1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446557 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Sputnik: "Frågan är vem som behöver vara orolig"

Ja, om vi nu ska vara lite seriösa så är det nog ni timråiter som isf borde vara mest oroliga. Vi brynäsare ser ju Dahlen mest som ett rykte och nåt vi inte har räknat med på isen. Ni däremot, förlorar ju isf nån som redan spelar i laget och förmodligen kan vara skillnaden mellan att gå riktigt långt (hela vägen?) och att snubbla på mållinjen sas.
Sen kan man alltid spekulera i hur dom resonerar där borta. När han väl återhämtat sig och fått upp ångan hos er så är det väl inte helt osannolikt att dom där borta ser att han spelar i en högre liga, där han väl egentligen hör hemma och där man tror att han utvecklas bäst.
Nu är ju det här bara rykten så här långt och det enda vi med absolut säkerhet vet när det gäller rykten, det är att det ryktas på Täby (galopp).....

Anders Berg: Fälth petad imorgon enligt GD. Sjödda antyder i GD att man behöver Erssons mer fysiska spel mot Frölunda som kommer sätta hög press på våra backar.

Dessutom tränade Jensen för fullt idag. Vore jävligt bra om han är tillbaka på torsdag. Hästlängder bättre än Micke Johansson.

Förresten är det sista veckan på Mickes kontrakt. Jag börjar mer och mer luta åt att det kan vara bättre att scanna av marknaden och hitta något annat än honom. Hans bekväma spel kommer minst sagt inte till sin rätt i ett lag som går dåligt.

Clarence: Skönt att höra från dig, att vi inte är ett sjunkande skepp utan bara ett småskadat skrov som nu är inne på varv och snart kommer att återfå dess forna glans.
Och du: bottengäng?
Det tycker jag passar bättre på dig och övriga svartmålande supportrar härinne... :-)

Sputnik: Jo, men med "lyft Timrå" menar jag mer att enbart hans ankomst har lyft laget, både mentalt och spelmässigt, även om han som du säger har spelat relativt få matcher och inte är genomtränad. Enbart att han återvänt till er, måste ju ha höjt både era möjligheter och förväntningar rejält, skulle jag tro.

Peja: Jag har för mig att Po. Westerholm spenderade en hel del tid på läktaren under slutspelet...

Från det ena till det andra. Har ni sett att Adam Boqvist är uttagen till J20-landslagsturnering i Ryssland. Vore ju kul om han slog sig in i truppen på allvar.

Anders Berg:
SLUTA vara så jävla arrogant. Du kan tydligen inte läsa...??

Jag skrev att Honken var aktuell för oss... det är en helt annan sak än att han är KLAR .

Den andra är att det är min inside källa som atydde det, alltså inte jag personligen .

Gör om gör rätt herr Berg!

KulaShaker: haha, skulle älska det upplägget.

Huge: Lyft Timrå? Vi låg faktiskt etta när han kom och spelade ett grymt lagspel. Han har inte tokdominerat sen han kom och det märks att han har missat på försäsongen faktiskt. De som har impat mest är gallergrabbarna i Olofsson och Hållander, Dahlen kommer komma mer och mer.

Skrubben: Helt klart! Han har attityden och skulle kunna sättas sig i respekt hos spelarna direkt. Det är precis en sån tränare vi behöver nu.

Clarence: I år ja men hur fan blire nästa år då*

*läses med fördel med öööreeebroo dialeekt

HitTheLights: Å Honken var ju klar förra veckan enligt Pettisbif.
Fälth petad - disciplinära skäl?

KulaShaker: "Real World Brynäs"

Rumpelstiltskin: Cmore står för lönen mot att Wikegård kommer att vara mickad och ha en actionkamera i pannan samt att cmore har rättigheterna till allt material och får sända 24/7!

bradberry: Ja och denna källa brukar vara ok. Ingen som sprider vad som helst. Därför blir jag lite nyfiken. Men jag har svårtsjälv att se att detta skulle stämma den här gången

Rumpelstiltskin: Det vill du trots att han inte tränat ett lag på över 10 år?

