att hockeyn mer eller mindre är ett avslutat kapitel?
Känns iaf inte som nån seriös eller sannolik lösning.

Agenten: Skillnaden nu mot inför säsongen var väl att inför säsongen hade Rönnqvist allt att förlora på att ta Brynäs efter Bulan. Nu däremot har han allt att vinna.

Jag hoppas på Rönnqvist eller någon annan som inte känns som ett reserv alternativ. Någon man kan bygga vidare på även nästa säsong. Övriga paniklösningar som egentligen inte står för den hockey Brynäs vill spela känns inge vidare.

{8302}: Fy fan om det skulle hända. Kan knappt tänka tanken

{7510}: Rönnqvist räknar väl bara miljoner nuförtiden. =) , men han kanske börjar tröttna på det och vill jobba med hockey igen.

Rönnqvist var väl nära Almtuna i Januari 2017 så han borde ha tankar på att börja coacha igen. Det som säger emot är att Bengtzén förmodligen hade Rönnqvist som etta på listan att ta över efter "bulan" men då fått NEJ. Läge att försöka igen såklart.

Han är precis den tränare vi behöver.

Rätt beslut av Bengtzén men han får också ta hela ansvaret för felrekryteringen som många ställde sig undrande till. Ett dyrt misstag som kommer hämma vår förmåga att värva framöver.

Janne och Sjödda blir en bra nödlösning och nu får vi se om spelarna kan komma ihop som ett lag.

{5915}: Värst vore väl Anders Forsberg ändå.....

{8302}: Kan man lyckas med det konceptet igen. Alltid en chansning med oprövade ledare/spelare.

Jag röstar på Rönnqvist eller Tornberg. Bara det inte blir Andreas Johansson eller Perra.

Är Rönnqvist omöjlig att få tycker jag man kan köra med Sjödin och Janne. Båda var med under Bulan.

{5915}: Nä, inte om man jämför med Melin i varje fall :-) Känns väl ändå mer meriterad än Bulan var när han blev vår tränare?

{8302}: Inga tränarmeriter att tala om

Zappaholic: Det är tack vare Bengtzén som vi gick till SM-final ifjol och gick +10Mkr. Han anställde Bulan och byggde ett slagkraftigt lag.

Nu har han gjort en felrekytering och snabbt insett sitt misstag. Tråkigt att säga kanske, men det är sånt som händer. Han visste såklart vilken tränare Melin var, men det går aldrig att på förhand kunna förutse hur spelargruppen kommer klicka med tränaren. Den här gången gick det snett.

Skrubben: Höken har ett intressant namn: Niklas Gällstedt. Reflektioner?

Skrubben: Instämmer helt i att detta måste främst ses som Bengtzéns misslyckande. Faran är dock överhängande att detta misslyckande inte stannar här och nu. SB tog in spelare i våras som ingen av dem varit plusvarianter så här långt på säsongen. Bara lite olika nyanser av grått dem emellan. Oron kvarstår även med ny tränare, för mig i alla fall.

Charles: Dom vanliga brandsläckarna Perra m.fl. kan vi utesluta. Jag hoppas vi kan ta någon som är andretränare i SHL just nu. Vilket namn vet jag inte, men jag hoppas det blir en sån lösning.

Anders Berg: Ja? Vad vill du ha sagt med det? Han hade fel. Precis som du och jag och alla andra har ibland.

Var nöjd med att Bz agerat och försöker rätta till sitt misstag, istället för att posta gammal skit

Charles:
Jonas Rönnqvist vore det optimala namnet.

jag tror inte ersättaren kommer vara någon av de vanliga gubbarna som haft knackiga sejourer i Leksand, Modo, Färjestad etc (Johnson, Johansson, Carlsson) tror det blir någon vi inte har så bra koll på. men vem har jag inte en susning om.

Kopparjimmie:

Ni kan få Åkerblom för han ryker ikväll om Leksand förlorar ;)

Stefan Bengtzén:
”Det känns mycket bra att vi lyckats knyta till oss en av Sveriges bästa hockeytränare. Med Roger vid rodret ska Brynäs IF fortsätta att utveckla vårt positiva spel som innebär en fartfylld och energifylld hockey. Melin passar också väl in i Brynäs DNA, det vill säga junior- och talangutveckling där hans ledarstil kommer att bara en stor tillgång både för ledare och spelare”.

eltifoso: Ja, skönt med initierade läktarcoacher.
Ibland får dom rätt, men oftast fel.
Sen förstår jag inte intresset för hur länge JAG hade väntat, har tyvärr inte tillräckligt sportchefsansvar öht för att kunna fatta beslut i frågan...

mattiask: Tror du verkligen på ytterligare en mysfarbror med begränsade taktiska kunskaper? Varför byta i så fall.

munkas: Vi skulle ha en målis med en räddningsprocent lika hög som andelen magsura inlägg du gör.