HitTheLights: Rykten har alltid en källa... (????)

HitTheLights: Även om jag skulle vilja se Wikegård träna brynäs, så känns det väldig otroligt. Han skrev nyligen på ett nytt kontrakt med cmore (?). Men som sagt, jag hade gärna sett honom i brynäs båset. Alltid velat.

bradberry: Rätt, om vi antar att det blir ett defensivt upplägg där Fälth med sin matchovana och relativt klena fysik kanske inte är det optimala valet. Och även om Sjödda och Fälth inte "skyller" på risk för att skadan ska slås upp så är nog den anledningen sannolikt och till viss del nåt som legat till underlag för beslutet.

HitTheLights: Haha. Vore minst sagt ruggigt intressant om det blev av, men jag har svårt att tro att det stämmer.

Huge: Jodå "bottengäng" är ett lag som bevisligen ligger - sist. "Sjunkande skepp" kan vi däremot inte kallas eftersom "skeppet" inte kan "sjunka" längre ned...

KalleTeodor: Dahlén har lyft Timrå och att tappa honom i december vore nog om inte ett mardrömsscenario så iaf ett rejält tapp och bakslag för deras del, inte minst mentalt. Ett topplag kan i det läget mkt snabbt bli ett bottengäng eller ett sjunkande skepp.... 🛶

bradberry: Rykten i Gävle att Wikegård presenteras när som helst. Ska nog tas med en nypa salt. Men ett rykte är det iaf.

En uppenbart besviken Elias Fälth petad imorgon.

Marcus Ersson ersätter.

Fel anser jag...

Annars så går Ikonen in på Palushajs plats A och Palushaj går in med Öhlund och Paille i B.

Liljewall in. Granström troligen ut. (Skadad)

Caporusso extraforward...

Sputnik: Haha...
Nu vet man att ni VERKLIGEN är oroliga....😀
Enbart Dahlén blir förstås på egen hand inte nån frälsare, dock en fin injektion som isf borde lyfta laget.
Sen vete fan om 6p upp till sjätte plats med 123p kvar att spela om, i realiteten är nån seriös måttstock på att nåt lag öht bör klassas som "bottengäng" eller sjunkande skepp".

Sputnik: Tja, ett viktigt skäl till att det går så knackigt är att vi tappade en 20-åring inför denna säsong så visst kan en relativt ung spelare göra skillnad...

Sputnik: finns nog ingen här som tror att en 19åring skulle kunna rädda dehär sjunkande skeppet. Skeppet skulle eventuellt kunna flyta med strömmen ett tag till med Dahlén som matros.

Det som krävs är att poletten ramlar ner för samtliga. Utan det så kan inget nyförvärv i världen rädda oss.

Huge: Frågan är vem som behöver vara orolig
Den som hejar på ett topplag(visserligen i Allsvenskan) eller den som håller på ett bottengäng som sitter och hoppas på att en 19 åring skall komma och rädda det sjunkande skeppet?!? 🤔

JobbaPuck: Du låter orolig.
Bra tecken för oss....👊😉

Enaranger: Blir inget av med det serrö.

Enaranger: Om nu Dahlén och Rödin skulle hamna hos oss samt att J Boqvist och Jensen är tillbaka, friska och krya, så skulle vi onekligen vara i ett helt annat läge än i de senaste matcherna.
Jag tycker att det är tydligt att vi saknar skicklighet dels i form av att vi dålig konstruktivitet men framförallt blir självförtroende lidande när vi inte har lirarna.

Samtliga dessa är ju på absolut toppnivå i laget när det kommer till "skills".

Tjurn : precis som Bradberry skrev så är det för att få en ?lugnare? omstart efter sjukdomen.