Kopparjimmie: Tyvärr väldigt ointressanta namn. Rädd att det blir Andreas Johansson bara för att han har ett temperament. Men han har aldrig gjort ett bra intryck på mig. Väldigt stirrig och lite läskig av sig.

Brynäsgubbe: Han byggde upp kedjan med Leos Lekland och verka satsa på affärer i första hand - men man vet ju aldrig om han kan lockas...
Att Brynäs har potential "på papperet" att slåss i toppen (hoppas jag i a f) borde vara extra lockande för potentiella tränarkandidater.

Huge: Jag är med på exakt vad du menar.
Men risken är fortsatt ganska stor att detta skepp hade fortsatt att sjunka.
Tycker det är bra av Bz att han tar tag i problemet direkt!
Nu har vi chansen att vända på det direkt.

Däremot är jag ganska övertygad om att Jonas Rönnkvist inte är alls aktuell.
Har en stark känsla av vem det kan bli.. vet inte om jag gillar det men tänk vart ni läste det först..
Perra Johnson är min känsla.

Bra! Nu gäller det bara att hitta en målis som ligger på över 57% i räddningar så kan vi börja klättra i tabellen.

Ojojoj trodde verkligen att Melin skulle få nästa vecka på sig också..

"Nu är frågan vem som tar över. Jag lanserade Andreas Appelgren som förslag igår. I våras lanserade jag Johan Tornberg. Andreas Johansson är ett tredje alternativ. Mycket sexigare tränarnamn än så finns det inte på marknaden just nu. I alla fall inte om man ser till svenska namn."

Zzz: Det vore perfekt. Varför gav han upp tränarjobbet? Vad gör han nu?

Bengtzen har byggt ett så starkt som skulle passa bulan som handen i handsken. Sen blev det istället Melin som tog över och han använde många spelare fel och förstörde självförtroende för en hel del av våra spelre. Nu måste vi ta in en tränare som kan spela rätt spelare med varandra och få försvarsspelet att sitta. Det är 44 matcher kvar och mycket kan hända!
Bra av Bengtzen att sparka Melin så pass tidigt, nu får den nya tränaren tid att göra något bra med det fina spelarmaterialet som finns!

Zzz: Håller med. Spelarna kan systemet. Rönnqvist skapade "Bulanhockeyn". Han är lika noggrann och är på spelarna lika mycket.

Jobba BZ!!

62Svensson: Drömläge för Jonas Rönnqvist. Laget är skapat för hans hockey, bara att kliva in och börja leda med fast hand.
Synd att ha inte verkar intresserad av att träna längre.

bradberry: JAAAAAAAAAAAA!!!! Äntligen. Nu kanske våra spelare kan användas på rätt sätt?

Förmodligen har spelarna sagt sitt.

Bra BZ!!!

{5504}: Tja, tänker likadant som tidigare: spelmässigt lite oväntat och tidigt.
Sen vet jag inte hur snacket gått internt, att många supportrar råkat få "rätt" säger inte så mkt, då man i princip alltid gapar om avgång och byte på ett tidigt stadium. Om Brynäs gör rätt eller fel vet vi väl inte förrän vi ser alternativet och hur nästa tränare kommer att lyckas.

Brynäsgubbe: Skönt för er att det finns initierade personer här som också sett att han måste bort, hade Huge fått avgöra hade nog Melin varit kvar tills februari troligen.

Nu börjar resan uppåt, för materialet är av yppersta guldklass! Blir ett bet på tvåan imorn uppe i Skellefteå

bra för klubben tror jag. känner lite för Melin dock. tror hjärtat sitter på rätt ställe hos karln men vart organisationen är just nu så var Melin flera år för sen att komma tillbaka enligt mig. hade det varit 10 år sedan hade det varit en annan femma

{5504}: Spelar det verkligen någon roll hur Huge tänker? Det kommer bli en lååååång diskussion där mer eller mindre alla ska lägga sig i.

Det viktiga är att BZ agerar, inte vad Huge anser.

Önskedrömmen är Rönnqvist...

{5504}: Borde vara ett ganska attraktivt tränaruppdrag - bra läge att få komma in nu...

Zappaholic: Bra att Bengtzén agerar i tid. Han har märkt att det inte klickat mellan spelarna och Melin och då är det lika bra att söka ny lösning.

Men detta är trots allt ett större misslyckande för Bengtzén än för Melin. Nu är det bara hoppas att han hittar rätt med en ny.

Huge: Denna gång hade Bengtzen samma känsla att detta funkar inte, hur tänker du nu Huge när Bengtzen och gänget skickar Melin efter 8 matcher?

Du har ju såga många som vela ha bort han redan nu men nu ser ju Brynäs ledning samma sak.
Tycker du Brynäs gör helt fel nu eller hur går tankarna?

Illa är det att Melin sitter med ett kontrakt på 2 år!
Men som Rönnqvist och fler experter säger så kändes Melin trött och uppgiven redan från start, det kände fler redan på försäsongen säger dom.

« · 1841964 · »