Leonardo: han signade med Timrå men med en SHL klausul. Så det är inget märkligt nånstans enligt mig.

Märklig bugg. Mod ta bort

Tjurn : Vad är det för konstigt med det? Fullt naturligt att starta där då han inte vet riktigt vart han står efter körtelfebern.

Sen om det är någon substans i dessa uppgifter så är det märkligt att ingen journalist här hemma gjort ngt större av detta.

I och för sig har det ju antydits här oxå som ett svagt rykte. Kan ju vara så att denne twittrare fått och tolkat uppgifter från Sverige oxå....

En grej Brynäs hade kunnat göra för att öka möjligheterna att få hem Anton på ett längre kontrakt är att döpa om ”Fansens Värvning” till Anton Rödin kampanjen.

Hade Brynäs gått ut med att man behöver pengar till en hemvändare från Nordamerika så är jag övertygad om att vi hade fått in några hundratusen av fansen.

Tjurn :
Antagligen vill han ha rejält med speltid några veckor i Timrå för att sen ta steget till SHL.

När folk jämför truppen från förra säsongen och tar upp Zaborsky; har ni glömt att han var skadad hela grundserien?

Inkazar: konstigt ändå att han signade med Timrå om han ändå vill byta mot shl fattar inte riktigt den logiken var ju inte så att han inte fick nå shl kontrakt, men du kanske vet varför?

Tjurn :

Det är nog den där Jason Botchford, på (tidningen?)
the Vancouver Province, som du får ställa den
frågan till.

Inkazar: aha, jaja okej tack för svar då :)

{7720}: Fast Westerholmarna, zaborsky etc platsade i typ andrakedjan när de var friska, Capo och Liljewall är på läktaren eller i bästa fall i fjärdekedjan. Stor skillnad.

Leonardo: Han har en klausul om att kunna bryta för shl om jag fattat det rätt.

Leonardo: han signade med Timrå men med en SHL klausul. Så det är inget märkligt nånstans enligt mig.

Leonardo: ja men hur länge?

Enaranger: Det låter högst anmärkningsvärt, han har ju redan signat för Timrå..

Enaranger: Fast kollar man på spelarna så är det inte direkt någon försämring från förra året. Endast Lindblom som inte ersatts riktigt. Det är ju kollektivt det inte stämmer.

Enaranger: Zaborsky hade jag gärna sett att han var kvar !

Enaranger: kommer alltså till oss i december?

Det är ju mycket snack att vi har i princip samma lag som
förra säsongen. Även från spelarnas del.

Men har vi verkligen det? Rätt långt ifrån anser jag.
I alla fall när det gäller anfallarna.

Vi tappade följande anfallare.

Lindblom
Westerholm
Westerholm
Zaborsky
Johnson

Plus att Boqvist hittills varit skadad.

Och i nästan hälften av matcherna så har
även Jensen och Asklöf varit borta.

I ungefär hälften av matcherna så har alltså
i princip 8 anfallare varit borta, jämfört
med slutet på förra säsongen och slutspelet.

Visserligen platsade inte Johnson. Och Zaborsky
började spela först en bit in i slutspelet.

Vilka spelare har då ersatt de vi tappat.
Jo det är Palushaj (klart sämre än Lindblom).
Och det är Caporusso och Liljewall (som inte
platsar och ofta har ersatts med två juniorer)
som ersatt de resternade spelarna.

Sen har Boqvist ersatts med Mikael Johansson.
Absolut ingen förbättring där heller om ni frågar mig.

Inte konstigt då att vi har ett klart sämre
lag den här säsongen. Och då är skillnaden
mellan lagen inte är större än att ett lag som
blir femma i serien blir ett bottenlag i stället.

pjåtor: speltid är A och O. Att vi eventuellt är jumbo då spelar ingen roll, möter fortfarande samma lag som alla andra vilket är viktigast för utvecklingen

« · 1845188 · »